Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kozi71

    senior tag

    válasz Kephamos #3573 üzenetére

    Repülőgép hordozónak nem feladata a leszállás biztosítása is. Valószínűleg láttál már olyat mikor úgy emelik be a vízre leszállt hidroplánokat daruval. De manapság is építenek ilyeneket, főleg helyből felszálló repcsinek (pl:helikopter)
    Japánoknak volt kamikaze célokra pár anno. Elég sok kereskedelmi hajót alakítottak át erre a célra.

    Anyahajóra fel, és le is szállnak akár egy „úszó reptéren”. Lásd mai modern amcsi hajókat.(CWN osztály)

    Tömören ennyi a különbség csak.

    high tech, low life

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Kephamos #3573 üzenetére

    Repülőgép anyahajó: vizi repülőgépek/hidroplánok szállítására kialakított hajó. A repülőgépek a víz felszínéről szállnak fel és oda térnek vissza. A repülőgépeket daruval mozgatják a vízfelszín és a hajó fedélzete között. A könnyebb repülőgépek számára néha rendelkezésre áll egy-két sínes katapult, de ez csak indítani tudja a repülőgépeket (ilyen szerkezet a csatahajók egynémelyikén is volt). Németül Flugzeugtender, angolul Seaplane Carrier, vagy Seaplane tender [link]. A II.vh idején már csak partvédelmi feladatokra alkalmaztak néhányat, 'az '50-es évek végére mindet lebontották. A Furious megjelenéséve (1916, az első repülőgéphordozó) teljesen idejétmúltakká váltak.

    Repülőgép hordozó: hagyományosan felszálló (CTOL - Conventional Take Off & Landing) repülőgépek hordozására, indítására, fogadására kialakított hajó. A repülőgépek a hajó fedélzetéről indulnak, és oda is térnek vissza. Németül Flugzeugträger, angolul Aircraft carrier (bár ez eredetileg minden repülőgépet valamilyen szinten a fedélzetén üzemeltető hajót jelentett, mára alapvetően csak a repülőgép hordozókat jelenti).


    kozi71: Azaz pont fordítva, mint ahogy Te írod. Az amerikai hajók pedig nem CWN-ek, hanem CVN-ek (Carrier Vessel Nuclear).

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák