Hirdetés
Hirdetés
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
-
Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
ma Mindegyik telep nőtt, legtöbbet az iPhone 16 Pro hízott.
-
A Lian Li Strimer kábel mókolása.
lo Értelmetlenül állok az egész előtt, hogy a Lian Li minden cuccából ad ki fekete/fehér verziót csak pont a Strimer...
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
carspray
újonc
válasz Bubee82 #18967 üzenetére
Sajnos az autók fedőbevonata nem tükörből készül hanem lakkból aminek van egy gyári struktúrája. Ez ilyen dolog, ezt elkell fogadni. Tény.
Nem hozzád címezve: Én személy szerint már kicsit unom ezt a narancsos-nem narancsos témát..... A laikusok akiknek fogalmuk sincs a fényezésről állandóan ezzel a témával jönnek..... "Hát ez narancsos lett............. de egyébként f@sza" Na ne mond....... hogy nézne ki ha egy GYÁRILAG totál tök struktúrált (narancsos) bmw-t vagy fordot hoznak hogy fújjam meg a sárvédőt, megfújom olyanra amilyenre csak tudom aztán vissza steklizném totál homogén, matt, síkra a felületet és visszapolíroznám tükörre. Egy teljes analfabéta is 2 perc alatt észre venné hogy javítva volt volt mert teljes eltér a többi elemtől.
Más téma ha valaki direkt úgy kér egy telibe fújást...... meg más téma mikor egyedi a fényezés, az egy külön fejezet. Illetve a narancsosság mértéke is külön fejezet. A gyári fényezések azért IS narancsosabbak hogy 1: ne dobja ki annyira az esetleges hibákat (mert a gyári felületekben is akadhat hiba pl peremezések közelében) 2: kevesebb fedőbevonatot hordanak fel, spórolnakElnézést hogy egy "hőbörgéssel" indítom a fórumos pálya futásom, "régóta" olvasom ezt a fórumot (is) de a regisztráció elmaradt mindig...... Most megtettem mert ezt a témát nem hagyhattam ki.
-
carspray
újonc
válasz KisBundi #19016 üzenetére
Nem mondható hogy olcsón dolgozik az illető..... de nem is egetverő pofátlan nagy ár, én szerintem. Ha az ő oldaláról nézzük akkor
-szétszedés (két kerékjárati betét? esetleg a kerekeket is le kell venni a betétek miatt? díszlécek a lökösben vagy egyebek?)
-külső belső alapos vegyszeres mosás szárítás
-műanyagozás
-csiszolás, műanyag tapadásközvetítő
-műanyag gitt
-tap.közvetítő
-füllerezés lágyító adalékkal
-vizes csiszolás
-színkeverés (x km-t menni, sorban állni egy deci szín miatt a boltban, ugyanekkora a költség akkor is ha a 300 ezres telibefújáshoz hoz 3 litert)
-szín elfújás, esetleg előlakkal másnéven: úsztatóval,színtelen bázissal (úgy látom középen van a sérülés, a két sárvédőhöz csatlakozó széleit már nem bántanám a színnel nyílván csak beleködölnék)
-lakkozás lágyító adalékkal
-csiszolás.polírozás
-összeszerelés, beállítás, sallangok, esetleg a két hátsó sárvédő felpolírozása -
carspray
újonc
De hogy ne csak a festőket védjem: 40 úgy elég sok ha müanyag alapozó nélkül lágyító nélkül meg sima műanyag gitt helyett klasszikus poliészterrel készìti. Végeredményen nem látszik...aztán hogy a kapun kigurulás után mi történik nem szokott senkit érdekelni mert addigra zsebben a lé..... aztán aki meg elkéri a 40et hogy profin megcsinálja az meg elvan hordva minden rabló szemétnek...mert hát "A Pista a multkor egy 10esért lefújta a helyén meg azt mondta nem kell a müanyag alapozó meg jó ám a lakkba a nitró is az akril hìgító csak kábìtás" stb stb....
Ismerek olyan festőt aki ilyen antisztatikus lemosóról nem is hallott még meg a nyers műanyagokat kikiáltja eleve festhetetlennek....nem is hallot még a műanyagtisztítóról sem ami ugye a formaleválasztót távolítja el a felületről...neolux korszakban ellesték a dolgokat maszekoktól aztán csiszolják a gittet vìzben meg egyéb finomságok....melójuk meg annyi mint a szemét... nem értem én ezt sokszor.
-
carspray
újonc
Vagy bejön vagy nem....lehet elsőnekifutásra rossz megvenni a műanyagjavìtáshoz a plusz anyagokat....de egyszer meg kell venni relatìve nagyobb kiszerelésben és elég sokáig elegendő főleg ha azt nézzük hogy mennyi a javìtandó elemekből ami műanyag,nem olyan sok szerintem. A munka minőségéről nem is beszélve. Na meg mi az olcsó? Ha minden hónapban visszahoznak 1-2 lökhárítót hogy csinálja meg újra az ember ingyen és romlik is vele a hírneve presztizse...ne adj isten valami rigolyás kuncsafttal játsza el valaki aztán fel jelenti stb....összetett dolog ez.
Szerintem értelmesen elkell magyarázni az autó gazdájának hogy van ilyen meg ilyen módja, különböző lesz az ára is meg a végeredmény,tartósság stb...aztán válasszon szíve joga, pénztàrcája szerint.
Egyébként márkaszervízről is tudok ahol tap.közvetìtő nélkül kenik a klasszikus gittet a natúr műanyagra meg nem lágyítóznak stb....100k környéki áron. -
carspray
újonc
válasz KisBundi #19026 üzenetére
Csupán azért nem merül fel bennük hogy az adott területen dolgozzanak mert nem lehet úgy megcsinálni. Más oka nincs. Telibe kell lakkozni. Még ha megvalósítható lenne is több idő ragasztgatni az elfújást mert trükközni, ködölő hígítózni, száradás után elcsiszolni a köd szélét mint inkább adni neki telibe lakkot és azzal le van zárva. Arról nem is beszélve hogy sokszor nem is sikerül, meg kikopik a régi lakk és az új lakk találkozása meg ha "összejön" is meglátszik stb stb.
Ez sajnos ilyen. Próbálkozz más festőnél is, aztán hátha kapsz rá egy olcsóbbb árajánlatot. -
carspray
újonc
Ebben a topicban azért van pár komolyabb emberke az autókozmetikázás terén, őket kérdezném hogy erre felé elég sok kupec-fényező (meg igazából szinte mindenki) a lúgot "isteníti" legyen szó kerékjárat-motortér-műszerfal-kárpit tisztításáról. (Nyilván másmilyen hígításban) Erről van esetleg valami szakmai vélemény? Sima Kenotek lúg (pontos termék típusát fejből nem tudom) valami 1:5 körüli hígítása van... 1literből lesz 5-6 liter, ami még műanyagoknak kicsit tömény is, árban pedig ezres körül van...Magam is használtam elég hatékony. Klasszikus spriccelős dobozba rakják (pl kiürült ablaktisztítósba), műszerfal egyik fele befúj, aztán mosogató szivacs meg kis ecset, minden át dörgölve.... majd pedig tiszta-meleg vízzel és mikroszálassal letörlik róla a szert. Rácsoknál egyebeknél ahol esetleg felhabzik ott kompresszorral picit kifújatják törölgetés közben. Nekem mint hozzá nem értőnek elég célszerűnek, hatékonynak és olcsónak is tűnik.
Valami szakmai vélemény erről? Pro-Kontra? Használjam, ne használjam? Másfelé is szokás ez vagy csak itt? Stb Válaszokat előre is köszönöm szépen. -
carspray
újonc
válasz Oracle #19695 üzenetére
Szerintem "hülyeség" hogy x percet kell várni közte....... ha húsz fok van bent akkor mivan? 20fok az anyag is? 20 fok a karosszéria lemez is? milyen a légmozgás? mennyire párás a levegő? mekkora dűznimérettel milyen vastag sort vittél fel? milyen hígító van a bázisban?
Egyszerű, áttörölgetsz stb, dobsz egy sort és mattra fog száradni ennyi....... ha már nem fényes, hanem matt, akkor már kipárolgott a hígító...hogy meggyőződj mellette a papír szalagon, vagy nem látható helyen (díszléc alatt stb) belenyúlsz és meglátod.... ha ott sincs gond, akkor még vársz egy pár percet a biztonság kedvéért és át mézeskendőzöd aztán jöhet a következő sor.Lakknál is belenyúlós módszer
Ha mondjuk fél sor - 1sor technikával fújsz akkor a fél sor után, pár percenként nézed a szalagon.... mikor felfújod és belenyúlsz olyan mint a "víz" kened szét a papíron, teljes folyékony.... majd pedig elkezd ragadóssá válni ahogy létrejön a kötés. Na most, ha egyből fújod a másodikat az még korai...... ha megvárod hogy az első ködölt fél sorod nagyon megszáradjon akkor a következő sorod nem lesz szép...... mintha egy leködösödött felületre fújnál csiszolás nélkül....... Az átmeneti állapotban kell kell felfújni a következő sort. -
carspray
újonc
Polírozásnál a két lépcső között elegendő egy mikroszálassal való áttörlés? A felületen durva polírozásból hátramaradt pasztamaradványok nem képesek "tönkretenni" (vagy legalábbis rontani) a következő lépcső hatékonyságát?
Itt az előző hozzászólások közt olvasok olyat hogy a polír végén nem ajánlatos a lemosás? Mi ennek az oka? -
carspray
újonc
Sziasztok!
Polírgéppel kapcsolatos kérdésem lenne. Fényező a szakmám, ebben is dolgozom hétfőtől-péntekig egy munkahelyen. Itt Makita 9227 cb polírgépet használunk, ahol tanultam a szakmát ott is ez a gép volt már nagyon régóta (meg ott egy rupes bigfoot) de a "faluban" (kis város) ahol élek talán mind a 3 fényezőnek is ez van, eléggé régóta.
A helyzet pedig az hogy mostanában lennének itthon maszek munkáim, egy-egy hétvégi polírozás. Van egy polírgépem itthon azt hiszem Ferm márkájú.... arra jó volt hogy azokat az 1-2 max 3 elemeket visszapolírozzam szemetezés után amiket esténként előkészítettem hétvégi fújásokra, de egyre jobban érdekel ez a polír dolog, de ezzel a géppel nem tudom, vagy legalábbis nagyon nehezen tudom megcsinálni szépre az autót. Nem folyamatos a fordulatszáma, ha kicsit megdöntöm éleknél-széleknél, nagyon le lassul, max fokozaton kell vele polírozni hogy megfelelően csiszoljon ami nyilván nem tetszik neki stb.
Kérdésem: A mostani makiták is olyan jók mint a régiek? (ezek a fent emlitett gépek mind sztem jó 6-8 vagy 10 évesek, és folyamatos használatban vannak) Érdemes lenne erre beruházni? 86 ezertől indul.
Én jelen helyzetben nem szeretnék rá ennyit költeni, azért mert lenne pár polírozás, lehet hogy utána hónapokig nem lesz aztán megint csak 1-2 ember lesz vevő rá, vagy nekem nem lesz rá időm kedvem stb.
Néztem egy alternatívát, ez eléggé meg tetszett most:
http://www.megatool.hu/dewalt_dwp849x_1250w_polirozo_12334?utm_source=arukereso&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_linkValaki használ ilyet? Vagy használt már ilyet? Dewalt fúrónk van a műhelyben meg pár dolog, elég masszívak és megbízhatóak tartósak, úgy tudom elég jó márka. Egy két videót is néztem, bár abból sok mindent nem tudtam meg. Átlagolva havi 1 vagy 2 alapos teljes polírra kellene de inkább még annyi sem. Bár a fene tudja mit hoz a jövő... ha nem lesz állásom.....
Szerintetek érdemes megvenni? Vagy inkább rakjak az összeghez és vegyek egy makitát mert annyival jobb-tartósabb hogy megéri?Segítségeteket előre is nagyon szépen köszönöm!
-
carspray
újonc
Szia Dodi!
Köszi a linket, már meg is rendeltem a polír gépet! Hétfőn vagy kedden jön. Majd írok élménybeszámolótKérdésem is lenne: ez a collinite 915 felkeltette az érdeklődésem. 9-11 ezer körül láttam a neten a 12 oz-s (kb 3,5 dl-es) kiszerelést. Ez kb "mire elég?" Egy átlag golf-astra méretű autóval számolva darab számra mennyire saccolnád? Hogyan kell felhordani? Szimplán szivaccsal fel"dörgölöm" várok aztán mikroszálassal visszatöröl? Esetleg géppel? Van valamilyen száradási ideje? Üvegre szabad-szokták kenni? Műanyagok (fekete) mennyire preferálják?
Illetve polírpaszták. A helyi boltban nem sok minden érhető el... farécla-3m-scholl.. A scholl nekem egyáltalán nem jött be, farécláról rosszakat hallottam, így marad a 3M... mennyire mered ajánlani? Tudom te nem preferálod, de abszolút kukának tartod? Vagy csak szimplán nem vagy vele elégedett de ettől független lehet vele korrekt munkát végezni? Én egyébként ezt használom, zöld kupak zöld szivacs, utána sárga kupak meg finomabb szivacs..... ha sötét szín akkor hologrammentesítő- hullámos szivacs még... nekem úgy nincs vele gondom. De a napokban beszéltem egy fényezővel,aki nincs megelégedve vele, leszeretné cserélni.... visszatörli mindig a pasztát ablaktisztítóval, minden lépést végig jár alaposan stb..kiviszi a kocsit az udvarra, na újabb ablaktisztítózás meg teljes mosás után szép minden, aztán x hétre rá ha újra látja az autót akkor enyhén hologrammos, látni benne a tányérnyomokat. Az ilyen mitől jöhet létre? Nekem is biztos volt ilyen problémám, csak én nem szoktam látni az autókat többet (jó esetben ) miután végeztem velük. (kupec kocsik)
Tudom te is ebből keresed a kenyered, meg nem vagy fizetve azért hogy itt ülj és a hülye kérdéseinkre válaszolj, de szépen megköszönném a válaszod, mindig korrekt, szakmai tanácsokat látunk tőled.
-
carspray
újonc
Szerintem nem ezt keresi Én vágom szerintem... nálunk is van olyan. Se nem vileda, se nem szarvasbőr.... inkább szarvasbőr kendő mint vileda Új korában citromsárga a színe... sokkal puhább egy viledánál....... mintha valami textil lenne középen kívül meg egy szarvasbőrhöz hasonló bevonata van, mikor valahol beszakad a széle akkor látni. Hogy nekünk is honnan van a műhelyben gőzöm sincs, de amik vannak már elég elhasználtak.
-
carspray
újonc
Tudok olyan embert aki ajtót meg sárvédőt festett az autón..... az ajtót az udvaron (ne legyen bent nagy köd) a sárvédőt meg kis széllel "félbe" hogy ott csak egy sor ujságpapír legyen körbe
Takarófólia 200ft-ért kapható minden sarkon..... 4*5-m-es.
-
carspray
újonc
http://keztorlobolt.hu/273420-Mikroszalas-torlokendo ?
-
carspray
újonc
Épp ezért kérdezem Nem hinném hogy ugyanazt adják ötöde áron... bár a mai világban a fene tudja.......Lehet nem "ezt" adják ötöde áron hanem "azt" adják ötszörösön áron
Amit nem hinnék egyébként..... De akkor meg effektive "hamisítják", átb@sznak vele? Egy "ronggyal"? -
carspray
újonc
Ja, rendes 2k-s amit palackba töltenek csak x órán belül fel kell használni
-
carspray
újonc
Nekem 4,5 hónapja van fent.......
-
carspray
újonc
válasz z123456789 #23350 üzenetére
Mi volt fújva rajta? Első ajtó élbe, meg külön másik alkalommal hátsó ajtó élben? vagy csak a fények játszanak ennyit a gyöngyházon?
Jó fényező eltalálja a színt? Nem sok fényezőnek van komplett keverő rendszere otthon, nem 100 ezres nagyságrendű befektetésről beszélünk..... Egyébként inkább a jó fényezőből lett jó boltos találja el a színt ha jó az x kártyából az egyik
Nem ennyibe került volna az tuti...... nem tudom mi volt fújva konkrétan, de veszünk egy alap esetet....valakinek van egy első sárvédője, le akarja festetni...... körbe járja a témát, két szakit talál. Kis pistát aki átlagos melót ad ki a kezéből, de jó áron..... meg van az isten király méreg drágán hibátlanul dolgozó valaki. Szín tekintetében tudod mi a különbség? Semmi..... az első azt mondja 20 ezer ez a sárvédő, lefújja aztán ide a pénzt, okádékul elüt az ajtótól a munka...... az utóbbi azt mondja 40 ezer és jó lesz ugyanaz a szín, ugyanabból a pisztolyból..... különbség? Semmi, felmattítja az első ajtót aztán színátmenetet képez, elködöli csökkentett nyomáson az ajtóba a bázist és két elemet telibe lakkozza, csak erről nem beszélnek a nagy titokzatos mesterek a kuncsaftnak, csak kuncognak magukban
(mi is csináltunk már olyat hogy teli oldalt fújtunk, pedig a kuncsaft a hátsó ajtót nem akarta, a másik három elemet igen....... aztán hűledezett hogy totál fainra hozzá políroztuk a hátsó ajtót, ez igen stb, csak nyilván ez benne volt előre az árban, de ha valakinek meg szüksége van épp a munkára, lehet kissebb összeget mond rá, aztán meg csinálja sakktáblában, aztán egye meg a tulaj amit kifőzött, csak sajnos ez rontja az ember hírnevét )Amúgy a spektrofotométer sem egy csoda ám. Nem receptúrát állít neked össze a beolvasott színhez, hanem csak kidobja a kódot........ jó ha törött az autó és "elveszett" a színkód vagy ha egy tök más színnel lefújták telibe valamikor és javítani kell vagy egyebek. De messze nem tökéletes még a technika..... narancsosság mértéke és egyebek befolyásolják hogy mit is ismer fel...... Sajnos elkell fogadni, a szinek ilyenek..... nem olyan mint a matematika hogy a 13 az 13 és nem 14 vagy 12...... nem megfogható dolog.... színkódok alapján dolgozik mindenki, aztán ha valaki precíz és megfizetik akkor esetleg körbe járja a boltokat és különböző keverő rendszerek kártyáit átnézi ő maga, a legértelmesebb 3 darabot kiválasztja, felfújkálja kártyára és ellenőrzi a színt..... na most egy vagy kettő elem esetében nagy biznisz 6-8 ezret meg egy napot elbaszni arra hogy melyik a jó szín amiből aztán kell majd venni teli oldalnál meg "tök mindegy"...
am tankajtós színkevertetés is felejtős.....sokszor műanyag és más rajta a szín, meg ha fém is nem tudod hogy ott nem e volt már javítva stb...... elviszed a tankajtót balhátulról aztán jobb első ajtót megfújatod utána meg megy a híresztelés hogy gányoló a fényező motorháztető fújásánál a felpolírozott két első sárvédőhöz nézzük a színt, első ajtónál az első sárvédő-hátsó ajtó duóhoz...... első sárvédő fújása első ajtóban való elfújással az első ajtó végéhez nézzük stb stb..... ahová jónak kell lennie...... lökhárítóhoz nem a tető alapján kevertetünk......[ Szerkesztve ]
-
carspray
újonc
Hát igen, ebben az esetben a két jobboldali ajtó, meg hátsó lökös marad ki......... aminek már értelme nincs,csak körben, és úgy lesz hibátlan, aki mást mond hazudik......
telikabát..... na az nem üt el max a falctól -
carspray
újonc
Lehet off picit: Melyik fb csoport ez pontosan?
-
carspray
újonc
válasz z123456789 #24657 üzenetére
Te emlitetted a fb "vitát",így neked. Szeretnék több fórumon is olvasgatni autóápolás témakörökben.
-
carspray
újonc
válasz z123456789 #24674 üzenetére
Képek alapján rendben vannak.
Mit kellene festeni meg miért? (kép esetleg?) -
carspray
újonc
válasz Vesztor87 #24733 üzenetére
Józan paraszti ész.
2 napos munka az legyen 2*8.000 - 10.000 ft bér egy munkásnak.
Polírpaszta-szivacsok 3-4-5 ezer forint, mikroszálas, ragasztó szalag, vmilyen alkoholos tisztítószer visszatörölgetni.... az egész procedúra előtt lemosni az autót (víz-mosószer-vileda-szivacs-steri stb) átadás előtt is egy mosás falcokkal mindennel komplett, meg egy ablakpucolás. Műhely felépítésének költsége esetenként bérlés összege, annak fenntartása, víz-szennyviz-villany számlák. Polírgép is igencsak 100 ezres kategória plusz-minusz x ezer forint. Ezeket összeadod akkor igen csak kb olyan 30 ezer forint. És EZUTÁN jön rá a főnök haszna....... Mennyit rakjon rá? 5 ezret? Akkor már 35 ezernél járunk és a főnök KÉT NAPI BEVÉTELE 5 ezer magyar forint........
Szerinted ez így egy reális számítás? A végéig szerintem igen...... a haszonnak sokkal többnek kellene lennie..... magyarul ha ők azt és úgy csinálnák mint amit neked írtak-mondtak, akkor duplája lenne a végösszeg.(Abba már bele sem bonyolodok hogy mi van ha mindent A-tól Z-ig becsületesen bevallunk állambácsinak és mindenről ÁFÁ-s számlánk van meg adunk is stb)
[ Szerkesztve ]
-
carspray
újonc
"Aki 2017 januártól nálunk vásárol és feltölt egy videót arról, hogyan dolgozik a Menzerna termékekkel és milyen végeredményt ért el, azok között kisorsoljuk a képeken látható 3 csomagot
A játék vége március 31 "Hátha érdekel valakit innen.
[ Módosította: #45553408 ]
-
carspray
újonc
válasz zsolt19900 #24917 üzenetére
Miért akarod fémig csiszolni?
-
carspray
újonc
válasz flashpointer #25183 üzenetére
"egy ezres lesz a két elem fényezése."
Hűha
-
carspray
újonc
válasz flashpointer #25192 üzenetére
Nagyon nem mindegy mekkora a hiba nem fogja az egész elemet színnel fujni..... egy deci szín is sok arra a javításra, csak lefogja fújni az egészet..... lakkal. Tehát a sárvédő ajtóhoz közeli részére már nem szabad hogy szín jusson. Ha odáig elérne ez a sérülés, akkor a hátsó ajtót is fújni kellene az mindegy hogy az hibátlan vagy nem hibátlan.
Két tenyérnyi javítás meg két elem teli lakk-ért jó ár az 1000 euró.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Politika
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- Yettel topik
- Formula-1
- Az agyagtáblás számítógép, avagy ne röhögtess !
- Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen