Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz huskydog17 #44588 üzenetére

    [link] - azért mert nem működik. Az is csak egy OpenGL-re ható beállítás. Mint írtam a maga a DXGI nem engedi ezt meg a Windows Vista óta. Maga a modul, amivel ez működött Windows XP-n, kikerült belőle, tehát addig nem definiálja a V-Sync-re vonatkozó rutint a rendszer, amíg ezt az alkalmazás nem kéri a swap chaintől. A driver ezt külsőleg nem kérheti, mert azt a Microsoft illegális módszerré minősítette nagyon régen. Ami miatt erre a gyártók nem igazán reagálnak valami megkerülő megolással az a WHQL. A Microsoft nem írja alá a meghajtót, ha az valamilyen DXGI-ra vonatkozó kerülő hacket tartalmaz.

    Két amolyan legális megoldás van, kényszerített V-Sync-re, amit a Microsoft, ha nem is fogad el, de nem balhézik miatta. Az egyik a G-Sync/Freesync aktiválása melletti V-Sync. Ilyenkor a driver is kényszerítheti ezt. A másik a keret nélküli ablak, ugyanis akkor az alkalmazás alapvetően ablakban fut, tehát a V-Sync kikapcsolhatatlanná válik. Bizonyos alkalmazásoknál ki is lehet választani a teljes képernyős mód jellegét. Lehet exkluzív, vagy normál. Ha exkluzív, akkor nem ablakban fut, míg a normál lényegében egy keret nélküli ablakot jelent.

    Ez picit bonyolódott a Windows 10 óta, ugyanis a DirectFlip mellé a Microsoft bevezette a DWM-et, ami arra szolgál, hogy kevesebb legyen képtörés szinkron nélkül, illetve a kép ne menjen át egy rakás szoftverrétegen, mire eljut a kijelzőre, ami miatt természetesen csökkenni fog a fogyasztás. A DirectFlip már egy agyondoppingolt rendszer, amiben már nincs fejlődési lehetőség, így nyomta egy resetet. Na most a DWM sok szempontból másképp működik, mivel nem is támogat exkluzív teljes képernyős módot, legalábbis a hagyományos értelemben nem, hanem alapvetően mindig keret nélküli ablakban fut, de úgy, hogy függetleníteni tudja magát az asztali beállításaitól, tehát nem muszáj a kötelező V-Sync-et benyelni. Másrészt a DWM úgy van kialakítva, hogy a taszkváltásokkal kifejezetten nagy legyen a kompatibilitása. Tehát egészen ritka lesz, hogy egy DWM-en futó játék ALT+TAB-ra lassan reagál, netán visszatéréskor összeomlik. Nyilván nem kizárható, mert azért a taszkváltás nem egy egyszerű művelet az OS szintjén, de az esély minimális. Ellenben a DirectFlip mellett az összeomlás esélye igen nagy, főleg exkluzív teljes képernyős módban, akkor azért nagyon imádkozni kell ám, hogy az ALT+TAB működjön.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák