Bemutatkozott a Mio új navigációs rendszere

A Mio tervei

Remélem, hogy nem az én tájékozatlanságomból adódik, de a Mio szlogenje (Explore More) számomra újként hatott. Az viszont biztos, hogy a cég az új termékportfolióval együtt részben új termékfilozófiát is felállított, melyet öt kulcsszóval lehet összefoglalni. Én most csak a "váratlan dolgokat" említeném meg, mely egy navigációs eszközöket gyártó cég szájából kicsit furcsán hat, viszont a rövidke navigálás után meg tudom erősíteni, szóval igazat mondanak. Samuel Wang, a cég ügyvezető igazgatója sok számot mondott prezentációja során, ezek között szerepelt vállalata piaci részesedése is, mely Tajvanban a legnagyobb (56%), a második helyet viszont Kelet-Európa birtokolja (40%). Ennek eredményeként nagy hangsúlyt fektetnek Magyarországra is, a Mio termékek pozícióját júniustól többek között egy TV-s reklámkampánnyal kívánják megerősíteni. Mivel főszerkesztőnk állítása szerint mi vagyunk a hazai "gerilla sajtó", félelem nélkül ki merem jelenteni, hogy a rémes navigációs szoftver mellett szükségük is lesz egy jó reklámkampányra, ha labdába akarnak rúgni, vagy ha meg akarják tartani az itthoni 55 százalékos részesedésüket.


Tomasz Gdawiec, a Tele Atlas közép- és kelet-európai marketing menedzsere

Az elhangzottaknak nem kicsit ellentmond, hogy Wang úr a beszéde után PDA-s játékokkal múlatta idejét, ami a roppant unalmas prezentációkat figyelembe véve alapvetően érthető volt, ám ennek ellenére kevésbé volt szimpatikus a cég vezetőjétől. A habot a tortára akkor tette fel, mikor tevékenységét az újságírók kérdéseinek megválaszolása miatt sem szakította meg, egyik konkurens lapnál dolgozó kollégánk ugyanis egyenesen neki tett fel pár sokakat izgató kérdést, melyekre nemes egyszerűséggel nem válaszolt. Pár perc múlva megkérdezték tőle, hogy a Mio tervezi-e új PDA-telefonok piacra dobását, melyre válaszként felemelte a kezében lévő kütyüt, amin szinte biztos, hogy a Bubble Breaker futott (és azt megemlíteném, hogy az úr a teljes sajtótájékoztató alatt ezzel játszott - Polacheck). Vakuk villantak, a gépből sajnos szinte semmi nem látszott, a szolgáltatásokról érdeklődő kérdésre viszont csak azt a választ kaptuk, hogy "olyan lesz, mint a többi". Jól hangzik.


Samuel Wang, a Mio ügyvezető igazgatója

A legfontosabb kérdést - mely a régebbi Mio termékek támogatására irányult - legalább ötször kellett feltenni, mire valamire is használható választ kaptunk. A régebbi, iGO alapú gépek terméktámogatása nem szűnik meg, a gyártó szeptember és december között két ingyenes frissítést fog elérhetővé tenni. Az új Mio gépekre egyébként egy évig lesz elérhető az ingyenes térképfrissítés, a gyártó legalább kettőt garantál. Emellett egy érdekes kérdést is sikerült feltennünk a gyártónak a C310-zel kapcsolatban. Korábban ugye mind a Nav N Go, mind a Mio azt nyilatkozta, hogy ezt a készüléket minden probléma nélkül frissíthetjük majd az új iGo verzióra, azonban most azt a választ kaptuk, hogy a Mio az új MioMapet adja majd ehhez is. Ennek azért még utána fogunk járni.

Bocha kolléga nem említette, de kaptunk még egy csodás előadást arról, hogy a Mio merre is képzeli el a továbbiakban a navigációt. Egy üzletember útját követhettük végig egy rövid videóban, aki mindenben a navijára támaszkodik. Ez alapján hamarosan találkozhatunk Yellow Pages szolgáltatással a készülékekben (külön kiemelték, hogy ez lesz az első extra, amit bevezetnek), majd a későbbiekben real time időjárásjelentéssel segítik majd az utazókat, sőt a PNA-kban is meg fog jelenni az e-mail funkció, valamint a benzinárakat is tudja majd a készülék kutanként, amit hazánkban kicsit kétlek. Számunkra inkább nevetségesen ható volt, nem pedig érdekesség, a Mio közösségi hálós programja. Képzeljük el ezt úgy, mint az iWiW-et. Megérkezünk egy általunk ismeretlen városba, és az ottani Mio felhasználók majd segítenek rajtunk. Aha. - Polacheck

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Mio

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés