Hirdetés
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
ph Az Assassin IV széria legújabb verziója egy vapor chamber talpat kapott, így már 300 wattig használható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabe_
őstag
Tyűha! Ez marha jó topic! Eddig még nem láttam...
Namost műszaki dolgok: Van egy kérdésem: A Wankel motorokat miért csak a mazda alkalmazza (legalábbis én nem tudok mást) ezt a megoldást? Tudtommal ez a legnagyobb fajlagos teljesítményű motorkonstrukció. (vagymi)
Jó, oké annakidején a mazda megvette a Wankel licenszet, és egyedül ők láttak fantáziát benne - elkezdték tökéletesíteni a technikát. Ez ugye komoly anyagi ráfordítást igényel, amit a mazda - szerencsére - nem kímélt, és mára elmondhatja, hogy ott van a toppon vele. Nem is csodálom, hogy a sok Wankelhez kapcsolódó szabadalmat nem akarja kiadni a kezéből (legalábbis szerintem). Szerintem ezért megérte fejleszteni. (Rx8 - az év motorja)Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Talán még el kell telnie pár évnek, hogy ezen hátrányok eltűnjenek. Az Rx8-nak nemtudom, mennyi lehet a szervizperiódusa? Mindjárt utána is nézek...
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
oké, ezzel tisztában is voltam. csak azért emlegetem az rx8-at, mert abban van a legfrisebb fejlesztés, ha jól tudom.
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Nem találok rx8 szervizkönyvfélét...
Most nézem, hogy már Hydrogen Rotary Enginenel is kísérleteznek... Le vagyok maradva. Bővebben: linkSovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Per Eklund rallycross versenyző saab masinájában láttam akkora turbót, ami egy teherautóba is nagy lenne. van is kraft benne az biztos.
A bmw turbó fejlesztése is érdekes: 2 turbó - egy kicsi és egy nagy, ami közül az egyik mindig a legnagyobb hatékonysággal dolgozik.Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Nem osztom, ezt a véleményt. Oké, mindkettő okosság a hengerbe jutó oxigén növelését teszi lehetővé, de más módon. Szerintem a kettő együtt sokkal többet ér, mint külön-külön.
A nitró ugye dinitrogén-oxid, ami a hengerbe jutva, felbomlik több rész oxigénre és egyebekre.
A turbó ugye 'csak' a levegőt sűríti össze.
Namost nagynyomású levegő+nos...
(szerintem, bár lehet, hogy nem így van...)Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Én meg olyasmit olvastam, hogy a nitróbefecskendezéssel a német vadászrepülőgépeken is kisérleteztek (messerschmidt) a 2. világháború alatt. A repülőgépmotor ezzel rövid időre 120-130%-on üzemelhetetett, és gyakran ennek köszönhetően menekült meg a pilóta. Igaz, az alkalmazása után nagygenerálra került a repülő. Ekkor ugyanis már fogytak a pilóták rendesen, és ' inkább a technika amortizálódjon, mint a pilóta alapon ' kísérleteztek ezzel.
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Azt eddig is tudtam, hogy a suzuki gyenge anyagból van, de hogy ennyire:
Ma belém (ford fiesta '92) szaladt egy suzuki (2000-2002 évjárat) hátulról úgy rendesen. Azt hittem, hogy, na most szarrá tört a kocsim. Kiszállok, nézem, első pillantásra semmit sem látok. Egyben van minden, még a műanyag lökhárítóm sem repedt el. (2 mély karc volt rajta) A lökhárító alatti köténylemez hajlott be, ahogy leguggoltam megláttam. Kábé 15ezer a csere sztem. Bezzeg a buzuki! Mindkét lámpája összetört, a motorháztető kiflibe felhajlott, szerencséjére az első spoiler egyben maradt, csak egy helyen repedt be alul vagy 10 centit. Első ránézésre 150-200ezer kár...
Tanulság: örülök, hogy nem buzukit vettem...Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Ez így van. Egy 1.1-es mocit nem kell tuningolni. Kivéve persze, ha sokszázezret tudsz áldozni rá, és nem érdekel hogy ha odalépsz, 20 litert kajál a gép százon...
Nekem egy 1,1-es közpronti injektoros Fiestám van, mikor letéptem a kipufogóm egy járdaszegélyen, énis gondolkodtam, hogy sportdobot tetessek fel, de lebeszéltek róla. Ha igényes rendszert akarsz, többszörösébe kerül, és úgysem hoz annyi lóerőt, hogy különösen észrevedd. Úgyhogy énis maradtam a gyári kipufnál. Úgysem ezzel a kocsival váltom meg a világot...
Viszont keveset eszik: tegnap A Kecskemét - BP - Esztergom - Visegrád - BP - Kecskemét útvonalat megjártam 3500-3800 ftból (244,9ft/l 95-ös=14,3-15,5 liter)
Ez nagyjából 250-255 km. Akkor kábé 5,6 - 6 l/100km az átlagfogyasztás. (Most nem számoltam ki papíron, de kábé ennyi. Ha mégsem, akkor bocs) Szerintem ez egy 13 éves benzinestől nem rossz...Sovány szakácsban sose bízz!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen