- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- 232 megapixelnyi kamerával futott be az Oppo Ultrája
- Telekom mobilszolgáltatások
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- A Z Flip6 jókora, a Galaxy Ring parányi akkumulátort kap
- Mobil flották
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a Star Wars Outlaws PC-s kiadása
gp Az NVIDIA-nak köszönhetően nyúlfarknyi videót kaptunk a játékból.
-
Frissült az IQOO tabletkínálata
ma Az új IQOO Pad2-t és Pad2 Pro-t egyelőre nem láttuk más brand kínálatában, persze ettől még felbukkanhatnak majd Oppo vagy OnePlus címszó alatt.
-
Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
it A Tesla egyik részvényese perelte be Elon Muskot, 7,5 milliárd dolláros bennfentes kereskedelemmel vádolja őt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
person
senior tag
válasz FeRRaR1 #8660 üzenetére
A szöghajtásban is cseréltetek? Azt nem említetted.
Szöghajtásnál szerintem több gond is lehet.
Könnyebbik ha lefogazza a váltó és a szöghajtás közti hüvelyt (sajátossága), az csak cserés.Problémásabb ha a szöghajtásban hullanak szét a csapágyak és nincs időben javítva. Még időben nem lenne vészes felújítani, ahogy a linken is. Enyémben majdnem pont ilyen van. (XC90 D5 automata.) De van belőle láncos is.
(#8661) tibor.sz Annyira egyben van, hogy a váltóolajban fürdik.
[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
válasz FeRRaR1 #8670 üzenetére
Annál az óraállással én sem biztos, hogy foglalkoznék vele.
A tartóssághoz nem tudok hozzászólni.
Az biztos, hogy cserélhető, ha más nem beöntő nyílás van rajt, ott ki tudod szivattyúzni. Én is így tettem. (Kép lent)
A szerelőm azt mondta felejtsem el, nem lehet kiszívni csak leszerelt állapotban kiönteni.. és különben sem szoktak tönkremenni, 200-300-at kibírnak, hát így a kettő közti futással nem nyugtatott meg. Inkább megcsináltam.. Szerinte Haldex szűrőt sem lehet cserélni csak ha leszedjük az egészet..(#8671) tibor.sz FeRRaR1 nagyrészt megválaszolta.
AWD csak automatával az nem tudom melyik típusra igaz, XC90-re tuti nem.
Ha jól rémlik azon láncos a szöghajtás.Haldex-nél a szűrőt szerintem mindenképp tanácsos az olajjal cserélni, leég a szivattyú és viheti magával az elektronikát. Utóbbinak még ha jól tudom gyengéje, hogy el szokott oxidálódni a panel, idővel nem zár rendesen a fedél. Ha nagyon ráérnék biztosan ránéznék régi évjáratnál.
[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
-
person
senior tag
Castrol 75W-90 API GL-4+ ment bele.
Leírnám, hogy hol keresd de talán a képről egyértelműbb lesz.
Pirossal bekereteztem a beöntő környékét, pont nem látszik de ott van , amit zölddel az elvileg leeresztő, de én nem próbáltam. [kép][ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
válasz tibor.sz #8696 üzenetére
anno rengeteg váltóssal beszéltem (vagy csak próbáltam) annak is örülhetsz, hogy válaszoltak, nagy Úr mindegyik, sőt jó néhány már csak hobbiból csinálja... szinte már szívességet tesz néha az volt az érzésem, hogy kicsit orvos kicsit favágó keveréke.
Ha meg pont nincs 700 ezer a zsebedbe, akkor ne is rabold az idejét.. ha van akkor sem kérdezhetsz.Tisztelet a kivételnek ! (orvosnak, favágónak szintén)
(#8703) Rivaul Őőő, ez nem felújítós történet lesz? Vagy nem a turbó engedi?
[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
Vegyék csak, persze fronthajtással, úgy még olcsóbb, kb minden ötödik 4WD..
Saját tömeg 1075 kg...??? (FWD)
Csomagtért 375 Liter...
Persze, hogy jó vétel, pofás az eleje, van négy kereke, végre magason ülsz, nincs benn semmi ami elromoljon.
Városba ovijáratozni én is bevállalnám, ja ennyiért mégse.[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
Sziasztok, tanácstalan vagyok töltés kapcsán..
Évek óta 14,2-14,5 V közt töltött,
kb 1,5 hónapja ez csökkent 13,6-13,8 V-ra, akkunál és generátornál mérve is!
Mivel szervizbe ment az autó egyébként is, jeleztem az észrevételem és kértem a javítást mielőtt valahol otthagy, generátort elvitték szakihoz, csapágyat, kefetartót cseréltek és a szénkeféknél csináltak még valamit, illetve csúszógyűrűt cseréltek.
A problémám nem oldódott meg, de úgy érzem ezt csak én érzem problémának más szerelővel egyeztetve is.
Ma egyértelműen 13,3-13,5-re csökkent hosszabb úton tartósan.
Fogyasztók ki-be kapcsolása nem igazán van hatással.
Elöl hátul mérve nincs számottevő különbség, akku csatlakozás átpucolva.Egy szerelő volt aki kezdetektől diódasorra gyanakodott de nem ő javította.
Itt meg nem cserélték, állítólag minden ok, padon ellenőrizték. -
person
senior tag
válasz molnarpeter #9398 üzenetére
Akkut kimérettem az elején, elég jó műszerük van, 80%-os töltöttsége volt, de ez érthető is mert előtte sokat állt és többnyire városban ment, és ilyen töltés mellett.. Terhelővillát is bírta. De majd lehet teszek egy próbát van egy 74 Ah akkum.
(XC90 D5 163Le)
[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
válasz molnarpeter #9400 üzenetére
Ez az, hogy alig van egy hetem és lesz egy hosszabb külföldi út családdal.. a tököm tele..
Én úgy gondolom, hogy 13.3-13,5 V-al nem lehet teljesen feltölteni egy akkut.
Hőmérséklet szerintem nem befolyásolja, akár egy 1 évre visszamenőleg meg tudom nézni a töltési adatait, van benn műholdas cucc ami ezt is monitorozza, max 14,2 volt az alsó érték.Bontóról fogalmam sincs de szerintem itt nem lenne, és a fesszabályzó ha jól tudom a generátorban van, csak egyben menne.
[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
Ha a szerelőkre hallgatnék valószínűleg én is csak az akksikat cserélném, rosszabb esetben tréler..
Három szerelőből kettő szerint ez még normális érték, ha majd világít a töltésjelző akkor foglalkozzak vele.
Persze újabb autóknál tudom, hogy akár normális is lehet, van, hogy fogyasztó nélkül, akku jó töltöttségi szintje mellett akár teljesen leveszik a töltést. -
person
senior tag
válasz molnarpeter #9404 üzenetére
Az lesz, jövő héten veszek is egy fesszabályzót, ahogy nézem nem kell hozzá leszedni, pár perc alatt cserélhető.
-
person
senior tag
Na ma voltam közvetlen annál a cégnél aki javította a generátort.
13,36V-ot generátotnál mérve, terheléskor emelt fordulaton max 13.6 V-ot már ők sem tartották jó értéknek.Raktunk bele egy új fesszabályzót de a helyzet változatlan! (Diódasort már nem lenne ennyire egyszerű cserélni)
Mellesleg ez nem a hagyományos fesszabályós generátor, ha jól tudjuk a motorvezérlőtől kapja a jelet LIN (zöld) vezetéken keresztül. Padon erre van külön eszközük amivel jelet adnak, hogy tesztelhessék a generátort.
Rábeszéltem, hogy vezéreljük meg az autóban ezzel az eszközzel a LIN vezeték helyére csatlakoztatva.
Így olyan értékkel töltött amivel akartuk, 14,6-ig feltekertük!Ebből talán következtethetünk arra, hogy jó a generátor csak valamiért nem vezérni meg a központi.
Ma délután be fogok rakni egy másik akkut mert ezt még nem próbáltam, addig is ha valakinek van ötlete ne tartsa magában!!Egyéb infók:
LIN vezetéket lehúzva és úgy indítva egyből bedobja a töltéshibát.
Járó motornál LIN vezetéket lehúzva ~13,3 V-ról ~13.6 V-ra áll be a töltés.Ebből talán arra következtethetünk, hogy a LIN vezeték nem sérült, van kommunikáció.
Illetve ha a vezérlőtől még alacsonyabb értéket kap ami már nem elegendő a működéshez akkor csak lehuzom a LIN vezetéket és ~13,6-V-al el lehet közlekedni tréler helyett..
[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
válasz molnarpeter #9412 üzenetére
Megnéztem, úgy látszik tényleg a hőmérséklet befolyásolja, legutóbb mikor néztem a nyári adatokat nem tudtam lekérni hiányzó jogosultság miatt, most viszont javítottam és valóban 13,4 V az alsó érték.
Közben rákerestem és ez is ezt erősíti: [link]
Hát sory mindenkitől, bár talán haszos és érdekes dolgokat írtunk össze a témával kapcsolatban nekem meg rendbe lett téve a generátorom. Ezentúl legyintek mindenre amit hibának vélek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs