A Seat Ibiza fedélzeti rendszere

Hirdetés

Összegzés, apróságok

A Seat infotainment rendszere kifejezetten sokoldalú és láthatóan igyekeztek mindenféle platformra felkészülni. A Bluetooth tökéletesen működött minden kipróbált telefonnal, még az olyan, általában mostohán kezelt platformokkal is, mint a BlackBerry. Örömteli, hogy az Android Auto és az Apple CarPlay mellett helyet kapott a MirrorLink is, az már nem az autógyártó sara, hogy az okostelefonos piacon ez ritkább megoldás, mint a platformszinten támogatott Android Auto.

Telefonos képernyő szabadon választható kedvencekkel
Telefonos képernyő szabadon választható kedvencekkel [+]

Jó pont, hogy a Seat készült alkalmazással is, ám látszik, hogy ez még számukra is új terület, egyelőre szinte kizárólag Samsung okostelefonokkal működik együtt. Pedig ebben bőven lenne még lehetőség, akár Bluetooth kapcsolaton keresztül is meg lehetne oldani az oda-vissza történő adatátvitelt, hogy különböző adatokat kapjunk az autótól a telefonunk kijelzőjére. El lehetne mozdulni abba az irányba is, hogy egy ilyen alkalmazás ne csak a MirrorLink segítségével, hanem Android Auto és Apple CarPlay rendszerekbe is beépüljön, de mindenképpen az a lényeg, hogy a Seat elkezdte, foglalkozik vele és amit eddig csináltak, az korrektül működik.


[+]

Persze a teljes összképhez azért hozzátartozik, hogy például a Galaxy S7 edge és az autó között nem sikerült kapcsolatot teremtenünk MirrorLink segítségével, a Seatnak átküldtük ezt az esetet, valószínűleg egy szoftverfrissítéssel orvosolni fogják majd ezt. A másik apróság, hogy ha ennyire széles körűen összedolgozik az autó és a telefon, akkor nem ártott volna a készülék számára valami dedikált helyet kialakítani, gyárilag ugyanis nincs sem könyöklő, sem pedig egyéb tárolási felület a vezető körül. Persze ez nem annyira egyszerű, az Opel Astra K erre a célra szolgáló megoldásába például a 6 hüvelykes Huawei Mate 8 nem fért bele és hát egy autó esetében előre kéne gondolkodni 8-10 évet is akár, hogy a majd jövőben megjelenő eszközök milyen méretűek és formájúak lesznek.


[+]

Összességében azonban kifejezetten elégedettek voltunk azzal, amit a Seat egy kábé négy milliós kisautóba belerakott. Ezt tartjuk követendő iránynak, nyilván lehet még rengeteg finomságot és extrát felhalmozni egy ilyen rendszer kapcsán, de például a navigációt lassan száműzhetjük a drága, feláras funkciók közül, ha a telefonunk úgyis képes rá és az európai roaming díjak közelgő megszűnésével már a külföldi használat miatt sem kell fájjon az autós feje.

Bog

A cikk elkészítésében a Telekom 4G/LTE mobilinternet volt segítségünkre.

  • Kapcsolódó cégek:
  • SEAT

Azóta történt

  • A BMW i3 fedélzeti rendszere

    Kipróbáltuk a német gyártó elektromos autóját, amely okostelefonos csatlakozás terén nem ígér semmi különöset, mégis nagyon jól teszi a dolgát. Az elektromos autózásról is elmondjuk a véleményünket.

  • A Volvo S90 fedélzeti rendszere

    Megnéztük, hogy mit tud a gyártó legfrissebb modelljének a fedélzeti rendszere, aminek kapcsán megtapasztalhattuk, hogy milyen az, amikor svéd szellemiségben készül egy gépkocsi beltere.

  • A Seat Ateca fedélzeti rendszere

    A Tiguan más formában, ez a Seat új crossovere, amely igen jól sikerült fedélzeti rendszert kapott rengeteg extra funkcióval és fejlett okostelefonos kapcsolódási lehetőségekkel.

  • Megnéztük, hogy mit tud a Skoda mobilalkalmazása

    A Kodiaq bemutatója kapcsán lehetőségünk nyílt megnyomkodni a Skoda Connectet, amely hasznos funkciókkal kecsegtet, de van még hova fejlődnie.

Előzmények

Hirdetés