- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- Netfone
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- DIGI Mobil
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Asus Zenfone 10 - kicsit más az új kicsi
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Hardverek pünkösdre
ph E-book olvasók, komponensek és perifériák kerültek hétvégi összeállításunkba.
-
Deadlock - Kiszivárgott néhány kép a Valve Overwatch klónjából
gp A játék a hírek szerint nem egyszerűen a Blizzard játékának a másolata lesz, hanem több stílus is összekeveredik benne.
Új hozzászólás Aktív témák
-
iday
aktív tag
Mostanság nagyon tolják a kfc éttermeket a waze-ben.
Észrevettem hogy az Örs vezér téri cím, az rossz helyen van.
Mégpedig az Örs vezér útján.
Kis helyreigazítást igényel.3dfx & AMD & ATI forever! http://iday.hu
-
Szili17
aktív tag
Hogy ne csak facebookon legyen:
Elérhetővé tették (Mo-on az első közt) azt az újítást, hogy szóljon a Waze, ha olyan úton haladunk (illetve tervezett útnál, ha fogunk haladni), ahol kötelező világítást kapcsolni (tompított, akinek ugye nincs DRL). Ez nálunk a lakott területen kívüli utakat jelenti.
Bekapcsolásonként egyszer szól csak, így ha 28 kis falun vezet át az utad akkor is csak 1 db figyelmeztetés fog jönni emiatt.
Persze ettől még korlátozott látási viszonyok esetén is kell, amiknél a Waze nyilván nem fog szólni (sötét, eső, hó stb.).[ Szerkesztve ]
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz zeon.hu #10554 üzenetére
Nem, ha a legfrissebb verziót használod, akkor működnie kéne ahogy van.
(Persze ezeket fokozatosan kapcsolják be, nem tudom hogy, de mindig van olyan akinek már megy és olyan akinek még nem megy, így az "elején".)+1, ha már írok, azt nem próbáltam eddig még sose, hogy ha navigálás nélkül mész ki lakott területről akkor szól-e, szerintem kéne neki, de nem nagyon szoktam tervezett út nélkül mászkálni, egyszer ha eszembe jut akkor kipróbálom.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Winner_hun
félisten
válasz merqree #10557 üzenetére
Igen. Sokat segítene a helyzeten ha a műszerfal nem világítana vele együtt... vagy az már mindig világít? Volt hogy pirosnál odamentem és szóltam hogy hátul nem világít semmi, a menetfény mellé kéne a tompított, a következő buszmegállónál félreállt és megnézte hogy tényleg sötét van-e hátul...
Neki is elég sokáig tartott míg rájön hogy miért nem lát.
[ Szerkesztve ]
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
havri1
félisten
válasz Winner_hun #10558 üzenetére
VW-n csak akkor világít, ha tompított vagy helyzetjelző világít. Nappalinál nem.
Amúgy ha automatikus, akkor szürkületben egyből tompítottra vált. Nappal nem vágom, minek világítson hátul?
Előzésnél vagy kereszteződésben jön jól, hogy lássa az ember, jönnek. Hogy mennek, szvsz nem érdekel senkit.Amit írsz, az a manuálisnál jellemző. Sok barom éjjel is így közlekedik, na az tényleg veszélyes!
[ Szerkesztve ]
havri
-
Szili17
aktív tag
válasz havri1 #10560 üzenetére
Király vagy, köszi!
DRL-re: Igen, úgy illene ezt csinálni hogy minimum hátul is LED a helyzetjelző és akkor mehet együtt a DRL-lel, senkinek nem fájna és akkor aki "én még látok" címszóval autópályán is csak menetfénnyel megy, legalább látod hátul.
Ennek a másik oldala, aki este esőben ködlámpát kapcsol, látlak köszi, így most már csak téged mert iszonyatosan vakít az a piros és cserébe azt sem látom amikor besatuzol majd előttem (mert szoktak ilyet is M0 <3).
Műszerfalon szerintem akkor szokott csak menni a világítás, ha konkrétan felkapcsolod (vagy felkapcsol) a tompított. De akit nem zavarja hogy kint sötét van, azt az sem ha bent..."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
pjen
félisten
válasz Winner_hun #10563 üzenetére
A kocsiban egyenáram van.Akinek elől megy a menet fény,hátul viszont semmi,biztos megbüntetném.Elől nem sok értelme van,közben simán utól érnek.
[ Szerkesztve ]
-
leslieke
Jómunkásember
válasz merqree #10557 üzenetére
KRESZ szerint: „Lakott területen kívüli úton a forgalomban résztvevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, … nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.”.
A sok "marha" bizony szabályosan közlekedik, ha a látási viszonyok megfelelőek. Egyébként kell a tompított is.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
-
pjen
félisten
válasz havri1 #10566 üzenetére
Szerintem este és rossz látási viszonyok között ég a tompitott.Aki nappal normál fénynél nem veszi észre,hogy jönnek szemből az vak.Sok autónál és a Skandináv országokban le se nagyon lehet kapcsolni a tompítottat.Pont erre találták ki a menet fényt,tudom.Energia takarékosság.Viszont ha úgy lehet használni,hogy elől megy a menet fény,hátul semmi,közben szakad az eső,hát az baromság.Sajnos tízből öt ilyen.
-
havri1
félisten
A vaksággal nem, többivel egyetértek. (van olyan szituáció, amikor a világító tompítottat lehet először észrevenni. Napsütés pl, ha alacsonyan süt, tavasszal, ősszel, naplemente stb. Pl tükörben vakít a nap, nagyon nehéz észrevenni egy közeledő autót, viszont ha világít, egyből látszik)
Én az automatikus rendszerben látom a fix megoldást. Én pl nem tudok olyan állapotot létrehozni az autón, hogy valami ne világítson. Legrosszabb esetben helyzetjelző, de azt csak szándékosan tudom, ami részemről kizárt.
Az érzékelő abban a pillanatban felkapcsolja a tompítottat, amint egy bizonyos szint alá csökken a külső fény. Pl szikrázó napsütés, egy kisebb aluljáró alatt megyek át, már kapcsolja is.
Minden embernek más a szürkület, sötét, világos. Az elektronikának pedig fix.[ Szerkesztve ]
havri
-
Dr V
őstag
Sziasztok!
A Waze nálam kb 3 mp-t késik menet közben, emiatt rendszeresen eltévedek a belvárosban... mit lehet ez ellen tenni? Így szinte használhatatlan.
-
pjen
félisten
-
Szili17
aktív tag
Azt tegyük hozzá, hogy a korábban idézett rendelet szerint nappal, jó látási viszonyok között lehet csak menetfénnyel közlekedni. Szóval sötétben meg esőben nem. Persze a csak menetfény is még eggyel jobb mint a semmi. Az autósninják.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
pjen
félisten
válasz Szili17 #10576 üzenetére
Nappal,jó látási viszonyok mellett egészpontosan minek a menet fény? Most mentem az előbb kb 5 kilómétert,esett az eső.Direkt figyeltem,három autó jött elől menet fénnyel,hátul semmi.A véglámpák éghetnének,nem is engedném máshogy bekötni.Az a baj,megrendelik kínából és bekötik,milyen jól néz ki.
-
havri1
félisten
Ha csak egyetlen egy balesetet is a felkapcsolt menetfény- világítás megakadályoz, akkor már megérte. Előbb már írtam, van olyan helyzet, amikor jó látási viszonyok között is akad olyan szituáció, amikor világítás nélkül nem, vagy csak későn venni észre az autót, pl tükörből.
Példa, kereszteződés, mellékútról fűútra, szikrázó napsütés, de pont onnan süt, ahova kanyarodnál, és konkrétan semmit sem látsz. Viszont akárhogy hunyorogsz, a lámpát észrevenni.havri
-
félisten
válasz havri1 #10571 üzenetére
Ebben a témában némiképpen otthon vagyok.
A gépjárművek nappali kivilágítását a frontális balesetek számának csökkentésére való törekvés hívta életre, a célja az volt, hogy a szemből (vagy járulékos előnyként keresztező irányból) közeledő járművet már nagy távolságból észrevegyük, az "kitűnjön" a háttérből, és a sebességét is könnyebben tudjuk felmérni, ami együtt jár azzal is, hogy elkülönüljön a forgalomban részt vevő és csak az úton, útszélen álló jármű.
Ezt a feladatát el is látta,nagyon is látható mértékben csökkent a balesetek és áldozatok száma.
A következő csavar a LED-es lámpák megjelenése volt, amik az út bevilágítására még alkalmatlanok voltak, látni tehát nem lehetett velük, látszani viszont már igen, és érdemi tüzelőanyag-megtakarítást jelentett a használatuk az izzókhoz képest.
Egyértelműen beváltották a hozzájuk fűzött reményeket.
Fontos azonban megnézni, mekkora fényáramról is van szó az esetükben, illetve egy hátsó helyzetjelző esetében. Általánosan elmondható, hogy olyan fényviszonyok között, amikor még nem kötelező a tompított fény használata, akkor törvényszerű, hogy a hátsó helyzetjelző egészen egyszerűen nem lehet látható olyan távolból, ahonnét maga a jármű még nem lenne domináns a vezető látóterében. Magyarán: semmi, de semmi értelme nincs a használatának.
Megfordítva: amikor már számít, hogy ég a hátsó helyzetjelző, akkor már régen nem elég a menetfény, és égnie kell a fényszórónak.Ilyen szempontból tehát teljesen felesleges lenne a hátsó helyzetjelzőt a menetfényhez kapcsolni.
Más szempontból viszont kifejezetten fokozná a közlekedés kockázatát, ugyanis sokkal hamarabb ég ki a hátsó helyzetjelző, ha mindig ég, tehát törvényszerűen több lenne a kiégett izzóval, hátul csak részlegesen kivilágított járművek száma. Ez ugyan nem jelentős kockázat, de ahhoz képest, hogy előnye semmi sincs, annál azért több.Ja, és fontos: ha van menetfény a járműben, annak menet közben gyakorlatilag kikapcsolhatatlanul égnie kell -- kivéve, ha bekapcsol a fényszóró, mert fényszóróval együtt nem mehet. Tehát vagy a fényszórónak, vagy a menetfénynek mindig világítania kell, de kizárólag az egyiknek:
"6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
55B. § (3) * A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják."
A kivétel e fénykürtre vonatkozik, a távolsági fényszóró pillanatüzemű felkapcsolására, de csak arra, nem kell kikapcsolnia a menetfénynek.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Winner_hun
félisten
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
félisten
-
pjen
félisten
válasz havri1 #10578 üzenetére
Ezzel nem is lenne semmi bajom,csak egy csomó autón világítás helyett használják.Pont erről irtam,szakad az eső,felkapcsoja a menet fényt,hát gratulálok.Ha már elöl van menet fény,hátul is lehetne.Mondjuk a hátsó lámpában egy küegészítő led.Nem égne ki gyorsan és nem okozna számottevő fogyasztás növekedést.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
De nincs olyan, hogy felkapcsolja a menetfényt! A menetfény nem lehet kikapcsolva, legfeljebb, ha buherált. Akkor viszont az egész autó illegális, az viszont már nem a szabályozás hibája.
Tehát nem az a baj, hogy felkapcsolja a menetfényt, hanem az, hogy hülye az illető, és nem kapcsolja fel a fényszórót.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
leslieke
Jómunkásember
válasz Winner_hun #10580 üzenetére
Ez jó.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
-
Kronk
őstag
2015-ös B8-as Passatom van, LED II-es fényszóróval.
A DRL-t nem tudom kikapcsolni.
A Lámpa kapcsolón 4 féle pozició van.
-Kikapcsolva, ekkor is világít a DRL csak elöl!
-Automata, ezt használom, nem is állítom el innen, értelemszerűen automatikusan szabályozza, hogy mikor mi égjen, (és van olyan a menüben, hogy esőben kapcsoljon fel a tompított rendesen)
-Helyzetjelző= DRL+hátsó lámpa
-Tompított hátsó lámpával együtt.
Lámpa nélkül nem tudok közlekedni, max ha hiba lenne a számítógépben[ Szerkesztve ]
http://totesz.myminicity.com/
-
plömplöm
őstag
hamár ebben a topikban vagyunk, DRL
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz MaCS_70 #10589 üzenetére
mint ahogy a motor üzemelésével sincs összeköttetésben, mert ha össze lenne, akkor egy hibrid autónál eléggé random lenne a bekapcsoltsága
a hivatalos info szerint: "(3) * A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják."
azaz elég már ráadni a gyújtást és pilácsol
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Debilon
addikt
válasz plömplöm #10590 üzenetére
plusz annyi, hogy felkapcsolt helyzetjelző vagy tompított esetén minimum 50% fényerő csökkentéssel működhet a DRL (ezért is van sok utólagos dobozában egy dimmelő elektronika, amit ugyanúgy csesznek bekötni)
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Szili17
aktív tag
válasz Debilon #10591 üzenetére
Mert az nálunk az utólag beszerelt rendszereknél szabálytalan. Helyzetjelző helyett bekötheted a DRL-t és amikor a tompítottat felkapcsolod akkor 50%-ra veszi a fényerőt. Na ha te ezt megcsinálod utólag beszerelttel, akkor ugyanúgy szabálytalan vagy mint Józsi az egymástól 20 centire felszerelt always on Auchan DRL-lel.
Ha gyári akkor minden ok, működhet így.
Plusz ugye nem is csereberélheted ki LEDesre meg veheted ki a helyzetjelzőt ami ehhez kell. Mert az is szabálytalan."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Volki1
csendes tag
Sziasztok,
Van-e arra lehetőség hogy a megyei autópálya matricák megléte szerint tervezzen a program?
Köszönöm
-
félisten
válasz plömplöm #10590 üzenetére
Nem véletlenül idéztem én is éppen ezért a rendelet vonatkozó rendelkezését.
Hagyományos gépjárműnél mondjuk elég nehéz elképzelni, hogy off állású gyújtáskapcsolóval vegyen részt a forgalomban, ami rendesen azt jelenti, hogy forog a motor. Egy elektromos járműnél viszont már nem természetes az, hogy járjon a motor a forgalomban, ezért a kicsit aramuci megfogalmazás a motorindító kapcsolóval.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Debilon #10591 üzenetére
Erre tudsz valami forrást?
A DRL helyzetjelzővel való együttes használatára nem látom értelmét korlátozásnak, és szerintem nincs is.
A fényszóróval együttes használatát kategorikusan tiltja a ma már többször idézett rendeleti szabály, nagyon meglepne, ha lenne valahol egy kiskapu a -50%-ra.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
simico
aktív tag
válasz Szili17 #10555 üzenetére
Ma reggel navigálás nélkül szólt, hogy kapcsoljam fel a világítást Először furcsállottam, hogy mi a fene csippant a kocsiban, aztán a telefonra ránézve láttam a Waze figyelmeztetését. Azt persze nem tudta, hogy valójában nem mentem ki lakott területről, mert csak két egybenőtt település közigazgatási határát léptem át
Tegnap viszont három lezárt út(szakasz)on is át akart vinni Budapesten Ebből kettő (mint például a Váci útról a Rozsnyay utcába vezető kis szervizutacska) lehet, hogy új, ideiglenes lezárás volt, viszont a metrópótláshoz a pótlóbuszoknak kialakított végállomási forduló miatt már igencsak régóta le van zárva az Árpád út szervízútjáról / házak előtti parkolóból az Árpád útra kivezető kis rész itt. Ez mintha korábban le is lett volna zárva a térképen, most viszont nincs és emiatt vígan áttervezne a betonelemekkel lezárt buszfordulón.
[ Szerkesztve ]
-
simico
aktív tag
válasz Winner_hun #10598 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
- Noiseblocker NB-eLoop X B12-PS ARGB PWM 120mm fekete ventilátor (ITR-B12X-PS-BL)
- Noiseblocker NB-eLoop B12-PS PWM 120mm ventilátor (ITR-B12-PS)
- ÁR ALATThinkPad Thunderbolt 3 Dock (40AC) úttörő, 13 portos dokkoló megoldás akár ingyenes szállítás
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Eladó i5 7500 3.4GHz + ASUS GTX 1050 Ti 4GB + 2x8GB DDR4 2400MHz + Kingston 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs