- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Huawei P Smart Z - jól nézünk ki
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
[SoP] Konzolokra is megjelenik a Marvel Rivals
gp A következő zárt béta júliusban érkezik, ez már mindhárom platformon futni fog.
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
fagy53
nagyúr
válasz fatallerror #7542 üzenetére
Emlékeim szerint a Shift2-ben az autót lehet beállítani nagy részletességgel, mint a szimekben. Rögtön kezesbáránnyá válik, ha minden a futóművel, felfüggesztéssel kapcsolatos értéket helyesen beállítasz, persze ez nem kis idő...
Sajnos a legnagyobb jóakarattal sem lesz nevezhető ezután sem szimnek, de el lehet ökörködni vele úgy, hogy nem az "utat mozgatják alattad" érzés kerít hatalmába. -
fagy53
nagyúr
válasz Gabesz1019 #7665 üzenetére
Nemcsak maga a játék, hanem a vele kapcsolatos beállítások is élvezetesek lehetnek, ezért érdemes megküzdeni minden egyes játék neked helyes beállításaival.
Ha van jogosítványod és vezetsz "igazi" autót, akkor annak a kormánya eleve többet fordul, mint 900°, így nyugodtan állítsd a profilerben erre. Menj bármelyik pályán egy szolid autóval max 100km/ó-ig köröket és a korm,zárszöget úgy állítsd be ahogyan neked a legélethűbbnek tűnik.
Ez a beállítás elsősorban szimes pályaversenyekhez alkalmazható, arcade típusú játékokhoz nyugodtan akár 270°-ig is lemehetsz, mert azoknál sok esetben nem lehet zárszöget állítani. -
fagy53
nagyúr
válasz Gabesz1019 #7669 üzenetére
Az Options fülre kattintva a Global Profiler-t választva elvileg az Apply profiles to games...-t kell bejelölnöd. Sajnos nálam ez nem működik, ezért mindig ebben az ablakban kiválasztom az illető játékot és az Apply persistent profile-t jelölöm ki. Ilyenkor a kijelölt játék beállításait kényszeríti ki a játék betöltésekor.
-
fagy53
nagyúr
válasz rokefeller #8060 üzenetére
Az is gond, hogy asztal kicsit magas, de az igazi probléma, hogy a szék is! Az asztal magasságát ki lehetne lőni az ülés emelésével, de így ez nem járható út.
Lejjebb kell ülnöd, és semmiképpen nem lehet az asztal lapjára szerelve a kormány, csak alá.
Nálam az íróasztal lapja is kicsit magas volt, mert nagyon belelógott a monitorba a kormány, ezért egy kihúzható lapot, mint fiókot tettem az asztallap alá 20cm-rel. A görgős székem állítható magasságú és vezetéshez a legalacsonyabb pozícióban használom éppen a "teherautós" vezetés elkerülése végett.
Egy időben sokat kínlódtam, hogy a Mini megindítsa a farát, de látom neked ez már megy...[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
Pontosan!
Bár én valóságosan is szívesebben használnám a pillangót, ha lenne...több automata autóm is volt és nem igaz az, hogy rontja a vezetés élményét. A pontatlan, nehezen kapcsolható háklis váltó viszont kifejezetten ebbe az irányba hat!
Játékkormányhoz a H váltót és a kuplungot felesleges sallangnak tartom, sokkal jobb nélkülük! -
fagy53
nagyúr
válasz rokefeller #8550 üzenetére
Nem szimulátor, de közel lehet hozni ahhoz az érzéshez, beállítás kérdése és időé természetesen.
A szimekhez hasonlóan itt is rengeteget számít az autó beállítása és legalább olyan részletes mint azoké. Az alapautók egy kínlódás, sokan már itt feladják, de továbblépve rá lehet érezni. Ügyelni kell a beállítások elmentésére,amit akár pályánként el lehet menteni, de ajánlatos a játék elkezdésekkor betölteni.
A Modern A résznél, ahol jó 200km/h felett is lehet száguldozni, célszerű az addig kikapcsolt segítségek némelyikét legalább egy alacsony szintig feloldani, nálam Traction help=low és ABS=on .Sokan leszólják elsőre, pedig nem érdemli meg. Nagyon nem mindegy a helyes beállításokon túl, hogy a legalkalmasabb autót használjuk az adott feladatra, mert eseményenként többől is lehet választani, persze nem árt ha van pénz a kasszában!
Szerintem a szimek és a DiRT-ök között van, közelebb a szimekhez.[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz rokefeller #8554 üzenetére
"Próbálkoztam a kormány beállításokkal, de egyszerűen meguntam..." - na, ez az amit írtam!
Kóválygó, súlytalantul imbolygó autó és bálnaként forduló...tipikusan a helytelen beállítás következményei és sajnos ha az eseményhez a játék ad autót és az nincs a garázsodban, akkor kb. ilyen irányíthatatlansággal szembesülhetsz.
Hidd el, hogy a három csodafegyver: a kormány drivermenű, a játék Option/Gameplay, és a Garage/Tuning tényleg csodát tehet!
Összehasonlítva pár autót és pályát a szimulátoros játékok: rFactor, GT Legends, Race Injection hasonló alanyaival, meglepően jó véleményem lett a SHIF 2-ről.
Pl a Shelby Cobra a GT Legends-ben és a SHIFT 2-ben csak abban különbözött, hogy az utóbbiban picit könnyebb volt vezetni, de az autó jellemző viselkedése azonos volt mindkét játékban.neilszab: kösz, van benne valami amit mondasz a motorokról, bár én ennyire nem mélyedtem el a témában, csak a tapasztalatomat írtam le. A szimes játékok is különböznek a valóság közelítésében, akárcsak a kormány visszacsatolások, erőhatások. Sajnos egyik sem még az igazi, de így is nagyon lehet élvezni! A régi verdák műszerfalaitól meg mindig elgyengülök, a kis Fiat Abarth mindig lepadlóz, mintha benne ülnék...!
Szép, szép a SHIFT 2 grafikája, de a szimulátoros játékok jó pár évre visszamenőleg is elegendő élményt nyújtottak, pl a GT Legends nem egy mai gyerek, de az illúzióhoz elég. -
fagy53
nagyúr
válasz Agyzuzo #8797 üzenetére
DFGT-m van..
- DiRT 3, nem szabad mennie az autónak gázadás nélkül
- Hot Pursuit, mindenkinek gondja van vele, amellett, hogy a játék kuka, az irányítás kormányra használhatatlan. Ennyire antikormány játékot még nem láttam, a pedálokat nem lehet belőni, még legjobban úgy működött, hogy egy pedál volt a gáz és a fék is.
- SHIFT 2, több idő kell belőni a kormányt, szimes beállítási lehetőségei vannak és sok a babra vele. Minden autót, minden pályához külön be lehet állítani, miután az általános részben belőtted a kormányt. Megnyugodhatsz, egész jól lehet játszani vele és hasonlóan vezethetők ugyanazon autó a hasonló pályákon mint a szimekben. A türelmetlen játékosok hamar otthagyják, pedig a baj bennük van! -
-
fagy53
nagyúr
-
fagy53
nagyúr
válasz prtvlogan #9546 üzenetére
Kalibrálja magát a szerencsétlen, kimozdítottad a nyugalmi helyzetéből és igyekszik vissza.
Ez különösen akkor feltűnő, ha keményre van állítva a driverben a középrehúzás, ill ha boot után nem ismertetted össze az OS által felismert kormányt a saját illesztőprogramjával. Tudniillik ha csak az OS kezeli a kormányt, akkor alapból keményre veszi a középrehúzást. -
fagy53
nagyúr
válasz _voodoo_ #9665 üzenetére
Ne törődj vele, használd egészséggel és örülj, hogy egy megkímélt kormányhoz jutottál hozzá!
A zsírzásnak csak akkor van értelme, ha un. kemény zsírt használsz, de idővel úgyis kinyomják a fogak és visszaáll a régi rend.... Én megcsináltam újkorában, egy év után újra megteszem, de enélkül is nyugodtan használható. -
fagy53
nagyúr
válasz neilszab #9945 üzenetére
Azon nem gondolkodtál, hogy bármilyen potis pedálszett felhasználható erre a célra. Inverz módon kell működnie, de ez csak mechanikai probléma, az elektronika adott.
Úgy képzeld el, minha a pedálsor másik oldaláról rugó vagy éppen bowden segítségével mozgatod a fék vagy gázpedál tengelyét....
Szerintem használtan fillérekért beszerezhető, kormányhibás tulajoktól egy pedálszett. -
fagy53
nagyúr
válasz szacsee #10118 üzenetére
A lényeg lemaradt, mi olcsó?
Más: kétéves lassan a DFGT és szétkaptam a kormányrészt megint, utoljára félévesen. Akkor megzsíroztam, azóta jó, de az utóbbi időben középállásban zavaróan kattog még akkor is, ha a visszahúzó nyomaték kicsi. Kicsit hozzáérek és kattog...
Semmi baja, a kormánytengely csapágyazása tökéletes és a fogaskerekek sem tűnnek kopottnak, mindössze ismét meg kellett kenni. Most mind az álom...
A pedálszett egy évesen került műtőasztalra, az meg nyikorgott. Jó szét kellett kapni, mert minden apró részt be kellett kenni, hála a csupa műanyagnak, de azóta jó.
Tény és való, hogy a DFGT gyengéje a pedál, egyrészt a pedálerők nem korrektek /ezen lehet változtatni /, másrészt az egész kivitelezése, technikai megoldásai a nála olcsóbb típusokat idézi, méltatlan a kormányrészhez. -
fagy53
nagyúr
válasz thedriver #10120 üzenetére
Minél sűrűbb állagú zsírral, nekem régről van un. dinamó zsírom. Igaz ez nem szintetikus, de nem jelenthet problémát a műanyag fogaskerekeknek. A felesleget kinyomja, ezt letörlöm, de a lényeg ott marad a fogak között és kiegyenlíti a hézagokat. A hígabb állagú zsírok a kenést teljesítik, de ezt a hézagkiegyenlítést kevésbé.
-
fagy53
nagyúr
válasz KaraDani #10126 üzenetére
Kérdés mire akarja használni a kormányt? Jobb szimek esetében igazad van, bár nagyon sokat számít a szem és a fül is.
Más, egyébként élvezhető játéknál már bezavarhat az FFB, indokolatlanul ott keményít be ahol éppen nem kell, vagy feleslegesen rezeg az egész szerkezet a murván.
Pályás szimeknél nagyon hasznos, de nem mindegy hogyan állítjuk be! Ne birkózzunk a volánnal, ne kormányozzon helyettünk, de érezzük meg általa pl a tapadásvesztést. -
fagy53
nagyúr
válasz Jack@l #10129 üzenetére
Ez is igaz, mert általában a kettő, a driver és a játék beállításai hatnak egymásra, de nem minden esetben. Azt hiszem ismerünk elrettentő eseteket..
A legtöbb nem szim játék alapvetően nem a vezetés megkönnyítésére, hanem az effektek erősítésére hajt. Én is szeretem ha érzem egy kicsit a rázóköveket, vagy az eltérő útfelszínt, de ezek csak marginális részei lehetnek a nagy egésznek, valahol az autó futóművét kell érezni a kormány segítségével, mintha a kezeid lennének az első kerekek helyén. Persze a valódi autózás élményét nem tudja a legjobb szim sem visszaadni, legfeljebb megközelíti.
A beállítás kulcsprobléma mert pl. a kemény FFB torzít az élményen egyrészt mert a nehezen tekerhető kormány szerencsére nincs a valóságban sem, másrészt ebben a beállításban a kormány önálló életet él. kvázi felerősödnek a visszacsatolás hibái és ez egész pozitív visszacsatolásba megy át, ami nem jó. Miért nem, azt mindenki kipróbálhatja, ha az erős FFB-s kormányt egyenesben kicsit eltéríti és elengedi....
Az eredmény egyre nagyobb amplitudójú koválygás jobbra-balra majd kiszáll az egyik irányba, na ez a valóságban messze nem így van![ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz GergoHD #10219 üzenetére
Nekem viszont működik-ött az FFB a Codmasters minden játékában, más kérdés, hogy mennyire éri meg használni..... Az általad említett játékban éppen a túlzott FFB a gond, a driverben csitítani kellett rendesen!
Lehet, hogy valami beállítási zűr van nálad, vagy meghalt a motor. Szénkefés a lelkem és idáig mindenkinél, nálam is, a hibátlanul működő is kormos volt. -
fagy53
nagyúr
válasz shteer #10444 üzenetére
A 360° még simán elmegy átfogás nélkül, de nézve a tavalyi monacoi videókat 400°körül van a valóság...
A 2012 -es F1 játékot már meg sem vettem, de pl a "legszimulátorosabb" F1 2010 patch nélküli alapverzió is a monacoi futamnál megnövelte a kormány zárszöget, érzékenyebb lett....nem véletlenül. -
fagy53
nagyúr
válasz wolf033 #10658 üzenetére
Pedig a 2 a jobb, a fizika terén, no meg a beállítások is a szimulátorokat idézik. Szerintem itt buktad el a dolgot, mert egyszerűen elfogyott a türelmed....
Soha nem lesz belőle egy LFS fizika, de jobb mint a két GRiD. Összehasonlítottam ugyanazon pályán, ugyanazokat az autókat a Shift2 és a RaceInj, GTL meg a GTR2 között és hasonló időket továbbá hasonló vezethetőséget tapasztaltam, pár baromsága mellett szórakoztató pályaversenyes játék, szerencsére a Criterionnak ehhez még nem sok köze volt.[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz Jack@l #10683 üzenetére
Egyik sem, észrevehetően lecsökken az ellenerő amit a kormány elforgatásakor érzel, olyan mintha megcsúszna az autó, tapadásvesztés lenne. Mindez középen, olyan ez mintha holtjátéka lenne a kormánynak, de ugyanakkor fordul az autó. Jobban nem tudom körülírni...
Aki kemény kormányt szeret, az azonnal érzi, aki nem akar birkózni a volánnal, azt ez a jelenség kevésbé zavarja. -
fagy53
nagyúr
Persze, hogy megmarad hiszen két lehetőség közül lehet választani vagy ffb vagy középre húzás. Ez utóbbi teljesen független a játéktól, előnye hogy a játék esetleg pocsék ffb támogatása nem zavar be és lehet puha vagy kemény kormányt beállítani.
Az igazi mindenképpen az, ha az illető játék nemcsak a nevében szimulátor hanem a képi, hang szimuláció mellé egy kitűnő ffb támogatást is ad, na itt nem kérdés mit kell választani!
A nehéz, kemény beállítás semmiképpen nem előny az ffb-nél, mert birkózni kell az önnálló életet élő kormánnyal amit a szoftver irányít és a visszacsatolás amely pl az egyenesvonalú mozgásnál igyekszik egyenesben tartani a volánt, kemény beállításnál jobbra-balra billegteti az autót, ha elengedjük a kormányt, tessék kipróbálni. A nagyobb kormányelfordulásnál a jobb játékok automatikusan csökkentik az ffb-t, mivel egy 900°-os kormányt nehéz egyik pillanatról a másikra teljesen kitekerni kemény ffb-nél.
Mindenkinek magának kell megtalálni az általa használt játékokban a beállításokat, nehéz kívülállóként tanácsokat adni.
Az biztosnak látszik, hogy az igazán jó szimulátoroknál csak a bekapcsolt ffb hozza meg az igazi autóvezetés illúzióját és a helyes beállítás pedig a legjobb időket jelentheti.
A Codmasters, NFS, és még a SimBin játékainál is felmerülhet az ffb kikapcsolása ami lehet, hogy illúzió romboló, de gyorsabb köröket jelenthet. A tapadásvesztés pedig vizuálisan és hanghatás formájában érzékelhető, ezért ez sok játéknál elég is a kicsúszás, megpördülés megakadályozására.[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz Kephamos #10708 üzenetére
Minden jól beállított futómű tulajdonsága, hogy egyenesfutásra törekszik, ez jelenti a középre húzást és minél nagyobb a kormány ill kerékelfordulási szög, annál nagyobb a vsszatérítő nyomaték ami persze még sok más egyébtől is függ.
Ezért pl a logi driverben hiába pipálod be a középrehúzást, ha a játékban az FFB-t okézod csak az fog dolgozni. Semmi szükség a feltétel nélküli "gumis" középrehúzásra, ha az FFB működik, ez a valóság is!
Sajnos nem minden játék kezeli ezt így és vannak olyan idétlen autósjátékok, ahol érezhető a kettősség... -
fagy53
nagyúr
válasz Kephamos #10794 üzenetére
Kösz, nincs konzolom a 10 év meg már elég rég volt ebben a szakmában...
Jobb híján végigdöngetek akkor a GRiD-del, de már előre érzem, hogy nem lesz az igazi. A pálya úgyis a lényeg, ahol épp a hajsza megy a valóságban.Debilon: kösz, körülnézek azon a vonalon is, ott egy fokkal közelebb áll a vezetéstechnika a valósághoz, de biztos, hogy látványként a GRiD a nyerő.
[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz Predator2 #11052 üzenetére
Ha működik, akkor nem valószínű félvezető leégés, a kondi hiba is kevéssé valószínű, ellenben a szénkefés egyenáramú 24V-os motorok hajlamosak lehetnek akár látható füstöt produkálni, úgy, hogy közben működőképesek maradnak, legfeljebb félgőzzel teszik a dolgukat.
Szinte minden logi tulaj aki szétszedte a kormányát panaszkodik arról, hogy fekete elszíneződést lát a motoron, hát ezért....a 24V és a tekintélyes áram hatására normál üzemben is szikráznak a szénkefék és a már beégett kommutátorok, ezek tisztítása egy darabig segítség lehet.[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz prtvlogan #11240 üzenetére
Semmi baj, a driverben hagyhatod 100%-on, éppen az FFB lyuk elkerülése végett és még meg is növelheted. A játékban viszont csökkentened kell a százalékos értékeket. Nálam pl a visszacsat ereje 70%, a korm.ereje 60%. Nekem DFGT van, de a tendencia követhető..
Igazság szerint úgy célszerű beállítani, elsősorban a visszacsat erejét, hogy egyenesben 100km/h körül kicsi kitérésre a szabadon hagyott kormány ne kezdjen vitustáncba, azaz egyre nagyobb jobb-bal kitérésekre míg végül elhagyja az utat, ezt kell elkerülni!
Az eseted nem kormány de nem is a játék hibája, hanem a beállítás fogyatékossága, szenvedj vele egy keveset, megéri! -
fagy53
nagyúr
válasz IcsiGin #11463 üzenetére
ETS2-öt elég jól lehet egérrel és bill.-vel játszani, hidd el azzal a kormánnyal még az XP is egy komoly kihívás!
Van valami hasonló az asztalom alatt porfogónak, igaz a külön botváltó mellé kézifék is járt hozzá, de többet szenvedtem vele mint bármi mással együttesen, egy előnye van télen, hogy nem jön annyira a hideg a lábamra.... -
fagy53
nagyúr
-
-
fagy53
nagyúr
válasz cyberkind #11503 üzenetére
Nem biztos, hogy itt könnyű lesz olyat találni aki a DiRT-tel játszik, de hidd el olyan ez a dolog mintha valaki megrágná előtted a kaját, az íze sem és a külleme sem olyan lesz ami elnyerné a tetszésedet és nem vinné el az étvágyadat.
A beállítgatások és a tesztelések legalább olyan örömet okoznak mint maga a verseny. A DiRT 1-nél még valami érdemlegeset lehetett magán az autón is állítani, nemúgy mint az elfajzott utódokon.
A kormány beállításai meg végképp egyénfüggők, neked kell ráérezned a dologra..[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz Zozzer888 #11521 üzenetére
Én új DFGT-t vettem két éve és sem akkor, sem most nem lötyög a kormánytengely semerre még tizedet sem.
Fémcsapágyazása van a DFGT-nek, ha 5mm-es a lógás, akkor ott nagy baj van...! Feltehetően a műanyag törött amelyben a csapágy van, ha ez elreped, akkor nagyobb erő hatására engedheti az egész csapágyat tengelyestől elmozdulni az erő irányában, kopás nem okozhat ekkora lógást. -
fagy53
nagyúr
válasz Zozzer888 #11526 üzenetére
Lehet, hogy meg kellene nézned közelebbről csak csavarhúzó kérdése, nem egy nagy mutatvány. Összeszerelésnél a váltóra kell egy kicsit figyelni.
Egyébként jó kis kormány, a pedáljai a szimeseknél kiverik a biztosítékot, de egy átlagos autós játékhoz jók.
Nekem nem a rugóerővel van problémám, azt meg lehet szokni, az erőset és a gyengét is, A pedál útja rövid és ezért meg az analóg érzékelőhöz / poti/ tartozó A/D átalakító miatt / kis bitszám ergo kicsi felbontás/, nem lehet megfelelően adagolni a fékerőt / ez fontosabb mint a gáz/ ami egy szimes játéknál eléggé visszavetheti az embert...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- TicWatch Pro 2020 okosóra
- Eladó Palit RTX 4070 Dual 12GB GDDR6X videokártya
- Fujitsu Lifebook E546 , 14" Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Fujitsu Lifebook E544 , 14" Kijelző, I7-4712QM, 16GB DDR3, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E6430, 14" HD+ Kijelző, I7-3720QM, 8GB DDR3, 320GB HDD, Nvidia 1GB, WIN 10, Számla,
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs