Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Viszlát

    addikt

    Tiszteletem!

    Egy ifjú és konok barátom fejébe vette, hogy S80-at akar venni a D5 2.4-es motorral, viszont pénze csak annyi van, hogy a negyedmilliót megközelítő futásteljesítményűekre futná csak. Mivel tudnám lebeszélni a tervéről, mik azok a dolgok amik ilyenkor jellemzően előjönnek a típusnál, illetve meg is nyugtathattok, hogy ne aggódjak érte, mert ennyi az meg se kottyan neki.

    Köszi előre is minden jótanácsot és ha lehet akkor hagyjuk ki a "miért nem vesz xy-t helyette" köröket. :)

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    Nagyon köszönöm a válaszokat uraim. :)

    Egy kis magyarázatot szeretnék az óvatosságomhoz hozzáfűzni: mindez Angliában történik, ahol az emberek sokkal kevésbé vigyáznak az autóikra, és bár az eladó járgányok 90%-a rendelkezik végig vezetett szervizkönyvvel, sajnos az a helyzet, hogy az itteni szerelők szakértelme kimerül annyiban, hogy hibakód alapján mit kell kicserélni. Több szervizben is belefutottam már olyan alapvető hiányosságokba, hogy nem is hinnétek el, például nem nagyon hallott errefelé még senki arról, hogy turbós dízelt illik visszahűteni mielőtt leállítja az ember. De látom a kollégáimnál is, hogy bevágódnak az autóba a -5 fokban és padlógázt neki, tiltásig pörgetni, mer' ő siet.

    Automatát akar mindenképpen, ez lesz az első autója itt és nem akar a váltással bíbelődni. A járgány egyébként 12 éves, szóval semmiképpen nem extrém ennyi km, de abszolút nem ismerem a típust, csak annyit hallottam eddig mindig, hogy a D5 mennyire jó.

    [ Szerkesztve ]

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz FeRRaR1 #4786 üzenetére

    Az igaz, hogy nem nagyon szokás tekerni az órát, de szerintem egyáltalán nem jobb a helyzet mint otthon, sőt. Abszolút hiányzik a többségből mindenféle alapismeret az autózásról (a kiemelt hibák éppen ezért nagy része olyan probléma, ami teljesen nyilvánvaló, mivel gőzük sincs mit kéne egyáltalán normálisan karbantartani, csak kicseréltetik ami elromlik. Plusz a lízinges berendezkedés miatt az első tulaj magasról tesz az autóra és ehhez jön a szervizek általános "minősége". Mert ugye nem az a kérdés, hogy innentől fogva hol lesz szervizelve, hanem, hogy eddig hol volt és annak nem túl nagy a valószínűsége, hogy hozzáértő magyar szerelőhöz hordta angol barátunk. Persze ki lehet fogni itt is szuper vételeket, amikor én vásároltam, akkor végül 400 km-t kellett utazzak egy normális példányért, de tény, hogy találtam, de nagyon nem volt egyszerű. Pedig én prémium kategóriában nézelődtem, de megdöbbentő volt, hogy 3-4 éves autók milyen állapotban voltak, egyértelműen az igénytelenségből fakadóan... A magyar autómat, egy 12 éves Honda Accordot rendszeresen megcsodálták a kollégák, erősen hitetlenkedve a korát illetően, nem is értettem először, aztán szintén ismerősnek keresve megnéztünk vagy 20 hasonló korú itteni Accordot és megértettem miért esett le az álluk a munkatársaknak. Na de nem akarlak meggyőzni, egyszerűen a személyes tapasztalat az, hogy egyáltalán nem jobb itt a helyzet, sőt.

    (#4787) tkazmer: nyilván ha opció lenne az újabb modellt venni, akkor nem is nézelődne a korábbiak között. :U

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz FeRRaR1 #4789 üzenetére

    Elnézést a többiektől, hogy offolunk. :)

    Az a baj, hogy engem a szervizkönyv egyáltalán nem hat meg. F10 530d-t kerestem, volt olyan ahol 35k mérföldig volt vezetve a szervizkönvy, autóban 65k, mire a kereskedő: valszeg csak elfelejtették beírni, előfordul, de ha elviszem xy szervizhez, akkor beírják a szervizeket. Mire én: ott csinálták őket? Nem, de ők beírják amit csak akarok, csak mondjam, hogy ő küldte. Úgyhogy ez itt is annyit ér mint amennyit bárhol máshol a világon (németekről is tudnék mesélni, ahol fuvarozó cégnél melózva láttam, hogy a stuttgarti nagy márkaszerviz ami bent van a Mercedes gyárban, vittük az autókat amikor épp volt szabad fél nap, ennek ellenére a szervizkönyvben stabilan 15k kilométerenként volt minden pecsét :D ).

    Persze, hogy van itt is normális, egy pillanatig sem állítom az ellenkezőjét, de az arányok nagyon rosszak. A kereskedők között is van persze korrekt, de nagyobbik felük ugyanúgy égetnivaló gazember mint otthon. Néztem egy 535d-t, mondom szeretném átnézetni egy független szerviznél, de erősködött, hogy mondjam meg mit szeretnék és ő leellenőrzi nekem. Mivel nem engedtem a dologból, elkezdte lejjebb vinni az árat, majd a végén megsértődve elzavart, hogy nincs neki ideje komolytalan vevőkkel foglalkozni. :D Na befejeztem tényleg, sok-sok balesetmentes kilométert kívánok a V50-hez. :)

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    "Sajnos" újra itt. :D

    Szóval a kolléga végül vett egy S60-t, 2003-as, 2.4 D5 automata, durván 240.000 km. Egy hétig az év vételének tűnt, megcsinálta a kötelező dolgokat, minden szép és jó, aztán pár napja aggasztó események rondítottak a levesbe. A következőt csinálja a gép: teljesen véletlenszerűen előforduló pillanatnyi motorleállás/tiltás. Ha épp a gázon a lába, akkor csak leáll egy pillanatra majd újra életre kel, ha éppen csak gurul, vagy nagyon minimális gázt ad, akkor leáll és annyi, ami ugye automata váltó lévén elég ciki, mindenképpen állóra kell fékezni az autót, hogy újra el tudja indítani. Merthogy kivétel nélkül minden alkalommal pöccre indul a szerkezet egy ilyen leállás után és működik tovább mintha mi sem történt volna.

    A kérdésem az lenne, hogy volt-e valakinek hasonló problémája, hogy egyáltalán milyen irányba érdemes elindulni a hibakereséssel. A motornak nagy valószínűséggel semmi baja, én elektromos hibára tippelek, de aztán ki tudja, nem ismerem a típust...

    Előre is köszi minden infót. :)

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz FeRRaR1 #4833 üzenetére

    151 van benne. :) Amúgy ja ez lesz, de sose árt felkészülni kicsit.

    (#4835) BBalu: igen, ez a másik furcsaság, hogy nem indítózik N állásban, csak P-ben.

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz MiklosSaS #4894 üzenetére

    Csak kíváncsiságból, mennyivel volt így olcsóbb mintha újat vettetek volna? Félreértések elkerülése végett, nem a zsebedben akarok turkálni, ezért még véletlenül sem azt kérdezem mennyi volt az ára, csupán a különbség érdekelne (tudván, hogy Angliában brutális az áresése az új autóknak).

    [ Szerkesztve ]

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz MiklosSaS #4904 üzenetére

    :Y Nagyon durva...

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

Új hozzászólás Aktív témák