- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Felújított okostelefonokat kínál a Rejoy
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- MIUI / HyperOS topik
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
Hirdetés
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
válasz Szplöttyy #60 üzenetére
Nem tudom, mi számít annak, az új (értsd 2-3 éves) rendszerek már hengerenkénti injektoros szekvenciális rendszerek, akár turbo-s kocsiba is mehetnek, elvileg egy injektor emulátor emulálja az injektorok működését, a gázos computer meg eltanulja a benzines computertől. Nem nagyobb belepiszkálás ez, mintha kicserélsz valamit nem gyárira, ráadásul már egy jóideje jönnek ki gyárilag kettős benzin- gáz üzemre átalakított Skodák is ahol megmarad a garancia is. Igaz ezeket is itthon szerelik be utólag. Ezek már kompletten, egységcsomagban megvehető cuccok, nem kell barkácsolni, szigszalagozni, meg kapcsolót fúrkálni a műszerfalra.
Engem nem zavar, hogy belepakolják, azt is melléteszem, hogy a benzines rész csak be van lőve minden kocsiban, van egy alapprogram, és kész, ennél ugye meg minden kocsiban egyedileg belőve, akár hetente tesztelve, átállítva egyes paraméterek.. Nekem bejön, hibátlanul dolgozik, nincs vele gondom, és még jól is járok.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
válasz Szplöttyy #68 üzenetére
A kis lökettérfogatú dízelekkel jelen pillanatban az a gond, hogy ha nem megy a turbó, akkor semmiféle dinamikáról nem beszélhetsz. Turbóval hozzák egy normális méretű benzines teljesítményét, igaz kisebb fogyasztással.
Cégnél 1,3-as turbós Corsa és Combo a céges flotta zöme, előbbihez még ok ez a lökettérfogat, utóbbinál irtó nagy szívás. Még a régi 1,7-es szívódízelek is jobbak voltak, nem is beszélve arról, hogy ha erőltetik ezeket a motorokat (márpedig egy Combo méretű autót cipeltetni velük erőltetés), akkor ezek sem túl gazdaságosak. Az tény, hogy nagyon óvatosan, a dinamikát nélkülözve hajtva a Corsák elmennek 4,5l/100km fogyasztás körül. A Combókat nemigen tudják 6 alá kihozni a kollégák, de a Corsákkal sem nehéz 6 fölött megetetni. 1600-as fordulat alatt meg mindegyik úgy megy, mint egy döglött csiga, szemben a régi 1,7-es dízelekkel, amik alajkáraton elhúzták az autót.
Mindent összefoglalva: a kis lökettérfogatú dízeleknél dízeles karakterről nemigen beszélhetünk...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fekeandras
őstag
válasz Szplöttyy #82 üzenetére
De mire jó ez?Több ismerősömnek van dízel versenyautója de ilyen füstöt egyik sem okád.De még az utcára kicsit kontár módon felhúzottak sem.Sőt egyre inkább azon van mindenki, hogy a lehető legkevesebb füst jöjjön ezek meg ezt élvezik.Tipikus mindent leszarok amcsi laza csávók.Az ilyennek a kertjébe meg az ablaka alá állítanék 3-4 ilyen dögöt és 0/24ben túráztatnám.Kíváncsi lennék meddig tartaná jó poénnak.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Szplöttyy #98 üzenetére
Azért nagyon fura, ha egy motor nem húz alacsony fordulaton, mert ha egy előzésnél, kikerülésnél, vagy akár indulásnál beragadsz, akkor az autó átlagos dinamikájához képest egyszerűen nem is gondolsz rá, hogy hiába adsz gázt, hosszú másodpercekig úgy fog menni az autó, mint egy alulmotorizált literes benzines. Roppant kellemetlen élmény tud lenni, amikor hirtelen lenne szükséged egy kis fürgeségre. Ha beindul a turbó, onnét már persze nincs gond, de addig kész katasztrófa. a váltóval való gépészkedés pedig körülbelül ugyanekkora időveszteség, ha későn jut eszedbe, hogy milyen autóban is ülsz, és hogy ez bizony nem fog innét megindulni. Arról nem is beszélve, hogy ha gyakrabban fordul elő ilyen szituáció (pl. a Körúton kell menni a pesti forgalom idióta ritmusában), akkor már ott is vagy egy 7 liter körüli fogyasztásnál, holott a motor kényelmesen, 2000 RPM körül hajtva tényleg tudja a 4 litert is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Voyage
aktív tag
válasz Szplöttyy #102 üzenetére
Ha szépen, negyedgázzal gyorsítasz, akkor 1200-tól is húz a benzines, ha padlót nyomsz, először köhögni fog, mert kevés a fordulat, és 10-szer annyit eszik.
Minél kisebb a fordulat, és minél feljebb van a lábad a pedálon, annál kevesebbet eszik, ezért van, hogy 50-el 5.-be, alig a pedálra lépve megyek.
Meg nem fogom betenni 2.-ba, hogy akkor lóduljon meg, és padlógáz, mert leeszi a gatyámat is. Sajnos nem akkora a fizetésem, hogy az, hogy 7litert, vagy 8litert eszik, mindegy legyen. Havi 2500-3000km-t megyek vele, ha 7l-t eszik, akkor 63.000-be kerül, ha 8-at, akkor 72.000-be. Ha 10-et, akkor 90.000-be.
De ha csak 5-öt enne, akkor 45-be kerülne...
Szóval nagyon nem mindegy.http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
Voyage
aktív tag
válasz Szplöttyy #105 üzenetére
Nehogy azt hidd, hogy olyan autóm volt/van, csak vezettem, utóbbi édesapámnak volt céges autója, előbbi pedig egyik jó barátom apjáé.
Én nem vagyok oda a motorjukért, de az autók annál jobban tetszettek.Na akkor próbálj ki egy második generációs, 1.5-ös Nissan Almerát, kb 100 ló, de az olyan, mint egy reumás csiga. Opel ugyanannyi ló, de köze nincs hozzá, ez megy, ha odalépek neki, az 3500 alatt még nem hogy nem húz, de pl gödöllő-bp között, a mogyoródi emelkedőn, 3.-ban, 90-nél nem gyorsult!!! Ment lefele a sebesség, padlógáz mellett...
[ Szerkesztve ]
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
VR6-Fan
veterán
válasz Szplöttyy #116 üzenetére
hát amit énről konkrét példát tudok hozni az 1000rpm-nél 0,3 bar-t nyom (kompresszornál nem a nyomás a nagy cucc hanem a szállított légmennyiség) a csúcs nyomás meg közel 1bar.
amúgy ált a kompresszorok olyan 2000 fordult töltik meg a légkörit.
ha dájzelt akarsz tuningolni akkor és elég a 140-150le meg 350nm akkor 1Z-es TDI annyit kell vele mokolni hogy a GT15-ös turboba bele kell fűzetni a GT17-es belét, és kell egy jó írós ember aki padon megtudja írni a motorvezérlőt
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
fekeandras
őstag
válasz Szplöttyy #118 üzenetére
Persze mert ő gyári 70 helyett 100lóerőre hozza.Úgy még tényleg benne lehet akár 100-150e km is.Csak hát hazánkban mindenki mindenhez nagyon ért.Az sem véletlen, hogy ő utcára nem nagyon csinál 200loerőnél erősebb motort.Mások csinálnak.Meg is lehet nézni milyet.Füstöl és pár tízezer kilométer múlva lehet is megbontani.Tudok olyan 198lovas dízel kettesgolfról ami 2004ben az ő kezei alatt alakult át.Öt éve hibátlanul megy utcán.Mondjuk nem is jár vele versenyezgetni az ember.Vigyáz rá napi használatban van második autó a családban.De visszatérve az 1.6 motorra.Ő azért szereti mert utál minden elektronikát.Ezért is olyan nagy híve a mechanikus adagolónak.Szerintem 2009ben már felejtős a kamrás dízel.Az 1.9 tdi minden szempontból jobb annál.Alkatrész is ugyanannyiba van hozzá mint az 1.6-oshoz.Adagoló bűvészkedés + nagyobb turbó + nagyobb csúcsok + chip és van egy viszonylag füstmentes 180lovad meg 380Nm-ed "fillérekből".A motor ugyanúgy tartós marad ha nem taposod szét, ha néha kicsit adod neki akkor is maximum egy literrel fog többet enni.Maximum!
mod: baromi jó érzés, hogy úgy húz négyesben mint egy 2,5ös szívó motor hármasban közben elvagy városban max 7,5 literrel.
[ Szerkesztve ]
-
fekeandras
őstag
válasz Szplöttyy #124 üzenetére
Golf3, Golf 4, Passatok: malac + az utána következő 2 generáció, Caddy, A3, A4, A6, Toledo, Cordoba, Ibiza, Inca, Octavia 1.
AHU : 1896ccm 90le @ 210Nm
AFN : 1896ccm 110le @ 235 Nm (ez a tuti)mod: füstölnek mert öreg dízelek.Húzva pláne.Azt hiszem Euro2 besorolású motorok de nem esküdnék meg rá.Ár meg attól is függ hová viszed.Van ahol gányolnak rohadt drágán és moslékot kapsz teljesítmény helyett ill. vannak fanatikus TDI buzik ahol lelkiismeretesen szinte anyagárban dolgoznak.
[ Szerkesztve ]
-
kételkedem
addikt
válasz Szplöttyy #201 üzenetére
nem összeb@szták, hanem alá folyt a víz.
ha szórakozásból felszerelik a sugárcsövet és direkt lelocsolják, akkor jogos a pampogás, így csak felesleges hiszti.
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
-
DeadMeat
veterán
válasz Szplöttyy #201 üzenetére
Beteg vagy te is,azé a zacsi a fejeden
Aláfolyt a vív a kocsinak,és öszerozsdázta a felni alsó részét,amitől semmi,de semmi baja nem lesz.Mert ha átqrják rajta a tömlőt,vagy nekitámaszkodik a tűzoltó,vagy akármi,amitől az autó tényleg piszkos lesz,meg is érteném.De ez... szégyen.
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
DeadMeat
veterán
válasz Szplöttyy #209 üzenetére
Egyetértek,hasonlóan tolerálom én is,de ha vizes lessz,nem hisztizek.Pláne ha csak a kereke..... Evvel az erővel ki se hozza a garázsból,mert poros a levegő.Bár van ilyen szomszédom sx4-e van.Elmegy vele itthonról,akárhová.Hazajön megmossa,visszaviszi a garázsba.Na ez aért már túlzás szerintem.Takarítom én is a kocsim,mert ugye ugy szép,ha tiszta kívül belül.Beteges dolog már ez szerintem...
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
DeadMeat
veterán
-
F-ECT$
titán
válasz Szplöttyy #236 üzenetére
Ha befolyásolja, akkor az lehet drasztikus is: pl 14" helyett 16"-os kerék esetén már majdnem 15%-os az eltérés, ez autópályán már jelentős: nem mindegy, hogy 130-cal vagy 150-nel mész.
Viszont fizikából rémlik valami a csúszásmentesen haladó kerék haladási és kerületi sebességének egyenlőségéről, amit kihasználva talán kiküszöbölhető a kerék nagysága a képletből...Dive ever, work never.
-
Rick4
félisten
válasz Szplöttyy #284 üzenetére
Szerintem ezt összekevered azzal,. ami alapból 1.4-es 75 lóval, és nekiálltak ezt azt kicserélni, hogy 280 ló legyen...
Egyébként meg mit írtál le?
nemfog elmenni 500e km-ert
Lefordítom neked magyarra:
nem fog elmenni ötszázezer kilóméterert...[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz Szplöttyy #287 üzenetére
Jó, látom most elfogytak az érveid, és a tartalom helyett a stílusba próbálsz belekötni. Még egyszer leírom, a hengerűrtartalomnak semmi köze a tartóssághoz. ellenben hogy milyen anyagból és milyen falvastagsággal készül a blokk, a dugó, milyen anyagból lesz a belseje, annál inkább fontos. De Te csak hajtogasd a magadét.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
-
Rick4
félisten
válasz Szplöttyy #294 üzenetére
Naugye..!
De akkor olyan motorja legyen,m ami 500 lovat is tud, csak vissza van véve 280-ra...
Megjegyzem a carbon hengerfej (ami a 316-os BMW-k sajátja) lenne az igazi megoldás...Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
hobizoli
nagyúr
válasz Szplöttyy #287 üzenetére
A 25 evvel ezelotti turbos F1-hez kepest ez meg csak 1/5 literteljesitmeny uccaiban, ehhez kepest a jelenlegi utcai szivomotorok 1/3-t tudjak a jelenlegi F1-nek.
Na, akkor mi is van jobban hegyezve?
Persze a mai technologiakkal az F1 turbosan literenkent 1600-1800LE-t is tudna...igen, jol olvastad, literenkent ennyit.
25 eve tudtak "csak" 12500-g elforogva 900-1000LE-t... igy volt az 1500ccm-s motor 1350-1500LE-shobizoli
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Szplöttyy #292 üzenetére
Kovacsolt alkatreszekkel ez egyatalan nem gond.
"These are a must for power levels over 300bhp. The standard VAG rods are known to break at around the 300-350bhp mark. These rods will handle in excess of 600bhp"Egy ijen szett hajtokar 600LE-t es 9000rpm-t elbir, de lehet venni ennel is kajakabbakat is
Ezt pl 100rudiert meg lehet venni 1.8 20vT motorba. A kovidugo is kb ugyanennyi hozza, oszt maris nincs gond.hobizoli
több drón kell ;P
-
Rick4
félisten
válasz Szplöttyy #298 üzenetére
Ez már csak belemagyarázás. Egy 280 lovas 1.4-es motornál mikor lesz hamarabb probléma abból, ha 95-ös helyett csak 90-es benzin kerü bele, vagy miért bírná tovább, ha 105-öst tankolsz bele? Semmi köze hozzá. A kenőanyag meg ugye gyártóilag elő van írva, a csereperiódus szintén. Egy a lényeg: ha akarják, olyannak is össze lehet rakni egy 1.4-est, hogy elmenjen 500 ezret. Nincs mit magyarázni róla.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Hardcore café
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom mobilszolgáltatások
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Külpolitika
- Motoros topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Hobby rádiós topik
- További aktív témák...