- Oukitel WP35 - az 5G-s faék
- Telekom mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
Hirdetés
-
Tényleg három színben érkezett a Nothing Phone (2a)
ma Csak mindhárom ugyanazon a hátlapon csoportosul, az új, limitált kiadású Phone (2a) megjelenése így még mozgalmasabb lett.
-
Mozgásban a Conscript
gp A túlélőhorror PC-re és konzolokra érkezik, a steames új demó jövő hónap elején lesz kipróbálható.
-
Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
it 2,9 literes fogyasztást és több mint 2100 kilométeres hatótávot ígérnek a BYD új hibrid technológiájához, de a Toyota (és a Subaru, Mazda) is a hibrid motorokra koncentrál épp.
-
Mobilarena
Tőzsde és gazdaság:
Hasznos információk az összefoglalóban!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DanielLong
senior tag
Mondjuk én nagyon szívesen átmentem volna 4 órás munkaidőbe nem olyan régen, de erre még a nyugati világban sincs igazán opció egy férfi számára, mindegy milyen szektorról beszélünk. Szóval kimondatlanul vagy heti 40 órában dolgozol vagy sehogy, a kettő között max a vállalkozói lét van, de pl. ott sem mondhatom be a cégnek, hogy srácok én csak délelőtt jövök, mert szintén azzal terveznek, hogy kb. átlagosan annyit dolgozom, mint a többiek.
Az más kérdés, hogy sok ember tényleg nem tud mit kezdeni a szabadidejével és csak a TikTokot meg a Netflixet pörgeti. Scitovsky Tibor az Egy „büszke magyar” emlékirataiban úgy gondolkozott, hogy a sport és művészetek szerepének erősödésével kell lekötni majd a társadalom felszabaduló idejét így megelőzve az unalom és agresszivitás elhatalmasodását. Néha azt érzem ez nagyon naív képzet és csak az állam vasöklű irányításával lenne fenntartható.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
Sokkoló adatok érkeztek, ezért van bajban a kormány
[link] cím persze clickbait -
Ringman
nagyúr
válasz forceberg #2704 üzenetére
[link]
Sinkó Eszter egészségügyi közgazdász a magyar egészségügy aktuális állapotáról adott reális képet a szerdai IME Egészségpolitika és egészségügyi rendszerek konferencián.
A legnagyobb visszhangot a szakmai közönség körében egy adat közlése váltotta ki: számításai szerint jövőre az állam a GDP arányában 3,6%-ot fog költeni az egészségügyre. -
j0k3r!
senior tag
-
szabi__memo
nagyúr
Szokott itt menni a most kell ingatlanba fektetni dolog...
A csokkal és a babaváróval is spórol a kormány – előbb emelkedhetnek, majd zuhanhatnak a lakásárak -
Ringman
nagyúr
válasz szabi__memo #2712 üzenetére
moziba menni eleve hiba, inkább otthon megnézem, amit akarok
-
szabi__memo
nagyúr
Dübörög az EUn kívüli jólét
Csődhullám jöhet a váratlan kamatemelés miatt Angliában -
j0k3r!
senior tag
A német ipar sem remekel: [link] (50 alatti szám zsugorodás)
Ugyanez az EU-ra: [link]
Az angol és amerikai is majd jön ki ma.Érdekes kombináció. A "manufacturing" szektor már a földbe van döngölve, itt erősen recessziós számokat látunk, viszont a "services" szektor egyelőre jól tartja magát, ami miatt nem enyhíthetnek a jegybankok. Mire a "services" is belassul, addigra vajon mi lesz a "manufacturing" sorsa? Milyen mélyről kell majd összekaparni a romokat?
[ Szerkesztve ]
some men just wanna watch the world burn...
-
julius666
addikt
Erősen recessziósnak nem mondanám, de mindenképpen abba az irányba mutat. 2012-ben hasonló szintek voltunk (talán EU adósságválság, már ködösek az emlékeim), onnan sikerült kikecmeregni, szóval nem vehető 100%-ra a recesszió csak ez alapján.
Mindenesetre PredatorZoli saját buborékával nem igazán vágnak egybe a számok, valszeg ő egy szerencsésebb szeletében dolgozik az autóiparnak.
-
Ringman
nagyúr
válasz Shadowbull #2723 üzenetére
tök más volumen, de hasonló volt a covid-lezárások miatti bicikliboom miatt, aztán mostanra beesett a kereslet, fizetési halasztásokat kértek a gyártók, pedig ott is voltak 400 napos várólisták alkatrészekre.
-
julius666
addikt
válasz Shadowbull #2723 üzenetére
Lehet ugyanannál a cégnél dolgoztok.
Egyébként EV vagy "hagyományos" belsőégésű üzletágról van szó? Viszonylag laikus vagyok, de EV-knél volt áresés is már tudtommal.
Egyébként vajon mennyi ebből a COVID borulás miatt csúszó kereslet? Friss megrendelések miatt füstölnek a gyártósorok?
Szerk: látom közben Ringman beelőzött.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Shadowbull #2723 üzenetére
Ez abszolut realisnak hangzik, hiszen a konszenzus az, hogy kinalati sokk okozta az inflacio jo reszet.
while (!sleep) sheep++;
-
Shadowbull
addikt
válasz julius666 #2725 üzenetére
"Lehet ugyan annál a cégnél dolgoztok"
Nem valószínű
ICE, PHEV, BEV, minden megy.
Az utóbbi években 3 fontos dolog volt, ami teljesen felborította a szokásos helyzetet: a covid, a chiphiány meg az ukrán háború.
Elvileg mára mindhárom hatása erősen mérséklődött, az akkor feltornyosult megrendelés hegyeket már ledolgozták. De őszintén szólva nehéz megmondani. Az első hangok egyébként már megjöttek arról hogy a megrendelések száma már csökkenni kezdett .
Szerintem az infláció meg a kamatemelések előbb -utobb valamilyen hatást kell hogy gyakoroljanak, de jelenleg ez még nem látszik tisztán mifelénk.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Mercutio_
félisten
válasz Shadowbull #2727 üzenetére
Vannak márkakereskedők, ahol a megrendelések visszamondása (akár a foglaló bukása mellett is) miatt már raktári készletek vannak (aminek a költsége nem kevés), így akcióznak.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
-
Drizzt
nagyúr
válasz Shadowbull #2723 üzenetére
Azert talalom ezt furcsanak, mert voltam tegnap Toyota szalonban es az ertekesito azt mondta, hogy nem listaarban ugyan, de arcsokkenesre szamit(kedvezmeny, ingyen extrak, etc.), mert vevok nem nagyon vannak. Videki szalon volt ugyan. Az is lehet, hogy magyar specialitas a vevok elfogyasa. De hat kozben meg Toyota Magyarorszagon is piacvezeto koruli pozicioban szokott ingadozni. Hybrid Corollara 3-8 het szallitasi idot prognosztizaltak. Ami marhara messze van attol az 1+ ev varakozastol. Es a Toyota topicban van is olyan arc, aki azt irta, hogy 4 honapnal rovidebb ido alatt tenyleg megjott a Corollaja.
Meg persze az is igaz, hogy a Corolla "tucattermek", de azert az ujauto piacon nem erre szamitottam. A hasznaltak ara meg mar egyertelmuen sokat csokkent iden, Magyarorszagon. Ott is nonek az ertekesitesi idok.I am having fun staying poor.
-
julius666
addikt
Jó hogy nem ugrottam ki végül az indexeimből, csak elmegyünk ATH környékére: [link]
Mother of all double tops.
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
válasz Shadowbull #2729 üzenetére
Félre ne érts, nem vitattam, hogy nálatok még nincs ilyen gond, csak pl. Schiller interjúban volt róla szó, hogy a raktározási/készletezési költség magas, + a kereskedőknek ki kell fizetni a teljes árat a forgalmazó felé, ezért ha csökken az eladási sebesség, az megnöveli a költségeiket.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
stingy2
senior tag
Ismerősnek van kapcsolata a helyi Mazda kereskedésben, és ott hallotta, hogy nagyon sok autót berendeltek, mert megrendelték tőlük, de közben visszamondták a rendeléseket, a kocsik meg az udvaron porosodnak, kutyának nem kell most, de havi 160M FT a költség. Sztem csak várni kell, és lesznek jó akciók, és nem csak a tolatókamerát adják oda puszira, meg 1 M FT diszkont. Ha így zuhan a piac, eljöhet még a feléből mennyit engedsz ideje is
INTJ
-
Segal
veterán
válasz stingy2 #2741 üzenetére
Munkatárs Suzuki-t vett, de neki is inkább csak egy téli gumiszettet adtak a kocsihoz, meg 50-et engedtek az árból , pedig elmondása szerint ott is "millió számra" álltak a kocsik. Még sokan hisznek a csodában, de én is azt mondom ez hamarosan meg fog változni...
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
stingy2
senior tag
Most néztem, hogy egy Corolla Comfort style tech 1,5-ös szívó benzin 12,5MFt most. Ez az autó ilyen felszereltséggel 2020-ban a covid alatt akciózva 5,7MFt-ba került. Akkor 350 körül volt az €, most 370. Ha most euróban számolok, akkor 2020-ban ez az autó 16.285€ volt. Most 33.783€. Van honnan engedni, még akkor is, ha rászámolok 2 évre 20% € inflációt, és a Ft sem esik el ismét. Sztem pár hónap múlva meglátjuk.
INTJ
-
Segal
veterán
válasz stingy2 #2743 üzenetére
Ez kétségtelen tény hogy sokan voltak kapzsik és sokkal többet tettek a termékeikre mint amennyit az infla indokolt volna, csak ugye eddig vették is ami extra haszon...
Nemsokára sok "hiénának" kell majd engednie a haszonkulcsból, mert a kisebb haszon még mindig jobb jobb mintha csak porosodik a termék a raktárban. Főleg ha romlandó is..."Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
szabi__memo
nagyúr
-
concret_hp
addikt
még az is egy érdekes matek, hogy azt számoltam, ha egy 5 millával drágább autóra cserélek kp-ből akkor a mostani kamatok mellett gyakorlatilag havi 50K (havi 1%) csak a tőke alternatíva költsége... bár valószínű a többség nem számolja ki, de ez is késleltetheti a vásárlásokat.
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
-
forceberg
veterán
válasz concret_hp #2748 üzenetére
A többség ebből annyit lát, hogy hát de jól járt, mert most ugyanannyiért tudja eladni, mint amennyiért vette.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Pá
addikt
válasz concret_hp #2748 üzenetére
Tavaly ősszel pont nagyon elgondolkoztam egy kb 5 millióval drágábbra váltáson és éppen ez volt a végső érv, ami miatt elnapoltam a dolgot.
Lettek volna más extra költségek is, pl drágább biztosítás, szervízdíjak meg társai, de messze ez volt a legnagyobb tétel.''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen