- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Netfone
- iPhone topik
- Xiaomi 13 Lite - dögös vagy, Civi
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mathiask
senior tag
válasz #71562240 #14784 üzenetére
" milyen a hangszerhangok “““szinusz“““hulláma versus Shannon-Nyquist, de mindegy, elterelődtünk erről"
Nem terelődtünk el, csak nincs miről beszélni ennek kapcsán. Ha egy hangszerhang tartalmaz magasabb frekvenciájú hangokat, mint a mitavételezési freki fele, akkor azt nem tudjuk visszaállítani, de ezt maga Shannon-Nyquist mondja a tételben, nem kell erről beszélnünk, meg bizonyítani (újra), ebben mindenki egyetért.
"Az alaphang frekvenciáján megjelenik az összes harmonikusnak a hatása"
Ebben ugyancsak már az előbb is egyet értettem. És most is csak azt tudom mondani, hogy ebből egyrészt nem következik ez:
"ezt meghalljuk akkor is, ha a millió hertzes harmonikust esetleg már nem halljuk, mert belekerül az alaphangfrekvencia “eredő“ hullámának alakjába."
Másrészt ez nem is igaz a mai tudásunk szerint.* Nem lesz hallható egy ultrahang attól, hogy rá van ültetve egy hallható hangra. Erről szól az előző hozzászólásom nagy része. Hiába van benne az "alaphangfrekvencia “eredő“ hullámának alakjába" egy amúgy nem hallható frekvenciájú hang, attól még ha külön nem vagyunk képesek fizikailag hallani azt a frekvenciát, akkor az alaphangfrekvenciával együtt se fogjuk tudni. Erre példa az a 22kHz-es négyszögjel, melyet nem tudunk megkülönböztetni a 22kHz-es szinusztól (ha 22kHzig hallunk), pedig benne van a "millió hertzes harmonikus". A fülünknek ekvivalens lesz a kettő. Ez van a "tankönyvben". És innen, mint mondtam arra redukálódik a kérdés, hogy mi a max frekvencia amit hallunk**, nincs szükség a jelalakot elemezni, mert eddig is tudtuk, hogy benne vannak a magasfrekis összetevők, mint ahogy azt is, hogy a Shannon-Nyquist a mintavételi frekvencia felén túl nem viszi át. De nem is kell, mert élőben sem halljuk.*** Egyedüli módja, hogy halljuk az "alapfrekvenciára" ráülő, vagy mondhatjuk hogy az "alapfrekvencia eredőjébe" bekerülő magas frekvenciájú harmonikust, hogy hallanunk, érzékelnünk**** kell azon a magas frekvencián.*,**,***,****: Az Ear által felhozott cikkben egy lehetséges hipotézisként(amire ők is azt mondják, hogy kutatás kell az igazolására) az van, ha jól emlékszem, hogy valahogy érzékeljük a magas frekvenciát és ez befolyásolja a hallást, nem azt, hogy a magas frekis összetevő az alapfrekivel együtt a jelenleg elfogadott max 20-22kHz-es hallásunkkal érzékeljük.
-
kukulec
őstag
válasz #71562240 #14803 üzenetére
értem, de érted hogy nem értem, amit értenem kellene
#14801dgyuri0123 : ez a 2016-os koncert volt? Puskásban még nem voltam, csak a Papp Lászlóban többször is. Slash mondjuk jól szólt. Hadouk babaLuxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
Mathiask
senior tag
válasz #71562240 #14807 üzenetére
A hozzászólásod első részéből kiderül, hogy a kérdésemre a válasz igen. De ez nem újdonság, hogy digitálisan csak a mintavételi freki feléig lehet átvinni tökéletesen a jelet és, hogy e felett is esetleg vannak még összetevők a zenében.
"a 44,1kHz tökéletesen elég a zene digitalizálásához. Mert a zenei hangrezgés periódusa neki szimpla szinuszgörbe."
A zene, amit át akarunk vinni nem szimpla szinusz, hanem különböző frekvenciájú szinusz jelek összege. Ahogy a képen is az a) is szinusz jelek összessége, a b) is szinusz jelek összessége, a c) is szinusz jelek összessége, a d) is.
A zene digitalizálásához választott mintavételi frekvencia nem az átvivendő jel legmagasabb frekvenciájú összetevője határozza meg, hanem az általunk hallható legmagasabb frekvencia. Nem a jelet akarják átvinni tökéletesen, hanem azt, amit hallunk belőle. Hisz hiába van az oboának 40kHz-ig(Ear féle linkből, tekintsük ezt most a példa kedvéért felső limitnek) felharmonikusa, hiába néz ki úgy, mint a c) jel, ha mi ebből nem halljuk csak mondjuk 22kHz-ig terjedő részt. Ez esetben a 44,1kHz is elég, mert a fülünk ugyanazt a jelet fogja "látni"(frekvencia tartomány szempontjából) (ideális, végtelen frekvenciatartományú) analógból hallgatva is, meg digitálisból vissza alakítva is. Ugyanazt a jelalakot fogja érzékelni. Tehát ebben az esetben bár nem jön át a digitálison az oboa minden felharmonikusa, az oboa jelalakja nyilván nem jön át tökéletesen, de számunkra "tökéletesen" átjön. Ha azt akarjuk, hogy a jelalak is átjöjjön tökéletesen, akkor kell a 96kHz mintavételi freki, hogy az oboa legmagasabb komponensét (40kHz, Ear linkjéből, a példa kedvéért.)
Ha kiderül az Ear által linkelt kutatás esetleges továbbviteléből, hogy teszem azt 48kHzig érzékeljük a hangokat, akkor persze nem elég az oboa hangjának CD-n történő rögzítése az emberi halláshoz mérten tökéletes átvitelhez. De akkor elég a 96kHz mintavételi frekvencia ehhez.
De a zongora jelének(70kHzig van felharmonikusa, Ear, link, példa) tökéletes átviteléhez még ez sem elég, de arra elég, hogy számunkra tökéletesen átjöjjön (ha 48kHz ig hallunk).
Ahhoz, hogy a 70kHz-es komponenseket tartalmazó jelalak is tökéletesen átjöjjön kell a 192kHz mintavételi freki.
És így tovább. -
válasz #71562240 #14839 üzenetére
Nem a tuning a cél, nincs igényem olyan váltóra sem, ami annyira über, hogy már üvegfal kelljen a dobozra, hogy látható legyen. Egyszerűen csak közelíteni akarom a gyári állapotot, valamint még pár évre biztosabbá tenni a működését.
Annyira olcsón vettem, hogy jelen állás szerint is 4-5x annyit kellene költenem, hogy pótolhassam ezt a szintet (Ha szintén 30 éves dobozokról beszélünk. Újabbak meg, pff...). A továbblépés meg, hát, még nehezebb.
Szóval a meglévőt akarom "szinten tartani".[ Szerkesztve ]
Nem szotkam hibázni.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz #71562240 #14869 üzenetére
Q.vára nem értem innen kezdve. Akkor wav jobb lehet, elvileg, mint flac. És a hálózati lejátszóm is jobban szeretné (elvileg) ? Nekem nem gond, ha az összes albumomat át kell konvertálni wav-ba... csak idő kérdése és meglesz. Vagy hallgassam össze és döntsem el magam... Vagy tényleg gondom van a szövegértéssel. ??
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz #71562240 #14875 üzenetére
Akkor még egyszer nekifutok... Ha tehát a meglévő flac fájljaimat szeretném wav-ba alakítani, azzal esetleg bakot lövök. Tehát kéne az/egy eredeti CD lemez, hogy azt wav-ba konvertáljam, mert úgy jobb lenne, mint utólag flac-ból wav-ot kreálni. Ha rosszul gondolom, kérlek még egy utolsót lökj a biciklimen.. Amúgy köszi a figyelmet...
Srácok, köszönöm a tippeket, ezután jobban bele fogok mélyedni ebbe a wav dologba. Eddig valahogy nem vettem ezt eléggé komolyan és persze a jóval nagyobb méret is eltántorított. Na majd ezután... van még kb. 100 db CD-m (kb. fele írott) , azokkal kezdem a wav-osítást.
"csak a zene van"
-
válasz #71562240 #14881 üzenetére
"Amim FLAC-ban van, azt biztosan nem állok neki előre kicsomagolni, mert úgy kb. hasonló mértékű a hangminőségromlás, mint ha a lejátszókészülék végzi lejátszás közben."
Itt milyen hangminőség-romlásról van szó? Mi romlok mihez képest?
[ Szerkesztve ]
Nem szotkam hibázni.
-
Mathiask
senior tag
válasz #71562240 #14889 üzenetére
"Erre jön a "mérnök", hogy de hiszen veszteségmentes, amire jön a hifista, hogy olyan nincs"
Van, ami veszteségmentes, van ami nem az. Van hogy számít a bitperfekt átvitelen túl más is pl spdif-nél a jitter, van hogy olyan az átvitel technikája, hogy maga az átvitel jittere nem számít pl USB. A FLAC vs WAV lejátszás más "terheléséről" még akár lehet is beszélni, meglehet nézni, kutatgatni, stb
Ha viszont van nálam két 1-es értékű bit az adattárolómon, akkor az a két 1-es értékű bit ekvivalens, hiába utaztatom végig az egyiket a világon TCP/IP-n, hiába másolom egyik tárolóról a másikra, hiába "tömörítem be", majd "ki". Nem tudom megkülönböztetni őket, mert a vége mégis csak az, hogy 1-es az egyik és 1-es a másik. Semmilyen módon nem tudom megkülönböztetni, se senki, se élő, se gép. -
Mathiask
senior tag
válasz #71562240 #14892 üzenetére
Tőlem beszélhetünk a kvantumfizikáról. Kedvenc témám. Történetesen az államvizsgán pl kvantuminformatikából a kvantum-teleportációt húztam anno, mint tétel. 5-öst kaptam. Mai napig el szoktam mélyedni kvantumfizikai előadásokban a youtube-on(legutóbb épp múlt héten).
A kvantumfizikának jelen kérdéskörben nincs semmilyen jelentősége.Kicsit úgy "használják" a kvantumfizikát a hifisták, mint az időjárást az anyukák.
- Miért sír a gyerek, hiszen evett, de nem ette tele magát, ivott, nincs melege, nem fázik, nem beteg, aludt leget, stb?
- Biztos az időjárás. -
nagyúr
válasz #71562240 #14923 üzenetére
Ne keverd ide az Istenhitet, annak semmi köze a hifi-ezotériához.
"visszakérdezek, hogy a “minket" leezotériázók közül ki hívő, ki vallásos, nagy szokott lenni a csend"
Talán azért szokott nagy lenni a csend, mert tökéletesen irreleváns ebben a témakörben, mellesleg belső magánügy, amit nem oszt meg az ember akárkivel.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz #71562240 #14923 üzenetére
Csak annyit írtam, hogy nekem úgy tűnik, ez az őszinte véleményem.
Gyakran leírod, hogy a tudomány szerint így és így lenne, de a hifiben másképp van, mert szerinted arra nem vonatkozik a tudomány. Nem kell messzire menni, lásd a legutóbbi FLAC-WAV ügyet.
Ha azt írnád, hogy te másképp tapasztalod, akkor oké, de nem, ehelyett rendszeresen tényként közlöd a tudomány jelenlegi álláspontjának szöges ellentétjét.
Az ezotéria meghatározása a fenti linken olvasható, innen már szabad az út, döntse el mindenki maga.[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz #71562240 #14928 üzenetére
Nincs jó hírem: az EGÉSZ digitális világ ilyen.
Képzet.
Absztrakt.
Számok nélkül ô sincs. És cserébe ezekbôl csak 2-re van szüksége, 0 és 1, minden mást leír ezekkel.
A FLAC integer számításokra alapul, egész számok. Nincsenek benne hibafaktorok, mint a Pi végtelen tizedes törtje és hasonlók, ha lenne (vagy nem lenne ez okosan kezelve matematikailag), hibázna, de ezt SOHA nem teszi, MINDIG bitperfekt egy WAV és a belôle csinált FLAC dekódoltja egymáshoz.
Ezért megy ôsrégi relikvia procin is (nem igényel kiterjesztett utasításkészletet, se semmi egyéb trükköt) és ez az egyszerûség az, ami garantálja, hogy itt ne legyen minden cáfolva tíz-száz év múlva.
A kör területén lehetne vitatkozni sokat.
Itt nincs min egyszerûen.
Leírtam egy pár hónappal korábbi kirohanásomban hogy a digitális világ absztrakt. Jó látni, hogy ide kezdenek megérkezni mások is.
Ha ránézek egy merevlemezre, akkor csak eltérô mágnesezettségû koncentrikus sávdarabkákat látok a digitálból. Magyarul semmit. Ha kábelen nézem, csak feszingadozást olyan irdatlan iramban, amit mûszer nélkül DC-nek hinnék, mikor a nyelvemmel megnyalom az UTP-t. Az USB pendrive-ot meg szétfeszegetem körömollóval és fekete kis mûanyag bizbaszt lâtok. Elektronmikroszkóppal látnám a pici kis tranzisztorokat is talán, meg csomó szennyezôdést, stb.
A DAC egy csoda eszköz: ezt a digitális absztraktot, a különálló réteget, melyben-mellyel leírunk iszonyú sokmindent ma már, átalakítja a mi analóg világunkra, feszültség, áram - hang.
Becsülni és szeretni kell a DAC-okat mert zseniális, "dimenziók" közötti kapcsolatot megteremtô kütyük.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
denesdr
addikt
válasz #71562240 #14949 üzenetére
A számítástechnika tudománya megalkotta a FLAC-t, ami a számítástechnika nyelvén bizonyítottan működik. Te azt állítod, hogy a hifi nyelvén ez nem működik, mert minőségromlással jár a konverzió. Sok sikert az állításod bizonyításához, a digitális hangtárolás (illetve adattárolás) megreformálásához!
-
Mathiask
senior tag
válasz #71562240 #14928 üzenetére
Ez a "régen a tudomány ezt, mondta, most meg amazt, tehát a mostani is biztos téves" nézet szerintem egy félreértés.
Attól például, hogy jött Einstein, még nem fog az alma Newton fejéről a fára repülni. Persze meg vannak a korlátai a Newtoni fizikának, de nagyon is igaz egy tartományban. És nagyon is használják, kell is használni és jól is működik. Az egy dolog, hogy az Einstein által készített modell nagyobb tartományban működik.
A matematika a fizika nyelve. És az egy dolog, hogy csak egy "konstruált" nyelv, de nagyon úgy tűnik, hogy nagyon nem lehet más, tehát egy idegen civilizáció is erre jutna. Tehát ezt is felfedezni kell nem konstruálni. -
Mathiask
senior tag
válasz #71562240 #14949 üzenetére
"A mienk a tudományos modell"
Ez ott bukott mikor kijelentetted, hogy amit hallásunkkal érzékelünk azok csakis fizikai okokra vezethetőek vissza. Kizártad ezzel a lehetséges magyarázatok egy jelentős részét, egy olyan részét, ami bizonyítottan létezik. Egy ilyen hendikeppel nem lehet megismerni a világot. Tévútra fog futni.
A tudományos módszertan másik ismérve az önellenőrzés, nem elég, egy jelenséget észlelni, majd elméletben megmagyarázni és hátradőlni.
Persze szakszerűen ellenőrizni nem egyszerű, ki merem jelenteni, hogy itt egyikünknek sincs meg rá az erőforrása, enélkül nincs tudományos módszertan. Mint ahogy ahhoz is hosszú évek, napi sok órában ezzel foglalkozva, kellenek, hogy egyáltalán a mai elméleteket mélységében megértsük egy témáról. És rengeteg téma van, analóg, digitális, akusztika, stb.[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz #71562240 #14984 üzenetére
Amúgy a mutatott Tyúb éppen párhuzamos azzal a témával, amin ilyenkor mindig gondolkodom (lásd Dardanust is és társait), azazhogy legalábbis a mi félperifériális félprovincia közegünkben itt vadkeleten mennyire ritka manapság a barokk opera (hát még a balett opera) operaként (hát még balett operaként) való előadása a jóárasított oratorikus/oratórikus előadáshoz képest. Versus a barokk oratóriumok egy jelentős része is tulajdonképpen operatikus előadást enged, kíván, legalábbis az ilyen Theodora típusú történeti tematikájúak. Theodorát is csak azért veszem oratóriumnak, mert hivatalosan Handel annak mondta, egyébként valójában opera seria, és örülök, ha akként mutatják be.
-
RetepNyaraB
veterán
válasz #71562240 #14984 üzenetére
Esse most volt
A terem nagyot szól és bár nem ideális, de van sokkal-sokkal rosszabb az országban. Nem rossz benne zenélni.
Isten a tanúm, minden este úgy megyek fel, hogy na majd ma. Aztán valahol az első rész közepe felé fogy el a remény, pedig szerintem tökjól elkezdődik az egész és van is lendület. Felhők jelennek meg Irene belépőjével, de az ember hesseget, hogy na, nem baj, majd belejön, majd jön Emőke. A nagy baj ott van, hogy jön és ő is fele tempóra lassul 3 ütem alatt. Ettől lesz az amúgy kivételes remekmű kibírhatatlanul fárasztó, semmi mástól. S nagyon nagy baj, mert ez preklasszika, nem Mahler. Nem lehet büntetlenül garázdálkodni a tempókérdéssel; a zenék nagyobb része tisztán táncforma. Rockandroll az meg nem angol keringő. Pláne nem tangó.
Most az, hogy tisztán zeneileg a karakterek beállítása Irén és Teó kapcsán szerintem tökéletesen hibás, már más kérdés, de engem azért nagyon zavar. Mármint, hogy az is a karmester feladata lenne. Ha az előadó benézi a jelenet érzelmi töltetét, akkor azt helyre kell billenteni. Ha valaki vallásos/szent eksztázisban van, az pl. nem hisztizik, vagy haragos, számon kérő ésatöbbi, hanem révületbe/transzba esett, kiszakad a külvilágból, öntörvényűvé válik és ez rohadtul nem mindegy.
.Szerintem a Megyó amúgy remekül énekelt, ezeket a koloratúrákat világszinten igen kevesen csinálják utána. Kicsit azért zavar, hogy ő az egyetlen magyar oratórium tenor már vagy 25 éve, Bivalytökömön és A Müpában egyaránt (mármint azért van más, csak sajnos nem nagyon jut labdához), de ez nem von le értékeiből.
.Krisztián tegnap sokkal jobb volt, mint eddig. Végre ritkábban szólt úgy , mintha egy kormos kályhacsövet fújnál. Az ő karaktere egyébként rendben van, de köcsög diktátorként nincs túl nehéz dolga.
.Eszterrel én nagyon jóban vagyok és szeretem hallgatni a természetes zengésű hangját akkor is, ha nem egy kifejezésgazdag előadó. Ezen a turnén külön hálás vagyok neki, hogy képes tempóban énekelni (bár pont tegnap azért volt némi tendencia a kullogásra, de nem jellemző rá). Külön pluszpont, hogy fele annyit hadonászik, mint a két másik bige. Én elvettem volna tőlük a kottatartót, fogják a kottát, akkor nem tudnak hajladozva kapálózni, ami nettó pótcselekvés koncertszínpadon (rendes színapdon is az, de itt full funkciótlan). Pech, hogy fiúszerepet kellett énekelnie, pedig ő igazán csaj. Mondta is: érzi, hogy pont egy fasszal van kevesebbje a szükségesnél a szerephez.
.Kati komoly hangi adottságokkal rendelkezik, De. Ha valaki gyönyörű pianokat tud énekelni, akkor miért ordít? Miért rúg bele a hangokba teljesen feleslegesen? Ő az a fajta, akinek hálás volnék, ha NEM akarna kifejezően énekelni, csak a hangokat, tempóban, minél kevesebb szövegmondással.
.Emőke a világsztár, én zeneakadémista kora óta énekelek vele (mármint időnként, ha megfordul az itthoni posványban). Elég jól látszik a fejlődés, minden irányba. A világsztársággal együtt jár, hogy az ember ezt elhiszi magáról és elkezd úgy előadóművészkedni. Ez pedig pl. a zenének nagyot árt akkor is, ha közben majdnem tökéletes a hangképzés, gyönyörű a hangszín (irigylésre méltóan szép hanggal született), gyönyörű az előadó ésatöbbi estébé.
De kilukadunk a karmesterhez, vagyis minden sallang és kinövés kerek bokorrá nyírása senki más feladata, mint az övé. Ha ez nem valósul meg, az pedig az ő sara. Ezzel nem hárítom az esetleges saját portám szemetét, de tényként kezelem, hogy a vezető viszi el a balhét, azért vezető.
Szépen szólt a zenekar, a kórus nem tudom, mögöttem ott rikoltottak a szopránok (hülyén álltunk), minden túl hangos volt többnyire. A mű meg túl jó ahhoz, hogy középszerűen adjuk elő.
Egyébként megvan a Peter Sellars Glyndebourne-i rendezése talán 1996-ból? Tyúbon megtalálod. Elképesztő színészi jelenlét végig és nagyon erős előadás. Érdemes végignézni. A két nő (de főképp Irene) bőr alá megy, de mindenki rendkívül jó benne. Na az az etalon."I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
#10726912
törölt tag
válasz #71562240 #14977 üzenetére
Nincs tüske sehol jelenleg.
Kacsasült: szőnyeg sincs a dobozok alatt.
Kukulec: a tér, teresség kérdése egy teljesen megtévesztő információ, ami a rendszerben fenálló torzitások miatt jön létre, amit csatlakozók, fázisproblémák, eszközproblémák és pozíciók, illetve akusztika meg a villamos hálózatban lévő zavarok összessége okoz biztosítékokkal, vezetékekkel együtt. A hifizéstől a lehető legtávolabbi követelmény, tulajdonság, mérce a Tér. S mindezt 3,5 év után egy hónapja tudom, miután ezernyi dolgot kigyomláltam a rendszerből. -
-
perempe
addikt
Jelenleg NFZ-ra vonatozok. Legutóbbi komolyabb koncert a Konzerthaus-ban Keenlyside / Welser-Möst / Cleveland volt október közepén. Musikverein duplákból még csak a két Chicago / Muti koncertre van jegyem, ezen kívül csak egy Konzerthaus (Mehta) és egy Rudolfinum jegyem van. Rendszer nincs.
[ Módosította: Intruder2k5 ]
* Brahms: 4. szimfónia *
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen videókártyát?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Autós topik
- BestBuy topik
- Házimozi belépő szinten
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Androidos tablet topic
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
- Lenovo Legion 7, 16,0"WQXGA, Ryzen 9 6900HX, 32 GB DDR5, RX6850M XT 12 GB, 1TB SSD, 1,5+ év garancia
- Corsair RM850e 850W Gold Moduláris Tápegység
- Samsung Odyssey Neo G9 Super Ultrawide Gamer Monitor!49"/Mini LED/5120x1440/240hz/1ms/+Ajándék
- Apple Macbook Pro 16" 2019 i7-9th 6Magos 32/512 -75% Touch Bar HUN Radeon Pro 5300M 4GB 3K Retina
- Apple Mac mini M2 2023 8GB 256GB + Xiaomi Mi Desktop 27"-os FullHD monitor egyben
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest