Hirdetés

  • T Phone 2 Pro - majdnem mindenben jobb

    ma Az első körös magentás szolgáltatói telefonok ugyan nem voltak drágák, de sok kompromisszumot követeltek meg. A második generációs páros minden szempontból fejlődött, miközben az árazás maradt.

  • Elden Ring - Shadow of the Erdtree teszt

    gp Több, mint két évet kellett várni az Elden Ring első, és valószínűleg egyetlen kiegészítőjére. Megérte vajon a várakozást?

  • Olcsó USB WiFi AC adapter

    lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Nosam #10516 üzenetére

    A legjobb dolog, ami a VR-al történt az elmúlt 20 év során, hogy az oculust megvette a facebook.

    Kezdjük azzal, hogy az oculus a kickstarter kampány alatt csak egy hmd hardvert igért meg valami api-t hozzá. Ez kb. a pimax szintje, az ilyet lehet közösségi finanszírozásból úgy-ahogy fejleszteni, meg esetleg a kickstarteres befizetőknek áron alul legyártani a beígért hardvert.

    Az oculus a facebook pénzén viszont kiépített a rift mögé egy komplett hardver-szoftver-szolgáltatás ökoszisztémát. Ha elmélkeszel még az iPod-iTunes startjára, az is így indult: volt már jó pár mp3 lejátszó a piacon, de egyik sem lett sikeres, mert nem volt mögötte megfelelő szolgáltatás. Az iPod és az iTunes együtt hozta meg az áttörést és álltak át az emberek a discmanekről mp3 lejátszókra.
    Azaz a hardver-szoftver-tartalomszolgáltatás összességében maga a termék, és ha ebből leválasztod a hardvert, akkor teljesen fals eredményeket kapsz a bekerülési költségek és a profit kapcsán.
    Kb. mintha a repülőjegyek árába csak a kerozin árát, meg a pilóta fizetését számolnád kiadásként, a repülőgép, repülőtér, légi irányítás, stb. meg csak úgy terem magától...

    A facebook amúgy bőven veszteséggel tolja az egész VR témát és saját bevallásuk szerint nem is számítanak érdemi nyereségre 20 éven belül.
    Persze ha már veszteség, akkor megtehették volna, hogy elégetnek még pár milliárd dollárt és mondjuk 200USD-re leviszik a hmd árát. Ezt a pénzt viszont a hátországtól vonták volna el, azaz gyengébb support, nincs támogatott tartalom, kevesebb ember fejeszti az api-t és a game enginek supportját, stb.
    Eredmény: jó sokan bevásároltak volna hmd-ből, csak hogy rájöjjenek: hoppá, a VR-ben nem a hmd ára a fő kiadás, hanem a rendes PC, ami meg is tudja hajtani, de így legalább az olcsó hmd mellé nincs semmi tartalom, vagy ami van, az is ratyi.
    Ehhez képest mind a mai napig a fórum-fikahuszárok kedvenc mantrája, hogy a VR a 3D tv sorsára fog jutni, mert nincs rá rendes tartalom. Na most képzeld el, ha még igazuk is lenne.

    Ha tehát az oculus megmaradt volna garázscégnek, akkor lehet, hogy muszályból alacsonyan tartották volna a rift árát, viszont a facebook belépésével jutott el a vr a gyakorlatban is használható, élvezhető szintre.
    Ráadásul ha a facebook nem erőlteti a témát, akkor a konkurencia sem kapkodja magát, azaz jó eséllyel se vive, se psvr nem lenne, mert a nagy játékplatformok nem idegelnék magukat a lehetséges trendváltás miatt, amit az oculus-facebook elindított.
    A legjobb esetben a következő konzolgenerációhoz érdekesség képpen megjelentek volna a "futottak még" kiegészítők között VR szemüvegek is, meg a microsoft és az apple szüttyögne valamit a laborjaiban 2025-ös céldátummal.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák