Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • WestBam

    senior tag

    válasz z123456789 #28180 üzenetére

    Igen, ez az egyik legszemetebb meló az iparban, nem csak koszos és büdös, a felhasznált anyagok, a belőlük kipárolgó gőzök kellően károsak is az emberre.
    A 120e körüli ár reálisabban hangzik, mondjuk ha 4 nap alatt készen lettek vele akkor még talán sok is, figyelembe véve, hogy mint írtam a program kb. így néz ki:
    1. nap: szétszerelés (kárpitok is), alvázmosás, száradás.
    2. nap: alváz kezelése amennyiben szükséges (nyilván új autónál ez nem releváns, mert ott nincs felületi rozsda sehol), alapozás, száradás, maszkolás a teljes karosszérián. Ha már valahol nagyon gázos akkor karosszéria javítása, ez akár több nap is lehet állapottól függően, mivel akár a teljes belső kiszerelése is szükségessé válhat, ha a padlólemezen van gond. Ha ez megvan akkor ott is alapozás, száradás és utána a maszkolás.
    3. nap: alvázvédelem, üregvédelem. Az egyik alulról történik, a másikhoz le kell engedni az autót mert csak akkor férsz hozzá és úgy folytatni. Alátálcázni, a kifolyó üregvédőt fel is kell fogni, mert rengeteg visszafolyik a forró viaszból.
    4. nap: csöpögés, mellette el lehet kezdeni a maszkolás lebontását, ilyenkor illik leszedni a nem kívánt melléfújásokat is, mert ekkor még könnyen lejön némi lakkbenzinnel.
    5. nap: összeszerelés, ellenőrzés, után javítás amennyiben szükséges. Ha belefér, mert ügyes voltál és nem azt a két speckó patentet törted el akkor tudsz is vele végezni, nem kell alkatrészt rendelgetni és érte menni. Utána a kasztni teljes tisztítása, mosása, üvegek ellenőrzése, a még kifolyt trutyi eltávolítása.

    A technloógiai sorrend az anyagtól is függ.
    Üregvédőről nem tudok extráról, szóval azt csak be kell fújni, kibamagas nyomással, hogy tényleg bejusson az utolsó kis sarkocskába és illesztéshez is. Fontos, hogy az anyag szinte forró legyen, mert minél inkább folyós, annál jobban bejut az illesztések közé is, márpedig az egyik legfontosabb az, hogy ezek közé jusson anyag, mert ott könnyebben nekiáll rozsdásodni, ha gyárilag nem megfelelően kezelték az illesztéseknél, vagy a ponthegesztéseknél. Az ilyen flakonos verziók általában túl vannak hígítva illékony oldószerrel, jó is, meg nem is. Jó, mert legalább folyékony mikor kifújod, rossz, mert kifizetsz egy csomó cuccot ami eltűnik belőle, nem túl gazdaságos nagyobb tételben. Nyilván ez is sokkal jobb megoldás, mint a semmi! Biztos láttatok már zsírspray-t, az is ilyesmi elven működik.
    Az alvázvédő más tészta, sokféle módon lehet felvinni, van aminek nincs szüksége semmire, csak tiszta felületre, van aminek kell saját alapozás, szóval ebben nem tudok nyilatkozni, mert nem ismerem mik vannak most piacon. Én egyikre sem mondanám, hogy jobb, mint a másik, mert mindnek megvan az előnye-hátránya. A dinitrol egy összefüggő, gumis felületet képez. Jó, mert tényleg véd alulról. Rossz, mert ha nem lett jól előkészítve, mint írtam is fentebb feltáskásodhat, alatta ha víz vagy levegő jut be akkor szépen rejtve kezd rohadni, mert nem látszik az összefüggő felülettől.
    Egyébként ha jó minőségű "rücsit" fújsz az autód aljára megfelelően tiszta felületre azzal is sokat segíthetsz, mert az is megvédi. A lényeg a megfelelően előkészített felületben rejlik alvázvédelem esetén is. Ha tisztességesen le van tisztítva akkor odatapad rendesen a festék és onnan kezdve már csak a festék minőségén múlik, hogy mennyi ideig fog megfelelően hozzátapadni és meddig bírja repedezés nélkül.
    A bitumen bázis azért terjedt el, mert még télen is megtartja rugalmasságát, nem köt ki teljesen, nyáron a melegben egészen fel is tud puhulni. Nyilván sokat fejlődött a technika és az üzemek újabb és újabb kémiai összetételeket képesek gazdaságosan előállítani. Mi a sika anyagaival nagyon elégedettek voltunk, azokat használtuk és azok bizonyítottak is nálunk sok-sok éven keresztül.

    Most néztem mit talál a net faterról. 1981-ben már 4 év garit adott az alváz-üreg védelemre. A 10 év lehet csak utólagos sárvédő dobbetét beszerelésével együtt volt érvényes, mikor azok is gyártásra kerültek itthon.
    Egyébként ti lehet nem is hallottatok még a vegyszermentes alvázvédelemről: werling.hu
    Ma már széria minden autóban a kerékjárati dobbetét, de régen ilyen nem létezett, érdemes megnézni ezt a videót, hogy honnan is ered az egész.

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • Sza_Sa

    senior tag

    válasz z123456789 #28180 üzenetére

    Ok, nem sürgős, ráér a jövő héten is.
    Ez az alvázvédelem egy mocskos munka, nem lesz tőle patika az autó, de azért 150e-ért elvárom, hogy kitakarjanak mindent ami nem alváz.

    "Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."

Új hozzászólás Aktív témák