Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tvrobi

    csendes újonc

    válasz HELLAFLUSH #13938 üzenetére

    Szia

    S80 d5 2002 volt nekem, most v70 d5 2007.
    Igaz, automata, én nem is vennék mást.
    Nos, ez a keret, amit írtál, éppen elég lehet, de legyen mellé lerakva másik egymillió, bármi tönkremehet, és ha nem autószerelő vagy bolti kedvezménnyel, igen húzósak a tételek.
    Ami általánosságban elromolhat, ha még nem volt cserélve, az motortartó bakok, generátor szabadonfutó, AC pumpa, korrodálhat ( és kilyukadhat) a két hűtő, futóműben bármi, toronycsapágyak, olajszivárgás 20 éves kocsin bárhol jöhet.
    Fékszervíz se olcsó.
    Viszont a motor simán elszalad 1milliót, kolegám 1millió felett jár, megbontás nélkül.
    Városban ez is simán 9-10 liter, kint 5-6 lábtól függően.
    De a motorhang és nyomaték kárpótolni fog, törekedj a 163 lóerősre, az a bevált elvileg.
    Részecskeszűrő nem lesz benne.

  • haxxika

    senior tag

    válasz HELLAFLUSH #13938 üzenetére

    20 éve van a családban a típus (D5 manuál), motor és turbó még gyári, most 442e van benne.
    Első szerviznél akármit mondanak olaj, szűrők, vezérlés. Utóbbit nem érdemes félvállról venni, mert ha szakad a szíj akkor kereshetsz új hengerfejet.
    Rozsdásodás nem jellemző, enyémen a bal hátsó dobbetét környékén van pici, de inkább felületi.
    Fogyasztás országúton 6 lityó, városban sose mértem de érezhetően több.
    Porlasztó már volt nálam felújítva 2x, nagynyomású is, kuplung kettőstömegű szintén cserés volt, önindító 1x, valamint az ac pumpa nálam is haldoklott.
    Féltengely 400 ezret megélt, azóta cseréltem.
    Ha találsz egy viszonylag normális példányt és a kötelező szervizt elvégezteted akkor sokáig még örök darab lehet, a kényelmet pedig nem fogod tudni máshoz hasonlítani.
    Gyári rádiót lehet kiegészíteni Bluemusic cuccal, amivel már van bluetoothos lejátszás és telefonálás is patent minőségben.
    Kormányszög jeladó szokott még haldokolni, de ezt mindig csak az újabb faceliftes példányoknál láttam, korábbiaknál még sose.
    Kilométeróra is előbb utóbb elfeketedik (az autó attól még megy). Ezt szokták még javítani, én pl. pixelfixnél csináltattam, mert a vdash irreális árat mondott rá (meg minden másra is).
    Ha ki akarsz olvastatni valamit a rendszerből, akkor csak a VIDA DICE és kompatibilis eszközökkel érdemes has normális infókat akarsz kapni.
    DPF nincs benne, EGR nálam még mindig tiszta, úgy, hogy sose kellett hozzányúlni.
    Ha hétvégente megküldöd neki, akkor nem lesz baja a kocsinak.

    OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika

  • tvrobi

    csendes újonc

    válasz HELLAFLUSH #13943 üzenetére

    Aha, ezt nem írtad hogy 5 km a munkahely, arra valóban nem dízel kéne.
    Benzinesről fogalmam sincs, többiek majd írják, a többi általános amit leírtam az szerintem áll minden öreg Volvora. Ha sokáig megtartanád, érdemes kölreni az állagmegóvásra. Bőven lesznek ezek 30-40 évesek és még mindig mennek, mennek...
    Amivel talán sosem lesz gond az a rozsda, az itthoniak nemigen tudnak rozsdálni, Svédországban látok azért elnyűtt példányokat, gondolkozom is, hogyan kapják évente a műszakit.

  • haxxika

    senior tag

    válasz HELLAFLUSH #13943 üzenetére

    2002 és előtti 2.4(i) benyáknak a nyűgje a folytószelep ami a magnetti marellitől jött. Mindenkit egyszer elér a sors és szív vele.
    2003-tól már asszem nincs ezzel a résszel probléma. Haveromnak volt ilyen benyás motor, neki ezen kívül volt egy motor kopogás gondja, de egyébként szintén jó és megbízható motorok ezek is.
    Kettőstömegű itt is lesz mint a dízelnél, cserébe nincs turbo. Nagyobb fordulaton megy azért rendesen és dalol is.
    A 140 lovas tudtommal szoftveresen jelent különbséget, valamint hosszabb váltóáttétellel rendelkezik, de utóbbit ne vedd készpénznek, több helyen ezt olvastam, de nem 100.

    OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika

Új hozzászólás Aktív témák