Hirdetés

Új Jabra professzionális headsetek érkeznek

A Jabra története

A mai Jabrát nagyjából 150 évvel ezelőtt alapította egy dán ember. Akkoriban még nyilván nem headsetek gyártásával foglalkoztak, az eredeti cég egy profilja a telegráf volt, ők csinálták meg az első vezetékes telegráf hálózatot Hong Kong és Dánia között. 1950-ben építettek egy 530 kilométeres víz alatti kábelt Anglia és Dánia között, majd 1977-ben megvették a a hallókészülékekkel foglalkozó Danavoxot, mely cég más néven, de ma is üzemel. 1986-ban kezdtek headseteket gyártani, a név akkor még GN Netcom volt, de 2003-ban megvették az akkor már jó ideje létező amerikai céget, a Jabrát, mely 2007-ben lett bejegyzett világmárka. A Jabrának jelenleg három diviziója van: professzionális, mobilos és hallókészülékes.

A napokban a Jabra sajtótájékoztatóján voltunk, ahol Szakmáry Kornél, a cég business developer menedzsere mutatott be két új headsetet a sajtó munkatársainak. Ezek közül egyik sem olyan eszköz, melyet a Mobilarena olvasói "headset" néven emlegetnének, hiszen professzionális eszközökről van szó, melyek használata elsősorban call centerekben javasolt.

Jabra Pro 9465

A cég felsőkategóriás headsetje, melynek használata kizárólag irodai környezetben vagy call centerekben javasolt. Sztereó eszköz, mely a unified communicatons úttörője a cégnél: három különféle eszközt képes egyszerre kezelni. A lényeg, hogy a Pro 9465-nek van egy dokkolója, melyen egy érintőkijelző is található, ennek segítségével lehet állítani, hogy épp melyik eszköz legyen aktív. A headset sima telefonkábelen csatlakozik a vezetékes vonalra, Bluetooth-on a mobiltelefonhoz, USB-n pedig a számítógéphez. A Bluetooth kapcsolat nem magában a headsetben, hanem a bázisállomásban található, maga a headset már 1,8 GHz-es DECT-en kommunikál, melynek hatóköre 150 méter; magyarán a Bluetooth kapcsolatnak csak a dokkoló és a mobiltelefon között kell fennállnia, magával a headsettel bátran lehet sétálni az irodában. Roppant érdekes az eszközbe beépített két másodperces puffer,  mely már a csengéskor aktivizálódik; bár a beszélgető felek nem érzik ennek jelenéltét, segítségével a két-négy másodperces vonalszakadások sem fognak feltűnni a beszélgető feleknek. A hangminőség kellemesnek tűnt, a HiFi minősítésből le lehet szűrni, hogy az eszköz zenehallgatásra is alkalmas, igaz, valószínűleg nem ez lesz a fő profilja. A zajszűrés igen erőteljes, kétféle módja is van, melyek közül az egyik különösen zajos környezetekben (open office) lehet különösen hasznos. Jópofa, külön megvásárolható kiegészítője a "foglaltságjelző", mely egy dizájnos lámpa; ha a vonalon beszélgetés folyik, világít.

A headset legnagyobb újítása, hogy össze tudja fűzni a három külböző vonalon folyó beszélgetéseket, azaz kvázi konferenciabeszélgetéseket generál. A cég képviselői szerint ez a funkió jelenleg még páratlan. Az eszköz ára 430 euro (120 000 forint), tehát nem a magyar végfelhasználók vagy KKV-k pénztárcájához van szabva.

Jabra BIZ 2400 USB

Mérsékeltebb árú (200 euro, azaz 55 000 forint), de még mindig nem otthoni felhasználásra szánt termék, mely nem új, ám a cég nagyon büszke rá. Jelenleg nagyjából 220 000 darabot adtak el belőle, melyből 38 érkezett vissza hibajelzéssel, 5 pedig tényleg hibás is volt - a cég legalábbis ezt állítja. Egyébként egy Bluetooth vevővel is ellátott, ám alapvetően vezetékes (USB) headsetről van szó, mely a cég szerint tízszer jobb, mint a hagyományos call-center headsetek. Ennek indoklására ugyanennyi érvet sorakoztattak fel:

  1. 1. Aranyozott érintkezők, melyek nem csak két póluson érintkeznek
  2. 2. Kézzel készült Neodymium hangszórók (30 Hz - 20 kHz frekvenciaátvitel)
  3. 3. Továbbfejlesztett zajszűrő technológia
  4. 4. Szabadon körbeforgó mikrofonkar, hogy ne lehessen eltörni
  5. 5. Orvosi acél csuklópántok a stapabíráshoz
  6. 6. Nagy teherbírású kevlár hangkábel, a kábeltöréseket megakadályozandó
  7. 7. Puha fültámlák, opcionálisan T-támasz, ha valaki úgy szereti
  8. 8. Hangvezérlés négy gombbal, melyek közül kettő programozható
  9. 9. Bluetooth csatlakozás mobiltelefonokhoz
  10. 10. Személyre szabható csiptető (rá lehet gravíroztatni a nevünket, ezzel elkerülve a headseteket keveredését)
  11. Mindezek valódiságát alátámasztandó a cég három év teljeskörű cseregaranciát biztosít a termékére. Egy időre mi is kaptunk egyet a BIZ 2400-ból, melyet fel fogunk használni a tervben lévő, unified communications-t elemző cikkünknél, bár pár nap használattal nem valószínű, hogy fényt fogunk tudni deríteni arra, hogy valóban olyan strapabíró-e a cég modellje, mint ahogy állítják.
  12. Bocha
  • Kapcsolódó cégek:
  • Jabra

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés