Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSNet

    aktív tag

    válasz arn #50178 üzenetére

    Bocs, szófosás:D

    szvsz csak varosi legenda, hogy azon komponaltak :)

    Nem vagyok benne biztos, mert nincs olyan ismerősöm, akiről tudnám, hogy játékokhoz komponált volna akkoriban, de az MT-32 PC-s sikere után, mint annak az utódja, ami egyben egy relatív olcsó és tipikus jack of all trades modul volt, amit kb mindenki használt, simán elhiszem, hogy játékokhoz is ezen/erre komponáltak.

    A rap-10-et személyesen nem ismerem, de mivel a Sound Canvas GM set-jét használja, eléggé hasonlóan fog szólni elég sok helyzetben. A dobokra figyelj, és a villany gitárokra, ott lehet a különbséget észrevenni az SC-55-höz képest.

    A gitároknál azért, mert ha jól értem, akkor az már a MkII mintáit kapta meg, és azok ott kicsit mások, a doboknál meg azért, mert a GM szabványban 1 dobkészlet van csak, de 3 programra szétdobva, míg a GS-ben, és a kor hangszerei nagy részében 7+ dobkészlet (9+ program) + 1/2 FX készlet.

    Maga a GM egy furcsa állatfaj, egyben protokol és egy default hangszer kiosztás. A GS/XG ezeknek kiterjesztése. Olyan játékról, ami a GS protokol kiegészítéseit használja csak egyről tudok, az az Elite 2. A többi, ha azt mondja, hogy Sound Canvas/GS-t és GM-et is tud, akkor a GS alatt vagy azt érti, hogy a GS extra hangszereit is használja, vagy azt, hogy valójában MT-32 alap hangszerkészletre volt írva a zene (SC-nek van MT-32 kompatibilis módja, az MT-32 extráit nem tudja, de legalább az alap hangszerek ugyanott vannak). Utóbbiaknál a GM mód általában jobb/rosszabb konverzió erről. Ilyen ha, jól emlékszem, akkor valamelyik Lands of Lore.

    Az XG helyzete annyiból extra, hogy a Yamaha liencelte az sw változatot elég sok felé, így elég sok játék jött ki becsomagolt XG synth-el, és XG-re írt zenékkel. Pl Final Fantasy VII (ami azért is érdekes, mert ha NT/2k/xp képes XG sw synthet akarsz, akkor az FF7 telepítőjéről a legegyszerűbb beszerezni:) )

    Elemet pótold, van egy marék beállítás (effektek, balance, master volume) ami elmászkál nélküle, akár lejátszás közben is.

    Hangban a különbség egyéb GM-hez képest abban lesz, hogy a Roland mintái nagyon kiegyensúlyozottak az egyéb, korabeli opciókhoz képest. Egészen a Yamaha XG-kig nem nagyon volt hasonló mindenhol okésan szóló alternatíva, megfizethető áron. Minden stílusra volt jobb választás, de az összes ilyennek volt gyengéje is. Az SC-k nem voltak kiemelkedően jók, de rosszak sem, és ha csak egy hangszered van, akkor ez utóbbi elég hasznos xD

    Hangkártya fronton a Dream alapú 4MB-s Wavetable-öknek van nagyon hasonló hangja (valamilyen furcsa okból...), a GUS/AWE/minden későbbi soundfont alapú synth akár jobban is szólhat, ha a programozó és a zenész ügyes volt, de az elég ritka. Ha 91-94 közötti játékokat nézel, akkor nem nagyon lesz bármi, ami jobban szól. 94 után vegyes a kép, de általában a legjobb háromban benne lesz, egészen a Live/Aureal korszakig, ahol már annyival nagyobbak a minták, hogy kijön az, hogy az SC csak 32kHz-es.
    Persze a fenti csak a zenére vonatkozik, FX/Speach-re kell mellé valami hagyományos hangkártya is (SB/WSS kompatibilitással).

    Utána mindezt megette a CD music, majd az MP3, és így múlt el a világ dicsősége... :)

    In God We Trust. Everyone else must have an X.509 certificate.

Új hozzászólás Aktív témák