- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Google Pixel topik
- Új információk a Galaxy A36 és Galaxy A56 kameráiról
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android szakmai topik
- Exynos 2500-zal szerelt Galaxy S25+ tesztelt Geekbenchen
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
-
Mobilarena
Pár hasznos infó érhető el az összefoglalót megnyitvaˇ
****CS:GO OFF TOPIC****
[PH!] Steam Group | Facebook
Ha szeretnél jönni 10-es mixre,discordon jelezd
|PH CSGO Discord | Discord beállítási útmutató |
Láda Drop útmutató| Major infó
Új hozzászólás Aktív témák
-
VitaD5
tag
Na egy picit rakjuk tisztába a dolgokat az elejétől. Legalább aki abszolút nem ért ehhez, az kap egy kis képet. FIGYELEM! Olvasmány fog következni!
Sokan úgy tudják, hogy az emberi szem 24 képkockát érzékel másopercenként (24 fps), vagy más konkrét értékben látunk (pl. 60 fps). Ez tévedés, mert a szem nem lát, az agy alakítja ki a képet, folyamatosan, azaz nincsenek szakadások, tehát az ember nem lát fps-be. Természetesen ennek van egy cáfolata, méghozzá a wagon-wheel effect (magyarul: stroboszkópikus hatás), amikor egy egyre gyorsabban forgó tárgy egyszercsak olyan, mintha álna, pedig forog, és ez csak akkor lenne lehetséges, ha egy fix fps értékben látnánk. Máig nincs elfogadott magyarázat a jelenségre, de szerintem a szemünkben található receptorok (amik a fényt elektromos impulzusként küldik tovább az agynak) kisülése okozza a jelenséget. Amikor az ingert (fényt) kap, akkor kisül, és a jel az agyba megy, amíg a jel nem éri el a célt, addig a receptor nem képes jelet továbbítani. Így amikor a tárgy olyan gyorsan forog, hogy a késleltetés alatt körbe ér, akkor az agy egy álló objektumot lát. Tehát, az agy folyamatosan lát, de a receptorok nem képesek folyamatosan jelet adni. Ezek szerint elméletileg végtelen fps látásunk van az agyunk szerint, de a valóságban végesek a lehetőségeink.
Érdekesség: Bár nem így nem fogja fel az agyunk, de mégis a tudományos vizsgálatoknál alkalmazzák az fps értéket a látásra, hogy összehasonlíthatóak legyenek különböző fajok közti látásbéli különbségek.
A monitornál a legfontosabb érték a képfrissétési érték. CRT monitoroknál kettő frissétési érték is volt (sorfrissétési frekvencia és képfrissítési frekvencia). Az LCD monitorok óta már csak a képfrissítési értéket használjuk, amit ugyen Hz [herc]-ben mérünk. 1 Hz = 1 képfrissétés/másodperc. Ez érték egyben azt is megadja, hogy hány fps-t képes átadni a monitor. Például: Ha van egy monitorom 60 Hz-en, és a játék 30 fps-sel fut, akkor az jelenti 2 Hz-enként vált képet. Ha az fps szám kisseb a képfrissítési számnál, az könnyebben meglátszik, de nagyobb számok eswtében már kevésbé. A Hz gyakorlatban a képernyő villogását fejezi ki. Minnél kissebb, annál szemmel láthatóbb a csúfság, és még bántja is szemet. Nem vicc! Ma már szabvány, hogy egy monitornak minimum 60 Hz-es frekvencián kell üzemelnie! Ez alá nem ajánlott menni! Hiába volt ott a BF4 ultrán, nincs az a pénz, hogy belenézzek mégegyszer egy 15 Hz-es kijelzőbe. Minél többször frissít a monitor, annál "kényelmesebb" a szemnek, mert kevésbé képes felfogni a villódzást. Az játékban az fps szám legalább 24* felett legyen, és akkor már folyamatosnak látjuk a képet. Allatta már-már kiszűrni a képkockákat. Tehát, a nagyobb képfrissítési frekvencia jobb, minimum 60 Hz legyen! Lehetőleg próbáld a teljesítményt úgy beállítani a játékban, hogy legalább annyi fps-ed legyen, amekkora a Hz-ed. Bizonyos játékokban belehet állítani fps limitet, használd, mert teljesítmény javító hatással lehet a gépedre.
Olyat kijelenteni, hogy 250 fps után a 125 fps hányás, az butaság, hisz a monitor hány Hz-es? Ha 125 felett van, akkor abból a szemszögből tényleg egy hányás lehet (bár ez attól is függ, hogy ki mennyire kompromisszum kötő).
Természetesen mindenkinek más egy picit a szeme, biológiailag szinte senkinek se egyenlő a látása.
*A frame-animated játékoknál (pl.: Mortal Kombat (MK9)) probléma, ha gép nem bírja tartani a tempót, ilyenkor elcsúsznak az animációk, és egyéb kellemetlen dolog történhetnek.
Remélem sikerült mythbusted-elnem ezt az fps/Hz témát.
[ Szerkesztve ]
Yar Har fiddle di dee
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Counter-Strike: Global Offensive
- Filament tároló doboz páratartalom-mérővel
- IPhone SE 2022 256GB gyári független hibátlan 2026.01.23 gyártói jótállás
- Macbook Pro M1 2020 megkímélt magyar billentyűzet 12 hónap szavatosság számlával!
- Gamer Pc eladó! I5-8500, 16GB RAM, MSI GTX 1080 8GB , 500GB+250GB SSD MAI NAP (11.14) ÁRENGEDMÉNY!
- AMD-RYZEN-9-5950x , ASUS TUF Gaming B550M-Plus , 32GB 3600MHz DDR4 RAM G.Skill Ripjaws Félgép!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest