Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mágus2

    Közösségépítő

    válasz Kornel #97501 üzenetére

    Egy egészen más dolog miatt dugózzák le. :K

    Gondolkodtál már rajta, mitől lesz berakva a szívósor karbonnal? Minden turbómotor szívócsövében van egy kicsi olajfilm. Erre az olajfilmre az EGR ráereszti a turbóbóo a 7-900 fokos kipufogógázt, ami azonnal odaégeti az olajat a szívócső falára. Egy idő után teljesen berakódik. Akkor érdemes levakítani ezt az átjárót, ha előtte kipucoltatod a szívósort is. Így mindig hideg levegőt szív a motor, nem rakódik le szinte semmi. Nem a kipufogógáz összetételével van a gond, hanem a hőmérsékletével. He le lenne hűtve, akkor kevesebb gondot okozna.

    A füstölésről meg annyit, hogy a fekete füst sok naftát és kevés levegőt jelent(rossz keverék arány, elégtelen égés). Addig kormol, míg a turbó kienyenlíti a kívánt nyomást az aktuálissal. Ez a turbó állapotától függ. Egy jó turbó szinte azonnal, egy kevésbé jó késik 2-3 másodpercet, egy rossz turbó soha nem éri el a kívánt nyomást. Ha levakítod az EGR szelepet, akkor picit halarabb eléri, mert nem kell befújnia a nyitott EGR és a turbó közötti csövet is. Padlógázon amúgy is teljesen zárva van az EGR, csak pici időbe telik, míg bezáródik. Egy jó turbó diesel egy padlógázra nyom egy fekete pamacsot, ami azonnal megszűnik, utána már csak forró, átlátszó gázcsóvával söpri maga mögött a port.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák