- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kornel #97501 üzenetére
Egy egészen más dolog miatt dugózzák le.
Gondolkodtál már rajta, mitől lesz berakva a szívósor karbonnal? Minden turbómotor szívócsövében van egy kicsi olajfilm. Erre az olajfilmre az EGR ráereszti a turbóbóo a 7-900 fokos kipufogógázt, ami azonnal odaégeti az olajat a szívócső falára. Egy idő után teljesen berakódik. Akkor érdemes levakítani ezt az átjárót, ha előtte kipucoltatod a szívósort is. Így mindig hideg levegőt szív a motor, nem rakódik le szinte semmi. Nem a kipufogógáz összetételével van a gond, hanem a hőmérsékletével. He le lenne hűtve, akkor kevesebb gondot okozna.
A füstölésről meg annyit, hogy a fekete füst sok naftát és kevés levegőt jelent(rossz keverék arány, elégtelen égés). Addig kormol, míg a turbó kienyenlíti a kívánt nyomást az aktuálissal. Ez a turbó állapotától függ. Egy jó turbó szinte azonnal, egy kevésbé jó késik 2-3 másodpercet, egy rossz turbó soha nem éri el a kívánt nyomást. Ha levakítod az EGR szelepet, akkor picit halarabb eléri, mert nem kell befújnia a nyitott EGR és a turbó közötti csövet is. Padlógázon amúgy is teljesen zárva van az EGR, csak pici időbe telik, míg bezáródik. Egy jó turbó diesel egy padlógázra nyom egy fekete pamacsot, ami azonnal megszűnik, utána már csak forró, átlátszó gázcsóvával söpri maga mögött a port.
[ Szerkesztve ]
-
-
Typhoon47
őstag
válasz Mágus2 #97502 üzenetére
Akkor érdemes levakítani ezt az átjárót, ha előtte kipucoltatod a szívósort is.
Ezt örülök, hogy valaki leírta, mert valóban így van. Viszont amit én sose értettem (és ezért se dugóztattam le a mondimat) az az, hogy hogyan tudod úgy levenni a szívosort vagy az EGR-t, hogy a benne lévő kis kokszdarabkák ne induljanak el a soron, komoly károkat okozva?
"Education is important but big biceps are importanter"
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Typhoon47 #97508 üzenetére
Össze van égve benne a cucc, nem mozog, ezért nem értem mire gondolsz. Csavarhúzóval kell kikaparni, de nem a motoron. Leveszed, kikaparod, kiégeted, vagy feloldod, majd visszaszereled a tiszta alkatrészeket. Nem elég megbontani a rendszert, mert akkor a pucolás szorán behullik minden a szelepekhez.
[ Szerkesztve ]
-
zsoltee10
addikt
Sziasztok!
Továbbra sincs meg a megfelelő autó, de úgy néz ki, hogy a télen összejön rá a pénz úgy, hogy az ne üssön krátert a családi költségvetésben. A keret 3MFt, ebben már benne kéne lennie az első szerviznek is, meg az átírásnak, de egy jó vétel esetén +100-200eFt nem gond.
Szóval ott tartottunk, hogy családi járgány kellene, a kislányom jövőre kezdi az óvodát és úgy néz ki, hogy a szomszéd városba fogjuk hordani, mert a helyi leendő kiscsoport népességösszetétele nagyon veszélyes...
No de, ezen kívül további követelményeknek kell megfelelnie. Nagyon kéne a gazdaságba egy olyan járgány, amivel sáros földúton is meg tudom közelíteni az erdőt, mert ma kimentem fát vágni és a műútról gyalogoltam 3km-t. Ráadásul néha jó lenne kimenni 2-3 segítséggel... Erre a célra viszont nem fogok fenntartani egy szutykos Nivát, hogy legyen mivel szívni. Na és persze télen is el tudjunk menni a szomszéd városba, szóval valami 4x4 hajtású, magas hasú kocsi lenne jó. Továbbá természetesen automata legyen, különben a feleségem nem fogja használni, márpedig a kislánnyal ő fog közlekedni a terv szerint.Éves tervezett használat napi átlag 50-60km, tehát mondjuk évi 15ekm.
[ Szerkesztve ]
-
alázógyík
őstag
válasz zsoltee10 #97511 üzenetére
Veszel egy normális autót, és mellé egy ilyen ARO-t.
Erdőbe, sárban császkálni tökéletes, a gatyád se fog rámenni.
-
Zola007
veterán
válasz zsoltee10 #97519 üzenetére
Esetleg egy Dacia Duster vagy egy Honda CRV?
Dusterrel horgászboltos ismerős nagyon elégedett
családinak vették, de árut is szokott benne vinni és azzal jár pecázni isCR V-t meg egyik barátom szintén nemrég vett, erős, stabil szekrény, de a 150 ló tud lépni is ha kell a
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
zsoltee10
addikt
A Duster nekem is tetszik, csak nincs belőle automata.
Amik nekem beugrottak, CR-V, RAV4, Vitara. Benzin+automata = 10L/100km. hmmm...
-
nagyúr
válasz zsoltee10 #97522 üzenetére
Évi 15.000-re akkor is benzint vennék, hiába 10L/100km. főleg ha asszony fogja használni, ő aztán nem fog figyelni semmire, nincs turbóhűtés meg ilyenek RAV4 szerintem kicsi, mondanám hogy HILUX, de abból az automata nem épp 3 mill... amúgy meg hogy lett jogsija ha nem tud kuplungolni?
-
-
nagyúr
válasz bitpork #97525 üzenetére
WTF?! Lol és akkor automata autón tanulsz vezetni? Ez szarabb mintha dízelen tanulnál és nem azért mert dízel ellenes vagyok, hanem azért mert nem tanítják meg a tanulókat normálisan elindulni és amikor beülnek az első benzines autóba akkor faszántosan lefulladnak vele
-
zsoltee10
addikt
válasz tboy93 #97523 üzenetére
tudott kuplungolni, csak a jogis megszerzése után nem vezetett 3 évig, aztán egy kicsit igen, de nem érezte az autót, nem szerette az egészet. Később ment automataváltós kocsival és rájött, hogy az mennyivel egyszerűbb. Nyugodtabb, mert nem kell az autóra figyelnie, csak a forgalomra. Így meg én is nyugodtabb lennék.
Tetszik a Honda
bitpork: Van ilyen itthon? Amúgy egy sima Poloval tette le a jogsit, csak már régen volt.
-
nagyúr
válasz tboy93 #97528 üzenetére
Egy mostani (J??) astra kombi volt, 1.7 dízel, szicíliában. Ha a 10 nap alatt amíg nálunk volt, vagy 30x nem fulladtam le vele, akkor egyszer se Már magam előtt is égett a pofám, és persze szidtam is a kocsit mint szódás a lovát Akkor utáltam meg azt a szériát, de nagyonnagyon
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
runner 125
nagyúr
válasz zsoltee10 #97511 üzenetére
Nah, csak SUV vonalon kötöttél ki. Már szept elején is kérdeztem. Városi kisautóról letettetek, ahelyett lenne egy nagyobb, mindenes családi?
A gömbölyű CR-V hajtása sokkal rosszabb, mint az elődjeinek, ráadásul az már kifejezetten városi SUV, max. padkára (alacsonyabb, sokkal rosszabb terepszögek, még csak rosszabb földútra sem való).
10 literes fogyasztást talán a kézi váltós 2.0 benzines CR-V-vel lehet elérni. A Vitara és a RAV4 kézi váltósa 11-12 liter környéke, mivel állandó 4 kerekesek. Viszont a GV hajtása a legfrankóbb, nehezebb terepen is elboldogul (van benne felező és elektronikus - fékezgetős - diffizár) Autománál nyugodtan rászámolhatsz plusz 1 litert mindre.
X-Trail sem lehet rossz vétel, de a 12 literrel ott is számolj.Egyébként spritmonitor szerint is a CR-V eszi a legkevesebbet. 11-ből kijön a 2.0 autmata benzin.
Ezeket nézném meg: 01, 02, 03, 04
Egyébként nagy SUV kell? HR-V? Nekem olyan van, nagyon remek kis járgány. 4 embernek baromi kényelmes. Csendes, nincs műanyagzörej, szög egyszerű felépítésű, alap extrákat mind tartalmazza (szervó, ABS, 4 x el. ablak, légkondi, első ülésfűtés, ködlámpa) korrekt a fogyasztása (7-8l) és mivel könnyebb, mint a klassziks mai SUV-ok, jobban elboldogul terepen.
01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10. Nem mellesleg jóval olcsóbb.
Hátul pl nagyobb a lábtér, mint az S60-ban. Csomagtere kisebb, de egy hétvégi bevásárlás simán belefér. Ezen kívül más hátrányát nem tudok.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
nagyúr
jó akkor úgy mondom, hogy a dízelt lehet úgy kényelmesen használni, hogy indulásnál nem adsz gázt
-
-
LógaGéza
addikt
válasz tboy93 #97526 üzenetére
Dízel B5.5 Passaton vizsgáztam. Faterék W203as Mercije dízel, és a Caddy is az. Első benzines járgány amit vezettem, az a Civic volt, amit elhoztam. Mikor beleültem kipróbálni az eladóval, annak rendje és módja szerint le is fulladtam Kicsit furcsán nézett, de mikor elmondtam mi a helyzet, megértette
[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
LógaGéza
addikt
válasz tboy93 #97541 üzenetére
Fogjuk rá, mostanában már csak akkor sikerül lefulladni, ha tolatás után gyorsan indulnék előre. Viszont ez lehet 7G betegség, ugyanis láttam a napokban melóhely mellett egy 7G Civicet, és tolatás után mikor elindult volna előre, ugyanúgy lefulladt ahogy én szoktam
Viszont igen, hazaúton nagyjából hozzászoktam - messze van Siófoktól Békés megye...
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
zsoltee10
addikt
válasz runner 125 #97531 üzenetére
Igen, alapvetően sose voltam SUV párti, de be kell látnom, hogy nagyon praktikus jószág.
Köszönöm a tanácsokat, a HRV régi és pici a csomagtartó, hahu-n nincs választék, a legfiatalabb 12 éves. Legalább 6-8 évre veszem a kocsit, persze ez még változhat. Hagyományos dízel+automata miért hiánycikk a kategóriában? BMW, Mercedest kivéve persze...
-
nagyúr
-
Zola007
veterán
válasz LógaGéza #97543 üzenetére
swift2 3 éve van meg, de még mostanság is lefulladok néha (1-2 havonta). Fórumában ahogy néztem, nem én vagyok az egyetlen, pedig előtt 8 évig vezettem Ladát, swift1-et, fiat tipot, daewo lanost, egyikkel se sikerült
mondjuk én le.szromMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
kovacsroli
senior tag
válasz Zola007 #97548 üzenetére
Én is kb 1-2 havonta fullasztom le a fiestát, engem sem zavar, viszont ami ennél sokkal érdekesebb,
a céges 2.0 TDI Octaviaval rendszeresen lefulladok kettesben
Azelőtt nem gondoltam, hogy ez lehetségesHa hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
Zola007
veterán
válasz kovacsroli #97549 üzenetére
na ott viszont szerintem valami turpisság van, hogy annyira leesik a fordulat. Nem is hallottam még ilyenről
mennyinél váltod el?Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest