- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
- One UI 6.1.1 hamarosan, One UI 7 még idén
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Érkezik a Cooler Master X Silent Edge Platinum tápja
ph Betartva előzetes ígéretét, június végén kezdi szállítani 850 wattos passzív tápját a cég.
-
Akciófigyelő: Már 70 ezer forint alatt a Xiaomi felmosni is képes porszívója
ma A Mijia 3C régóta piacon van, de folyamatosan egyre olcsóbbá válik, most a Tomtopnál akciós.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMDFan
addikt
Különösebben engem sem zavar, amikor kiírja, hogy töltsek rá (ilyenkor min-max között van félúton), akkor 1-200km-en belül töltök rá picit és kész. Csak az 1,6os Avensis után volt fura. Bár most, hogy 18 éves, és jellemzően 1-15km közötti távokat fut, már az is megeszik egy fél litert 10 ezer alatt.
Ja és még Peti78-nak annyit üzennék, hogy ha jól tudom, akkor az övében még nem fog visszajelezni a board computer alacsony olajszint miatt, ezért érdemes az elején sűrűbben nézegetni a nívópálcát (hidegen, sík talajon), nehogy akkor vegye észre, hogy fogyóban az olaj amikor már alacsony lesz az olajnyomás.
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
Sziasztok!
Ti S60-nál hátsó kipufogódob csere esetén melyik megoldást választanátok?
Ebayről rendelni egy hozzá való dobot, és felrakatni, vagy kipufogóklinikára bízni az egész műveletet, akik saját dobot készítenek rá. Van valami hátránya ha ők csinálnak rá hátsó dobot? -
AMDFan
addikt
Én kinntről hoztam be a kocsimat, ahogy Ferrari írta, a lámpacsere elengedhetetlen ahhoz hogy átmenj a hatósági műszakin, másba nem tudnak belekötni. Arra kell figyelni, hogy olyan lámpát tetess bele, amin van E jelzés, mert ebbe szeretnek belekötni, és jobbkormányos autónál extrán figyelnek is rá. Amúgy pedig ami nagyon fontos, hogy a V5C dokumentumon szereplő név szerepeljen a kétnyelvű adásvételin mint eladó, ezt az okmányirodában kiemelten ellenőrzik. Amúgy a folyamat a következő, leírom, hogy én hol intéztem, ha budapesti vagy akkor ez a legegyszerübb:
0. kérj időpontot hatósági műszakira (2-3 hetes a várólista ha nem vagy nepper és nincs bejáratott kapcsolatod)
1. lámpacsere
2. hatósági műszaki valamelyik NKH telephelyen (én Szigetszentmiklósra mentem)
3. el kell menni egy vámirodába ahol iktatják az autó papírjait (Törökbálint DEPO-ban van ilyen vámiroda) és kapsz egy számlaszámot ahová a regadót át kell utalnod. Itt vagy átutalást választassz ami eltarthat 1-2 napig, vagy elmész egy olyan bankba ahol lehet vámügyeket intézni, ilyen pl Budaörsön az OTP, ami kb 5 percre van a DEPO-tól.
4. Ha megvan az átutalás vissza kell menni a vámirodába ahol kapsz egy igazolást arról, hogy a regadót befizetted.
5. az összes irattal amid van, bemész egy okmányirodába, ahol kifizeted az illetéket, és kapod a rendszámot, én a Camponaba mentem.Üdv!
-
AMDFan
addikt
Sajnos ez egy szürke zóna, de inkább feketének mondanám. UK-ból hivatalosan csak trailerrel tudod hazahozni az autót, mert nem tudsz road taxot fizetni rá külföldiként. Én úgy csináltam, hogy béreltem P rendszámot, de ez igazából nem legális megoldás volt, és igen, az osztrákok rá is mentek erre, én kaptam 220 euros büntit miatta. Én a trailert javaslom, az teljesen jó megoldás és nem is drága annyira. Ha mindenképpen lábon akarod hazahozni, akkor szerintem a legjobban úgy feded le magad, hogy UK-ban miután megvetted a kocsit, kötsz online az allianznál biztosítást az autóra alvázszámra, ez egy teljesen hivatalos opció arra az esetre ha nincs még rendszámod. Kifizeted bankkártyával, így megkapod a kötvényt is meg minden emailben, azonnal. UK-ban a P rendszámot használod, ott a kutya sem fog törődni veled. EU-ban pedig a német határ előtt visszarakod az angol rendszámot, így is jössz vele haza. Engem amikor az osztrákok megállítottak és kaptam a büntit akkor a rendőrrel megbeszéltem, hogy ha visszarakom az angolt akkor minden további nélkül mehetek tovább. Szóval ez egy szürke zóna amire valószínűleg nincs egységes nemzetközi szabályozás, és nem is tudja minden rendőr minden országban hogy hogyan kezelje. Az tuti, hogy német és osztrák autópályán a P rendszám felejtős, UK-ban pedig a UK rendszám a felejtős
A trailer a 100%-ban hivatalos megoldás.
-
AMDFan
addikt
Ja és ehhez még annyit, hogy a lakásom előtt 300 méterrel Budapesten is igazoltatott a rendőr, angol rendszámmal, és nem szólt semmit. Lényeg az, hogy MOT (műszaki) legyen rá, adásvételi legyen, V5C dokumentum legyen.
Összességében én nem bántam meg amúgy a UK autó vásárlást, mindennel együtt kb 1,1 millióból kijött az autó olyan állapotban ami akkor 2,5 millió körül ment itthon. Haverom pár hónapja vett hasonló állapotú S60-at 2 millióért. Sajnos macera az van vele bőven, az tagadhatatlan.
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
Szerintem nem éri meg ezzel foglalkozni. Nagyon nagyon kevés ember meri bevállalni a jobbkormányost, van egy általános félelem ettől, illetve egy hatalmas sztereotipia miszerint az angol autók műszaki állapota nagyon rossz. Ennek pont az ellentettje igaz egyébként, a sztereotipia kialakulásának szerintem az az oka, hogy azok a jobbkormányos autók amik haza lettek hozva, azok már romok. Általában bontásra vagy eladásra hazahozott autókról van szó, amiket kinn 1-200 fontért vettek meg aukción. Az itthoni jobbkormányos autók 95%-ka ilyen. Biztos, hogy nem könnyű eladni őket, mert a kereslet is kicsi rájuk. Szerintem ha bizniszt akarsz ebből, akkor a bontásban/alkatrész adásvételben nagyobb üzlet van.
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
válasz
outsiders #7761 üzenetére
Velem is tök rendesek meg segítőkészek voltak, csak éppen a problémámat nem tudták megoldani
Egy sima jobb hátsó fék problémám volt, be volt rozsdásodba a fékdugattyú és nem ment vissza a helyére, így folyamatosan surlódott picit, ami miatt tüzforró volt a tárcsa és megégett a betét is. 20 ezerért szétszedték meg bezsírozták és beállították a féket, ami után ugyanúgy nem volt jó. Mivel tőlem viszont messze vannak, ezért én megcsináltattam máshol inkább -
AMDFan
addikt
-
AMDFan
addikt
-
AMDFan
addikt
-
AMDFan
addikt
Én is tudom a mantrát, hogy állapotot veszünk, de ettől még amit írtam az igaz, fél millió km-nél már folyamatos ráköltéssel kell számolni. És amúgy az, hogy itthon minden autó rommá van tekerve, az nem azért van, mert nem vennék meg az emberek 2x annyi km-el, hanem azért, mert kinn megveszi a nepper az autót valamennyiért, és hogy haszonnal tudja eladni megtekeri. Nem az a biznisz a külföldi autóbehozatalban, hogy húde olcsón vesznek ott autót, mert ami ott olcsó, azt itthon is csak olcsón lehetne eladni, csak hát behozzák, kitakarítják, ráköltenek 50 ezret, megtekerik és eladják horror összegért. Ami pedig külföldön jó állapotú annak ott is megkérik az árát.
Nézd meg hogy németországban mennyiért árulják a 150e km-es autókat, meg az 500e km-es autókat. Én egyetértek azzal, hogy az 500 ezrest is érdemes lehet megvenni, de az őszinteség még nem értéknövelő tényező. Össze kell hasonlítani az árakat, és annyiért megvenni amennyit ér.
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
Én általánosságban beszéltem. Igen, lehet hogy a városi taxinak használt 250 ezret futott autó rosszabb állapotú mint egy 500 ezret futott autópályás autó, de a világ nem fekete és fehér. El kell menni, megnézni az autót, aztán mindent mérlegelve be kell árazni. Az egy más kérdés, hogy a használtautó piac jelenleg túlárazott szerintem, mert nincs pénze az embereknek új autóra. Igazából konkrét eseteket lehet megvizsgálni, hogy megér-e annyit az adott autó. Én eddig 2x vettem autót életemben, mindig próbáltam olyat venni, ami valóban keveset futott ÉS jó állapotú. Ez eddig sikerült, igaz, hogy az első esetben nem volt olcsó, a második esetben meg sokat kellett utánajárnom és végül külföldről hoztam, de nem bántam meg az utánajárást.
-
AMDFan
addikt
Ez szerintem is így van. Egyébként nem gondolom, hogy folyamatosan szervízbe járós lenne a történet, inkább arra gondolok, hogy mindig lesz olyan, hogy na, akkor a következő szervíznél még ezt meg ezt kéne cserélni. Ez szerintem 10+ éves autónál amúgy normális. Legalábbis nekem az S60 olyan, hogy azért mindig van rajta mit csinálni. Most mondjuk szerintem a hátsó féktárcsák lesz a következő ami már csereérett. Persze ezek kopó alkatrészek, ahogy írták is. Amúgy amit én észre vettem, az S60 nagyon kényes az útminőségre, kinyírják a futóművét a magyar utak. És itt jön be pl az, hogy akár elképzelhető az is, hogy a 450 ezret autópályán futott autónak gyári a futóműve, gyári a féktárcsa, de te elkezded használni budapesten, és 2 hónapon belül fel kell újítanod majd. De én nem vagyok szerelő, lehet, hogy csak vaktában lövöldözök. Amúgy még mindig nem írtál konkrét árat, hogy mennyi lenne az annyi.
-
AMDFan
addikt
Nekem kb. 2 lityó megy el 10e km alatt. Azóta haverom is vett 2.0T-t, neki is eszi, elfogadom, hogy ez ilyen és nem érdekel. De az a jó, hogy kiírja ha kéri az olajat, akkor tudom, hogy pont min-max között van félen, olyankor még bőven van időm megvárni egy alkalmas időpontot amikor van +5 percem rátölteni, és ennyi. Azóta mondjuk nőtt a fogyasztásom is, mert jobban tolom neki
Meg most nyáron a klíma is rátesz egy lapáttal, nem emberi ez a 38 fok... A múltkor majdnem megégette a kezem a motorháztető amikor az udvaron állt a kocsi sokáig, és felnyitottam.
Ja és én évi 25 ezerre is benzinest vettem, nem bírom a dízelek rezonanciáját.
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
Ennek mi baja lehet? S60R
-
AMDFan
addikt
Igazából csak álmodozom. Mindig elgondolkozok, hogy a 12 éves S60-at ugyan mire cserélném le ha lenne fölös pár millióm. Nézelődök és oda jutok, hogy egy S60R-re cserélném
De igazából inkább hoznék UK-ból egyet, itthon biztosan nem vennék. Múltkor volt a szerelőmnél egy S80 V8 amikor nála voltam, az is tetszene
Nem tudom amúgy, hogy ez elfogultság-e a Volvo felé, de olyan autót aminek ilyen szintű beltere van, korrekt menettulajdonságokkal, nem nagyon árulnak 4-5 millió alatt...szerk: plusz mindig motoszkál bennem a kisördög, hogy a 2.0T-t meg kéne húzni kicsit szoftveresen, de nem akarom gyilkolni. Azért mégiscsak 12 éves már, meg kéne elégednem azzal amit tud.
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
Én továbbra is azt javaslom, hogy bármennyire megbízol a szerelőd képességeiben, olyan emberhez vidd el, akinek van VIDA-ja, mert különben bármennyire is jó szerelő, sötétben tapogatózik. A VIDA pedig szépen ki fogja írni, hogy mi a baja az autónak. Ezek az 5Ft-ért vásárolt bluetoothos OBD2 olvasók meg az univerzális android appok lóf***t sem érnek, max játéknak jó, hogy megnézd mennyi az aktuális fordulatszám
-
AMDFan
addikt
Már ne haragudj de mi a nettó hülyeség? Az a javaslat szerinted nettó hülyeség hogy talán érdemes a hibakódokat a gyári szoftverrel kiolvasni valami dzsunka kínai szar helyett? Gyanakodni lehet sok mindenre, de egy hibajavításnál érdemes olyan eszközöket használni amiket a gyár pont erre talált ki, nem pedig cserélgetni ezt meg azt, amire éppen gyanakodik az szerelő. Valószínűleg a szakszervíz is csak poénból használ VIDA-t... Nettó hülyeség persze...
-
AMDFan
addikt
Ahham, én fröcsögök amikor te hülyézel le
Igazad van, tök felesleges a VIDA, használjon mindenki kínai OBD2 csatit, univerzális szoftverrel, csak érteni kell hozzá...Édes istenem. Nyilván a Volvo meg a többi gyártó azért küldi gyári képzésre a márkaszervízek szerelőit, mert olyan nyilvánvaló minden. Én tudom jól, hogy nem értek hozzá, ezért javaslom, hogy Volvo szerelővel nézesse meg az autóját a kolléga, mert adott esetben nem elég ha valaki lelkiismeretes. Ha pedig személyeskedünk, akkor neked javaslom keress rá a Dunning–Kruger hatásra...
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
Akkor ezek szerint csak nekem nincs jó tapasztalatom ezekkel a szoftverekkel. Két haverom kétfélét vett eddig, ráraktuk az autóinkra. Havernál pl a Mazda 6oson a pillanatnyi fogysztást sem mutatta jól. Nálam az S60-ban nem mutatott semmilyen hibakódot, pedig a típushibának számító levegőminőségmérő szenzor az enyémben is rossz, és a VIDA-ban látszik is. Két androidos szoftverből pedig kettő nem mutatta. De ha már erre terelődött a téma, linkelhetnétek pár típust, amit ti teszteltetek és jól működik.
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
Sziasztok!
Haverom most vett egy V70 Cross Country-t, és elmondása alapján az autó iszonyatosan jól tűri a kátyúkat, úthibákat, lazán "áthajózik" rajtuk. Emiatt nagyon irigykedem rá, mert ez nekem sajnos ismeretlen fogalom az S60-nál, 225/45 R17es kerekekkel
Úgy csattog az autó a budapesti és vidéki romos utakon, hogy néha fizikai fájdalom hallanom. Főleg a keresztbordák azok amiket nagyon nem bír a gép. Például a Lehel téren balra kanyarodni a nyugati felé... rémálom. Nem tudok elég lassan kanyarodni. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek mennyire lenne komfortosabb ha áttérnék 215/55 R16os kerekekre? Illetve van valaki itt aki 17es felnit használ S60on? Csak nekem ennyire háklis az autó az úthibákra?
Üdv!
-
AMDFan
addikt
válasz
molnarpeter #8184 üzenetére
Nem tudom, lehet. Amúgy ez még nem XC70, hanem V70 Cross Country
2000es évjárat.
R15-öt nem akarok, mert arra csak 205ös kerék menne fel max, az meg azért virsli az S60-hoz.[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
válasz
theuprising #8186 üzenetére
Szerintem hajrá, én Avensist cseréltem 2.0T-re. Igazság szerint kifejezetten nem városi autó az S60, inkább utazóautó. Hatalmas a fordulóköre ami városban okoz néha nehézséget (pl 1 sávon nem tudsz vele visszafordulni egy ívben), csak tolatva érdemes parkolni, de az viszont elég könnyű vele szerintem. Rossz utakat nem szereti. 2.0T motoroknál van egy normális olajfogyasztás (nekem olyan 1 liter / 5000km) amire oda kell figyelni (nézegetni kell a nívót), ha nincs visszajelző a kocsiban. Nekem a nagy átlag fogyasztásom olyan 8,8 liter körül alakul, ez nagyjából úgy áll össze, hogy heti 260km autópálya, 120km közút, 80km város (budapest).
-
AMDFan
addikt
válasz
Acheron #8188 üzenetére
Nem mondtam, hogy "akkora para"
De nekem furcsa volt először, hogy az Avensis után ugyanott nem tudtam megfordulni egy ívben. Amúgy nem tudom melyik mondeora gondolsz, de haveromnak pont mondeoja van (2012), és ugyanúgy meg tud fordulni egy ívben az említett helyen, ahol S60-nal csak trükközve lehet (kicsit a másik sávból kell indítani a manővert).
-
AMDFan
addikt
válasz
csabi94 #8251 üzenetére
Ezeknél az autóknál nem azt kell nézni, hogy mennyibe kerül megvenni, hanem, hogy mennyi fenntartani. 18 éves turbós, automata Volvo? Nem a vételár lesz a legtöbb amit rá tudsz költeni. Ha olcsó fenntartású, megbízható autót akarsz, akkor vegyél egy szívó benzines toyota avensist, az ki fog menni a világból. Egy volvonál nyugodtan számolhatsz 2-3xos szervízköltséggel. És itt nem arról van szó, hogy ezek szarok, nézz utána az alkatrészáraknak. Féktárcsa, betét, szűrők, egyéb kopóalkatrészek.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- CPU léghűtés kibeszélő
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Nők, nőügyek (18+)
- Drón topik
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- ÁRON ALUL - Dane Solrig motoros textildzseki béléssel
- Eladó Denver SHP-102 Okos konnektor
- 8 részes asztali grill
- Új 63A Wifi-s Okos Megszakító Fogyasztásmérő Kijelzővel Kétpólusú, Egyfázisú Tuya Google Alexa
- Új 5MP 20x Optikai Zoom Kültéri PTZ IP Camera Tuya ONVIF 2592x1944P Synology NAS kompatibilis