Hirdetés

A Seat Ibiza fedélzeti rendszere

Menürendszer és funkciók

Még csak nemrég kezdtünk el foglalkozni az autós rendszerekkel, de azt már konstatáltuk, hogy a telefonos cégekkel ellentétben az autógyártók jobbára semmiféle technikai specifikációval nem szúrják ki a szemünket. Mert az odáig nagyjából érthető, hogy nem köhintik el, hogy legbelül ez Android, QNX, valami Windows-származék, vagy éppen saját platform-e, de azt azért nem kéne sejtelmes homály fedje, hogy a kijelző felbontása mekkora. Szerintem egyébként jó esetben 1024 x 600 pixel lehet, de nincs kizárva, hogy túlbecsülöm. Sőt, azóta kiderült, hogy egy kedves olvasónk pont ott dolgozik, ahol ezeket gyártják, a valós felbontás 800 x 480 pixel. Az viszont elsőre biztos volt, hogy érintős, kapacitív, de nem ismeri a többujjas gesztusokat.

Elöl tágas, minden egyértelmű és kézreálló
Elöl tágas, minden egyértelmű és kézreálló [+]

Mivel azonban nem mindenki szeret tapogatni, menet közben pedig pláne jobban kezelhető a mindig ugyanott található és ugyanazt intéző gomb, ezért a kijelzőtől balra és jobbra is találunk négy-négy darab fix funkcionalitású billentyűt, illetve egy-egy potmétert. Az összesen nyolc gomb logikusan egy-egy felhasználási területet hivatott jelképezni, így van a rádióhoz, a telefonhoz, a hangvezérléshez, az autós infókhoz, illetve a multimédiás funkciókhoz is gomb, az utolsóra pedig azt írták, hogy menü. Ezt megnyomva egy körhinta-grafikájú képernyő a jutalmunk, amit csavargatva majdnem pont az egyébként gombokkal is elérhető funkciókba léphetünk be. És lehet a kijelzőt is simogatni a listákban való közlekedés érdekében, de megtehetjük ezt a jobb oldali potméter tekergetésével is, benyomva pedig OK funkciót kapunk.


[+]

Grafikailag nincs túlhúzva a felület, inkább funkcionális. És egyébként ez teljesen jogos, egy autóban ne ugráljanak mindenféle animációk fel-le vezetés közben a központi kijelzőn, elsősorban szöveges információra van szükségünk, illetve a térképre. A többi csak sallang, és ezt a Seat elég jól tudja, ezért minden képernyőfelület egységesen épül fel, a kijelző széleihez vannak tapasztva a különböző virtuális funkciógombok és mindig jobb felül van a vissza. Keresni sem kell.

Épp a csatlakoztatott okostelefon adatai látszanak a műszeregységbe integrált kijelzőn.
Épp a csatlakoztatott okostelefon adatai látszanak a műszeregységbe integrált kijelzőn. [+]

Ezt a központi képernyőt egészíti ki két dolog: egyrészt a műszerfalon a két, kör alakú óra között van egy monokróm megjelentő, ahol szintén az általunk választott funkcióhoz kapcsolódó infók jelenhetnek meg. Kitehetjük a telefont, ilyenkor látjuk a bejövő hívásokat és a térerő állapotát, lehet itt a rádió felülete az aktuális csatornával, a zenelejátszó az éppen hallgatott szám részleteivel, vagy a klasszikus autós infók fogyasztási és egyéb fontos adatokkal. A kormányra is került egy sereg gomb, egyrészt lapozgathatunk a fent felsorolt funkciók között, csavargathatjuk a hangerőt, felvehetjük a telefont és okézhatunk a menüben.


[+]

A hangvezérlés külön gombot kapott a középkonzolos kijelző mellett és a kormányon is. Magyarul nem tud, ami nem okvetlenül baj, ugyanakkor ha a rendszer nyelve is magyarra van állítva, akkor angolul sem hajlandó velünk kommunikálni, egyszerűen nem engedi a funkciót. Angolul viszont egészen remekül működött még a névjegyzékben való keresgélés közben is, mindent visszajelez hanggal, egyszer sem értett félre. Ráadásul ha egy lista valamelyik elemét kell kiválasztani (mondjuk több telefonszám tartozik egy névhez), akkor elég csak neki annyit mondani, hogy first, second és így tovább, tudni fogja, hogy mi újság.

A hangvezérlés magyarul nem működik, magyaros angollal viszont simán. De ehhez a rendszer nyelvét is módosítanunk kell.
A hangvezérlés magyarul nem működik, magyaros angollal viszont simán. De ehhez a rendszer nyelvét is módosítanunk kell. [+]

Érdekes egyébként, hogy ha az Android Auto fut a központi kijelzőn, akkor például a Google navigációjának simán diktálhatunk magyarul is címet, de ezt nem a hangvezérlés gombjaival tudjuk kérvényezni, hanem az érintőkijelzőn látható, Google-féle virtuális mikrofon ikonját megnyomva.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • SEAT

Azóta történt

  • A BMW i3 fedélzeti rendszere

    Kipróbáltuk a német gyártó elektromos autóját, amely okostelefonos csatlakozás terén nem ígér semmi különöset, mégis nagyon jól teszi a dolgát. Az elektromos autózásról is elmondjuk a véleményünket.

  • A Volvo S90 fedélzeti rendszere

    Megnéztük, hogy mit tud a gyártó legfrissebb modelljének a fedélzeti rendszere, aminek kapcsán megtapasztalhattuk, hogy milyen az, amikor svéd szellemiségben készül egy gépkocsi beltere.

  • A Seat Ateca fedélzeti rendszere

    A Tiguan más formában, ez a Seat új crossovere, amely igen jól sikerült fedélzeti rendszert kapott rengeteg extra funkcióval és fejlett okostelefonos kapcsolódási lehetőségekkel.

  • Megnéztük, hogy mit tud a Skoda mobilalkalmazása

    A Kodiaq bemutatója kapcsán lehetőségünk nyílt megnyomkodni a Skoda Connectet, amely hasznos funkciókkal kecsegtet, de van még hova fejlődnie.

Előzmények

Hirdetés