Mobiltelefonok árazása Magyarországon

Márkakereskedések, terméktámogatás

A nagyobb gyártók rendelkeznek hivatalos márkaboltokkal. A Nokia, a Samsung, Sony Ericsson, a Motorola és az LG is fenntart üzletet, amely természetesen kártyafüggetlen, hivatalos magyar garanciás, új, bontatlan telefonokat árul. Mivel azonban ők nem „trükköznek“ a különbözeti adózással (ami egy teljesen legális kiskapu egyébként), ezért ezeken a helyeken általában drágábbak (egy áfányival legalábbis) a telefonok.

Cserébe az alkalmazottak felkészültebbek, a boltok általában fényűzőbbek, az ügyfelek minden segítséget megkapnak, ezek tekinthetőek prémium vásárlási pontoknak. A nagy gyártók általában disztribútorokkal is szerződnek. Ezek olyan cégek, akik a független piacon terítik a telefonokat, sok esetben tudnak versenyezni árban a „magánszemélyes nagykerekkel“, illetve rengetegszer hamarabb tudják szállítani az újdonságokat is. Ráadásul ebben az esetben ezek a termékek hivatalos, magyar garanciával rendelkeznek.

Az, hogy a vásárló végül milyen módon jutott hozzá a telefonhoz, a garanciát ugyan befolyásolhatja, de a támogatást (support) aligha. Ha valaki egy tetszőleges gyártó telefonjával rendelkezik, s a használat kapcsán kérdése van, akkor bátran fordulhat a magyar gyártói képviseletek által üzemeltetett ügyfélszolgálathoz. Itt ugyanis nincs megkülönböztetés, egy gyártónak minden ügyfél ugyanúgy számít, akkor is, ha a készülékhez félhivatalos csatornákon jutott hozzá. Ha megfelelő segítséget kap, akkor elégedett lesz, s legközelebb nem kizárt, hogy márkaboltban, vagy szolgáltatón keresztül vásárolja meg ugyanilyen márkájú következő telefonját.

Érdekes a szolgáltatói ügyfélszolgálatok helyzete is. Elvileg az operátor által nem forgalmazott telefonok kapcsán nem feltétlenül várhatjuk el, hogy a cég segítsen ügyes-bajos kérdéseinkben. De rögtön fordul a kocka, ha azért van a szolgáltatói ügyfélszolgálat tanácsaira szükségünk, mert valami olyan funkciót szeretnénk igénybe venni a készülékünkön, ami az operátornak is bevételt hoz. Tipikusan ilyen az internetkapcsolat, az MMS, vagy a letöltések terepe, itt elvileg az operátor is minden tőle telhetőt meg kell tegyen, hogy ügyfelének akármilyen telefonja is van, igénybe tudja venni a szolgáltatást.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés