A minőségi követelmények és a széles körű 3G lefedettség biztosítása áll a hálózatfejlesztés ütemezésének hátterében. Vitai Attila, a Vodafone vezérigazgatója elmondta, „A Vodafone 3G terveit - a kezdetektől fogva - , meghatározza az az elkötelezettség, hogy ügyfeleink igényeit a legmagasabb minőségi elvárásoknak megfelelően szolgáljuk ki. Úgy döntöttünk, új 3G hálózatunk és szolgáltatásaink indításával nem időben kívánunk versenyezni s ezen döntésünkhöz a továbbiakban is tartjuk magunkat. ”
A Vodafone a világ legnagyobb mobil hálózatát üzemelteti. A Vodafone 15 országban sikeresen indította el és üzemelteti 3G hálózatát, több mint 5 millió ügyfél számára biztosítja 3G szolgáltatásait.
"A Vodafone Magyarország minden tekintetben megfelel a Vodafone Csoport szigorú nemzetközi követelményeinek és elvárásainak. Ez biztosítja számunkra azt, hogy magyarországi ügyfeleink számára is a lehető legjobb minőségű és legszélesebb körű 3G szolgáltatásokat tudjuk nyújtani”, tette hozzá Vitai.
A Vodafone Magyarország a szolgáltatás elindításakor Budapest belső kerületeiben biztosítja a 3G lefedettséget, jelentősen túlteljesítve a frekvenciaengedélyben rögzített kötelezettségeit mind területre, mind pedig a hálózat minőségére vonatkozóan. Ezen kívül a szolgáltató ügyfelei jelenleg 6 országban vehetik igénybe a Vodafone 3G roaming szolgáltatásait. „A 3G a Vodafone stratégiai fontosságú beruházása. Éppen ezért a kereskedelmi igényeknek megfelelően fejlesztjük tovább hálózatunkat és szélesítjük az igénybe vehető 3G szolgáltatások körét. Ennek részeként 2006 folyamán tovább bővített 3G hálózati lefedettségre építve elkezdjük a 3G készülékek értékesítését és 3G multimédiás szolgáltatásaink bevezetését” mondta Vitai Attila.