Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz YanezTTrain #3291 üzenetére

    Szevasz

    A válaszom igen !

    Az a szabályozó, amit én alkalmaztam, az LM317-es, lineáris integrált stabilizátor.
    A bemeneti feszültsége kb. 3V-tól 40-ig terjedhet, a kimenete pedig 1,2V-tól 37V-ig állítható.
    A nagyobb tokozású verziók 1,5A folyamatos terhelést bírnak, a kisebbek, amit használtam a kapcsolásomban, azok 500mA max. terhelést bírnak.

    Tehát bőven belefér a 24V-os fesz tüske a 40V-os bemeneti fesz. határba.
    Ráadásul, ha a szabályozó bemenetére egy nagyobb kondit is kötünk, akkor az a 24V-os impulzus nagy részét el is nyeli és nem kerül rá az IC-re, így semmiképpen sem károsodhatnak, és garantált a kimeneti feszültség stabilan tartása is.
    És mivel egy kétutas egyenirányítóval indul az egész kapcsolás, így maga a váltakozó áramú táplálás sem gond neki.
    Az menetirányszerinti, irányváltó végzárfényt viszont nem tudom, hogy ebben a váltóáramú rendszerben meg lehetne e valósítani, csak olyan biztos, ami folyamatosan világít mindkét felé.

    Az áramkör puffer akkuval való kiegészítéséről írtam is, hogy én is gondolkodom rajta, van is ráv tervem, egy olyan megoldás lenne, hogy a kocsi aljára egy mikrokapcsolót tennék, amivel lehet ki-be lehet kapcsolni az akkukat, ha pl. eltesszük, nem használjuk egy ideig a kocsit, vagy nem akarjuk üzemeltetni a belső világítást.
    A probléma az, hogy nem találtam eléggé kicsi méretű akkut, ami nem foglal el nagy helyet és nem rondítja el a kocsi belsejét.
    Ráadásul vékonyban is csak hengeres van, szögletes nincsen, csak nagyobb, ami talán jobban illeszkedne a kocsi belsőhöz.

    Másik megoldás lehetne erre a szuper kondenzátoros megoldás, amiből igen nagy kapacitás igen kicsi méretben beszerezhető és akár a kocsi alján is elfér, tömege pedig gramm alatt van, tehát még a TT méretnél, esetemben sem okoz semmi gondot a vontatási tulajdonságokban !
    Ennek már utána érdeklődtem, neten már 500-600Ft-ért lehet kapni alkamas példányt, az itteni boltokban viszont sajnos csak nagyon korlátozottan kaphatóak ezek, és drágábban.
    900Ft-ért tudtak egyet mutatni, ami talán jó lenne, már nem elékszem pontosan a feszültség értékére, hogy megfelelő e vagy sem.
    Jelenleg más projektem dolgozom, de ha majd újra belekezdek a modelvasúti kocsi világításba, akkor ennek a vágáre járok és szólok ! :K

    Az eddigi áramköröm normál kondikkal készült, amikből megfelelő kapacitásút, és méretűt a kocsiba téve, mx. 5-6 másodprec utóvilágítást lehetett elérni. Ezeknek töredéke a kapacitása az említett másik típushoz képest.

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák