Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz zsid #3434 üzenetére

    Vannak ott komolyabb gondok is, konstrukciós hiba, szegény befecskendezés, mini téren, fogakat ugró vezérlés, rossz gyári szerviz előírások, mesébe illő 30.000,- Km es olaj intervallumok...

    És ezek úgy jönnek elő, hogy üzemszerűen használták, de pl csak városba, vagy az első olajcserével 30e km-t vártak, mert hát ennyit vagy 1 évet kell ugye (LoL). Koromlerakódás, gyárilag hibás vezérlés...

    Most nem kezdem el össze gyűjteni, de amit az elmúlt fél évben olvastam ezekről a túl fújt kis turbósokról szerviz tapasztalatok terén (Totalcar, Belsőség, egyéb fórumok) az valami katasztrófa, és a hibák többsége 20.000-80.000km között jelentkezett, ami önmagában is vicc kategória.

    Na jó párat mégis, nem bírtam megállni :DDD :

    Mi öli meg a modern motort?

    Tönkreteszi a motort a harmincezres olajcsere?

    Minden ízében tönkrement, keveset futott...

    Slampos olajcsere

    Mitől döglik a turbó?

    Új C4 tesztből idézet:

    "Az új motor papíron 23 százalékkal fogyaszt kevesebbet, mint a régi egyhatos, és mint a fenti keretesből is érzékelhető, műszakilag mindene megvan ahhoz, hogy jó legyen. Ettől függetlenül nem vagyok a háromhengeresek rajongója, de a 208-asban például kifejezetten tetszett a szívó változat, akkor ez miért ne lehetne jó? 130 lóerő ugyan nem kevés, a turbómotoroknál viszont sosem az a kérdés, hogy fullgázon mit tud: olyankor tölt a turbó, pörög a motor, van erő dögivel. A kérdés inkább az, hogyan jut el idáig a motor, attól a pillanattól kezdve, hogy lenyomtuk a pedált. Hát, vannak a C4 esetében lyukas zónák, ha nem is nagyok. Például kettes fokozatban, amikor az ember tipikusan befordul valami kis utcába hússzal, akkor pont van egy kellemetlen hatásszünet, amikor hiába tiporjuk a gázt. Úgy 28-30-ig. Aztán megjön a 230 newtonméter, a nyomatékcunami kiemeli a kocsi orrát, meglódítja a Citroënt, úgy 35 táján ijedten veszem el a gázt, mert különben az út szélén parkoló kocsikba csapódnék, elszánt Wartburg-hangon bőgő motorral.

    És ekkor jön a másik kellemetlenség: mintha gatyagumin lógatták volna be a motort a C4-es orrába. A gázelvételre, a pedálmozdulattól függően vonaglásba kezd az egész hajtáslánc. Egy hétig tartott, míg megtanultam viszonylag finoman vezetni. Mindezzel együtt lehet élni, csak a tankoláskor kiderült, hogy nem fogyaszt keveset az új, szupertakarékos 1,2-es. Csak poénból egy nagykörúti dugóban kinulláztam az egyik fogyasztásmérőt: start-stop ide vagy oda, a vánszorgásban megtett szakaszra 27 literes átlag jött ki. Igaz, ezt bármi mással is kihozhattuk volna.

    Csakhogy a tesztidőszak alatt ez volt az egyetlen dugó, amúgy szép, egyenletes hetvenes közlekedéssel, elég sok komótos országút és autótút, valamint csipetnyi autópályázás mellett közel 9 literes átlagot sikerült produkálnia az új motornak. Ez semennyire nem kevés, pláne, ha előszedem a régi, egyhatos motor tesztjét, amivel városban elközlekedtem nyolc liter alatt..."

    Más:

    Most hirtelen ennyit tudtam visszakeresni, a petíciót nem találtam meg, de nem is akarok ennél mélyebb keresgélésbe bele menni, tény hogy szomorú idáig elfajulni látni a dolgokat, mint aláírás gyűjtés... Vannak simán szar konstrukciók, nem mindig az olajcsere a hibás, bár jellemzően arra vezethető vissza !DE! a gyári periódust betartva...

Új hozzászólás Aktív témák