Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .DLL

    veterán

    Nagyon lassú. De elektromos robogós (emberi) futárokkal szintén sokat lehetne olcsósítani a dolgon, nincs benzin, nehezebben tudja széthajtani, nem folyik, nem esik szét, cserébe alig fogyaszt pár pengő áramot, jól gyorsul, agilis, zer0 emisszió. És ilyenek már vannak, csak meg kell venni.

    Egyébként minden ilyen kísérlet és bevezetés úgy vissza fog ütni, hogy a fal adja a másikat az emberiségnek. Egyre több az egyed, de egyre kevesebb a munkahely a robotok miatt, nem vizionáltak ebből ökonómiai katasztrófát? (mondjuk 50 év múlva)

    (P.H.)

  • .DLL

    veterán

    válasz #06658560 #13 üzenetére

    "Na, ezek konkrétan nem igazak."

    Elektromos robogónál miért lenne több emisszió, mint egy ilyen kis robotnál? Ja a sofőr CO2-t lélegzik ki... Egy elektomos (pl. BLDC) motor jóval egyszerűbb szerkezet mint egy benyás, ha nem tuningolják szét, hogy túl tudja terhelni tekercseket, akkor soha nem fog leégni, innentől max csapágyat és meghajtó ékszíjat kell cserélni de ilyen a benyásakban is van. Sőt ha az elektomosban agymotor van, akkor tényleg csak 2 csapágy össz-vissz, ennyi ami elkopik nagy ritkán.
    ----------------

    "Ez meg elég kérdéses."

    Nem kérdéses, egy elektromos robi feltöltése kb. ~100Ft, egy km kb. ~2-3Ft.
    -----------------

    "Mennyiért?"

    Szerintem jelenleg összemérhető az ára egy ilyen robottal. A kérdés, hogy melyik terjedne el. Amelyik elterjed annak az ára általában lemegy, egy elektromos robiban nincs ennyi hi-tech elektronika, nem kellett rajta ennyit fejleszteni, tehát fajlagosan alacsonyabb a vételára.

    Gyakorlatiasan nézve meg sokkal gyorsabban kiszállítja a cuccot, mint ez a lassú kis doboz, és az idő szintén pénz, ami további pengőket jelent a cég számára.

    [ Szerkesztve ]

    (P.H.)

  • .DLL

    veterán

    válasz #06658560 #20 üzenetére

    "Nem ezt írtad, hanem zéró emissziót. ami nem igaz."

    Jól van :DDD kössél még bele ilyenekbe, a cikkírónak is küldheted, ott is nulla CO2 kibocsátást ír, ami az eszközre igaz is!

    "Valamint a használat módja, karbantartás [...] A futárgépek pedig jellemzően nem a patika állapotban tartott példányok között találhatók."

    Tételezzük fel, hogy nem sokat törődnek a karbantartással, munka végeztével csak leb*ssza a robogót, következő melós fogja, viszi, hajtja. Ezek a körülmények mindkét gép esetén igazak, de egy elektromosban egyszerűen sokkal kevesebb dolog romolhat el, pláne ha direct-drive agymotor. Mennyi csörgő-zörgő normál futárrobogót láttam/hallottam könyörögni a használója segge alatt, ilyen szintre egy DD motoros gépet leamortizálni sokkal több időbe és erőfeszítésbe telik :D De CVT esetén is ha azt nézzük, hogy a váltó ugyanannyi bántást kap, a BLDC motor sokkal megbízhatóbb, így legalább emiatt kitolódik a szervízciklus.

    "Csakhogy nem a robottal, hanem a benzines robogóval kell összemérni!"

    Most én a két megoldás között lavírozok, és azt mondom, a jelenleg hagyományos megoldásokkal operáló futárok helyett, nem ilyen lassú, földi robotot kéne üzembe állítani, hanem elektromos robit alájuk tolni. Ha a működést, a munkát szeretnék hatékonyabbá tenni, akkor egyelőre ez lenne az ésszerű lépcsőfok, mert a benzineseknél olcsóbban, hatékonyabban működnek, és a földi robotoknál sokkal gyorsabbak.

    (P.H.)

  • .DLL

    veterán

    válasz kisza25 #23 üzenetére

    Egy autóé jóhogy nem jön ki 100Ft-ból. :D
    Egyébént úgy jött ki ez az adat számomra, hogy megnéztem általában hány kWh-s akkukkal szerelik az értelmesebb robikat (~3 kWh), felmentem az Elmű és az E-on honlapjára, megnéztem az árakat, felszoroztam. Lehet benne eltérés +/-, de nagyságrendileg ennyi.

    [ Szerkesztve ]

    (P.H.)

  • .DLL

    veterán

    válasz ziku #28 üzenetére

    Nyilván a fejlődéshez kellenek kezdeti befektetők, és az ilyen életképtelen (nem ötlet) eszközökből levont tapasztalatok alapján fejlődhet ki a jövő terméke, ezt nem vitatom

    (P.H.)

  • .DLL

    veterán

    válasz Cathfaern #31 üzenetére

    Jogos. :R

    (#32) ziku: Nem látjuk a jövőt, de tudunk előre következtetni. Szerintem ez így lassú, de majd kiderül, ha odaérünk. :K

    (P.H.)

  • .DLL

    veterán

    válasz Narxis #47 üzenetére

    Ja odaszalad az 5 éves kisgyerek, dejó mi ez? *Bzzzzzzz* és annyi?

    Meg akkor rádobnak egy műanyag malteros kádat, alányúlnak műanyag hólapáttal, megfordítják, stb.

    Mondjuk ha csak téyleg pizzát szállít akkor ezzen nincs olyan nagy érték amit értékesíteni tudnának, azt a kis ríz tekercset leszedni a motorokról (mire odáig lebontja, rengeted idő lehet...) ,elektronikával mit kezd? Elég specifikus dolgok lehetnek benne, kint a piacon nem kell senkinek, nagyobb tételben összegyűjteni ezeket és értékesíteni meg már szervezett bűnözés kategória, amire azért eléggé ráállna a rendőrség is.

    Szóval egyszerre félteném is ezeket a robotokat, meg nem is.

    Régen 8 ker belsejében elővett volna valaki egy érintőképernyős mobilt 1mp múlva már nem lett volna a kezében, most meg már a 10 éves gyerek is menőbb telefonon üvölteti a zenét. Megszokott dologgá vált.

    Tehát ha majd sok-sok év múlva elterjedt lesz keletebbre is az ilyen kb. senkit nem fog érdekelni. Egy robogót elvisznek, mert az eladható egyben és használható, egy népszerű kisautót elvisznek, mert eladható alkatrészenként, mert gyakran keresik; de egy ilyet szétszednek hova adják el? Pár pizzáért meg szerintem nem vállalnák be, hogy hozzányúlnak. :D

    [ Szerkesztve ]

    (P.H.)

Új hozzászólás Aktív témák