Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • SeniorTilla

    veterán

    válasz Gsx-rr #48937 üzenetére

    Mi van matekzseni, beloptam magam a szívedbe? ;]

    [ Szerkesztve ]

    HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz Gsx-rr #48937 üzenetére

    Egyébként így van. Tegnap az X7-nél direkt próbálgattam csak és kizárólag arra nyílt ki a középen "berúgtam" a kocsi alá arra ha oldalra elhúztam / elmentem a hátsó lökösnél arra nem nyílt ki.

    (#48936) negro

    Erről már írtam rengeteget:

    F11 530D N57 2014/10 231E Km Vezérlés / csapágyazás / turbó stb..

    F11 LCI 2014/10 231E Km. Vezérléscsere / csapágy csere és hozzá tartozó karbantartások. Sokakkal ellentétben mi rendes karbantartást végzünk az autón. Tapasztalataink alapján sok szerviz nem foglalkozik kellőképpen a kocsik állapotával !!!! Nincs olyan,hogy CSAK vezérlés csere ezeken az autókon. 150-200-250E Km után nem elég csak vezérlést cserélni. A szívósor teljesen lekokszolódik és a hengerfejben lévő szívó járatok is. Ezeket meg kell tisztítani különben nem fog megfelelően működni a motor.(Gyakorlatilag az összeszűkült járatok miatt lecsökken a teljesítmény szabályozni se tudja magát megfelelően alapjárati problémák lesznek stb. ) Ha nincs kitakarítva a szívósor még a tűzveszély is fennáll. N47-N57-en 100-150E Km alatt is akkora koromlerakódás keletkezhet,hogy már komoly problémát tud okozni.N47-57-nél akár már 150E Km után tönkremehet a turbó amit ha időben nem vesznek észre nagy baj lehet. Eltörik a tengely beszívja az olajat a motor felpöröghet / kigyulladhat stb... A másik fontos dolog,hogy a hűtőkazettát is ki kell takarítani mivel megáll a kosz a hűtőkben ezáltal romlik a hűtés hatásfoka ezzel akár komoly melegedési problémát előidézve. Ezek fontos dolgok főleg nyáron és hozzátartoznak ahhoz,hogy megfelelően működjön további ~200E Km-t. Sokan ezekkel abszolút nem törődnek. A váltó olajat és szűrőt kell cserélni mert nem lifetime.... A gyári kitolt olajcserék ~30E Km ( levegőszűrő 60E Km !! ) és állandó regeneráció miatt a motorolaj felhígul és elveszíti a fő tulajdonságait. Emiatt idő előtti kopások alakulnak ki. Turbó / csapágyak. A főtengely nyugvócsapágyak erre érzékenyek Gyakorlatilag aki nem foglalkozik ezzel annak előbb utóbb kuka motorja lesz. Ezeket ellenőrizni kell de inkább cserélni. Mi olyan gondossággal nyúlunk az autóhoz,hogy ne kelljen 2 havonta szétszedni. Ezt tartjuk valódi megfelelő vezérléscserének és karbantartásnak. Lehet olcsón vezérlést cserélni igénytelenül úgy,hogy semmit se takarítanak ki és nem foglalkoznak semmivel mindent retkesen hagynak. A mi célunk a hibamentes működés hosszútávon. Egy prémium autónak prémium szervizelés jár ;) Ha igényes vagy az autódra és szeretnéd gondos kezekbe tudni keress bizalommal :)

    A kigyulladáshoz egy kis adalék:

    Először is rengeteg autó azért gyullad ki mert a turbó tönkrement felpörgött a motor és úgy gyulladt be az egész szívósor / motor.... A turbók pedig azért mennek szét ~150-200E Km alatt mert 30 ezrenként van olaj cserélve az autókban ami alatt felhígult gázolajos "motorolaj" lesz és pluszba a levegőszűrőt 60 ezrenként cserélik ami szintén hozzátesz ahhoz,hogy hamar tönkremenjen egy turbó..... Persze vannak akik normálisan cserélnek olajat de általában amíg garanciális az autó meg márkaszervizbe hordják ott aszerint van olajcsere.... Aztán ott van az,hogy brutális nagy koromlerakódás képződik a szívósorban 100-150E Km alatt ami problémát okoz a motor működésében. Alapjárati problémák csökkent teljesítmény stb.... Az EGR hűtő is 2 módon tud tönkre menni 1. Belül elreped és a hűtővíz keveredik a kipufogógázzal. ( Önmagában ettől nem gyullad ki az autó hiszen a régi motorokon M57 M47 is rengeteg EGR hűtő volt ami szétrepedt és nem volt belőle kigyulladás... Más a 2 motor becsatlakozása a szívósorba is persze... ) Ez azért veszélyes mert ha nincs kitakarítva a szívósor akkor ott van a rengeteg lerakódott koksz és ha így keveredik a a hűtővízes kokszos massza abból lesz a probléma... Egyébként eldurrant EGR hűtő nélkül is ki tud gyulladni. A másik módja az EGR hűtő repedésnek mikor a megkerülő cső ami az EGR hűtő mögött van elreped így a kipufogógáz szabadon áramlik kifelé a motorra.... ( Illetve a vákuumcső is el tud szakadni / kidörzsölődhet ami szabályozza,hogy az EGR hűtőn keresztül vagy azt lekerülve áramoljon a kipufogó gáz ) Ha olyan helyen reped el ahol éghető anyag van a közelben az probléma tud lenni. A másik komoly probléma az az,hogy a hűtőkazetta elkoszolódik így nem látja el a feladatát a hűtő..... Első körben rengeteg tulaj látta,hogy melegszik az olaj / víz az autóba de nem tudta miért.... Ha a vízhűtő nem tudja a megfelelő hatékonysággal elvégezni a feladatát akkor ezek a problémák jelentkeznek... Mivel melegszik a motor hőmérséklete minden szempontból víz / olaj ezért fokozott igénybevételnek van kitéve az EGR hűtő is a koksz lerakódás + plusz állandó regeneráció a nyári nagy melegek a dugóban való araszolás a gyári csoda karbantartás egy idő után megteszi a hatását.... Egyszerűen megelőzhető lennének ezek...
    1. A turbó állapotát ellenőrizni ~150E Km környékén és onnantól folyamatosan. Ha szükséges felújítani / cserélni kell.
    2. A szívósort ki kell takarítani minden 100-150E Km megtétele után ( persze akkor ha gyári az autó )
    3. A hűtőkazettát ki kell takarítani minden 100-150E Km után ( klímahűtő / vízhűtő / intercooler ha szükséges akkor hűtő csere ) és nem kúton hanem szétszerelt állapotban.
    4. Normális olajcsere periódussal használni az autót ami mellett ki kell cserélni a szűrőket is. Ez segít abban,hogy megfelelő kenése legyen a motornak. Ez biztosítja a turbó megfelelő működését illetve,hogy ne legyen csapágyas az autó.
    5. Prémium gázolajat tankol a tulaj. Ez segíti abban,hogy kevesebb legyen a koksz a szívósorban.
    Az EGR szelep szoftveres kiírására van lehetőség. Ilyenkor zárt állapotba marad a szelep minden körülmény között így nem megy kipufogógáz a motorba soha többet. Nem lesz kokszlerakódás és emiatt biztosan nem is lesz kigyulladás sem. Ha kivan írva az EGR attól még a vizsgán át fog menni az autó nem fog senki szólni érte...... Kiírt EGR szeleppel nem jellemző,hogy a DPF eltömődne hamarabb. Elég sok autó közlekedik kiírt EGR szeleppel ráadásul remap-al úgy,hogy benn van a DPF katalizátorral és köszönik szépen jól vannak !!!!

    Pl 2-es BMW végig külföldön MÁRKASZERVIZBEN szervizelt autó 2014-es 17X E Km és SOHA nem cseréltek benne levegőszűrőt....

    Vagy másik Z4 szintén kintről Osztákoktól behozott behozott 2003-as 30i ahol szintén márkaszervizben szervizelt autó volt GYÁRI 2003-as levegőszűrő volt.... Rengeteg ilyennel találkozunk.... :/

    Egyébként a fehér F11 amiről írtam ezt a kis cikket pont most volt nálunk remapra. végigbogarásztam az online szervizkönyvét végig 30 / 3XE Km volt az olajcserék között és 60 ezrenként levegőszűrő..... Így ment 230E Km-t Ezalatt 6X volt olajcsere és 3X levegőszűrő..... Annyira szarok az F10-ek,hogy ő is November óta több mint 20E km-t ment és semmi baja az autónak fék cserére meg olajcserére jött csak....

    (#48932) MoP_FX 57

    Szoktunk igen

    (#48931) CharlieDrop

    Nem kicsi... :D Duna Pláza parkolóba nem fér be pl mert túl magas :DDD Elsőre comfortba nekem a rugózás túl hajós volt (Nem azt jelenti,hogy rossz csak én azt szeretem ha kemény sportos ) adaptive-ba más volt meg persze sportba is . Szépen működik a sávtartó az ACC-vel együtt gyakorlatilag anélkül,hogy vezetnem kell végigaraszolta magát a 11-es úton Visegrádról . Simán megáll elindul sávban mard csak néha néha jelez,hogy rakd a kormányra a kezed. Szóval egész jól működik. a 3 üléssor nagyon jó 6 személy tényleg kényelmesen elfér minden sornak külön klíma pult külön ülésfűtés külön üvegtető motoros ülések stb stb. A fék iszonyat jó szokás szerint meg úgy az egész nagyon jó.... Az új autó mindig is jó lesz.... Alapból nem kellene ekkora autó de abszolút vannak olyan helyzetek mikor jól jön a 6 férőhely. Irdatlan luxus irdatlan pénzért.... 40M nem kevés pénz.....

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • KAMELOT

    titán

    válasz Gsx-rr #48937 üzenetére

    Ilyet mondjuk az öszzes kocsiba szerelhetnének. 100€ szenzor meg egy kapcsoló.

    [ Szerkesztve ]

    V1200 - 18CORE - SUPRIMX

Új hozzászólás Aktív témák