Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • SSanya

    csendes tag

    Most már én is megírom, én hogy jártam, Végig olvastam a topic-ot, sok olyan infó elhangzott, amit aztán én is kipróbáltam, hátha valami megoldja a gondom, de sajnos semmi.
    A szitu a következő: kb. 2 és fél-3 hete kötötték be nálam a Topnet-et, ami elvileg 50/25 mbit lenne. Eddig nekem sose volt digi net, csak a tv és telefon jött tőlük, a upc-s hűség lejártával gondoltam a váltásra.
    A problémák ott kezdődtek, hogy a net néha szakadozik. Meg néha lassú.
    A netet alapon egy vadonatúj TP-LINK WR841ND routerrel osztanám meg otthon. Az asztali gépben 4 giga ram, AMD 5600+ X2-es proci és két, alaplapra integrált NVIDIA gigabit-es hálókártya van. A hálókártyákból már mindkettő játszott, emellett külön is beraktam egy 3Com 10/100-as hálókártyát, de nem segített.
    A jelenség a következő: ha a kikötött lengő aljzatot közvetlenül bekötöm az asztali számítógépbe, és a windows xp pppoe kapcsolatát használom, legjobb esetben is csak kb. 28/28 jön át. Azért a legjobb eset, mert ezt az értéket csak vagy a reggeli, vagy hétköznap a kora délutáni órákban tudom elérni, hétvégén nap közben és esténként drasztikusan leesik. A digi saját teszt oldaláról mérve volt olyan is, mikor 60kbyte/sec volt a max letöltési sebesség. Viszont ekkor azt mondom, a kapcsolat nagyjából stabil, 3 órát kb. tudtam folyamatosan kapcsolatban lenni. Ugyanezt a játékot egy notebookról eljátszva, kb. ugyanez az eredmény. Mindezek mellé 1-2-5%-os csomagvesztés a ping-gel a bix.hu-t pingelve, mindez úgy, hogy közben a válaszidők 2-5 ms között vannak.
    Ha a kapcsolatot a routerrel építem fel, reggel és kora délután el tudok érni 50/27 mbit/sec-et a speedtest.net-en is és a digi saját teszt oldaláról is olyan 5 mbyte/sec-kel jön a letöltés. Viszont a router véletlenszerűen eldobálja a kapcsolatot. Volt, hogy 2 és fél órát volt connected, volt, hogy 15 perc után elszállt. Főleg a lassulások miatt, bejelentettem digi-nek, ők azt mondták, bent minden ok, kiküldtek szerelőt. A szerelő ki is jött, mért, és ugye mivel az ő munkaidejük max 16.30, ez előtt jött, ekkor még ő is lemérte a kb. 28/26 körüli sebességet (speedtest.net-et használt, digi saját letöltő oldalával igazából nem foglalkozott). Hogy kizárjunk minden kábelezési hibát, elvittem a notebook-ot a szekrényükhöz, ahol legalább azt láthattam, hogy a 8 portos switch-en összesen 3-an vagyunk csak. A hálókábelt közvetlenül ebbe a switch-be dugva (sőt, másik portba is kipróbálva) ugyanazt a sebességet mértük, 28 körül lefelé, 25-28 körül felfelé. A szerelő itt feltette a kezét, és véget ért a javítási kísérlet, semmi indokát nem találta, mitől lehet lassú.

    Ez volt múlt héten pénteken, természetesen hétvégén újra végig szívtam, szombat és vasárnap reggel, olyan 8 óra körül mérve, router-en keresztül csatlakozva szépen hozta a speedtest.net az 50/25-öt, de szombaton olyan 13 óra körül megismételve, vasárnap meg olyan délelőtt 11 körül már ismét tetű volt az egész.

    Az egészben, ami a legbosszantóbb, hogy előtte több évig UPC volt, de ilyenek, hogy a net a legváratlanabb pillanatban elmenjen alólam, nem is emlékszem, mikor volt utoljára.
    Azóta nem győzöm otthon hallgatni, hogy minek kellett erre a szarra váltani.
    A másik meg, hogy online játékokban (konkrétan wow) rohadt bosszantó, mikor elszáll alólam a net és disconnect. A latency meg a másik iszonyú, egyszer 5 ms, egyszer meg 1150 ms. És a szerver oldal nem terhelt, mert a wow-szervert futtató vashoz van hozzáférésem, tudom ellenőrizni, mikor mennyire terhelt (a vas egyébként szerver-teremben van, megfelelő sávszélesség mögött), szóval valahol a nettel vannak gondok. De nagyok.
    És a legbosszantóbb az egészben, hogy anélkül, hogy előtte kipróbáltam volna, elolvasva az itteni tapasztalatokat, álmomban sem gondoltam volna, ez ennyire szar tud lenni, aláírtam 1 év hűséget.

    Van valakinek ötlete, mi a fene lehet ez és hogy lehetne valamit javítani rajta?

    Én megmondom őszintén, arra gondolok, hogy valahol (és nem a háztömbben, mert ott a bekötések alapján még van tartalék) elfogy a sávszél, bedugul a net és én emiatt szívok. Lehet ezzel bármit kezdeni?
    Mit tehetek akkor, ha napközben megvan a minimálisan garantált sávszél, de esténként eltűnik?
    És mi magyarázza azt, hogy router-en keresztül kb. kétszer akkora az elérhető sebesség, mint anélkül?

    Ja, a noti sem egy gyenge jószág, egy júniusban vásárolt HP 6730s, 2 giga rammal, kétmagos procival, szóval nem a hardver oldal tűnik gyengének.
    Router-t már 3 különbözőt kipróbáltam, hiba mindnél hasonló volt, ráadásul a szerelő a routerre azt mondta, azzal mennie kell, máshol ugyanilyet üzemelt már be és semmi gond nem volt vele.

    Ha hallgatok upc-re, most lehet van kb. havi 3500-ért 30/3-as stabil netem, mert ennyiért kínálták a jelenlegi 15/2-es csomagom, ami max. novemberre automatikusan 30/3-as lett volna.
    Mindez Budapest, IV. kerületben.
    Esetleg valaki(k) arról a területről? Lassulásos tapasztalat?

    Még annyit az ügyintézésről, hogy az első hibabejelentést 14-én este tettem, akkor az ügyfélszolgálatos elmondta a telefonba, mit mérjek, hol és azt milyen formában, hova küldjem. Megcsináltam mindent, a saját teszt oldalukról töltöttem le és fel, készítettem screenshot-ot, leírtam, mit tapasztaltam és elküldtem a címükre. Erre 17-én kapok egy válaszlevelet egy jól képzett ügyintézőtől, hogy a net sebessége ingadozhat a minimális és a maximális között és hogy ez mi mindentől függ és hogy ha ezzel nekem problémám van, akkor hol és milyen mérést végezzek el és mit hova küldjek el.
    Hát erre majdnem elküldtem a hölgyet oda, ahova gondolom, leírtam neki, mit csináltam meg 3 nappal korábban, amit aztán el is küldtem neki és ha vette volna a fáradtságot, hogy legalább elolvassa a levelem, akkor láthatta volna, hogy épp azokat csináltam meg, amit ő leírt, de hogy haladjon a dolog, újra elvégeztem mindent, elékészítettem és elküldtem a screenshot-okat (ekkora még rosszabb eredmények lettek, mint 14-én). És az egész kapcsán elmúlt hét péntekére ért ki egy szerelő (ami szept. 25 volt).

    Szóval eddig full csalódás az egész.

    [ Szerkesztve ]

  • SSanya

    csendes tag

    válasz Worlon #5710 üzenetére

    Nem tudom, a 10 emeletes tömb melyik lakásaiban van még digi net, nem tudom megkérdezni őket. Az UTP kábellel azért sem lehet probléma, mert egy gyári kábellel közvetlenül az ő switch-ükbe kötve is mértünk, a Digi-s szekrényben. És ugyanazt mértük, mint bent a végpontnál, ebből feltételezte a szerelő is és én is, hogy a kábelezés akkor ok.

  • SSanya

    csendes tag

    válasz radi8tor #5711 üzenetére

    Azokat a sebességteszteket, amit a szerelő is "hivatalosnak" tekintett és a jegyzőkönyvbe beírt, router nélkül csináltam, több gépből is. Akkor mértünk max 28/28-at. Ami néha 25/27, néha 28/26 volt, de minden mérés a speedtest.net-en ment.

    [ Szerkesztve ]

  • SSanya

    csendes tag

    válasz Jag #5718 üzenetére

    A szerelőtől próbáltam legalább azt megtudakolni, tudja-e a többieknél milyen net van bekötve, csak hogy számolgatni lehessen, a 100 megás switch-et mi hogyan tudjuk 3-an kiterhelni, de arra nem tudott választ adni. A szekrény ajtajára voltak felírva lakások, de megmondom őszintén, azokat nem néztem/jegyeztem meg, a szerelő meg ilyen adatokat nem ad ki nekem.

  • SSanya

    csendes tag

    válasz McLaca #5730 üzenetére

    A lépcsőházi switch-re annyit mondott a szerelő, hogy az szerinte egy normális, megbízható switch, ami 8 portos és ebből 3-on lóg előfizető. A sebesség mérésre a speedtest.net csak mint gyors infót adó oldalt használtam, de emellett a speedtest.digikabel.hu-n ellenőriztem és az arról készült méréseket küldtem el, Ott fordult elő, hogy router nélkül, közvetlenül gépből csatlakozva, 60 Kbyte/sec-kel bírtam a tesztfile-t letölteni. A routerre meg ne mondd, hogy nem bírja a forgalmat, mert az összes forgalom, amit le kellett bonyolítania, két wow kliens által generált forgalom, ami ha jól emlékszem, 5-10 kbyte/sec-es forgalmat jelent. Mellesleg mintha most valami változás történt volna, mert érdekes mód most a connected time 22 óra. És még mindig ugyanaz a router, ugyanaz a felhasználás, ugyanazzal a konfiggal mögötte. Nekem a sebesség pont fordítva van, gépből sosem tudtam 28 mbit/sec-nél többel letölteni, míg routerrel csatlakozva - a szerintem nem terhelt időszakban - megvan az 50 mbit/sec, és a mérést ugyanarról a gépről csinálom, mint ahonnan közvetlen kapcsolattal.
    A szerelő annyit mondott, szerinte a fejállomásnál lehet valami gond, és majd továbbítja az infókat a főnökének, mert ő ennél többet nem tud megállapítani.
    És az egész mellett nincs semmi magyarázat arra, miért van még mindig csomagvesztés 2-5 ms-os pingek mellett a bix.hu-ra.

    U.I.: Elkiabáltam, mire ezt megírtam, már megint újra indult a kapcsolat. És a megnyitott böngészőn kívül semmi más nem ment. Az biztos, hogy a router magától nem bont, mert tegnap estétől ma délutánig semmi nem volt bekapcsolva mögötte és nem bontott, eleve úgy van beállítva, hogy folyamatosan kapcsolatban maradjon.

    [ Szerkesztve ]

  • SSanya

    csendes tag

    válasz McLaca #5732 üzenetére

    3 routerrel próbáltam ki, egy linksys wrt54g, egy linksys wrt54gl (tomato firmware-val) és a TP-link wr841ND. Minddel ugyanaz. És gépbe kötve is szakadt már, volt, hogy 6 órát bírt, legközelebb 3 óra múlva, de szakadt. És az egésszel az a gáz, hogy nem tudok úgy kísérletezgetni/tesztelni vele, hogy közben valaki a családból ne essen nekem, hogy miért nem megy már megint a net, mikor csak az asztali gépbe kötve próbálgatom.

    Ui: mikor elküldtem ezt a hozzászólást, és kiírta, hogy sikeres hozzászólás, rögtön továbbítunk, kb. 1 perc telt el, mire frissült az oldal. Lassú bárkinek is most a prohardver fóruma, vagy ez is a net miatt volt?

    [ Szerkesztve ]

  • SSanya

    csendes tag

    Tegnap este megint iszonyúan belassult és szakadt nekem. 60kbyte/sec-et értem el a digi teszt oldaláról a Topnet csomaggal. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, és míg vele beszéltem, kétszer szakadt meg a net. Szeptember 14-én jelentettem be, azóta nem igazán akar javulni. :(
    És mindez mindig csak hétköznap este jelentkezik, meg hétvégén dél körül, vagy valamikor a délelőtt közepe táján. Kora délután a hétköznapokon még tök használható, az elmúlt hétvégén szombat és vasárnap is reggel 8 körül még megvolt az 50 mbit/sec a tesztek szerint. Aztán egyszer csak elkezd elfogyni. Az ügyfélszolgálat még mindig ott jár, hogy akkor újra rögzítették a bejelentésem, semmi egyéb információt nem tudott adni, mire haladt az ügy, találtak-e okot és mikorra lehet javulás. Tisztára olyan, mintha a délutánok során a munkaidő végeztével elkezdene nőni a terhelés és egyszer csak valahol valami bedugul.

  • SSanya

    csendes tag

    válasz moma #5830 üzenetére

    Nekem szeptember elején kötötték be, azóta is szakadozik, belassul, a lassan 3 hete bejelentett hibára semmit nem tettek, esténként alig vagy egyáltalán nem éri el a sebesség a garantált minimumot se. Eddig hulladék.

  • SSanya

    csendes tag

    válasz redbulz #5913 üzenetére

    Nekem is van gondom wow-val, a latency ingadozás tényleg brutális tud lenni, egyszer 3 ms egyszer meg 1000 fölött van. És sajnos még mindig előfordul, hogy elszáll a net és dc. Talán már a lassulások nem olyan mértékűek, mint kb. 1 hónappal ezelőtt, de én szinte sosem tudom elérni a névleges sebességet a speedtest.net-en, letöltési irányban. Felfelé többnyire megvan. És én is küldtem be nekik olyan screenshot-ot, amin a bix.hu-t pingelve csomagvesztés van, rá se bagóznak.

  • SSanya

    csendes tag

    válasz redbulz #5948 üzenetére

    Nem, semmit. Kb. szeptember közepén jelentettem be a hibát, egyszer volt szerelő, 3-4x rájuk telefonáltam de még semmi konkrét reakció, hogy történt-e/fog-e történni valami vagy nyugodjak bele ebbe. Nagy hallgatás van csak most már kb. 2 hete.

  • SSanya

    csendes tag

    válasz stvnppp #5980 üzenetére

    A hűség akcióhoz még annyi adalék, hogy az 50/25-ös net + TV + Telefon is 3 ezer/hó fél évig, ha egy év hűséget vállalsz, nem csak az alacsonyabb net csomagokra érvényes.

  • SSanya

    csendes tag

    válasz Worlon #5987 üzenetére

    Nekem mikor az 50/25-öst mentem megrendelni, az ügyintéző ajánlotta fel, és így is kötöttük meg a szerződést. Szóval Pesten tutti lehet ehhez a csomaghoz is.

  • SSanya

    csendes tag

    Sziasztok!

    Érdekes problémába ütköztem, eddig sem magamtól nem találtam rá megoldást, sem az ügyfélszolgálat nem tudott segíteni.
    Pár hete azt vettem észre, hogy a freemail-nál meglévő postafiókomat pop3-on nem érem el. Először a freemail-re gyanakodtam, egy ideig vártam, hátha megjavul. Aztán elkezdtem utána olvasgatni, nem változott-e valami freemail-nél, de semmi.
    A lényeg: digi hálózatából 3 másik, pop3-as postafiókomat hibátlanul elérem, viszont a freemail-t nem. Egyébként minden ugyanaz, nincs titkosítás, mindegyik 110-es alapértelmezett porton működik. A freemail-t kipróbáltam a céges notiról, úgy hogy otthon a digi hálózatából is és a cégnél a céges hálóból is fel próbáltam lépni. A céges hálóból hibátlanul működik. Elviszem haza, átállítom az ip-t a notin, a net minden megy, de freemail nem. Próbáltam, hogy kikapcsoltam minden tűzfalat, kikapcsoltam az e-mail védelmet a vírusirtóban, de a csatlakozás még az authentikációig sem jut el, értelmes hibaüzenetet nem tudok kicsikarni, egyszerű time out-ot kapok. Digi azt mondta, kell náluk postafiók (ami baromság, mert szeptember óta használom a pop3-as fiókokat náluk, enélkül működtek, stmp-nél pedig a pppoe adatokkal azóta símán küldök levelet), ezért regisztráltattam náluk egyet, hogy legyen igazuk. Meg ez sem oldotta meg, innentől a digi-s levelező fiókot is elérem pop3-on, de a freemail-t még mindig nem. Több pop3-as klienssel is próbáltam, az se segített. Routeren keresztül megy a net, de a router tűzfala ki van kapcsolva, csak a klienseken használok külön szoftveres tűzfalat. Ha web-es felületen nézem, ott símán megy a freemail. Ping-re válaszol, névfeloldás működik, de próbáltam közvetlenül ip-t is megadni a kapcsolódáshoz. Próbáltam pop3 címnek a pop3.freemail.hu és a freemail.hu címet is, ip egyébként ugyanaz mögöttük, de egyikkel sem működött. Próbáltam a freemail-nak is írni, van-e valami gond esetleg ott, választ nem kaptam. Digi ügyfélszolgálat szerint náluk minden ok, pedig nekem valahogy úgy tűnik, mintha valami blokkolná ezt a portot a digi hálózatában. Van valakinek valami hasonló tapasztalata? Esetleg ötlet, mit tudok még csinálni?

  • SSanya

    csendes tag

    válasz FixY67 #6797 üzenetére

    A freemail-nél semmi nem történtet a pop3 elérésre értettem. Elolvastam a pop3 elérésre vonatkozó helpet, abban nem volt semmi sem, ami nálam máshogy lett volna. A webes felület változása meg végképp nem tűnt fel, több éve nem használtam már. Kösz az infót mindenesetre.

    [ Szerkesztve ]

  • SSanya

    csendes tag

    válasz brd #6804 üzenetére

    El sem hiszem. Ma hazajöttem, bekapcsoltam a gépet, levelezést és most megy a freemail. Nem nagyon értem, de minden jó ha jó a vége. Kösz mindenkinek, aki reagált.

Új hozzászólás Aktív témák