- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Redmi Note 13 5G - fogyókúra után
- Atlasszal készül a HMD a középkategóriába
- Yettel topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
Hirdetés
-
Új Philips Evnia monitorok érkeznek a játékosok asztalaira
ph A 180 Hz-es IPS panellel szerelt modellekkel azokat célozzák meg, akik nem akarnak sokat költeni.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Léptek New Yorkban a közösségi média függőséget okozó algoritmusai ellen
it Meghozták azokat az intézkedéseket, amelyektől azt remélik, hogy segítenek megvédeni a kiskorúakat a közösségi médiában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz havri1 #10571 üzenetére
Ebben a témában némiképpen otthon vagyok.
A gépjárművek nappali kivilágítását a frontális balesetek számának csökkentésére való törekvés hívta életre, a célja az volt, hogy a szemből (vagy járulékos előnyként keresztező irányból) közeledő járművet már nagy távolságból észrevegyük, az "kitűnjön" a háttérből, és a sebességét is könnyebben tudjuk felmérni, ami együtt jár azzal is, hogy elkülönüljön a forgalomban részt vevő és csak az úton, útszélen álló jármű.
Ezt a feladatát el is látta,nagyon is látható mértékben csökkent a balesetek és áldozatok száma.
A következő csavar a LED-es lámpák megjelenése volt, amik az út bevilágítására még alkalmatlanok voltak, látni tehát nem lehetett velük, látszani viszont már igen, és érdemi tüzelőanyag-megtakarítást jelentett a használatuk az izzókhoz képest.
Egyértelműen beváltották a hozzájuk fűzött reményeket.
Fontos azonban megnézni, mekkora fényáramról is van szó az esetükben, illetve egy hátsó helyzetjelző esetében. Általánosan elmondható, hogy olyan fényviszonyok között, amikor még nem kötelező a tompított fény használata, akkor törvényszerű, hogy a hátsó helyzetjelző egészen egyszerűen nem lehet látható olyan távolból, ahonnét maga a jármű még nem lenne domináns a vezető látóterében. Magyarán: semmi, de semmi értelme nincs a használatának.
Megfordítva: amikor már számít, hogy ég a hátsó helyzetjelző, akkor már régen nem elég a menetfény, és égnie kell a fényszórónak.Ilyen szempontból tehát teljesen felesleges lenne a hátsó helyzetjelzőt a menetfényhez kapcsolni.
Más szempontból viszont kifejezetten fokozná a közlekedés kockázatát, ugyanis sokkal hamarabb ég ki a hátsó helyzetjelző, ha mindig ég, tehát törvényszerűen több lenne a kiégett izzóval, hátul csak részlegesen kivilágított járművek száma. Ez ugyan nem jelentős kockázat, de ahhoz képest, hogy előnye semmi sincs, annál azért több.Ja, és fontos: ha van menetfény a járműben, annak menet közben gyakorlatilag kikapcsolhatatlanul égnie kell -- kivéve, ha bekapcsol a fényszóró, mert fényszóróval együtt nem mehet. Tehát vagy a fényszórónak, vagy a menetfénynek mindig világítania kell, de kizárólag az egyiknek:
"6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
55B. § (3) * A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják."
A kivétel e fénykürtre vonatkozik, a távolsági fényszóró pillanatüzemű felkapcsolására, de csak arra, nem kell kikapcsolnia a menetfénynek.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Sorozatok
- Lightyear - befektetési app
- XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
- RC modell földön, vízen, levegőben
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen