- Telekom mobilszolgáltatások
- Oukitel WP35 - az 5G-s faék
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
Hirdetés
-
A manapság optimális specifikációkra törekszik az MSI QD-OLED monitorja
ph 27 hüvelyk, 1440p, 240 Hz, Type-C és AI funkciók jellemzik dióhéjban a kijelzőt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
it 2,9 literes fogyasztást és több mint 2100 kilométeres hatótávot ígérnek a BYD új hibrid technológiájához, de a Toyota (és a Subaru, Mazda) is a hibrid motorokra koncentrál épp.
-
Mobilarena
Tőzsde és gazdaság:
Hasznos információk az összefoglalóban!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Celithrandi
addikt
25 bázispontot emelt a Bank of England [link]
i9 14900K, MSI Z790 Tomahawk MAX, ARCTIC LFIII 420, MSI 4090, GSkill DDR5 7600Mhz, Patriot VIPER VP4300 Lite 4TB, Lian Li LANCOOL III, LG 34GN850-B, Optoma UHZ66
-
j0k3r!
senior tag
some men just wanna watch the world burn...
-
stingy2
senior tag
Ez "vótmá"? Kiszámolótól loptam [link]
Annyira szép, hogy még a románok, de az égig érő inflációval "büszkélkedő" törökök is több terméket kapnak a pénzükért, mint mi.
Re: csakafidesz...INTJ
-
stingy2
senior tag
A kínai csoda véget ért
És mi, pontosabban viktorunk feltett mindent a piros.. ööö Kínára.
Lássuk, bejön-e?
(kicsúsztam a szerk. időből )INTJ
-
addikt
válasz stingy2 #3507 üzenetére
Te bűvészkedsz a szavakkal, mert állítasz valamit, aztán mást raksz mögé. Ez kb. ugyanaz a politikusi szintű félremagyarázás, ami ezen a fórumon folyamatosan kárhoztatva van. Ahogy írod is, az ábra címe azt mutatja, hogy mennyit fogyasztottak a háztartások, nem azt, hogy mennyit tudnának. Ha nem érted miért fontos a különbség, az elég szomorú.
Még akár igaz is lehetne az állításod, csak a belinkelt "bizonyíték" ehhez csak elég lazán kapcsolódik, és egyáltalán nem egyértelmű, hogy milyen tényezőket kéne még figyelembe venni (meg hogy azokról van-e adat), amivel konvertálni lehetne. De felesleges is lenne ilyen kutatásokba belemenni, mert amit te keresel, azt úgy hívják, hogy "fizetés vásárlóerő paritáson".
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
-
addikt
Igazából Japán van ebben a "legelőrébb", hogy így fogalmazzak. Szóval a Távol-Kelet viszi a zászlót. De a nyugati civilizáción látom azt a fajta társadalmi elidegenedést, valamint ott van meg ahhoz a megfelelő vásárlóerő, ami ehhez kell (mert ez biztos, hogy nem lesz olcsó).
-
julius666
addikt
válasz HussarF #3513 üzenetére
Miért, egyéb társadalmakra van komolyabb rálátásod? Kínában pl. már tisztán demográfiai alapon nem jut az alsó X% férfinak nő, mivel az egykézés korszakában a családok jellemzően a fiú gyerekeket "tartották meg". Erre jön rá még extrán, hogy brutálisan anyagiasak ha párkapcsolatról van szó. A régi hagyományok (hozomány pl.) még nem koptak ki, viszont jól átszőtte a modern újgazdag kivagyiság. Az ingatlanpiacuk elszállásának is ez volt az egyik motorja, értelmes saját ingatlan nélkül férfiként egyedül maradsz gyakorlatilag. Csak ha már elidegenedésről beszélünk...
-
julius666
addikt
válasz HussarF #3515 üzenetére
Ha ezekre a roleplaying AI chatbotokra gondolsz, tippre ezeket ilyen kis noname startupok fogják tolni, ezek közül nem sok cég fog tőzsdére kerülni, pláne nem az igazi növekedési szakaszban. Ezt a sztorit leginkább az egész AI témával együtt tudnád megvenni, azaz az AI modelleket futtató felhős szolgáltatásokra, hardvergyártásra rárepülni. Bár azon belül meg valszeg eltörpül az ilyen poreszra felhasználás.
-
addikt
válasz julius666 #3517 üzenetére
Egyáltalán nem becsülném le, hogy mennyi pénzt költenek poreszre a népek, főleg a "gang gang yes yes ice cream so good" jelenség után. Vagy az OnlyFans sikerét látva. De abban igazad adok, hogy ez nem biztos, hogy különválva jelenik meg.
Nem csak a már nagyon fejlett chatbotokra gonodlok, hanem a nagyon élethű szexbabákra is (pl.: itt, itt, itt). Most azon a ponton vagyunk, hogy már csak össze kell rakni a hardware-t meg a software-t és kész a tökéletes nőutánzat. -
veterán
-
pictigjis
senior tag
válasz Oppenheimer #3520 üzenetére
hat nezd, itt van mille sofia, szoval az ai mar most osszerak barkinek olyan not vagy ferfit, amire vagyik. ha valaki megcsinalja, hogy akar virtualisan, akar a valosagban a legeneralt termek mindent meg is csinal, amire a hasznaloja vagyik, az elkepzelhetetlenul nagy uzlet lesz. a mindent megcsinalo valodi szexandroidok (nem babak) meg kicsit arrebb vannak, de iszonyatos kereslet lenne rajuk. ha valaki a kozeleben lenne ennek, abba en is befektetnek, mert hosszu tavon boven felulteljesitene a piacot. a mai tinedzserek/fiatalok egy resze kifejezetten nem erdeklodik a szemelyes talalkozasok irant, a fiu/lany az fuj, es persze lehet, hogy ez majd valtozik, de kereslet erzesem szerint booooven lenne a cuccra. mas kerdes, hogy mint minden, eleinte ez is csak a gazdagok jatekszere lenne, de ok dragan is vinnek, mint a cukrot
[ Szerkesztve ]
-
julius666
addikt
válasz HussarF #3519 üzenetére
Én se azt mondtam hogy a pornóiparban ne lenne pénz, csak hogy nem fogod tudni megvenni a cégek többségét tőzsdén (ha már OnlyFans, az is privát cég...).
AI chatbot fingósappot írni nagyon-nagyon nem nagy kaland, ha lenne rá pár szabad hetem lehet egy alapabbat össze tudnék dobni én is. (Nem pont ez a téma, de pl.: [link] ). Meghívsz egy AI chatbot szolgáltatást némi extra kontextus infóval egy appból és jónapot. Ha esetleg valami olyan tartalom kell amit a chatbot szolgáltatások modelljeinek trainelésénél szűrnek (gondolom poresz ilyen), akkor fogsz valami közösség által áttrainelt nyílt modellt és számítási kapacitást bérelsz, ahol te magad futtathatod. Költség a szolgáltatás bérleti díja (ez egyébként viszonylag magas lehet), bevételi oldalon erre tudsz szerencsés esetben rádobni valamennyi margint, amit még "elbír a piac". Belépési küszöb alacsony, kis cégek simán megoldják, nem kell ehhez tőzsdére menni, ráadásul konkurencia is nagy lehet.
Szexrobotok: kétlem ezekre az uncanny szarokra hatalmas potenciális kereslet lenne, főleg ennyiért. Akinek nincs igénye a valódira annak ott a jobb keze + végtelen poresz az interneten ingyen és bérmentve, akinek van igénye az ebből a pénzből elmegy inkább párszor egy hivatásoshoz. Sok rálátásom (szerencsére) nincs, de én ezt úgy tudom elképzelni, hogy ez egy eléggé szűkös niche market turbó degeneráltaknak, amiből nehezen lehet divat akár konzumer, akár befektetői oldalon, ráadásul a gyártási költségek se lehetnek piskóták. Tfh tudsz ilyen részvényt venni, ha elszáll valamilyen alapanyag ára, esetleg leég egy gyár, akkor földbeáll az árfolyamod kb.
(Többet nem tudnék/akarnék hozzátenni, részemről vége )
-
snipr
aktív tag
válasz julius666 #3524 üzenetére
> ez egy eléggé szűkös niche market turbó degeneráltaknak
Erősen alábecsülöd a számukat szerintem ... én a magam részéről legalábbis mindig fogom a fejem utólag, hogy egy adott sikersztorira hogy a francba volt akkora igény, amekkora. Mindegy, hogy szoftver, "hardver", vagy egyéb szellemi (akár politikai ) termék, valahonnan előkerül egy széles réteg, aki zabálja... nekem meg csak az jut, hogy gúvadt szemekkel pislogva keresem a magyarázatot, hogy jutott az emberiség eddig (de bocs ez már nagyon off)
[ Szerkesztve ]
-
julius666
addikt
(Már nem a konkrét témához): szerintem össze tudnánk dobni itt ezernyi degenerált marhaságot, akkor azokat mind meg kéne venni?
Magamból kiindulva egyébként azt gondolnám, hogyha ide valaki bedob egy befektetési ötletet kitárgyalásra akkor elsősorban arra kíváncsi, hogy miért nem jó ötlet. A pro érvekkel valószínűleg tisztában van, amúgy nem agyalna a témán.
-
acsati
aktív tag
"Ez veszélyes!" Láttuk a Westworld-ben is mi lett a vége...
-
addikt
Igazából csak úgy eszembe jutott a dolog, de elvagyok én a kis VWCE vásárolgatásommal.
A másik, ami reggel ugrott be, hogy vége lesz az olcsó mobilitás korának. Az, hogy az ember vesz magának autót, lassan csak a felső középosztálytól felfelé lesz realitás. Tömegek fognak kiszorulni az autó birtoklásból. Nem az lesz, mnti eddig, hogy minden családban (legalább) egy autó. És azon gondolkoztam, hogy hogy lesz ez az átmenet anélkül, hogy forradalom lenne, mert ez bizony durva életszínvonal csökkenés lesz/lenne.
Először arra gondoltam, hogy a tömegközlekedés fog felértékelődni, de azért, az mégis csak visszalépés lenne az egyéni mobilitás felől közelítve.* Szóval autók kellenek. És akkor ugrott be, hogy a carsharing lesz az, ami így igazán be fog robbanni (legalábbis a lehetőséget így megkapja). Szóval carsharing-es cégekbe lehet érdemes fektetni? De ezt sem hiszem, hogy külön meg lehetne venni és olyan tuti tipp lenne, amibe mindenképp fektetni kell.
Ha már csak a magyar példát vesszük, akkor is látszik, hogy a MOL-hoz tartozik az egyik legnépszerűbb a MOL Limo, amit tehát gyakorlatilag egy olajrészvénnyel tudnál megvenni és azon belül is csak kis szelet.Máshol meg eleve az autógyártók tartanak olyan modellváltás iránáyba, hogy egyben carsharing üzletáguk is legyen, szóval akkor autógyártó részvényt kéne venni? Na mindegy, csak elmélkedés. Marad a jó öreg VWCE
*Figyelembe véve, hogy a nagy városokban (ahol a népesség egyre nagyobb része él) az autó nem is annyira vonzó dolog, a tömegközlekedés pedig jó alternatíva... Ott viszont a car sharing már most is virágzik.
-
veterán
-
Shadowbull
addikt
válasz HussarF #3528 üzenetére
"Szóval carsharing-es cégekbe lehet érdemes fektetni? "
Szerintem nem. A carsharing a tomegkozlekedes alternativaja, nem a sajat autoe. Es szerintem ha nagyon elkezdenek terjedni akkor siman betiltjak majd oket. Egy nagyvarosnak sem erdeke a carsharing.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Oppenheimer #3529 üzenetére
annyi igazsag van benne, hogy a kovetkezo idoszakban egyre tobben fognak kiarazodni az a sajat autot jelento individualis mobiliasbol.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
addikt
válasz Oppenheimer #3529 üzenetére
Lehet neked kéne inkább olyan témánál maradni, amiben tájékozottabb vagy, ha nem vagy tisztában az autópiacokkal
#3530 Shadowbull
Egy nagyvarosnak sem erdeke a carsharing.
Miért?[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz HussarF #3528 üzenetére
[Most felreteve hogy kell-e, en csak a felvetesen beluli logikat vitatom.]
Miert pont car sharing, miert nem a taxik?
Jo, Mo-on rohadt draga, meg halalra szivattak oket igy volt ido hogy nem tudtam taxit hivni pedig 3 evente 1x ha hasznalom, de ha az idot meg felelosseget nezed akkor a car sharing eleg kompromisszumos, az Uber vagy a hagyomanyos taxi sokkal inkabb megfelel rendelkezesre allasban meg macera-mentessegben (pl. nem kell parkolohelyet keresni meg az ut elejen gyalog ertemenni). Hasznalat mennyisegetol (es ha mar hasznalod akkor a prioritasok is lehet hogy masok) lehet hogy az sokszor nem annyival dragabb mint amennyivel kenyelmetlenebb. Az egyiknel - jogsival rendelkezoknek feleslegesen - megfizeted az eloerot is, a masiknal meg az uzemanyagtoltes, serulesek stb. kell eloember, meg tobb kell biztositasra.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Sztem pont az árkülönbség miatt. Egy taxival kapsz egy saját sofőrt, ami nagyon kényelmes, ha nem túl nagytávolságon el kell jutni gyorsan A-ból B-be, de ha ennél kicsit többre kell az autó, akkor hirtelen nagyon drága lesz. Szerintem. Meg nekem a privacy-mhoz is jobban passzolna, ha nem kéne egy idegen taxisofőrrel kontaktba kerülnöm.
-
veterán
válasz Shadowbull #3531 üzenetére
Most arról beszéltek hogy 1-2 évig gazdaságú lassulás lesz és lesz egy átmeneti keresletcsökkenés? Erre nem lehet nagy befektetési stratégiát alapozni, max shortolni az autógyártókat (amik amúgy is agyonnyomott árazásúak). Mert hogy hosszú távon nem fog csökkenni az autópiac, arra mérget vennék.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
addikt
válasz Oppenheimer #3535 üzenetére
Nem erről beszélünk. Hanem arról, hogy jön a paradigmaváltás, jönnek a villanyautók a brutál árukkal és nem az történik ,hogy a villanyautók árai mennek le, hanem a hagyományosoké mennek fel. Olcsó autó már nem lesz. Már ma ott tartunk, hogy egy sima "népautó" Golf is 10 milliótól indul. És az irány, amibe tartunk, az még inkább erre mutat, nem arra, hogy majd hirtelen visszatér a régen megszokott világ.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz Oppenheimer #3535 üzenetére
Nem. Arrol beszelek hogy az Euro7 es a kenyszeru elektromositas miatt egyre dragabbak lesznek az uj autok.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
veterán
válasz Shadowbull #3538 üzenetére
Nem lesznek jelentosen dragabbak, egy Tesla Model 3 hany forint? Atlagos uj auto ara van.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
veterán
válasz HussarF #3536 üzenetére
"nem az történik ,hogy a villanyautók árai mennek le, hanem a hagyományosoké mennek fel"
Ez jo teoria, csak a kapitalizmus nem igy mukodik. A villanyautok ara evrol evre zuhan es ez igy fog folytatodni meg sokaig.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Ringman
nagyúr
válasz Shadowbull #3531 üzenetére
meg a korszerű lakás tulajdonlásából is, a mostani/jövendőbeli energetikai követelmények (amikhez elengedhetetlen pl. a gépi szellőztetés is) nagyon drágák, lokációtól függetlenül.
-
Ringman
nagyúr
válasz Shadowbull #3537 üzenetére
autó az autó, függetlenül a tulajdonosától és az üzemanyagtípustól, valamint a vezetőtől is (önmaga/bérelt sofőr/gép)
-
Shadowbull
addikt
válasz Oppenheimer #3539 üzenetére
Egy Tesla Model 3 itt nalunk 45e euro, abbol 3at kifizet az allam.
Egy Toyota Corolla hibrid 33e euro, egy VW Golf 31e, lehet sorolni. Tehat eleve van 50% felar legalabb, es az utobbi ketto ara is sokat emelkedett az utobbi evekben. Par eve egy Golf 20e euro alatt kezdodott, 30e-ert egy nagyon jol felszereltet kaptal, 45ert meg egy jol felszerelt kombi Passatot.
Ma 45ert meg kapsz egy fapados, vacak kivitelu, ocska Teslat.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
veterán
válasz Shadowbull #3543 üzenetére
Azért is tudnak árat emelni a gyártók, mert van rá kereslet. Több a pénz az embereknél, többet tudnak elkérni (a mellesleg fejlettebb) autókért. Nem kell itt félni piaci összeomlástól, mobilitásra mindig is meg lesz az igény és mindig ki lesz elégítve.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
nagyúr
válasz Shadowbull #3544 üzenetére
En nem igy latom, mibol gondolod, hogy ez igy van? Nalunk peldaul masodik auto helyett van.
Amikor bemegyek mondjuk a varosba vacsorazni vagy edzesre carsharing-el, akkor utana nem parkol orakig ott az autom az utcan, hanem valaki egybol felkapja, es viszi tovabb. Carsharinggel az autok sokkal nagyobb aranyban vannak mozgasban.while (!sleep) sheep++;
-
Shadowbull
addikt
"Nalunk peldaul masodik auto helyett van."
na ez az. Masodik auto helyett jarhatnatok peldaul tomegkozlekedessel is. Itt nalunk van egy csomo carsharing szolgaltato, ha mesz egy kort az utcan lathatsz joparat parkolni. Nyilvan nem all ott napokig (bar volt mar ra pelda) de attol meg foglalja a parkolot.
Eleg nagy osszegben mernek ra fogadni, hogy hamarosan komolyan fel fog merulni az elso nagyvarosokban a kitiltasuk. Egy busz elvisz 50 embert, ha ok carsharinggal akarnanak menni, akkor ahhoz 50 auto kene.
Kulonosen durva lenne ez ha veletlenul sikerulni megcsinalni az onvezetest, akkor tuti kitiltjak oket.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
addikt
válasz Oppenheimer #3545 üzenetére
Félreérted, nem beszél itt senki autópiaci összeomlásról. Bár az EU-ban lehetnek még csúnya pofonok a gazdasági helyett ideológiai kényszerpályára helyezett autóiparban is (és mivel ez az egyik utolsó komoly EU-s exportcikk, ha már pl. IT-ben elbuktuk a versenyt, ennek csúnya hatása is lehet az összeurópai életszínvonalra).
Amiről szó van, hogy az autóárak masszívan eltolódnak felfelé, ami már meg is történt részben és a lakosság nagy része kiárazódik. Ez nem jelenti, hogy az autópiac összeomlik, hisz eddig sem a kis autókon keresték a pénzt a gyártók. Azokon alig volt árrés. Ennek társadalmi következményei lehetnek erősek.A Tesla egy drága autó, bár villanyautóból az utóbbi hónapok durva árcsökkentéseit figyelembe véve a legjobb ár-érték arányú most, sztem. A lényeg, hogy mennyibe került mondjuk 2018-19-ben egy D szedán és mennyibe kerül most? Nem a Tesla ára közelítette meg az előőbit, hanem fordítva. És ez a folyamat megy.
Én még 2020 végi áron be tudtam lockolni a kocsimat, mikor vettem, listaára 32M volt. Megjegyzem, 2018 körül ez csak 28M lett volna. Kíváncsiságból msot ránéztem a konfigurátorra (igaz volt pici facelift azóta, xenon helyett ledlámpás lett, meg +10 lóerőt kapott, de gyakorlatilag ugyanaz), kapaszkodj meg: bő 2 év alatt 45M lett a listaára!
mobilitásra mindig is meg lesz az igény és mindig ki lesz elégítve.
Igen, innen indítottam az egészet. Hogy saját autóknak, ha búcsút lehet mondani, akkor mi jön helyette...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Shadowbull #3547 üzenetére
> Masodik auto helyett jarhatnatok peldaul tomegkozlekedessel is.
Azzal jarunk, de neha van olyan, hogy a tomegkozlekedes nem megfelelo. Mondok egy peldat: elviszi a kocsit a parom par napra valahova, es sok helyre kell beugranom a varosba rovid idon belul. Tipikusan olyasmi, amire a tomegkozlekedes nem optimalis, a robogo vagy a carsharing igen.De volt, amikor 4 honapig nem volt autonk, es akkor siman mukodott a carsharing elsodleges autonak. A baratom fesztivalra is azzal megy le, mert egy napra kb. 30e forint, sokkal inkabb megeri, mint autot fenntartani, ha nincs csaladod.
while (!sleep) sheep++;
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #3547 üzenetére
Pont onvezetes eseten (ha tenyleg fullos) nem kell hogy olyan parkolot foglaljon ami ertekes, elmegy uresen az ingyenesbe... vagy csak aktualisan nem monetizalhatoba bagoert.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs