Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • thyeby

    őstag

    válasz Soká #34589 üzenetére

    Nem biztos, hogy az autószerelő húzta meg nagyon azokat a kerékcsavarokat - ez meg az én tapasztalatom.
    Ugyanis a teleszkópos kerékkulcsok jórészt semmi többek parasztvakításnál. Biliacélból teleszkóposak magyarul.
    De az elv, hogy teleszkóp, fizikából nyert briliáns ötlet. Csak jobb ugyanez az elv teleszkóp nélkül. Mivel magam is hajlítgattam egy ilyen teleszkóposat girbegurbára, - pechemre az út szélén, jó messze otthonról - az eset után okulva a dologból, áttértem egy másik ugyanilyen üdvös, öregebbeknek aranyat érő könnyítésre. Egy mezei háromnegyedes horganyzott cső képében. Nem sokkal kér több helyt, mint a teleszkópos kulcs, ráadásul szeret csörögni a kocsi hátuljában, ha csak úgy hanyagul teszi be az ember. Mert tapasztalatom szerint minden autómárkához kiváló minőségű kerékkulcsot adnak tartozékul. Csak öregebbeknek ez már rövidke.

    A kerékcsavar túlhúzásáról pedig röviden a lényeget:
    Először is jobb egy túlhúzott kerékcsavar, mint egy lazán felejtett, vagy hanyagul meghúzott.
    Ám a túlhúzásnak is megvannak a veszélyei.
    Acélfelninél: Az acélfelni a kerékcsavaroknál "rugózik". Épp azért találták így ki, hogy kisebb erővel meghúzva is biztonságosan a helyén maradjon a kerék. Ha ezt túlhúzzuk, "kivasaljuk" ezt a jó kis rugózós peremet. Mitöbb, innen kezdve minden csavar oldáskor/húzáskor gyorsabban koptatjuk ezt a vállat, így a csavar egyre beljebb kerül meghúzás után. Jártam én már úgy, hogy ennek okán potyára vennem kellett egy vadiúj differenciálművet. (A szerelő is azt hitte, hogy onnan jön a kattogás, és én is.) Difi csere után is kattogott. A kerékcsavar volt az. Beleért a fékdobban valamihez.
    Alufelninél még szarabb a helyzet. (Hú, utálom is az alufelnit, tört volna el a kezem, amikor pénzt adtam ilyesmiért.) Mert abba első körben is úgy bele tud ragadni a kerékcsavar, hogy hangosan és monoton jár a szakramentum, amikor szerelőnek ilyennel akad dolga. És ez csak a lájgtos változat. Mert az alufelni akár szét is reped, ha túlhúzzák. Ez elsőre többnyire meg sem látszik, olyan pici a repedés, de innentől az csak nő és nő. Mígnem komoly kalamajkát kavar.

    Több fa van, mint asztalos!

Új hozzászólás Aktív témák