- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- iPhone topik
- Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
- Milyen okostelefont vegyek?
- Hatalmas külső kijelzővel és akkumulátorral érkezett meg a Honor Magic V Flip
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android szakmai topik
- Nem egyedül érkezett a OnePlus 6
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
Hirdetés
-
Lőn világosság: megérkezett új fénymérőnk
ma A márka és a metódus maradt, gyorsan pótoltuk a Honor 200 Pro méréseit.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz diablo1984 #11852 üzenetére
Pici az olaj töltet.1-2x lehet kell rátölteni két csere között.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gipsztigris #11943 üzenetére
Olyan helyen dolgoztam, ahol a foglalót is visszaadták. Jó, nem hagyományos értelemben kereskedés, újat vettek csak igazából, kereskedés meg a használtak kiárusítása volt.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz slett27 #11986 üzenetére
Nem utólag okos akarok lenni, ne vedd rossz néven stb, csak Punto szemüvegen keresztül nézve gondolkodom - Grande bódé ha elég volna, abban létezett 5 gangos, viszonylag elég megbízható váltóval 1.4 T-Jet. Bár én azért a kiváló 1.3 Multijetet is számításba venném, ugyanaz a váltó van rajta ha jól emlékszem, 90 lovasnál párhuzamosan a nyűgös M20(=M32 kistesó) 6-os mellett. De legalább a villany szervó rossz ezekben is mindben, esélyesen az újkori alacsonyabb ára miatt bőven lesz egy vödör hitvány alkatrész ami Bravo-hoz képest megkeseríti a mindennapokat nincs igazság a Földön.
Nézd meg a váltókart, mozog-e ráadott-elvett gáznál.
VAG is hajlamos légzsák és övcsat jelzés nyűgökre[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Benzines vonalon a régebbi konstrukciókat érdemes keresni, a MultiAir javítása könnyen drágább lehet. Villany szervó általánosan egy felújítást igényel már ilyen korban, illetve toronycsapágy, lengéscsillapító, stabpálca, és féltengely szokott felmerülni, digit klímás példányoknál terelőlap állító motorok térdelnek le. Talán a Panda 100HP, Grande 1.4 T-Jet 120 felelne meg legjobban így a leírtak alapján, nézz meg egyet-kettőt szerintem.
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz KubanitoS #12006 üzenetére
AdBlue jelenleg kb alap, 2018-tól Euro 6D kedvéért. Euro 5 a részecskeszűrőt hozta magával kb 2010-től, az ezelőtti 2 év gyakorlatilag ami DPF mentes egyszerűbb Euro 4, abból létezett Citroen és Peugeot emblémája verzió is a szíjas 1.4 HDI-vel, az is korrekt motor (szerelők talán jobban kedvelik, szíjat egyszerűbb cserélni ).
1.3-rá visszatérve Euro 5-6 DPF érzékeny pont, érdemes figyelni, hány km-enként regenerál. Ha valaha szükséges kényszerített regenerációt indítani, akkor utána kötelező olajcsere, különben be is állhat a gázolajjal hígult olajtól a motor. A befecskendező rendszer Bosch, megbízható és jól javítható, de két olajcserénként egy márkásabb üzemanyag szűrőt ajánlott cserélni. EGR szelep eltömődésre lehet számítani, kis motoron kicsik a járatok, euro 4 alapján általában tisztítás segít. A vezérműlánc gyakori probléma, motor oldalán van kémlelő nyílás, a feszítő kiállását kell figyelni (max 20 mm, már 100 ezer km körül is lehet gond, tartó bakot kell hozzáféréshez bontani). Ennek is jót tesz, de általánosságban is javasolt 10 ezrenként olajat cserélni, itt nagyon fontos a megfelelő gyári előírás betartása, mert a nem részecskeszűrőhöz való kenőanyag is okozhatja annak hamuval eltömődését. Nekem pl gyári lánc 188-nál jár (E4), de flottában volt sok garis csere, stb fele ennyinél is akár (azok E5). Torony csapágy hibájára érdemes számítani. Akku kicsi, hamar le tud merülni, szóval ha pár hetes állás van tervben, saru le és tölteni kell néha (ügyes kis gyorsszorítós a test úgyis), egyébként pedig vásárlásnál fontos, hogy magasabb 190 mm-es fajta való bele a rögzítés miatt. A légszűrő mintha belógna a szélvédő/levél rács alá, ha így van, a szűrő cseréjekor kis tömítő szilikont érdemes adni a peremének, víz a motorba jutva drága móka tud lenni. Belül a levegő rostélyokra nem érdemes rakni semmi telefon tartót vagy hasonlót, törékenyek. Alul a pótkerék kapja a vizet rendesen, nem árt otthoni kényelemben egyszer leszedni és mindent jól bezsírozni, hogy szükség esetén lejöjjön könnyen. Esetleg gumiszőnyeg az ülésekhez, hátra pedig alul-oldalt rétegelt lemez burkolat nem árt, könnyen puklis tud lenni a vékony fém, illetve megkophat a kárpitozás elöl. Volt közöm több tíz darabos flottához, azok alapján hirtelen ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gipsztigris #12034 üzenetére
Gondolom nem annyival olcsóbban, mint a javítás
-
molnarpeter
nagyúr
Egy “hibátlan” motor “hibátlan” hengerfeje soha nem fexik meg, legyen akármilyen ridegtartásban, falábbal hajtva mondhatnánk úgy is, used errorral tervezni volna ildomos, és itt szignifikáns a hiba előfordulási gyakorisága.
Amúgy nyilván nem feltétlenül 100% reped és az ideje is kérdéses, minél inkább óvatosan használni és tünetek (hiányát) monitoromon érdemes, aztán majd lesz valahogy… Javítás úgy tudom, ezeknél nem igazán tartós, aztán persze lehet különbség minden eset között.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Dr. Szilikát #12128 üzenetére
Néhány információ [link]
-
molnarpeter
nagyúr
#hajónapló: minap történt egy olajcsere szűrővel, nameg kapott új pollenszűrőt a vas. Kartervédő még várja a sorát… Fő feladat most a műszaki lesz, de ezt le akartam tudni amíg jó idő van.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Évjáratot csak a környezetvédelmi norma miatt kérdeztem, euro 5 DPF miatt nyűgösebb, euro 4 fain Grande esetén az 5-ös váltóval érdemes keresni, 6 gang M20 (M32 kistesója), szóval szokásos csapágy probléma érinti. Grande nyűgökről tudnék írni pár bekezdést, de Fb csoportokat ajánlom, típushibákra keresve lesznek infók bőven. Azért így hirtelen, lendületből: szervo, bajuszkapcsoló, torony csapágy, stabpálca, 1.3 nyilván lánc és EGR tisztítás…
-
molnarpeter
nagyúr
válasz crea1984 #12179 üzenetére
Személy szerint én nem értem az alfás korok egyöntetű részecskeszűrő ellenes hozzáállását, külön örülök, hogy minden megvan és gyári az állapot Talán szivosor.hu tud segíteni felújítani, kiiktatást chipeseknél érdeklődném meg.[link] így hirtelen nézve a javító szett olcsóbb is és nem kell programozni, de megértem, ha inkább szabadulnál tőle.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gipsztigris #12182 üzenetére
Látszik, hogy csak pár másodpercet szántam a keresésre 😅
Bent lehet hagyni pl állító motort vagy valamit, hogy ne dobjon hibát, ECU írást megúszandó? -
molnarpeter
nagyúr
válasz Raz3raddict #12230 üzenetére
Test kábel ezeket nem érinti? (Bika kábel akku negatív és motorblokk közé próbaképp megvan gyorsan-olcsón.) Bizti tábla beázás/valami kontakt hiba? Jartronic messze van?
[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Triathlete #12289 üzenetére
Munkahenger is lehet szerintem, ha nem emel ki rendesen.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!