Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gabi123

    senior tag

    Sziasztok!

    Segítséget szeretnék kérni, elsősorban azoktól, akik GIGABYTE 970A-UD3P vagy hasonló kategóriás GIGABYTE lappal rendelkeznek.

    Adott egy frissen vásárolt GIGABYTE 970A-UD3P Rev 2.0 lap (friss BIOS) egy szintén friss FX-8300 procival, 2×4 GB Kingston HyperX 1600 MHz (CL9) RAM-mal (táp: VS450, VGA: GB R9 270, hűtés: Asetek LCLC). A gondom a tuninggal van. Már FX-6100-zal is hasonlóakat produkált, akkor annak tudtam benne, hogy biztos antituning a CPU.

    De az FX-8300 egy friss, 95 W TDP-s modell, a 4,2 GHz-es boosthoz is csak 1,375 V kell neki a CPU-Word szerint, míg az FX-8350-nek ugyanehhez 1,425 V. A probléma két részből áll.

    1. a CPU szerintem közel sem úgy megy, ahogy kéne, még 4500 MHz-en sem tudtam stabillá tenni, hiába mentem 1,43 V környékére (természetesen Turbo/energiagazdálkodás/APM off).

    2. az előző még hagyján, de OC-nél a lap újraindítás vagy friss bekapcsolás esetén állandóan "nehezen indul", visszalövi magát alapértékekre, mindig az OC failed ablakot dobja fel, hogy állítsam vissza a beállításokat, menjek vissza a BIOS-ba, stb...

    Ezt csinálja akár akkor is, ha csak 4200 MHz van beállítva (tehát a gyári turbó órajel), mindegy, hogy alacsonyabb (1,375) vagy magasabb feszültséget állítok-e be (1,43). Amikor beállítom az órajelet és a feszültséget, majd mentéssel kilépek a BIOS-ból, OS betölt, 30 perc Prime95 In-Place OK. Aztán újraindítanám a rendszert, de a lap megint a helyreállító ablakkal fogad.

    Ha valaki tapasztalt már hasonlót vagy van ötlete, mit kellene megpróbálni, szívesen várom és köszönöm!

    Forza Ferrari!

  • gabi123

    senior tag

    válasz hackeeeee #58733 üzenetére

    Szia!

    Köszönöm a hozzászólást! :R

    Én is tudom, hogy a tuningpotenciálra nincs semmi garancia, de azért abban megegyezhetünk, hogy a legtöbb Piledriver modulos CPU képes legalább a 4400-4500 MHz-re (kérdés, mennyi fesszel), és ennek az aránynak a gyártás tökéletesítésével felfelé kell mozdulnia, nem lefelé. Az FX-8300 elvileg alacsonyabb feszültségeken képes arra, amire a 8320 vagy a 8320 (itt most nem extra magas órajelekről hanem 4,4-4,5 GHz-ről beszélek).

    "Ha nem szeretnéd használni a turbocore-t, akkor annyit csinálj, hogy a turbocore órajele legyen azonos a standard órajellel, és maradjon bekapcsolva. Akkor a ki-bekapcsolás megszűnik, és lehet realizálódik a gondod is. Próba."

    Ezt úgy érted 3,3 GHz-re állítsam be a turbót? :K Nem azért vettem FX-et, hogy 3,3 GHz-en használjam. :B A turbocore-t abból az okból kapcsolom ki, hogy tuningolhassam a CPU-t. Alapbeállításokkal (3,3 GHz base, 4,2 GHz turbó, gyári feszek) nincs gond a rendszerrel. A cél 4,4-4,5 GHz elérése lenne, eddig elméletileg még agresszív túlfesz nélkül el szoktak menni a modulok.

    BIOS képeket mindjárt intézem!

    [ Szerkesztve ]

    Forza Ferrari!

  • gabi123

    senior tag

    Ezeket a beállításokat elmentem, Win8.1 rendben indul, Prime95 is stabil (30 min), de ugye ez csak a turbó órajellel megegyező freki.

    Bármennyiszer újraindítom a rendszert, mindig a Boot Failure ablak fogad POST-nál...

    Forza Ferrari!

  • gabi123

    senior tag

    válasz ViZion #58737 üzenetére

    Szia!

    Bocsi, de mi az az annyi minden? :B

    Megnéztem az ASUS-os leírásod természetesen. Ha a frekiket (BCLK, NB, HT CLK) fixálom manuálisan, nem változik semmi. LLC-t mediumra állítva szintén nincs változás. :( (még mindig 4200 MHz-ről beszélünk).

    Persze Te még állítottál jópár dolgot, de az a lap egyrészt több opciót is kínál, másrészt én órajeleket nem állítottam, minden alapon, csak szorzót emeltem. RAM most 1600@CL11-en van, tehát lazább, mint az XMP profilja, ami 1600@CL9, ez szintén nem lehet gond, de ha bekapcsolom az XMP-t, az sem változtat a jelenségen... :U

    Forza Ferrari!

  • gabi123

    senior tag

    válasz ViZion #58741 üzenetére

    Sziasztok!

    Én minden GUIDE-ban úgy olvastam és úgy tudom, hogy az energiagazdálkodási funkciók kikapcsolása az alap tuningnál, és ha már stabil a beállítás, akkor lehet megpróbálni visszakapcsolgatni.

    Egyébként jelen esetben tökmind1, mert ha visszakapcsolom őket, akkor is ugyanezt csinálja a lap.

    A RAM-ot nem tudom miért keverjük ide, alap CPU beállításokkal az XMP szerinti 1600 MHz@CL9 is stabil (Memtest86+ is futott több passt), akkor 1600 MHz CL11 szerintem már tekinthető biztonsági beállításnak.

    A melegedést szintén kivenném a képletből, egyrészt vízhűtés van a procin, a radin két darab 12 cm-es ventivel, pluszban egy 8 cm-es venti rá van irányítva a VRM-re (hőfokok ennek megfelelően rendben vannak). És most nem az az alapvető probléma, hogy terhelésre stabil-e és mennyire melegszik, hanem arról, hogy restartnál a lap állandóan boot failure ablakot dob. Ahogy írtam, a 4200 MHz-hez nem csak 1,4 Vcore próbáltam, hanem a 4200 MHz - P State-tel megegyező 1,375 V környékét is, auto LLC-vel és medium LLC-vel is. Egyelőre most az még nem érdekel, hogy terhelés alatt a proci mennyire stabil (egyébként 30 perc Prime95 Ok volt), mert tök mind1, ha minden egyes bekapcsolásnál vagy restartnál be kell lépni a BIOS-ba, és újra leokézni a beállításokat a Boot Failre Detected miatt.

    Alapból az FB, tehát az új BIOS volt a lapon, load defaults természetesen már többször volt. Esetleg egy reflasht megpróbálok majd. Ha nem segít, megpróbálok keríteni egy másik lapot és abban megnézni, talán az az egyetlen módja, hogy kiderüljön, hogy a proci-e a "hulladék", vagy a lap szórakozik.

    Forza Ferrari!

  • gabi123

    senior tag

    válasz Taifa Díaz #58744 üzenetére

    Szia!

    Hát még nem is az, hogy megfelelő teljesítmény, mert a 4200 MHz valójában még nem is igazán tuning (nyilván a cél ennél jóval magasabb lenne). Olyan, mintha az intaktivált turbo összezavarná bekacsolásnál/restartnál a lapot, és amiatt dobná a Boot Failuret. Esetleg még tesztkártyával ránézek, hogy hol akad meg, miután visszalöki magát defaultra.

    Igazából azért vettem ezt a lapot, mert nem használnám ki a 990 chipset előnyeit, VRM-et tekintve pedig közel ugyanaz, mint a GA-990FXA-UD3, és baráti az ára.

    IPON fórumban egy srácnak FX-8320E simán megy benne 4,8 GHz-t, FX-8350 4,7 GHz-et. Ezért lettem volna kíváncsi arra, ha valakinek itt ugyanilyen lapja van, miket tapasztalt.

    Mert szerintem inkább egyedi esetről lehet szó, mint hogy ez a lap ennyire "gyenge" lenne.

    Forza Ferrari!

  • gabi123

    senior tag

    Megvan a megoldás azoknak, akik GIGABYTE lappal rendelkeznek, és szenvednek a "duplapost" betegségtől!

    A megoldás alaptétele, hogy a CPB (Turbo Core) opcióhoz nem szabad nyúlni, hagyjuk AUTO-n, mert ennek kikapcsolása "zavarja össze" a GIGA lapokat. Igen ám, de a tunginhoz kellene az, hogy a Turbo mégis ki legyen kapcsolva.

    A megoldás: APM kikapcsolása. Ezt egyébként is meg kellene tennünk, hogy a TDP limiter ne fogja vissza a CPU-t a tuning során, de az APM letiltása a gyakorlatban az eredményezi, hogy a Turbo kikapcsol annak ellenére, hogy a BIOS-ban "Auto"-n marad.

    Az eredmény: nincs dupla indulás, és a gyakorlatban nincs turbo. Emellett a HPC mód bekapcsolása elméletileg ugyancsak kedvező hatással van a tuningra.

    Nálam ez a recept bevált GIGABYTE 970A-UD3P 2.0 lapnál, abszolút megszűnt a kétszeri indulás és már Boot Failure üzenetet sem kapok...

    [ Szerkesztve ]

    Forza Ferrari!

  • gabi123

    senior tag

    válasz kulcsarbence #58754 üzenetére

    A nyomtatott áramkör bal alsó sarkán látható! ;)

    Illetve a Rev 1.0-nak fehér a doboza, a 2.0-nak pedig fekete.

    [ Szerkesztve ]

    Forza Ferrari!

  • gabi123

    senior tag

    válasz hackeeeee #58756 üzenetére

    Azért nem egészen ebben a formában írtad le, mivel én abszolút nem nyúltam a CPB ratio-hoz, csak a "hagyományos" szorzót emeltem, és a lap így is a kívánt órajelre állítja a procit (jelenleg 4,4 GHz), miközben a CPB a default 4,2 GHz-en van a BIOS-ban, de mivel az APM kilövi, gyakorlatilag teljesen mind1, hogy mit mutat.

    A lényeg, hogy lett megoldás. ;)

    Forza Ferrari!

Új hozzászólás Aktív témák