- Mobil flották
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
Sziasztok!
Nagy labszamu(>1000) fpga reworkre milyen gepet javasoltok?
-
Reggie0
félisten
Akkor azert 55V-ig mindenkeppen menjel el, mert kulonben a max fordulatszamot nem tudod elerni, a mezogyengiteses uzem pedig eleg ciki tema bldc eseten, de ekkor eleve csokken a teljesitmeny. Ha nagyobb a fesz az sosem baj, a kitoltesi tenyezo csokkentesevel vagy egy nagyobb fekvenciaju pwm ramodulalasaval kompenzalhato.
-
Reggie0
félisten
Akkor elmegy, bar mas motorral jobban jarnal, mert igy nincs kihasznalva. Innen ket iranyba lehet menni:
- kisebb tomegu motor kisebb max fordulatszammal, de azonos nyomatekkal
- azonos tomegu motor nagyobb nyomatekkal es kisebb max fordulatszammalDe kezdetnek ez is megteszi elvegre minden elo probalkozas lenyege h csak mukodjon, aztan jon az optimalizalas.
-
Reggie0
félisten
válasz KillHates #14657 üzenetére
Meg az ultahangba is az megy, ahonnan azert nem parolog el remelhetoleg
(#14656) gliga69: Nem biztos, hogy 1.41 kell, mert falco gyart 5fazisu motorokat is, no meg az sem mindegy, hogy szenzoros vagy szenzor nelkuli, mert az utobbi eseten ha 3 fazisu, akkor egyszerre csak 2 fazis vezet.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz gliga69 #14662 üzenetére
BLDC-k altalaban negyszogmezosok es nem szinuszmezosok a nagyobb kihasznaltsag miatt, igy trapezarammal kell meghajtani, nem szinuszossal, emiatt a megadott nevleges aram csucsaram(a trapezossag elhanyagolhato).
A fazisszamtol fuggo eredo aramot es a tobbit este, most rohannom kell meloba. -
-
Reggie0
félisten
válasz gliga69 #14673 üzenetére
Szerintem a bme vik villamos energetika tanszek villamos gepek es hajtasok csoport weblapjan erdemes korulnezni, hatha van fent tananyag, bar az uj rendszer mar jelszot ker de lehet h fent maradt valami a rrgi oldalakon. Illetve elvileg torrenten vannak bme vik-es tananyag gyujtemenyek.
-
Reggie0
félisten
Jol nez ki! Azert a cellankenti managementet ne sporold le, mert ha ennyi akku begyullad sok mindent nem tudsz csinalni.
(#14713) f27: Ez inkabb vezerlesi problema lesz. Amig a motor kulso burkolata nem eri el a 60 fokot, en nem izgulnek. De ha nem neodimium magnes van benne, akkor mehet 100 fok fole is.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Tobb akkut kell parhuzamosan kotni. De javaslom egyezunk meg a Wh-ban W helyett
Most hogyan vannak kotve a cellak? Csak sorban es N darab sorbakotott blokkot kotsz parhuzamosan, vagy eloszor parhuzamosan kototted a cellakat, majd ezekbol a blokkokbol kotottel sorba sokat? Ha nem az utobbi, akkor ilyenre alakitsd at.A motor nevleges fordulatszama terhelesfuggo, tehat ne is vard, hogy elerd az uresjarasibol szamolt sebesseget.
-
Reggie0
félisten
Na az teljesn jo akksielrendezes. Viszont akkor keves neked a 8 parhuzamos cella, boviteni kell, hogy jobban birja az ampert.
200km/h beteg lenne
Hat valahol bicikli, de ha a rendor elkap, akkor gepjarmunek fogjak tekinteni az biztos. Es meg fogalomba sincs helyezve.
A Wh nem egy oranyra eso teljesitmeny, hanem joule, ami energia. Konkretan 1Wh=3600J. Ahogy a benzin literje is energia, konkretan 1L benzin=31.7MJ. Tehat ha a kocsi fajlagos fogyasztasa liter/km(31,7MJ/km), akkor az elektromos kerekpare Wh/km(3.6kJ/km).
-
Reggie0
félisten
Hat nem tudom. Nekem az a bajom, hogy a bontott akku + saruja majdnem sikban van az akku szelevel, ezert a foglalat + sarkara egy felgombot kellett csinalni forrasztoonbol. Es innentol minden csak bosszusag volt. Szerintem inkabb egy ponthegesztot szerezzel be es fixen legyen bekotve minden cella.
(#14749) mobileman: Ha ugy nezzuk, akkor egy saru forrasztasa is makkforrasztas
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
-
Reggie0
félisten
-
Reggie0
félisten
válasz DisRespect #14875 üzenetére
Rezlapot szoktak a helyere tenni.
-
Reggie0
félisten
válasz Zoli986 #14883 üzenetére
A gap-pad erdekes joszag, mert pl a hovezeto kepessege nagyon erosen fugg a ra nehezedo nyomastol is.
A dolgot kepzeld ugy, mint az ellenallast, ami raadasul keresztmetszettel linearis es anyagonkent fuggo. Tehat a rezdarab eseten annyi tortenik, hogy csokkented a teljes rendszer hoellenallasat, azaz ezaltal kisebb lesz a homerseklet kulonbseg a borda felulete es az ic felulete kozott.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
-
Reggie0
félisten
Altalaban ellenallas+dioda a kimenetekre es ugy osszekotni oket. Ha komolyabban akarod akkor muverosito+mostfet+meroellenallassal csinalsz aramkorlatot. De ha a tapok vezerlese olyan, hogy tud CC-t, akkor siman ossze lehet oket kotni, viszont ez ritka, inkabb a labortapokba szant SMPS-ekre jellemzo.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Hiaba allithato az 5V, aramot kell szabalyozni, nem feszultseget. Aztan ha arrol van szo lehet olyat csinalni, hogy az arammegosztast a feszultsegszabalyozoval, mint alarendelt szabalyozo korrel, oldod meg, csak van egy olyan erzesem, hogy az potmeteres es nem egy feszultseg bemenettel van megoldva, igy nem valosithato meg olyan egyszeruen. Akkor mar inkabb a fetes aramszabalyozas taponkent.
-
Reggie0
félisten
válasz Tamás9x #14923 üzenetére
Olommentes az elektronika rakfeneje. Egyetlen problema lehet, ha olmommentesre tervezett IC-nel es panelnel olomosat hasznalsz, megpedig nem biztos, hogy a kialakitott pinek/pad-ek anyaghasznalata kompatibilis es emiatt szinten repedesek johetnek letre idovel(diffundal az olom, mas metalurgiai atmenetek alakulnak ki, stb.).
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz KillHates #14940 üzenetére
Hat olyan mar volt, hogy beleegett a nadragba es igy meg lesoporni sem tudtam a labamrol. Maradando elmeny volt
En biztositekok helyere valami vekony rezszalat szoktam forrasztani, ha mas nincs. Pl. regi fos IDE kabelbol kifejtve egy elemi szalat. Jobb, mint a nagy mennyisegu on, mert hamarabb megszakad.
(#14936) Zoli986: Nagyon sok ertelme van. Eloszor is tervezesnel a vonalak szetvalasztasat teszi lehetove, igy kulonbozo szabalyokat lehet megadni ugyan azon jelvezetek ket kulon szakaszara. Tovabba a tapvezetekek, foldelesek fizikai es logikai szeparalasat segiti, igy pl. a szivargo aramok es ekvipotencialis teruletek tervezhetoek (pl. analog foldelesen kisebb aram folyik, igy az ADC atalakito kevesebb zajt kap az aramhurok miatt, tapoknak, foldeknel a csillag kapcsolasu halozat kialakitasanak elosegitese, stb.). Ezen felul kisebb gyartasnal az elesztest is segiti, mert a reszaramkorok egyedileg tesztelhetoek/bemerhetoek.
A 0 ohmok altalaban akkor mennek 0 ohm fole, ha tularamot kapnak es megnyulnak.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Vegre sikerult gyakorlatilag is belepnem a klubba.
-
Reggie0
félisten
IC kisutesehez van valami jo otletetek? 4 orat kene 125 fokon tartani, ami sima reflow geppel kicsit maceras lenne, na meg gyilkolni sem akarom feleslegesen.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mobil flották
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Vicces képek
- Mobilinternet
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- További aktív témák...