Bevezető
Elég nagy a fejtörés mostanság a régebbi, nagyobb nevű gyártóknál, ha az a feladat, hogy összeüssenek valami életképeset a középkategóriába. Illetve összeütni persze nem probléma egy ilyen telefont, van rutin, vannak beszállítók, bőven van honnan meríteni, a gond inkább az, hogy miután a nagy cégek szinte mind kivonultak a legolcsóbb szegmensből, hogy átengedjék a terepet a kínai, dömpingáron szórt modelleknek, most egy lépcsővel fentebb is szorul a hurok.
Az LG azonban a jelek szerint egyelőre nem adja fel, még a legolcsóbb szegmensbe is küld versenyzőt, a K-sorozat egyébként is arról szól, hogy próbálnak megfizethető modelleket alkotni, aztán minden piacon eldöntik, hogy érdemes-e azt ott forgalmazni, vagy sem. A K10 mellett a K8 is elérhető hazánkban, a független csatornákon a hivatalos ára az 50 ezres határt karcolgatja, szolgáltatói kínálatban némileg olcsóbb, feltöltőkártyával 45 ezret kérnek érte, ha épp van készleten. Mi speciel az XXL GSM-től hoztuk el a terméket. Törzsolvasóink elég jól tudják, hogy ennyiért már egész sokféle, jó kiállású konkurens termék is beszerezhető, szóval az LG-nek nagyon nincs könnyű dolga, ha versenyképes ajánlatot óhajt letenni az asztalra.
De bármennyire is azt lehet látni, hogy egy Xiaomi, egy Vernee, egy Meizu, adott esetben egy Oukitel ennyiért sokkal többet ad, a vásárlóközönség zöme nem a mi törzsolvasóink közül kerül ki. Egy szolgáltatói ajánlattal megtolt reklámkampány már bőven elég júzert ér el az offline világban is ahhoz, hogy felkeltse a figyelmet, a hazai mobiltelefon eladásoknak még mindig több mint a fele operátorokon keresztül történik, az LG ismert név (a tévém is LG, a mosógép is LG, a klíma is LG, mind tök jól működik, jó lesz a telefon is), bizalmat áraszt, van magyar ügyfélszolgálat és szerviz. Ez pedig sokak számára megnyugtató és inkább teszik a lóvét egy ilyen készülékbe, mint egy ugyanennyibe kerülő, de idegenül csengő, soha nem hallott márka egyébként jóval többet tudó eszközébe. És ez is egy teljesen védhető álláspont, nincs benne kockázat — de inkább mondjuk azt, hogy a vevő nem akar, nem tud, vagy egyszerűen nem áldoz arra időt és energiát, hogy utánaolvasson az alternatíváknak és válogasson a lehetőségek között. Itt van egy középáras LG, egész jól néz ki, elfér a kezemben, van rajta kamera, van benne 4G, biztos elég. Hát…
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!