- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Xiaomi Mi 11i - inkább
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
ma Megnéztük, hogy tényleg okosóra lett-e a Huawei fitnesz karperecéből.
-
Deadlock - Kiszivárgott néhány kép a Valve Overwatch klónjából
gp A játék a hírek szerint nem egyszerűen a Blizzard játékának a másolata lesz, hanem több stílus is összekeveredik benne.
-
AMD-s alternatívát ajánl az NVIDIA AI ellen a Microsoft
it AMD-s alternatívát kapnak az NVIDIA AI-processzorokra a Microsoft felhős ügyfelei.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Ear001
addikt
válasz letoltobeze #102984 üzenetére
Hangszereket, térdarabokat a modern felvételtechnika amúgy is szeret természetellenesen kiemelni, durva multimikrofonozással, közelmikrofonozással, egfektezéssel stb, és bizonyos hangkeltő eszközök is. Nekem az élő megszólalás nagyon nem olyan, mint amit a Soltanus csinál, és ez zavar.
-
Ear001
addikt
válasz RetepNyaraB #103452 üzenetére
Igen, függ a felvételtechnikától is, de az nagyjából minden monó felvételen hallható, hogy a hangszerek arányai és irányai, az összhatás sokkal természetesebb, sokkal közelebb van ahhoz, ami egy koncerten, kihangosítatlanul történik, mint a sztereó felvételek 99%-nál.
Az ugyan nem monó sajátosság, hanem a korszakhoz tartozik, hogy a felvételeken megtanult, begyakorolt előadások szólnak, és nem hangonként editált kreálmányok. Az viszont monó dolog, hogy a mikrofon(ok) helyét gondosan meg kell keresni, sokkal kevesebbet lehet bízni a menet közbeni, netán utólagos keverésre, mert akkor nagyon kilóg a lóláb. Az előadók ezért egész másképp játszanak a dinamikával, a mikrofontól való távolsággal. Tök más, amikor egy gospel kórus fel a valóságban is ellép a mikrofontól, mintha ezt a keverőasztalon csinálnák meg. És igen, megvan a térérzét, mind a három dimenzió. Ehhez képet a legtöbb sztereó felvétel olyan, mint egy csak ízfokozókból álló étel.
-
Ear001
addikt
válasz chrisnagy13 #103542 üzenetére
Vagy mögötted. Mondjuk egy kisebb templomban az orgona. Vagy mondjuk egy Beethoven 9.-nél is fura lenne, ha a kórus nincs kiemelve a zenekar mögül, és ezt nem hallod élőben.
-
Ear001
addikt
válasz RetepNyaraB #103640 üzenetére
Hát a Royal Albert Hall az olyan, mint nálunk a BS, van ott minden, még ilyen zászlólobogtatós nagyonnemPC is. Majd ha a Barbicanban játszik, hát akkor lesz nagy a baj.
-
-
-
Ear001
addikt
válasz RetepNyaraB #104006 üzenetére
Sajnos alapelv lett, hogy a hangmérnök újrateremt. Nagyon hosszasan tudjak magyarázni miért, de arra nincs válaszuk, hogy mondjuk az ötvenes évek három mikrofonnal felvett nagyzenekari felvételei miért is referenciák, és vágyott minőségüek mind a mai napig.
-
Ear001
addikt
válasz Remus389 #104009 üzenetére
Az első érved általában nem igaz. A második igen, miszerint hangokból montázsolnak kiadványt, ami miatt a legtöbb felvételen nincs ív, koncepció, csak hangonkénti tökéletesség. A harmadik megint nem igaz.
Valamint azt mondod, hogy a rettentő veszteséggel tömörített felvétel jobb, mint az eredeti.
-
Ear001
addikt
válasz Remus389 #104014 üzenetére
Teljesen életszerű egy zenésznek mindentől elszigetelve egy visszhangmentes, fura akusztikájú helyen játszania játszania, ne adja ég fejhallgatóval kapva a többiek játékát. A többszöri elpróbálásra a ami stúdióárak mellet nincs lehetőség, gyakran a felvétel az első, amikor a zenekar tagjai játsszák a művet. Ezért is kell hangonként összerakni, mert nincs meg a lehetősége annak, hogy olyan összegyakorolt és bejátszott előadásokat vegyenek fel, mint az 50-60-as években.
Nincs olyan, hogy ideális mikrofontávolság. Számomra ez jó pár méter és lehetőleg csak két mikrofont jelent, a modern felvételi technikáknál meg egy akusztikus gitárra is felraknak 3 mikrofont, és majd összekeverik. A közelmikrofonozás megteremtette a lehetőséget, hogy zenejátszásra alkalmatlan helyeken történjen zenei felvétel. A hangmérnök és zenei rendező pedig megkapta a hatalmat, hogy a saját elképzelései szerinti, többé-kevésbé természetellenes megszólalást kreáljon, amit a stúdióberendezések tovább erősítenek.
Az írásodból az derül ki nekem, hogy nagyon nem vagy képbe a felvételi módszerekkel és eljárásokkal, mert akkor nem írnál ilyet: "Élőzene esetén te mint hallgató, jellemzően nem ott vagy ahol a legjobban szólhat." Lehet, hogy nem ideális a hallgatási pozíció, de a legtöbb stúdiófelvételnél nincs is hallgatási pozíció, hiszen a legtöbbször nincs is előadás egy térben és időben amit felvennének, az csak az editáló asztalon lesz egész.
-
Ear001
addikt
válasz Remus389 #104030 üzenetére
Miért, a mikrofont kikerüli a Boeing, meg a metró, a városi forgalom zaja? Meg a köhögés?
Az Olasz Intézetben, ahol rengeteg magyar felvétel készült, legfeljebb öt percet tudtak egyszerre rögzíteni, mert utána túl hangos volt a madárcsicsergés. Akkor valaki jó nagyot ráütött az erre a célra bekészített üstdobra, mire kicsit elrebbentek a madarak, és lehetett megint felvenni. Egy csomó ott készült felvételen hallani is a csipogást! -
Ear001
addikt
válasz RetepNyaraB #104207 üzenetére
-
-
Ear001
addikt
válasz Remus389 #104227 üzenetére
Tessék:
"Abban azonban biztos vagyok, hogy ami egy digitális felvételen madárcsicsergésnek hat, az nem más, mint madarak csicsergése. Az Olasz Intézet e célra használt termét üvegtető fedi, ami igen alkalmas arra, hogy a háztetőn fészküket őrző verebek hangját a felvételhez szükséges dinamikai szinten átengedje. Amikor a lárma olyan méreteket ölt, hogy az mondjuk egy szóló hegedűvel is konkurálni tud, a nagydobos ágyúdörgést imitáló ütésével mintegy elriaszt néhány példányt a hangoskodók közül, aminek köszönhetően néhány percig akár még felvételt is lehet készíteni. A Liszt Ferenc Kamarazenekar felvételekor bizonyára nem volt jelen ütőhangszer játékos, ezért maradhatott el a megváltó dobütés. Javaslom tehát a Hungarotonnak, hogy a hasonló eseteket elkerülendő, alkalmazzon néhány ütőst - van Pesten elég állás nélküli schlagwerkes..."
És hogy mennyire nem tökéletes egy felvétel, már a helyszín kiválasztásánál sem, itt van egy hangmérnök vallomása. -
Ear001
addikt
válasz CoroStar86 #104369 üzenetére
És mi lesz előtte? Mert az is sokat számít.
A Focal amúgy jó lehet, de az Anttal nagyon jó volt az Amiron Home is. Focalból a Hemp, vagy az RX1x az F paddal.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz stellaz #104480 üzenetére
Mert Tamás extrém mód zajérzékeny. Emiatt adott el 47 lab CD játszót (hangos volt a nyitott házban a mechanika), NAS-t, erősítőből a Pathost, a Raal-t, valamelyik ukrán csodát, stb.
A trafó pedig meg tudja szórni némileg az alkatrészeket, és ezért távolabb vinni a kapcsolástól, ki és bemenetektől minden esetben jó ötlet.
-
Ear001
addikt
válasz RetepNyaraB #104485 üzenetére
Egész más a reprodukáló rendszer zaja, meg az, ami a zene része, pláne akkor, ha a rendszer rendkívül emócionálisan, nagyon sok tekintetben valósághűen szól. Ilyenkor a zaja felnagyítódik. Engem is zavart már lemezjátszó motor surrogás, meg hasonlók.
-
Ear001
addikt
válasz RetepNyaraB #104571 üzenetére
Nem tudom, nekem a Müpa 5 sor be tud jönni. A Zeneakadémia tényleg mindegy, mert egy nagyobb zenekert hülyeség oda beültetni, a terem túl hamar megtelik enrgiával, így oda a színek, a finomságok, a dinamika. Régen se volt jó, most sem az.
-
Ear001
addikt
válasz RetepNyaraB #104937 üzenetére
Lehet, hogy gyökeresen másképp tudunk hallani, de azért néha egyformán. Szóval nálam is volt NoVa cucca, és ez jött ki nekem:
Sose gondoltam, hogy otthon, kisiparban lehet ilyen füleseket gyártani. Abszolút profi kivitelűek, ahogy látom bírják a strapát, és ahogy hallom, megfontolt elképzelések vannak a megcsinálásuk mögött.
A stack. Őszintén, nem egészen értem ezt a kombót. Először is a D/A-nak is kell külön táp, mert ha nem kap, csak a sima adat USB-ről, akkor rettentő nagy bereccsenésekre képes. Ami meg megszólal, az meg nem érdemli meg ezt a sok ide-oda tekergőző kébelt. Uncsi, minden nagyon egyforma, udvarias, kimért rajta. Őszintén, a telefonom, ami egy Pixel 4 a legtöbbször jobban szólt, mint ez a kombó. Egy dobozos D/A-amp kombótól is hallottam ennél nekem sokkal-sokkal jobban tetsző hangot. Járt nálam xDuoo, Centrance, az mind-mind karakteresebb, a MicroFluent gólokkal jobb, még úgy is, hogy bkercso nagyon vigyáz arra, hogy ha lehet, semerre se vigye el a hangot.
Fülbedugók.
Na ez érdekes kör. Nekem túl nagy mind a három, 2-3 perc után már kellemetlenül nyomják a fülemet, ezért 15 percnél egyiket sem hallgattam egyhuzamba. Talán hosszabb idő jót tett volna az összeszokáshoz.
Fehét zsinóros. Egyáltalán nincs alja, távolságtartó - nekem nagyon olcsó hangkeltő eszközök hangzása jutott eszembe róla. Talán helyezgetéssel, szivacsozással lehetett volna jobb hangot kihozni belőle, de mivel kényelmetlen is volt a viselése, ezért hamar lemondtam róla.Réz zsinóros. Valami fura visszhang van rajta. Ez bizonyos zenéket jól feldob, másokon nem működik jól. Ráadásul bizonyos zenéken hihetetlenül véznává válik a hang - ennek talán műszaki okai is vannak. További próba -lásd fenn.
A vastag dugós. Na ez már jó. Van alja, dinamikája, színpada. Érdekes, hogy egyszerre hallani a zenét meg a környezetet vele. Viszont a Gradóhoz képest ez sem egybefüggő, bizonyos hangzás darabokat kiemel, és ez nem csak a frekiátvitelre vontakozik. Ezzel azért már lehet élvezettel zenét hallgatni, többféle stílusban. Ez ügyes darab, a környezeti zajtól függetlenül meglepően bő spektrumban jelenít meg zenét. Ha nem nyomná a fülem kényelmetlenül, egy ilyen beszerzésén elgondolkodnék, bizonyos helyzetekben ideális darab lehetne.
Hemp. Nekem ez egy teljesen hihető zenei világ. Elhiszem, hogy ott és így szólalt meg a zenekar, a zene. Mindegy, hogy telefon vagy a stack, vagy a saját elektronikáim, ezt a világot mindig hozza, pedig attól függően, hogy mi van előtte, nagyon más a megszólalása. Sajna megint kiszavazta a család, nekik túl hangos kifelé. Én ezt keresném zártban. Nekem ráadásul kényelmes is, az egyik legkényelmesebb fejes, bár a zsinórja gusztustalanul merev, azzal trükközni kell, de a hangzásának elengedhetetlen része. (Tudom, mert próbáltam átalakított Hemp-et, amin volt csatlakozó a fejes alján, és mással is össze lehetett dugni.)
Még egyszer nagyon köszönöm a lehetőséget, nagyon érdekes és tanulságos próba volt.
-
Ear001
addikt
ASR és tudomány? Hát jól bepaliztak. Szerintem itt a legtöbbünknek az a célja, hogy a maga számára zavaroktól mentes, élvezetet nyújtó zenehallgató környezetet teremtsen. Aki egy kicsit is nyitott, az hamar rájön, hogy nincs egyetlen tökéletes rendszer, nem csak egy út van előre, és több, egymástól meglehetősen eltérő megszólalás is önmagában kerek, hihető és inspiráló tud lenni - pont úgy, mint a való világ zenei megszólalásai.
Amír viszont hittérít. Nem megérteni próbál, hanem kijelent. Ellenérvek nem számítanak, arra csak még hangosabb a saját, egység sugarú kijelentések hangoztatása. Igazi szekta, amiből a szektavezér jól megél.
-
Ear001
addikt
válasz stellaz #105275 üzenetére
Hát, már az eleje sem stimmel. Nem csak a dobhártyánkkal hallunk.
És a vége sem. Kicsit nézz utána, miféle szenvedés megy a fejhallgató mérés szabványosítása körül, lásd mondjuk zsírral kikent szigetelés a fülpárna és a mérőlap között, vagy éppen a mérőfül szabványos méretezése. Pont a fejhallgató az, amin egy egyszerűnek tűnő frekvenciaátvitel mérés is nehezen kivitelezhető, nehezen ismételhető, és erős határok között értelmezhető.
-
Ear001
addikt
válasz emiki6 #105917 üzenetére
Biztos jó videó, de hogy mire? Bámulatos túlegyszerűsítése a dolgoknak a frekvenciaátvitelre egyszerűsíteni a hangzást. Például az erősítőknél kábé minden piszlicsáré szar is nyíl egyenes vonalat húz 20Hz-20kHz között, azt mégis vannak köztük melegek, meg sötétek, meg fényese.
-
Ear001
addikt
válasz stellaz #105973 üzenetére
Van hangminőségre és hangnyomásra épített autóhifi, és mindkettővel versenyeznek is. Te alighanem utóbbiban ülhettél, de valami egyszerű kis szerkezetben, vagy még inkább egy demó autóban, amit a látvány kedvéért építettek. A komolyabbakba tilos beülni méréskor, maradandó károsodást tudnak okozni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutató Beyerdynamic DT880 Bass Mod
- Hír Eszement zajszűrő koncepció a Panasonictól
- Hír Üvegborítású high-end fejhallgató a Sennheisertől
- Hír Hamarosan érkezik a kézzel készített high-end fejhallgató Japánból
- Hír Abszolút prémium high end fejhallgatót villantott a Grado
- Blogbejegyzés Gyémántokkal "kipitykézett" Focal fejhallgató 30 millióért
- Hír Korrektnek tűnő fejhallgatóval jelentkezik az Onkyo
- Hír Fa fejhallgatóval próbálkozik a JVC
- ÁR ALATThinkPad Thunderbolt 3 Dock (40AC) úttörő, 13 portos dokkoló megoldás akár ingyenes szállítás
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Eladó i5 7500 3.4GHz + ASUS GTX 1050 Ti 4GB + 2x8GB DDR4 2400MHz + Kingston 500GB SSD
- Huawei Sound - Co-Engineered with Devialet - gyönyörű kis méregzsák
- iPhone 13 mini RED 256GB tárhely - független
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs