Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Peppo

    őstag

    Toltam egy fél órát. Ez egy masszív nosztalgiabomba. Na megyek is vissza. :D

  • Peppo

    őstag

    Némi játék után:

    Az látszik, hogy igyekeztek méltó módon feléleszteni egy (két) legendát. Már a szimulált setup is zseniális. Volt egy olyan érzésem, hogy beleteszik a régi hangkártya-beállítást, és tényleg benne van. Aki telepítette még ezeket a játékokat annak idején, azt szerintem azonnal elkapta a nosztalgia. És még el sem indult a játék.

    Van kampány, skirmish, multiplayer, minden, ami kell. A multis lobby mondjuk eléggé fapados, és akadozik is. Valószínű a nagy érdeklődés miatt. Mert az van. Meccset találni pillanatok alatt lehet, és a mezőny is a teljesen kezdőtől a régi veteránig mindenféle játékosokból áll.

    Van külön observer mód is, amivel mások meccseit lehet nézni, bár csak a mozgást látjuk, egyéb infót nem nagyon. Nem tudni, mit épít az illető, csak mikor már kijön a gyárból. De ilyen módon megvalósítva, hogy bármilyen meccsre rácsatlakozhatunk nézőként, akkor is, ha a meccs már megy egy ideje, még eddig nem láttam ezt a módot. Érdekes ötlet.

    A kampány a régi, és végigjátszva bónusz tartalmakat, videókat oldhatunk fel, melyeket az eredeti játék készítésekor csináltak. Rajongóknak kötelező! Magasabb nehézségi szinten (mert van ilyen is) nem is olyan könnyű .Bár nyilván ebben benne van, hogy nagyon elszoktam tőle.

    A grafika minimalista, de hangulatos, és jól idézi a régit úgy, hogy azért a felbontás mégis sokkal nagyobb. Szerintem ez így jó, ahogy van. Nem lett volna értelme ennél modernebbnek, mert az már egy másik játék lenne. Minden egység és épület azonnal felismerhető. Egyszerű, de nem csúnya. Pont jó.

    A zenék a régiben is zseniálisak voltak, és most megkapjuk az összeset remixekkel együtt. Ezt így kell csinálni! A hangok is a régiek, itt azért érződik, hogy nem nagy a változatosság. Ez akkoriban nem volt feltűnő, csak most lett az, nyilván nem lehet felróni az eredeti játéknak.

    Persze ha remaster, akkor esélyes, hogy a régi játék betegségei is megmaradnak, és ez azért itt is igaz. Az irányítás tényleg őskori, ezen azért lehetett volna javítani. Rally point pl. nincs az épületeknél. Ezt remélem, majd egy patch megoldja.
    Az útkeresés ugyanolyan pocsék, mint a régiben volt, és bár rá lehet érezni, hogyan tudunk segíteni az egységeinknek, hogy gyorsabban érjenek célhoz, ezt azért megtehették volna a készítők is.

    A multis lobbyt még csiszolhatnák.

    Összességében azt mondhatom, hogy ezt a remastert szívvel csinálták. Nem hibátlan, de az igyekezet látszik rajta. Hogy új játékosoknak kedvet hozhat-e az RTS-ekhez, azt nem tudom, de aki szerette ezt a játékot annak idején, annak szerintem nem szabad kihagyni.

    Hogy mennyi játékidőt teszek majd bele? Annyit biztosan nem, mint a régibe, mert az képtelenség is lenne, és már én sem vagyok annyira lelkes. Lehet, hogy ha kicsit visszarázódok a játékba, a multis részével el tudok szórakozni egy darabig, és azért a kampányokat végig szeretném vinni..

    De még ha nem tart sokáig, akkor sem bánom, hogy megvettem, mert ha ez segít az RTS műfajnak, hogy visszatérjen, nekem már megérte. Nem mondom, hogy a remasterelés hosszú távon megoldás, de úgy látszik, most ennek van szezonja, és hátha elindít egy folyamatot, amely életet lehel a műfajba, és jönnek majd tényleg új játékok is.

  • Peppo

    őstag

    válasz Habugi #20 üzenetére

    Tud érdekes felbontásokat. Pl. 2048*1080-at láttam. Onnan már nincs messze a 21:9, szóval még az is lehet, hogy tud olyat.
    Na jó, még messze van onnan, de van rá esély. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Peppo

    őstag

    válasz #75376384 #24 üzenetére

    Hát, annak idején a Red Alertben tényleg nem nagyon volt érdemes mást csinálni, csak tankot. Akár single, akár multi, sok tank, aztán egyszer csak nyersz. Hacsak a másik nem csinált még többet. :D Tegnap az első multis meccsen pont így jártam. Neki több tankja volt. :D Kb. mindenki az oroszokat választotta az erősebb tankok miatt, kivéve, ha szigetes pálya volt, mert akkor viszont a szövetségeseket.
    A tengeralattjárókkal volt baj, arra emlékszem. Egymást is seggbe tudták lőni, így aztán túl sokat egyszerre nem lehetett küldeni, inkább kevéssel levadászgatni az ellenfél hajóit. A partra meg ki sem tudtak lőni. Azt csak a kiegben megjelenő Missile Sub tudta. Bár azért a Cruiser még annak a megjelenésével is jobb volt.

    A balansz nem ebben az RTS-ben érkezett meg, azt kb. a Starcraft előtt senkinek nem sikerült rendesen megcsinálnia.

    És hát a single küldetésekben is vannak hülye dolgok. Pl. a fentebb is említett, civilek beleszaladnak a tibériumba című agyhalál. Kíváncsi vagyok, ezeket fogom-e olyan türelemmel viselni, mint régen. :D

    Néha nagyon laggol a multis meccsek alatt, és ilyenkor az irányítás is borzalmas. Némi optimalizáció még ráférne, de gondolom, ezt majd megkapjuk.

  • Peppo

    őstag

    válasz shotika #29 üzenetére

    Annyival sajnos nem olcsóbbak. Kb. 20% volt az árkülönbség, cserébe az orosz tankon két ágyú van (amelyek egyenként is erősebbek), és a páncélzat is jobb. Egyszerűen lemosták a szövetségeseket. Főleg akkor jött ki a különbség, mikor még kevesebb tank volt a pályán. Nagy tömegben, mikor már 20-30 tank lő egyszerre egyet, ez nem volt annyira vészes, de azért ott is számított.

    Én is megszenvedtem pár küldetéssel. Leginkább azokkal, amelyekben nem lehetett bázist építeni. Emlékszem, levettem a sebességet a leglassabbra, és úgy mikróztam néha 4-5 külön csoportban az egységeimet, hogy ne nyírja ki a felét az első szembejövő lángszórós. :D Tényleg nem volt könnyű. Aztán később, nem kevés lan parti és netes RTS után végigtoltam megin, és néhány régi mumusnak számító küldetést nagyon könnyűnek találtam. De volt olyan, amelyik most is nehéz. Főleg úgy, hogy teljesen elszoktam az ilyen játékoktól.

    Multira amúgy szerintem az OpenRa (legalábbis még most) jobb, mint a Remastered, mert ott balanszoltak is rendesen a készítők, ill. használhatóvá tették az összes egységet. Pl. van értelme gyalogságot csinálni.
    A Remastered viszont visszahozza azt az igazi régi stílust, amely mai szemmel már idejétmúlt, de mi azért nagyon szerettük. :D Számomra egyértelműen a nosztalgiában van a legnagyobb értéke, és ezen a téren jól is teljesít.

    (#30) shotika Ha jól emlékszem, GDI oldalon ellenséges egységeknek számítottak a magyar civilek. Megjelent a célkereszt, ha rájuk vittem az egeret. A készítők megelőlegezték nekünk, hogy a NOD mellé állnánk. Lehet, nem alaptalanul.

    [ Szerkesztve ]

  • Peppo

    őstag

    Nyilván ma már egy csomó dolgot másképp csinálnának, ennyi év tapasztalatával, de akkoriban ezeket a dolgokat még senki sem találta ki előttük, gyakorlatilag ők hozták létre a műfajt, és így érthető, hogy a játékmenetben vannak ma már hülyeségnek látszó dolgok. Ezeket a későbbiekben már javították, de a C&C Remastered igyekezett az eredeti formájában elhozni a játékot. A multis része szerintem pont ezért nem lesz hosszú életű, hacsak nem nyúlnak bele. Pl. most a TD meccsek nagy része heli rush, és tart kb. két percig. De a RA is kb. a tankokról szól, semmi másról. Még vizes pályán vannak hajók, de kb. ennyi.

Új hozzászólás Aktív témák