Hirdetés

IFA blog: Berlin legmenőbb járművei egy helyen

A német főváros rengeteg különlegességgel büszkélkedhet, az ingyenesen látogatható remiz minden autómániásnak kötelező.

Az idei IFA számunkra kicsit más, mint a korábbiak, hiszen egy teljesen elektromos autóval vágtunk neki a Budapest-Berlin útnak: kicsit kompromisszumos és nagyon időigényes volt, de nem kell jósnak lenni ahhoz, hogy lássuk, a jövőben erre számíthatunk, a hagyományos autózást pedig szép lassan eltemethetjük. Az IFA-események előtti utolsó, részben szabadnapon mindenképpen szerettem volna néhány igazán érdekes, klasszikus autót megtekinteni és meghallgatni, ezzel kapcsolatban pedig dr. Kind adott nekem egy remek tippet: a Classic Remise névre hallgató hely ingyenesen látogatható, és egészen fantasztikus élményt nyújt azoknak, akik fogékonyak a különleges autókra és motorokra.

Az ingyenesen látogatható remizt nem érdemes kihagyni annak, aki a környéken jár! Az ingyenesen látogatható remizt nem érdemes kihagyni annak, aki a környéken jár!
Az ingyenesen látogatható remizt nem érdemes kihagyni annak, aki a környéken jár! [+]

Nevének megfelelően egy öreg remizről van szó, hasonlókat egyébként otthon is lehet látni, csak kicsit sivárabb a beltartalom. Eredetileg 1899-ben épült, később javítgatták-bővítették, még a háborúban sem esett komolyabb baja. A '60-as évektől a nyugat-berlini, egykor villamos kocsiszínként üzemelő ingatlan kihasználatlanul állt, majd 2002-ben vették át a jelenlegi tulajdonosok, hogy ezt az autóközpontot létrehozzák.

Nyitott tetős DS és eredeti 2CV, ismertebb nevén kacsa Nyitott tetős DS és eredeti 2CV, ismertebb nevén kacsa
Nyitott tetős DS és eredeti 2CV, ismertebb nevén kacsa [+]

A kiállított autók jelentős része eladó, de vannak olyan darabok is, amik csak egy-egy restaurátort vagy szerelőműhelyt hirdetnek. A területen főleg bemutatótermek, alkatrész-kereskedők és szervizek találhatók, az egész hely tökéletesen megmutatja, hogy mennyire komoly hobbi ez a környéken.

Megrendelésre is épülnek itt járművek, több félkész kocsival találkoztunk Megrendelésre is épülnek itt járművek, több félkész kocsival találkoztunk
Megrendelésre is épülnek itt járművek, több félkész kocsival találkoztunk [+]

Az utcán egyébként nagyon kevés öreg kocsi van, amik viszont igen, azok jellemzően jó állapotban lévő, láthatóan értékes darabok, roncsokat legfőképpen dekorációként láthatunk, főleg a keleti tartományban, Trabantokból.

Került némi por az egyébként nagyon szép állapotúnak tűnő BMW M5-re Került némi por az egyébként nagyon szép állapotúnak tűnő BMW M5-re
Került némi por az egyébként nagyon szép állapotúnak tűnő BMW M5-re [+]

Ez viszont egy másik kávéház. Itt az egyik legunalmasabb gép a harmadik generációs, E39-alapokra épülő BMW M5, ami 400 lóerős V8-as motorjával az előző század végének egyik legdurvább sportszedánja. Remek felszereltséggel, 56 ezer kilometerrel, még második ránézésre is kimondottan intakt állapotban várja új gazdáját, 50 000 eurós irányáron.

Elképesztő értéket képvisel, nem mellesleg gyönyörű a „sirályszárnyas" 300 SL Elképesztő értéket képvisel, nem mellesleg gyönyörű a „sirályszárnyas" 300 SL
Elképesztő értéket képvisel, nem mellesleg gyönyörű a „sirályszárnyas" 300 SL [+]

BMW-ből egyébként meglepően kevés volt, inkább Mercedesek uralták a terepet. A gyönyörű állapotú Pontonok, R107-es SL500-ak, W126-os és W140-es csatahajók, valamint a W111-es, alias fecske Mercik mellett ott volt a legkomolyabb ékkő, a sirályszárnyasnak hívott 300 SL (W198), ami eredeti állapotában még euróban számolva is milliós tétel. Ennek megfelelően ezt már vaskos üvegfal mögé zárták, akárcsak a Lamborghini Countach-t, a BMW Z8-at, vagy az eredetileg is busz kivitelű, sokablakos Volkswagen T1-et, ami az utóbbi időben tényleg elképesztő értéknövekedést élt meg.

Az autózás két modern véglete (Veyron és XL1) egymástól néhány méterre Az autózás két modern véglete (Veyron és XL1) egymástól néhány méterre
Az autózás két modern véglete (Veyron és XL1) egymástól néhány méterre [+]

Jól elrejtve még egészen új, ugyanakkor rendkívül egyedi dolgokat, például egy Volkswagen XL1-prototípust is megtekinthet, aki benn jár és szemfüles.

Most már az összes T1 drága, de az eredeti, sokablakos buszok gyakorlatilag megfizethetetlenek lettek Most már az összes T1 drága, de az eredeti, sokablakos buszok gyakorlatilag megfizethetetlenek lettek
Most már az összes T1 drága, de az eredeti, sokablakos buszok gyakorlatilag megfizethetetlenek lettek [+]

Már épp kezdhetnénk elkeseredni a durva árcímkéken, a kallódó autók közt sem ritka a több százezer eurós biléta, de egy-két autó azért még viszonylag belátható összegért megvehető. Akár egy 1927-es évjáratú Ford A-Modell Sport Coupét vehetünk 34 500-ért, vagy 22 500-ért a hidropneumatikus futóművéről ismert Citroen CX egyik legdurvább változatát, a 25 GTI Turbót.

Nem kizárt, hogy a CX-ek ára elkezd meredeken emelkedni, az összes többi, hidrós Citroennel együtt Nem kizárt, hogy a CX-ek ára elkezd meredeken emelkedni, az összes többi, hidrós Citroennel együtt
Nem kizárt, hogy a CX-ek ára hamarosan elkezd emelkedni, az összes hidrós Citroenével együtt [+]

Ha már franciák, a '80-as évek hot hatch-ei közül a Peugeot 205 GTi egy igazi legenda, hát még a Pininfarina nevével fémjelzett CTI, azaz lehajtható vászontetejű változat, ami szintén új gazdáját kereste a hangárban.

A 205 CTi is egy átlagon felüli érdekesség A 205 CTi is egy átlagon felüli érdekesség
A 205 CTi is egy átlagon felüli érdekesség [+]

Rengeteg Porche, megannyi olasz legenda, a legkisebbektől a legnagyobbakig, és még számtalan, egészen különleges kocsi várja azt, aki erre téved, ez a merítés csak egy egészen pici szelete annak az autótömegnek, ami ott nyűgözi le a látogatót.

Filmes legendákból is akadt bőven Filmes legendákból is akadt bőven
Filmes legendákból is akadt bőven [+]

Érdemes végiglapozni bármelyik képre kattintva nyíló galériánkat, de még érdemesebb meglátogatni a helyet, ha valaki Berlin környékén tartózkodik.

Előzmények

Hirdetés