A Seat Ibiza fedélzeti rendszere

Hirdetés

Csatlakoztatási lehetőségek

A Seat Full Link nevű rendszere igyekezett mindenre felkészülni, amikor belemásztam a menübe, akkor roppantul megörültem, hogy három platformot is gyárilag támogat. Az Android Auto és az Apple CarPlay jelenléte nem meglepő, ezt az Opel is hozta, de a MirrorLink sem maradt ki a repertoárból, ami már ritkább madár. Mondjuk okostelefonos oldalról sem gyakori, Sony, Samsung és HTC készülékek támogatják. Ezeken felül még adott a Bluetooth is, ami gyakorlatilag minden készülékkel tökéletesen működött. Ebbe beletartozik a BlackBerry és a Windows is, a névjegyzék még a kisképeket is szinkronizálja.

Ezek a csatlakoztatási módok állnak rendelkezésünkre a Bluetooth-on felül
Ezek a csatlakoztatási módok állnak rendelkezésünkre a Bluetooth-on felül [+]

A Bluetooth-összeköttetés alapvetően három funkciót ölel fel. Egyrészt a telefonálást. Itt lehet keresni a névjegyzékben és a híváslistában, nem csak görgetni lehet, hanem ABC, vagy QWERTY gombsort használva pötyögni is. Ezt menet közben is engedélyezi az autó, ami azért eléggé elvonja a figyelmet a vezetésről, ebben segíthetne a hangvezérlés. Az viszont jó ötlet, hogy összesen hat névjegyet kedvencként kirakhatunk a telefonos funkció kezdőképernyőjére és egy gombnyomással hívhatjuk őket. Bizonyos telefonoknál a bejövő SMS-eket is listázza a rendszer, illetve természetesen zenelejátszásra is van mód. Ez viszont kissé fapados, a számokba ugyanis nem lehet beletekerni (nem támogatott funkció), a lejátszási listát a telefonon érdemes előre összerakni, a központi kijelzőn ugyanis nincsen erre mód, csak léptetésre.

Az Apple CarPlay működéséhez nem szükséges túl sok előtanulmány, csak egy megfelelő kábel és a Siri engedélyezése. Ha rádugjuk az autóra az almás telefont, akkor a fedélzeti kijelzőn az Apple autókra optimalizált felülete jelenik meg, ami szűkös, de elégséges funkcionalitást és könnyed kezelhetőséget ígér. Az ikonok között megtaláljuk a telefonos dolgokat, a navigációt (Apple Maps), ami az iPhone adataira támaszkodik (a készülékben levő GPS-vevő és szoftver adatai kerülnek rá a kijelzőre), illetve az iTunes szoftvert. Fontos apróság, hogy az audio adatok nem Bluetooth kapcsolaton, hanem kábelen keresztül jutnak a fejegységre, ami némiképp jobb minőséget feltételez. A CarPlay alap menüstruktúrája nyitott, nem véletlenül nem töltik ki a kijelzőt a gyári funkciók, ha van olyan alkalmazásunk, amely kifejezetten az autós módra is fel lett készítve, akkor annak ikonja megjelenik a fedélzeti rendszerben, ilyen például a Spotify, de úgy hírlik, hogy külsős navigációs appok is előbb-utóbb felbukkanhatnak itt.

Az Android Auto a Google válasza az Apple megoldására. Előnye, hogy relatív sok készüléken simán működik, hátránya viszont, hogy például hivatalosan hazánkban még nem elérhető. Ez persze nem baj, a friss apkt simán rá lehet tölteni a telefonokra és az általunk próbált készülékekkel működött is. A rendszer viszont elég kényes a kábelre, nem minden microUSB dróttal volt stabil a kapcsolat. Amelyikkel igen, ott nem volt megszakadás és működési anomália, noha első blikkre az Android Auto egyszerűbb megoldásnak tűnik, mint az Apple fejlesztése.

Az Android Auto képernyői az Ibizában
Az Android Auto képernyői az Ibizában [+]

De ez csak a felépítésből adódó eltérésből fakad, a Seat rendszerében ugyanis a Google Now-ra emlékeztető felület jelenik meg, egymás alatt sorakozó kártyák mutatják a legfrissebb információkat (például az időjárást és az utolsó hívásokat). Az alsó menüsorban elérjük a Google Maps navigációt (igény szerint forgalmi adatokkal), ebben magyarul is értő hangvezérléssel is lehet címet keresni. Mind egy Huawei Mate 8-cal, mind pedig egy LG G4-gyel hibátlanul működött.

Az Android Auto még két funkciót tartalmaz, a telefonos megoldás egyszerű, menet közben is hagyja a keresési feladatokat a virtuális gombsort használva működtetni (ezt az Apple rendszere nem támogatja, ott a Siri működhet ilyenkor), illetve van zenelejátszónk. Itt is az a trükk, hogy külsős appok is beépülhetnek, ahogyan a videóból is látszik például a Spotify és a TuneIn Radio is ilyen, de a Play Zene az alapértelmezett. Léptetni, lejátszási listákat kezelni tudunk, a számokba viszont nem lehet beletekerni (és itt is el kell mondjuk, hogy az Apple CarPlay viszont ad erre lehetőséget).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • SEAT

Azóta történt

  • A BMW i3 fedélzeti rendszere

    Kipróbáltuk a német gyártó elektromos autóját, amely okostelefonos csatlakozás terén nem ígér semmi különöset, mégis nagyon jól teszi a dolgát. Az elektromos autózásról is elmondjuk a véleményünket.

  • A Volvo S90 fedélzeti rendszere

    Megnéztük, hogy mit tud a gyártó legfrissebb modelljének a fedélzeti rendszere, aminek kapcsán megtapasztalhattuk, hogy milyen az, amikor svéd szellemiségben készül egy gépkocsi beltere.

  • A Seat Ateca fedélzeti rendszere

    A Tiguan más formában, ez a Seat új crossovere, amely igen jól sikerült fedélzeti rendszert kapott rengeteg extra funkcióval és fejlett okostelefonos kapcsolódási lehetőségekkel.

  • Megnéztük, hogy mit tud a Skoda mobilalkalmazása

    A Kodiaq bemutatója kapcsán lehetőségünk nyílt megnyomkodni a Skoda Connectet, amely hasznos funkciókkal kecsegtet, de van még hova fejlődnie.

Előzmények

Hirdetés