- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
ma Nagyon nyomul a Xiaomi tablet fronton, és nagyobb méretben is jól megy nekik. Jól. Nem tökéletesen.
-
MultiVersus - Íme a launch trailer
gp Az érdeklődőknek alig egy hetet kell már csak várniuk a teljes kiadás megjelenésére.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Soja
aktív tag
válasz Batman2 #3242 üzenetére
Köszönöm a választ.
Igen, 9V-os, mert lego vonat .
Az ellenállás dologra gondoltam én is, bele van kalkulálva.
De lehet, hogy kipróbálom mind a két módszert, és meglátom mennyi a különbség.
3V-hoz már semmilyen ellenállás nem is kéne? Nem vagyok nagy guru ebben, de én úgy tudom, hogy egy minimális ellenállás mindig jó, ha van a led mellett, vagy ez hülyeség ebben az esetben? Csak mert így akkor még egyszerűbb lenne a dolgom. -
Soja
aktív tag
válasz Batman2 #3245 üzenetére
Annyira jónak találtam az ötletemet ezzel a stabilizátor IC-vel, hogy a legalapvetőbb dologra nem is gondoltam.
Azt hogyan szokás megoldani, hogy a világítás a vonat tolatásakor is működjön? (ilyenkor ugye megfordul a polaritás) . Azt szeretném, ha előre-hátra mozogva is világítana a vonat.
A fordított polaritás tönkre teszi-e a ledeket, vagy csak nem világítanak? (mert ha nem csinál bajt, akkor lehetne csinálni menetiránytól függő menetfényt is ) -
Soja
aktív tag
válasz Batman2 #3276 üzenetére
Mindig elkápráztatsz a hozzáértéseddel, és olyan rajzokat csinálsz, hogy öröm nézni őket.
Ennyire bonyolult dolgot nem akartam csinálni (nekem bonyolult ), főleg, hogy nem egy tipikus terepasztal, hanem az ajtó magassága fölött a szobán körbefutó vasútról van szó .
Ott meg elég, ha egy színnel világít, előre, hátra.
Írásaimból valószínűleg kitűnik, hogy erősen hobbi szinten csinálom ezt a világítást is. Egyenirányító diódát se láttam még .
Most egy másik új elemmel kell barátkozzak, azt mondták a greatz hídra van szükségem, ami mindig azonos polaritást produkál nekem. Kör alakú, és négy lába van ennek a teremtésnek. Tudja valaki, hogy kell bekötni?Tehát úgy lenne, hogy:
Greatz híd --> 3.3V stabilizátor (itthon lehet kapni 3V-osat?) --> LED+legkisebb ellenállás (ebből párhuzamosan, amennyi kell)Jól gondolom így?
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #3286 üzenetére
Szevasz
A hiányzó képek pedig itt vannak:
1N4007:
(a csíkkal jelzett vége kötendő a negatív pólus felé)1N4148 (és a dióda áramköri jele):
(a csíkkal jelzett vége kötendő a negatív pólus felé)Diódahíd (közepes áramú):
(a pólusok jelölve vannak: +, - és ~)Diódahíd (kisáramú):
(a pólusok jelölve vannak: +, - és ~)Fehér LED (huzallábas):
Fehér LED (felület szerelt - SMD):
Fehér LED színek:
Ezek közül a meleg fehéret javaslom a vasúti kocsi belső világítására, de mozdonyok főfényszórójához is, pláne, ha az egy gőzös !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3306 üzenetére
Igen, az akksik mérete az nem kicsi, H0-ban még bele lehet gyűrni a kocsikba,(főleg, hogy az én kocsijaimban nincsen belső berendezés - egyelőre.) de TT-ben már rendesen kitölti a helyet.
Az is egy megoldás lehetne, hogy a fesszabályozó kapcsolást a bivalyosabb változatban beépíteni egy posta, vagy poggyász kocsiba, illetve mivel ezeken a kocsikon jóval kevesebb ablak van mint egy gyorsvonati kocsin, ide bele lehet pakolni az akku telepet is és onnan a szabályzott feszt átvinni a kocsikba. Ennek egy hátulütőjét látom, hogy ehhez valamiféle csatlakozóval kell ellátni a kocsikat, vagy nagyon vékony huzallal összekötni a kocsikat, ekkor viszont a szerelvény megbontásáról le kell mondani.
A másik ami eszembe jutott, de ehhez már tényleg elő kell varázsolni Linzbauer bácsi könyvét, a nagyfrekvenciás vonatvilágítás. Valami igen komoly frekvencián zizegő feszültséget rákevernek a tépfeszre, amit a motorok a lustaságuk, vagy mi miatt nem érzékelnek, legalább is nem indulnak el tőle, de a világítást tudja működtetni.
Tök idióta vagyok hozzá csak olvastam sok évvel ezelőtt. Akkor persze az is elég volt, hogy körbement a vonat és a váltókat lehetett nyomógombbal kapcsolni. Ilyenekre nem is gondoltunk, TT-ben a belső világítás is luxus volt a gyorsvonat kocsikban. Kapni soha se lehetett gyári szettet, illetve egyszer vettünk, de az már a hobby szériás volt valami esetlen darab. Inkább csináltunk a kocsikba házilagosan, a laposelemek réz nyelveiből, meg műanyag vonalzóból. De az legalább frankón működött. Persze még nem LED technikával, hanem jó kis bumfordi modell izzókkal. De ha ment, világított, ez volt a lényeg.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3322 üzenetére
Üdv!
A kellően vékony rézdrót megvan, nem kicsi szívás vele dolgozni, pedig felhasználás előtt még le is ónozom, hogy keményebb legyen, de így is vigyázni kell vele, mert elég puha. Amikor már kész a vezeték vagyis a függesztő és a munkavezeték össze van forrasztva az oszlopokon akkor már elég stabil, szépen vezeti az áramszedőket. Bár még csak Markin szedőkkel próbáltam, amik nagyon finoman rugóznak, kíváncsi lennék egy keményebb Lima, vagy egy olyan jó békebeli izmos Piko áramszedő hogy viselkedik a drót alatt...
Az oszlopok elég sok vackolásomba kerültek, de végül is hibrid megoldás született.
Először fémből csináltam egyet. Vas sörösdoboz volt az alapanyag, megrajzol kivág, de a forrasztásnál jött a gond a melegtől elment az oszlop párhuzama, görbült stb, kihűlés után sem állt vissza száz százalékosan.
A második menetben ugyan ezt eljátszottam 1mm vastag kartonból, és erősítésnek beragasztottam az oszlop belsejébe egy 5x3mm es modellezőléc darabot, aminek a vége alul kilóg az asztallapban a furatba evvel lehet az oszlopot rögzíteni.
A festék két réteg olajfesték, ez elég jól beszívódik a papírba is még keményebbé téve azt.
A kereszttartókat 1,5-ös és 1-es rézdrótból csinálom, azokra megy a függesztő és munka vezeték.Elég lassú meló, de asszem jó lesz a végeredmény. Most éppen egy speciális oszlopon dolgozom, az íves váltónál kell egy egyedi megoldást alkalmazni, de már megszületett a terv, mi több félig az oszlop is.
Hétfőig szabadság!!! Berhelés ezerrel!!!
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3325 üzenetére
Üdv!
Lassan de biztosan halad a felsővezetékesítés.
A munkavezeték 0.5-ös vörösrézből van, erre még egy-két tizedet rátesz az ónozás, tehát mondjuk 0.7mm keresztmetszet.Nem akartam vastagabból csinálni, mert az már csúnya lenne. Az alagútban így is 1,5-ös anyag van, részben a strapabíróság, biztonság miatt, részben mert könnyebb volt vele dolgozni a kis helyen, mint a vékony vezetékkel.Mert ilyen marha is csak én lehetek, hogy mikor épült az asztal, nem rántottam be az alagútba felső vezetéket. Senkit nem zavart volna, de ugye akkor a fene se gondolt ilyesmire. Meg ha nem veszem meg az E-41 est nem is jött volna az ötlet.
Az ötlet viszont jött. De megint le kell szögeznem, sokkal de sokkal komolyabb a pálya kinézete ahol már a helyükön vannak az oszlopok és a drót. Tehát akármennyire is szívás, megéri a fáradtságot. Arról nem beszélve, hogy így a felsővezetékről egyenáramos villanygépekkel is tudok mozogni a pályán. Már amelyik tud tetőről szedni. A régi Piko cuccok meg a régebbi limák közül némelyik tud - tudott. Vajon a mostani Roco-k stb mennyire vannak ebben a témában megkonstruálva? Érdemes lenne egy Roco Taura vagy Traxxra beruházni felső vezetékes üzemhez? Azt tudom, hogy a hobby szériás Piko Tau áramszedői semmire nem jók, még megoldani sem lehet, hogy szedjenek áramot a kaszni megfurkálása és szedőcsere nélkül.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3333 üzenetére
Tévedés!
A Marklin mozdonyok univerzális gerjesztett motorokkal vannak szerelve, vagyis simán mennek egyenáramról, mindössze a trafónak kell tudnia egy 24 voltos impulzust kiadnia magából az irányváltáshoz. De pl egy sima mezei Fz1-el is mennek a Marklinek, csak ilyenkor az irányváltót nincs mivel kapcsolni.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
-
YanezTTrain
tag
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3362 üzenetére
Köszönöm.
A modellező nem tudott nyugodni bennem, mert ugye milyen dolog a villamos mozdony felső vezeték nélkül? Viszont eredeti Marklin oszlopokat nem lehet szerezni csak nagyon ritkán és csak oldalkarosakat. A Viesmann meg társai pedig itt is horrorisztikus összegekbe kerülnek. Maradt a házi készítás, ami nagyságrendekkel olcsóbb, viszont tényleg csendes őrültnek kell lenni hozzá.
De megérte a sok szenvedést, derékfájást, csuklógörcsöt. A végeredmény, ha nem is hú de szuper, de asszem elfogadható. A festés még hátra van illetve a szigetelő imitációk felragasztása a függesztékekre.
Ezeket apránként csinálgatom, viszont ami lényegesebb, a fejállomás feszítési terve, és az oszlopok legyártása.
A négy vágány fölött kb 40 cm-t kell áthidalni, oda már komolyabb dolgot kell kitalálnom. Van ötlet, azt sem lesz egyszerű kivitelezni, de látványos lesz a dolog.
Az első oszlopok elkészülte és helyreállítása után teszek fel képet az ötletről, egyszerűbb lesz, mint elmagyarázni.
Az elkészült szakaszon folyamatos a próba üzem mindkét irányba. Eddig nem volt hiba, remélem ezután sem lesz. Az alagútban biztos nem oda atom biztos másfeles drótból csináltam a felsővezetéket. Nem látszik, de ha ne adj' Isten beakad az áramszedő azt tuti nem rongálja meg, legfeljebb a mozdony siklik ki.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3364 üzenetére
Agyalok a feszítések lemodellezésén. A súlyokat 5-ös menetes orsóból gondoltam csinálni, szürkére festve, hasonlít a beton súlyokhoz, persze nem száz százalékig. A csigák elkészítése már nagyobb falat, 2-es lapos alátétekre gondoltam és drótra a szerelék többi részéhez. Ha összeszedem az alkatrészeket legyártok egy cájgot és közszemlére teszem. Ez a durva mikor az ember elkezd elveszni a részletekben. Amíg ezt kimókolom teljesre addig csinálok pár lassújelet, meg síposzlopot...
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
jákob13
tag
válasz Batman2 #3370 üzenetére
Mk48:
A felépítmény és az alváz Műanyag DVD tokból van.
A pályakotró meg a lépcsők réz lemezből
Hajtás 1 kiszuperált N -es amcsi dízel forgóvázainak felhasználásával. Mabuchi motorral készült.
2 tengelyen van hajtva mind két tengelyen van 1-1 tapadó gyűrű. Áram szedést minden kerék végzi.C50:
Felépítmény karton, az alváz műanyag Floppy lemeznek a házából/tokjából készült.
Hajtás teljesen saját. Mabuchi motor. Mind a két tengelye hajtva van, 4 kerék szedi az áramot.[ Szerkesztve ]
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3373 üzenetére
Néha kicsit meg kell járatni a gépet, mert egyelőre a vitrinben lakik. A H0-ás Marklin asztalon nem tud közlekedni a méretei miatt, amióta felsővezetékesítve lett a pálya már a drót alatt sem fér el.
Gondolkodom rajta, hogy a kertben létesítek egy sziklakertecskét és abba bekombinálom ennek a szép nagy zöld mozdonynak a pályáját. Kérdés, pl. a Peco sínjei menyire rozsdamentesek?
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3375 üzenetére
Mert vannak ugye az LGB és más I. méretű kerti vasutak, ezeknek a sínjei elvileg bírják a kinti gyűrődést. Legalább is a youtubeon vannak videók, mikor ezekkel a gépekkel rodeóznak a szügyig érő hóban. Én nem használnám télen a vasutat, a sínek is felszedődnek, de annyit ki kellene bírnia, ha nyáron egy egy esőt kap a pálya. A mozdony, kocsik természetesen használaton kívül nyáron is védett helyen lennének, ha máshol nem egy fedett kocsiszínben a pályán. Csak ilyen szinten gondolom a rozsdamentességet, vízállóságot. Hórallyra nem készülök a gépekkel.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3399 üzenetére
Ez az SMD technika ez nem semmi. Mekkora egy ilyen LED? Szerintem ehhez nekem már nagyító kell. Viszont elég pici jelző építhető vele ahogy látom. Üzemfeszültsége más mint a hagyományos ledeké? Már, hogy mekkora előtét kell neki csak azért kérdem...
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3401 üzenetére
Hát ez alapból egy nagyítós lámpa beszerzését igényli!
Tű csipesz van, Weller páka cserélhetó heggyel, hőfok szabályzással, szintén van. Felsővezeték forrasztásnál jó hasznát vettem a finom munkákhoz.
Ezek szerint üzemfesztől függöen 0.5-1.5 kOhm közötti ellenállás itt is megfelel. Az egész világítási rendszert, a jelzők világítását is beleértve egy AT-s pc tápról hajtom. Terhelhető és tuti egyenáram a ledeknek, illetve a majdani elektronikáknak.Beszerzek némi alapanyagot és elkezdek kísérletezni a dologgal. Már, hogy mennyire látom.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3403 üzenetére
Üdv!
Ez egy nagyon komoly leirat volt nekem elektronikából, párszor el kellett olvasni, mire leülepedett.
Mivel a Marklin teljesen váltóáramot használ ezért gondoltam hogy a világítás, jelzők, stb egy teljesen külön áramforrásról legyen táplálva. No meg a jelenlegi Marklin trafóim a kisebb teljesítményű tartományba tartoznak, kb 10W a terhelhetőségük. Ez azt jelenti, hogy egy mozdony tud futni egy trafóról, és mellette még elviseli két váltó egyidejű kapcsolását a trafó az üzemfeszültség esése nélkül. Egy második mozdony elindításánál ugyan arról a trafóról, már érezhető az üzemfeszültség esés. Amint tudok beszerzek erősebb Marklin vagy Titan trafókat, amik 30-40W körüli teljesítmény leadására képesek, illetve a Marklin gyártott tartozék trafót is ami csak 16V váltót ad le 50-60W teljesítménnyel. Legalább egy nagyméretű trafóra mindenképpen szükségem van a fővonal működtetéséhez.
Van még jó néhány hagyományos LED-em ezeket is elhasználom a jelző építéshez, az alap asztalon létesülő jelzőkhöz. A fejállomás Bejrati és kijárati jelzőit azonban valószínűleg már SMD technikával próbálom kivitelezni.
A vonatvezérléshez pedig kénytelen vagyok a Marklin rendszerű trafókat alkalmazni, mivel analóg a pálya ezért az irányváltáshoz szükségem van a 24 voltos impulzusra és ezt a sima egyenáramos modellvasút trafók nem tudják.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3405 üzenetére
Gratula!
Szépen világítanak a jelzők!
Az oszlopra nincsen ötletem, annyira finom kis dolog, hogy tényleg a fotomaratás tűnik az egyetlen járható útnak. Én azt hiszem nem fogom ennyire kihegyezni a dolgot, mert ilyen technikát itt nem tudok hirtelenjében felkutatni. Valszeg sima réz, vagy műanyag csövet fogok alkalmazni jelzőoszlopnak.
Az ismétlő jelzőnél -szerintem- felesleges mind a négy ledet levezetékelni, mert ugye ott mindig együtt világít egy-egy fehér a sárgával illetve a zölddel, vagyis csak két jelzésképe van a jelzőnek. Következésképpen megspórolsz két ellenállást és némi vezetéket, ha a jelzőlapon összekötöd a ledeket. Ez csak a magánvéleményem, hangsúlyozom.
A jelzőkre a ledek főlé a fényvédő, vagy napellenző céljára műanyag golyóstoll betét? az kb. az az átmérő lehet. Persze hosszában valahogy el kell vágni.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3468 üzenetére
A reteszelést én is valami elektromágneses dologgal képzeltem el pontosan azon az elven ahogy az autók indítómotorjainak a behúzó mágnese működik. Csak természetesen sokkal finomabb kivitelben. Egy akkora mágnes brutálisakat lökne a fordító korongon, meg az áramfelvétele se piskóta egy olyannak.
Ez a videó se semmi, a bolond jenkik mit ki nem találnak... De ötletes, és nem fogja a helyet, csak megfelelő belmagasság kérdése. Szépen meg van csinálva az a réz-üveg meg talán plexi kombináció nagyon kultúrált képet ad a dolognak.
Kis alapterületű lakásban meg kimondottan ideális megoldás. Vajon mondjuk a H0 mennyire lenne látványos a magasban? Ezek a nagy marha 0-ás gépek jól mutattak ott fent. A H0 lehet elveszne a térben.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
jákob13
tag
válasz Batman2 #3472 üzenetére
Ez egy Air Wick - automatikus légfrissítőből kinyert meg hajtás pontosabban 2. Sok mindenre fel használható van itthon pár darab ami állandóan hibát jelez. Maga az elektronika halálozik el bennük. Elég sok helyre fel használható. A meghajtást az áttételtől 1 fogaskerékkel össze szerelt dörzs kerék adja át a korongnak.
[ Szerkesztve ]
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3510 üzenetére
Ez a Delta a Marklin digitális rendszerének lehet az alapja. Önálló rendszer, alapból négy mozdonyt tud vezérelni. Váltóáramú digitális vezérlés. Nekem csak ebben a BR86-ban van egy vezérlőmodul, a vezérlő egység nincsen meg hozzá, tehát egyelőre nem tudom használni.
[link]
A linken a Marklin hivatalos oldalára lehet jutni, ami kimondottan a delta rendszerrel foglalkozik. Sajnos csak németül és angolul beszél az oldal.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3584 üzenetére
Jó a meglátás. A múltheti tatabányai kiállításon tovább vadult a helyzet, ne tudjátok meg. Igaz egy tapló cigány volt az illető, gondolom valami uzsorás, vagy kurvafuttató. A büdös purdéja folyamatosan babrálta az asztalt, kb 8-szor szóltam rá, utána a buckalakóval is összeszólalkoztam, mert persze előadta magát a saját fajtája szintjén. A vége az lett, hogy nagy arc azt mondta menjek ki vele, majd kint elrendezzük. Kimentem...
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3587 üzenetére
Ez a plexi dolog nem hülyeség, de az árát ismerve egy terepasztalt körbehúzni vele, forintban százezres kiadás lenne szerintem. Persze mindenképpen kell valami védőkorlát. A sima oszlop\kötél kordon a magyaroknak szart sem ér, átgyalogolnak rajta gond nélkül. Mondjuk Angliában egy ilyen kiállításon nincs szükség kordonra, senkinek még csak eszébe sem jut, hogy hozzányúljon valamihez is. Gyerekek sem fekszenek rá az asztalra, nem turkálnak az alagutakban, stb. Emlékszem zsenge kölök koromból, úgy nagyjából harminc évvel ezelőttre gondolok, mikor még évente jó ha egy kiállítást szervezett a MAVOE. Leginkább a Keleti Pu. kultúrtermében és a körülötte lévő helységekben, vagy egyszer volt a Ferencvárosi Pu-n is valami épületben. Arra emlékszem oda nem volt kispálya kijutni akkor, nem volt még egyes villamos, stb. Talán a csepeli hévvel mentünk vágóhídig, vagy valami hasonló....
Na mindegy, a lényeg, hogy akkor még itt sem kellett kordon a terepasztalok köré, tudott mindenki viselkedni normálisan. Igaz akkor még inkébb csak a vasútmodellezés hívei jártak ilyen kiállításra, nem úgy volt mint ma, hogy elvisszük a gyereket rá, oszt hadd romboljon kedvére. Pedig akkor még a kiállított terepasztalok szinte kizárólag az NDK-s cuccokból épült asztalok voltak, amiket abban az időben azért egy átlag ember meg tudott fizetni. Akinek drága nyugati vasútja volt, az nem nagyon vitte kiállításra. De avval együtt, hogy szocreál cuccok voltak, mindenki tisztelte a másik tulajdonát és munkáját egy egy kiállításon.
Most meg a nagyarcú, vagy éppen baltaarcú szülő: Hát az csak egy játék! Mikor felvilágosítod, hogy mibe kerül az a játék, főleg ha egy ritkább darab, mert sorszámozott, vagy éppenséggel a II.V.V. előtt készült, vagyis nem igazán pótolható dolgokról beszélünk, akkor hanyatt vágódnak, hogy mi kerül bennük egy vidéki telefonszámba?A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3630 üzenetére
a kaszni és a forgóváz súrlódása korrigálható, egy mm-t le kell venni a kaszni alsó éléből és megszűnik a probléma. De a vonóerő tapadógyűrűk nélkül még akkor is nevetségesen kevés.
Itt a lényeg a kísérlet volt, a nagy gépeket nem akartam szétcincálni. De mivel a piko gép müxik a maga keretei között a Hornby cuccok simán menni fognak, azok elég nehéz darabok, van tapadógyűrű is a kerekeken, stb, stb...A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3651 üzenetére
Már lejátszottam a nyomtávszűkítést is, egyelőre a kanyarokban az sem segített. Mindenképpen kell a tapadógyűrű a gépre. A hajtott forgóváz mindkét kerekét kicserélem tapadó gyűrűs kerékre- ha tudok szerezni megfelelő átmérőjű kereket, az áramszedés pedig a nem meghajtott tengelyeken történik illetve a csúszószedőn.
Valószínűleg a csúszószedő ellenállása is belejátszik a vonóerő csökkenésbe, ezen nem nagyon tudok segíteni, csak úgy ha átalakítom a forhóváz maszkot, hogy feljebb kerüljön a szedő. Ezt is meg fogom lépni, ez a kísérleti fázis sajnos ilyen, nem megy a dolog elsőre. Viszont ha egy gép tökéletesre sikerül, akkor már a többit is gyerekjáték átépíteni.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3671 üzenetére
Üdv!
Ha felmész az oldalamra ott vannak fűtőház kartonmakettek. D-Master cuccai között is, illetve valami osztrák fűtőház és állomás épület is, víztoronnyal, tokkal vonóval. H0 méret, de pl. D-Master cuccai wordben készültek, word doksik, ott lehetőség van a kicsinyítésre, vegyél le minden elemet 74 százalékra és akkor tökéletes TT méretű épületeket tudsz csinálni. A PDF alakú dolgok kicsinyítéséhez sajnos tök hülye vagyok abban nem tudok segíteni. Esetleg a Gleimo.de oldalon szétnézni a szabadon letölthető makettek között, ott H0, TT, N méret tuti van.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3702 üzenetére
Üdv!
Pár éve jártam, de akkor asztal nélkül. Ezt a templomot ki akarta dobni egy ismerősöm, mert erősen hiányos volt, meg romos, lelakott, ahogy egy 20-30 éve dobálódó makett ki szokott nézni. Már csak virtusból is elkunyeráltam és nekikezdtem rendbe hozni amennyire tudtam. Persze az eredeti csicsás templomtornyot nem tudtam rekonstruálni, így egy egyszerűbb változatot csináltam. No meg körbe zöldségeletem és egy kis tömeget is ragasztottam ide oda.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3758 üzenetére
Üdv!
A pályaterv részletekre bontva egy pálya terve. A hat darab asztalrészből fog összeállni egy teljes pálya. Kb hat méteres hosszban.Ez még csak terv a fejemben illetve papíron. Eredetileg 0e pályának készült. De közben felmerült a gondolat, ha már hurcolós, kiállítós anyag lesz, célszerűbb volna normál H0 méretarányú pályának megépíteni, ebben az esetben viszont a hurkok helyett normálisan félkörös lezárás lenne, nem önmagába térne vissza a sín.
Viszont akkor jobb lenne elektromos váltókat használni, kellene két keresztváltó az állomásra, stb, stb. Szóval minden új gondolat ötlet újabb problémát, beszerzendő pályaelemeket jelent.Alaposan meg kell gondolni mi is legyen a dolog vége. A H0 javára tolja a mérleg nyelvét, hogy van rengeteg mozdony, kocsi, épület, vagyis csak a nyers terepet kell elkészíteni a berendezéséhez adva van sok minden.A jelenlegi asztalról ugyan is minden épület levehető, kiállítások idelyére átpakolható.
A 0e mellett csak a mérete szól, miszerint ugye egy jóval nagyobb méretarány, aprólékosabb látványosabb dolgokat lehet benne építeni sokkal könnyebben mint a H0 méretben. Rengeteg olcsó dolgot, kisautók, munkagépek, teherautók fel lehet használni a terephez szemben a H0-ás makettekkel, amik azért nem olcsóak. Viszont ehhez a mérethez a gőzösön kívül semmiféle gördülőállomány nincsen. VAgyis az asztal megépítése mellett ez egy újabb kocsigarnitúrát jelent, illetve méretarányos épületek elkészítését teszi szükségessé. Viszont tény, hogy nagyon látványos lenne. A vasúttörténetiben van egy nagy L.G.B. asztal, ahhoz hasonló lenne a dolog, persze akkora nem lenne. De minden esetre látványos dolog alakulna a 0e-ből is. Komolyan gondolkodom mi legyen a dolog végkifejlete.
A jelenlegi asztalon el lehet szórakozni a szerelvényekkel ez tény. tolatgatás ide oda, szerelvénycserék, stb... nem unja meg az ember egy darabig az biztos. Megfelelő mennyiségű mozdony és vagon áll rendelkezésre a forgalom lebonyolításához, változatos üzemet lehet végrehajtani. Persze, ha megépül a tervezett magasvasút, illetve a teher tároló, akkor még látványosabbá válik a dolog. A végső cél egy olyan asztal létrehozása, ahol az ember le tud ülni úgy játszani, hogy nem unja meg a dolgot órákig. Mondjuk én a jelenlegi rendszerrel is el tudtam szórakozni napokon keresztül, de ha van rá lehetőség, miért ne bővüljön a dolog? Egy kritériuma van, további helyet az asztal nem vehet igénybe a lakótérből. Vagyis most már okosan kell építkezni. Egy szint felfelé, és esetleg egy szint lefelé is. Majd meglátjuk, ötlet az van rengeteg. Hogy mi és hogyan valósul meg ez már a jövő zenéje. De bízom benne, hogy hamarosan látványos bővítésekkel jelentkezik szerény vasúttársaságom.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3859 üzenetére
Üdv!
6mm az anyagvastagság, nem életveszélyes a cucc. Viszont olcsóért tudom beszerezni. A rétegelt lemeznek itt is elég komoly ára van. Minden látható felület burkolva lesz, eltűnik a nyers felület.
Már a domborzat is elkészült, jelenleg szárad a ragasztó. Holnap-holnap után jön a gipszelés, utána pár nap szünet, amíg a gipsz tökéletesen megköt.
Onnan már csak a csinosítgatás van hátra. Terepfű, homok, sziklák, kavicsok, növényzet, stb. Remélem jövő hét végére ez az elem a helyére kerül. Akkor Rácuppanok a teherállomásra, amit addig szeretnék szerkezetkészre gyártani, vagyis zéró terep, de a pálya már működőképes.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Autós topik
- Mikrofon topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Fotók, videók mobillal
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Horgász topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen