- Fotók, videók mobillal
- Alaplap leszakadt csatlakozó, valóban javíthatatlan?
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- Android szakmai topik
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz havri1 #10571 üzenetére
Ebben a témában némiképpen otthon vagyok.
A gépjárművek nappali kivilágítását a frontális balesetek számának csökkentésére való törekvés hívta életre, a célja az volt, hogy a szemből (vagy járulékos előnyként keresztező irányból) közeledő járművet már nagy távolságból észrevegyük, az "kitűnjön" a háttérből, és a sebességét is könnyebben tudjuk felmérni, ami együtt jár azzal is, hogy elkülönüljön a forgalomban részt vevő és csak az úton, útszélen álló jármű.
Ezt a feladatát el is látta,nagyon is látható mértékben csökkent a balesetek és áldozatok száma.
A következő csavar a LED-es lámpák megjelenése volt, amik az út bevilágítására még alkalmatlanok voltak, látni tehát nem lehetett velük, látszani viszont már igen, és érdemi tüzelőanyag-megtakarítást jelentett a használatuk az izzókhoz képest.
Egyértelműen beváltották a hozzájuk fűzött reményeket.
Fontos azonban megnézni, mekkora fényáramról is van szó az esetükben, illetve egy hátsó helyzetjelző esetében. Általánosan elmondható, hogy olyan fényviszonyok között, amikor még nem kötelező a tompított fény használata, akkor törvényszerű, hogy a hátsó helyzetjelző egészen egyszerűen nem lehet látható olyan távolból, ahonnét maga a jármű még nem lenne domináns a vezető látóterében. Magyarán: semmi, de semmi értelme nincs a használatának.
Megfordítva: amikor már számít, hogy ég a hátsó helyzetjelző, akkor már régen nem elég a menetfény, és égnie kell a fényszórónak.Ilyen szempontból tehát teljesen felesleges lenne a hátsó helyzetjelzőt a menetfényhez kapcsolni.
Más szempontból viszont kifejezetten fokozná a közlekedés kockázatát, ugyanis sokkal hamarabb ég ki a hátsó helyzetjelző, ha mindig ég, tehát törvényszerűen több lenne a kiégett izzóval, hátul csak részlegesen kivilágított járművek száma. Ez ugyan nem jelentős kockázat, de ahhoz képest, hogy előnye semmi sincs, annál azért több.Ja, és fontos: ha van menetfény a járműben, annak menet közben gyakorlatilag kikapcsolhatatlanul égnie kell -- kivéve, ha bekapcsol a fényszóró, mert fényszóróval együtt nem mehet. Tehát vagy a fényszórónak, vagy a menetfénynek mindig világítania kell, de kizárólag az egyiknek:
"6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
55B. § (3) * A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják."
A kivétel e fénykürtre vonatkozik, a távolsági fényszóró pillanatüzemű felkapcsolására, de csak arra, nem kell kikapcsolnia a menetfénynek.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
-
félisten
De nincs olyan, hogy felkapcsolja a menetfényt! A menetfény nem lehet kikapcsolva, legfeljebb, ha buherált. Akkor viszont az egész autó illegális, az viszont már nem a szabályozás hibája.
Tehát nem az a baj, hogy felkapcsolja a menetfényt, hanem az, hogy hülye az illető, és nem kapcsolja fel a fényszórót.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz plömplöm #10590 üzenetére
Nem véletlenül idéztem én is éppen ezért a rendelet vonatkozó rendelkezését.
Hagyományos gépjárműnél mondjuk elég nehéz elképzelni, hogy off állású gyújtáskapcsolóval vegyen részt a forgalomban, ami rendesen azt jelenti, hogy forog a motor. Egy elektromos járműnél viszont már nem természetes az, hogy járjon a motor a forgalomban, ezért a kicsit aramuci megfogalmazás a motorindító kapcsolóval.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Debilon #10591 üzenetére
Erre tudsz valami forrást?
A DRL helyzetjelzővel való együttes használatára nem látom értelmét korlátozásnak, és szerintem nincs is.
A fényszóróval együttes használatát kategorikusan tiltja a ma már többször idézett rendeleti szabály, nagyon meglepne, ha lenne valahol egy kiskapu a -50%-ra.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Tapasztaltatok-e már olyat, hogy a Waze a megérkezés előtt lefagy. A hangsúly a megérkezés előtt-ön van, tehát nem t idő navigálás után vagy véletlenszerűen fagy le, hanem függetlenül az út hosszától kb. 5 perccel érkezés előtt. Ráadásul akkor sem csak úgy zsupsz, hanem olvashatatlanná válnak a feliratok, aztán elkezd szétesni a térkép, végül jön az összeomlási üzenet.
A másik jelenség, amit frissen tapasztalok az az, hogy befagy az érkezési idő. Ő jól megjósolja a rendszerint kissé eleve optimista érkezési időmet, felhajtok a sztrádára, amin viszont lassabban haladok, mint ahpgy ő azt szeretné, az ETA viszont fix marad, még aztán is, hogy már rég elmúlt. Tegnap pl. még 22:50-kor is azt jósolta, hogy 22:41-re érek haza. Ilyenkor érdekes módon viszont még sosem fagyott le.
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Winner_hun #10614 üzenetére
Köszönöm!
Más:
Ha van valamilyen jelzett tényező az úton, mondjuk kátyú, elütött állat, úton végzett munka, akármi, aminek igencsak eltérő lehet a fennmaradási ideje, és én erre bökök egy megköszönést, azzal prolongálom is a jelentést? Lehet tudni ezeknek a fennmaradási idejét?
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Szili17 #10616 üzenetére
Köszönöm!
Igen, lelkesen nyomogatom a gombokat, csak jó lenne, ha igazodnának a fenttartási idők a realitásokhoz.
A tényleg veszélyes kátyúkat szoktam jelölni, mégis, akár már aznap eltűnik a jelölés, pedig maga a kátyú akár fél évvel később is ott van.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz fant0mi #10670 üzenetére
Egyrészt így igaz, elvben ugye előzés közben sem léphetem át a sebességkorlátozást, de maradjunk ugye a realitásoknál meg az ésszerű biztonsági meggondolásoknál.
Másrészt meg pont az előzésekre, illetve rövidebb távú gyorshajtási epizódokra gondolva mondom, hogy éppen az átlagsebesség-mérés az igazságosabb: ha ugyanis mondjuk előzök, vagy pár pillanatra túlszaladok a limiten, de egyébként szabályosan vezetek, de pont beleszaladok a mérésbe, akkor pontosan úgy büntetnek érte, mintha végig ezzel a sebességgel toltam volna.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Érdekesség, hátha van, akinek újdonság is:
A Waze nem feltétlenül az adott felhasználónak az adott pillanat adatai szerint determinisztikusan leggyorsabbnak tűnő útvonalat ajánlja!
Elég komoly kvázi mesterséges intelligencia szorult belé, és próbál előre kalkulálni, illetve szélesebb összefüggéseket vizsgál, azaz a többség érdekét is nézi. Lehet, tehát, hogy az adott pillanatban az A útvonal két perccel jobbnak tűnik, de már sokakat küldött arra, vagy úgy látja, hogy ott nő valamilyen akadály beállásának a veszélye, ezért inkább enyhíti azt és Téged sem tesz ki a kockázatnak.
MaCS
UI: Azt mondjuk nem értem, hogy engem rendszeresen miért akar a szomszéd falu felé indítani, hogy egy km után az első torkolatnál aztán korrigáljak, de így szeretem...
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Szili17 #10822 üzenetére
A helyzet a következő:
Nem egy utcás falu, hanem két párhuzamos út.
Van egy főút, két számjegyű, K-Ny irányú. Van egy párhuzamos ága, kb. 2 km. A keleti végén a Kp ponton elhagyja a főutat, majd kb. 2 km után Nyp ponton visszacsatlakozik bele. Én ebből a mellékágból indulnék Kelet felé, tehát egyértelműen az a jó útvonal, ha egyből egyenesen Kelet felé megyek rajta, és a Kp ponton kerülő nélkül felhajtok a főútra.
A Waze ezzel szemben elindít Nyugat felé, visz egy km-t a Nyp pontig, ott pedig gyakorlatilag egy 180 fokos kanyarral visz rá a főútra, ahol vezethetek egy km-t visszafelé, hogy elérjem a kiindulási ponton K-Ny koordinátáját a főúton.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Szili17 #10826 üzenetére
Ez számomra nem probléma, mivel tudom, hogy merre induljak.
Ami miatt leírtam az az, hogy ez szisztematikusan fordul elő, tehát minden alkalommal. Az én eljárásom is mindig azonos: csak azután indítom az útvonaltervezést, hogy a Waze fixet fogott és megvan az adatkapcsolat -- viszont még a kertben vagyok, úgy 70 méterre a kaputól, utcától.
Külön érdekesség, hogy a másik irányba, tehát ide megérkezve nem csinálja, olyankor a rövid úton hoz haza, nem visz el a távolabbi leágazásig -- bár tavaly még csinálta, de azóta elmúlt.
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Az út időtartamának kiszámolásával kapcsolatban lenne kérdésem.
Lejöttünk a családhoz vidékre, gyakorlatilag végig autópályán.
Budapestről kilépve 11:20 órára saccolta az érkezést.
Végig valós 133 km/órával jöttünk, tehát egyetlen méteren sem lassabban, mint a megengedett, ennek ellenére 140 km alatt lassanként 11:25 órára tolta ki az érkezési időt -- ami percre pontosan meg is valósult.A kérdés az, hogy hogyan jelezhet előre olyan időpontot / időtartamot, amelyik a sebességhatárok betartásával nem tartható.
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz fant0mi #14468 üzenetére
Az nagyon súlyos elvi hiba, ha a megengedett legnagyobb sebesség nem képez feltétel nélküli felső határt!
A profilok kezelése szerintem is hasznos és nagyon kézenfekvő megoldás lenne. Őszintén szólva nem is értem, hogy miért nincs már régen megvalósítva.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz formax #14682 üzenetére
Szerintem az összes mobiltelefon GPS-e ilyen értékeket szolgáltat.
Egy ideig még szórakoztam vele, mára már elfogadtam, hogy ez ilyen. Én is fix tempomatsebességgel utazom, az autó sebességmérője és a Garmin GPS logja is stabil értéket mutat 80 kilométeren keresztül, a telefonon általában +-3 km/h vgig a szórás, de befigyelnek 20 km/h-ás anomáliák is.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Olyannal találkoztatok már, hogy navigálás közben a menetirány nem a kijelző teteje, hanem kb. 80 fokkal jobbra van? Az autót jelző nyíl rendesen felfelé mutat, viszont nem felfelé haladok a képernyőn, hanem kb. fél3 irányába, ráadásul kicsivel az út mellett vagyok.
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
De, mindig északnak felfelé használom. De időnként beakad ez az oldalazós kijelzés.
A különösen érdekes benne az, hogy az út mellé tesz, pedig a menet közben másik alkalmazással készülő tracklog androidosan pontos.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Ennek nem szabad a telefon iránytűjétől függnie. Fix jel és haladás esetén elvben nem is nézi azt semmilyen GPS-es alkalmazás.
Ma megint produkálta ezt a Waze, mégpedig úgy, hogy jól működött, átléptem egy másik alkalmazásba, és onnan vissza a Waze-be. A visszatérés után megint rossz volt az orientáció.
Kilépés-visszalépés után helyrejött, csak ez baromi kényelmetlen, mivel újra be kell indítani a navigációt és megadni a megosztást.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz radi8tor #14850 üzenetére
Ma este hazafelé az M7-esen pontosan ezt láttam én is. Budapest felé Aligától ment a cammogás. Az első 10 km-en tele volt a kijelző jelentéscímkékkel, aztán ezek elfogytak, és további hosszú szakasz volt végig piros, címkék nélkül.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Marvinyo #15367 üzenetére
Amire gondolsz, azok a "márkázott" benzinek. Ez annyit tesz, hogy a rendes alap, 95/E10 lötty, megtámogatva némi hálózatspecifikus adalékkal. Az ÖMV-nál kicsivel, a Shellnél kicsit erősebben drágább az alapbenzinnél.
A prémium benzin már az alapbenzinében is eltér, maximum E5-ös, a "fennmaradó" részt helyettesítő, az etanolnál sokkal kedvesebb vegyülettel egészítik ki.
Az számomra nagyon furcsa, hogy a Waze prémiumból a dízel és csakis a dízel árát regisztrálja.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz plömplöm #15552 üzenetére
Senki nem hozta fel ezt a Waze hibájának, de szerintem igenis veszélyes, ha bármit is nyomkodni kell a telefonon, még akkor is, ha azonos helyre kettőt.
Nagyon megtisztelő, hogy szerinted így ismeretlenül is vannak egyéb problémáim is, de de szerintem (mint egyébként közlekedésbiztonság terén valamennyire járatos személy szerint) ezektől függetlenül baromi veszélyes az útról levenni a szemet, odahajolni a telefonhoz és akár csak egyet is nyomni rajta.
Azzal egyet kell értenem, hogy vezetés közben nem biztonságos telefonálni, a többség mégis megteszi, és nem sok érvet tudok felhozni amellett, hogy akkor legyen az egész egy kicsit még veszélyesebb.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz janosibaja #15570 üzenetére
Ez nagyon off-topic, de muszáj leírnom:
"semmivel nem veszélyesebb így telefonálni vezetés közben, mint mondjuk valakivel beszélgetni a kocsiban, vagy zenét hallgatni."
A telefonálás sajnos sokkal nagyobb figyelemmegosztás eredményez, mint a jelenlevő személlyel beszélgetés. Számtalan kísérlet egybehangzóan bizonyította, hogy az anyóssal beszélgetés alig befolyásolja a vezetési készséget, míg egy telefonálás annyi erőforrást vesz el az agytól, ami már egy enyhe ittassággal felér. Telefonon ugyanis az ember agya eleve egy csökkentett hangminőségű szöveget hallgat, és az interaktivitás hiányosságait megpróbálja visszapótolni.
A telefonra böködős megoldásnál egyébként további gond lehet, hogy egyáltalán nem olyan triviális, hogy a telefon könnyen elérhető távolságban legyen. Nekem például komolyan előre / félre kell hajolnom, hogy elérjem.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz plömplöm #15573 üzenetére
Ezek örök nagy dilemmák a közlekedésbiztonság és a jogalkotás területén. (Walkie-talkie-val és minden nem kifejezetten mobiltelefon elnevezésű eszközzel szabad beszélgetni...)
Elég sok baleset anyaga ment át a kezemen, és láttam csúnya dolgokat, amelyek egyértelműen a figyelemmegosztás következtében történtek meg. Ezeket kizárni sosem lehet, de úgy gondolom, hogy minden lehetőséget meg kell ragadni a minimalizálásuk érdekében. Ez a kényszerű alkalmazásváltás pont ilyen, mivel tökéletesen értelmetlen. Az újabb "csúszós" kijelzőknél ráadásul rettenetesen nem triviális egy rázkódó autóban kétszer egy pontra koppintani. Gyakran egyszer sem sikerül...
Amúgy egy UFO Civicben van annyira távol a telefon, hogy nagyon nem triviális elérni.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Márton #15669 üzenetére
Szintén!
Képem ugyan nincs, de mint kiderült, a XII. kerületben volt egy kb. 150 méteres szakasz, amit 2 km-ből oldott meg. Amikor legközelebb abba jártam, a helyes útvonalra fordulva csont nélkül jelezte, hogy oké, és bevitt a célra a helyes, rövid úton.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Tegnaptól nekem is pontosan ugyanezt csinálja! Indítás után egyből "No network connection", és el is tűnik a képernyőről.
Play-ből újratelepítve is.
Aztán sokadik próbálkozás után egyszer csak elindult, és egész nap hibátlanul futott.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Stylewars_kp #15759 üzenetére
A mai rohanó világban ennek inkább örülni kéne!
Sok kicsi sokra megy!
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Bacusuz #15791 üzenetére
Ez nagyon régen így van, és nem hiba, hanem működési jellemző.
Az útvonaltervezés proaktívan történik. Ha minden ki a javasolt útvonalat követné, és a wazerek száma elérne egy kritikus tömeget, akkor a közlekedés általánosan lenne gyorsabb. Alkalmanként ugyan előfordulnának hosszabb utazások, de ez összességében, hosszabb távon bőven megtérülne.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
+1 A busz mehessen! Eléggé KRESZ-náci vagyok (szakmai ártalom), de ez azon kivételek közé tartozik, amelyekben feltétel nélkül támogatom a megengedő kezelést!
Amúgy, ha a kamerát a Főváros nézi, akkor simán mehet, hogy nem szívatják meg a Főváros működését szolgáló BKK/BKV-t.MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple MacBook Pro 16,2" M3 MAX - mrw33mg/a, új, bontatlan gyári garancia
- Lenovo Legion 5 pro Ryzen 5 5600H RTX 3060 16GB Ram 500gb+1TB NVMe SSD 165hz 2k kijelző
- Corsair VENGEANCE RGB PRO 16GB 3200MHz
- GIGABYTE H310M H
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen