- iPhone topik
- Yettel topik
- Fotók, videók mobillal
- Mobil flották
- Android szakmai topik
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Asus ROG Phone 8 Pro - az élet nem csak játék és mese
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
LámaZ
addikt
válasz runner 125 #97239 üzenetére
Vajon az autógyártók miért nem olyan kocsikat gyártanak, amelyeknél nincs szükség utólagos korrózió elleni védelemre?
Mert simán tudnának ilyeneket gyártani, és meg merem kockáztatni, hogy nem is dobná meg olyan nagyon a költségeket. Költői kérdés volt csak.Legyen minden jó!
-
Declare
őstag
En könnyen el tudom kepzelni, hogy komolyan megdobna az auto arat. Azert ugyan olyan teherbirasu es tulajdonsagu anyag az lehet, hogy csak valami speci kompozit lehetne....
Nekem azt mondta az autoszerelö, amikor a kocsi aljan a rozsdara racsodalkoztam, hogy "persze hogy rohad...ez egy opel" "...de ne aggodjak, mire a rozsda miatt elrohad az alja, mar reg a kukaban lesz a motor"... Hat gondoltam magamban, nem vagy egy kicsit kiegve? de aztan amugy siman lehet, hogy igaza van
[ Szerkesztve ]
-
Kbali
nagyúr
válasz tboy93 #97248 üzenetére
Ez teherautó - simán lehet, mert a Mercinek is rugalmas szerviz periódusa van - és vagy bizonyos idő letelte után vagy km-nél a vezérlés szól, hogy csere. Ha nem hiszed, kérd el tőle a szervizkönyvet.
A furgonoknál pont ezzel szoktak a gyártók reklámozni, hogy az előírt karbantartó anyagokat használva milyen ritkán kell rendszeres szervizre menni (40-100e km). Ráadásul ezekben általában nem 3-4 liter olaj kering, mint egy átlag személyautóban.
SZVSZ el kellene már hinni az autógyártóknak, ha arra vállalnak garanciát, hogy rugalmas a szervizintervallum. Persze ez megint a hazai tulajok olcsójánoskodása, hogy jó lesz okosba' 10 ezrenként a bármilyen minősítésű olajat cserélgetni, mert úgy olcsóbb. -
Declare
őstag
Mire vallal garanciat? Az elsö par evre igen....addig ha nem cserel olajat is elmegy mnden. Itt a kerdes azon van, hogy vajon a 5-8-10-12 eves autonak mi lesz a motorjaval/turbojaval stb....amikor a garancia es egyebek mar senkit nem erdekel, ellenben nagyon szivesen motor generalozzak neked az ilyen olyan nyügökkel telelevö motorodat.
-
Kbali
nagyúr
válasz tboy93 #97259 üzenetére
Nem csak az olajtól függ, hanem az eszköz egészében van úgy tervezve - lásd a Renault anno hiába emelte meg a csereperiódust 30e km-re, ha semmit egyebet nem tettek mellé - volt is belőle gond.
Declare - meddig vállaljon garanciát? Ezer évig, 20-ig? Megtehetné - vidd márkaszervizbe az autót minden évben, de beépítik az eladási árba is - lásd. Kia - elég egy véletlenül kihagyott (túlhordott) szerviz és máris ugrott a 7 év garancia (ami nem is teljeskörű)...[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
A kerdes egyszerü. Az autogyarto azt mondja, mit kell tenned ahhoz, hogy az elsö par evben ne menjen tönkre az autod. Öt ennyi erdekli.
Mi meg arrol beszelgetünk, mit erdemes tenni egy idösebb motorral (hasznalt autoval), hogy meg par evig lehetö legnagyobb valoszinüseggel müködjön megfelelöen, minnel kisebb raköltes mellett. Ebböl a szempontbol viszont eleg egyöntetü mindenki abban, hogy nem a +30k olajcsere intervallum a legjobb ut (sezemlyautok eseten). -
LámaZ
addikt
válasz tboy93 #97255 üzenetére
A kérdés jó, de ki merne arra tippelni, hogy a mai ismert kapitalizmus meddig bírja még?
Azt egyébként aláírom, hogy akár 25 évre sem érdemes autót építeni, mert addigra elavul. Azonban, 10 évre már simán lehet, SŐT, TOVÁBBMEGYEK, szerintem itt is elő fog kerülni a modularitás, amikor könnyebben tudod majd cserélni az egyes részegységeket, nem lesz szükség akkora szakértelemre, mint manapság. Az autószerelőknek még maximum 50 évet adok, a szakmájuk így, ebben a formában meg fog szűnni. Szerintem ők is érezhetnek valamit, azért dolgoznak olyan drágán. ☺Legyen minden jó!
-
TaaT
veterán
Van az a kategória ahol érdemes 25évnél tovább tervezni egy autót.
"még maximum 50 évet adok, a szakmájuk így, ebben a formában meg fog szűnni."
Ma egy átlag ember (egy abszolút hozzánemértő) egy asztali gépet nem tud összerakni. Miből gondolod hogy egy autót össze tud majd?
Give them hell Ukraine!
-
Qru
MODERÁTOR
Akksiból milyet ajánlotok?
Egyelőre Exide meg Yuasa van célkeresztben de lehet tudok szerválni olcsón Bosch-t. Az nagyon elgya?
Gépkönyv 55D23L 48Ah-sat ír (MT-re, AT-re 52-est) így inkábbb 50-esekkel szemezek biztos ami biztos.
#nincsbennetarcsi
-
TaaT
veterán
"Eladóvá vált szeretett autóm,az auto ugymond a "szemem fénye" volt,de tényleg!Az auto teljesen egyedi még egy ilyen nem jön veled szembe,aki ismer az tudja hogy elég sokba van nekem ez az auto"
Ezt a dumát
Give them hell Ukraine!
-
LámaZ
addikt
Gondolj bele, hogy régen mennyi autó volt az út szélén műszaki hiba miatt. (Most legfeljebb baleset és torlódás miatt vannak leállások, de már ez sem fog sokáig menni.)
Én 8 éve járok egy autóval úgy, hogy műszaki okokból egyszer sem kellett menet közben megállnom.
Magyarán: a szerelési feladatok gyakorlatilag beszorultak az autószerelő műhelyekbe. A következő lépés az lesz, hogy visszaszorulnak a gyárakba. Vigyázat, futurológus vagyok![ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
Mágus2
Közösségépítő
El kell hinni az autógyárnak?
Mutassak pár példát, azokból akik elhitték? Gyári olajjal, gyári intervallummal.
[ Szerkesztve ]
-
Trolee
aktív tag
Sziasztok!
Féltestvérem autóját készülök átvenni hamarosan, szerintetek hogyan lenne a legolcsóbb az átírás, üzembentartóival, kölcsönadással stb.?
És ha igen, miután én megvettem, majd ő vesz egy másik autót, akkor neki emiatt lesz valamilyen plusz költsége biztosításban vagy valamiben?
Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget. -
roberto211
őstag
Sziasztok. Pár napja beszéltünk,hogy ideális első autónak a swift és végül abba maradtunk ,hogy akkor swift lesz..
Most még egy kérdésem lenne..
Melyik éri meg jobban úgymond vezetési élményre,komfortra,stb mert ahogy látom ez is hasonló árba van..
Egy 316i compact
vagy egy swift 1.3 8 vagy 16v?Az érdekel inkább,hogy ha valami elromlik akkor mind a kettőhöz van e rendesen alkatrész és normál árban vagy nincs? (swifthez tudom,hogy van).
Teljesítmény érdekel mert az egy dolog ,hogy 1.6 de ha néha előzésre kerül a sor vagy hirtelen kell majd gázra lépnem,hogy kijussak egy veszélyhelyzetből mennyire alkalmas erre a 316i(gázreakció-gyorsulás)?
Illetve a meghibásodás.. Milyen gyakran szoktak ezek meghibásodni függetlenül attól,hogy jó állapotú autót fogok e ki?
Meg összeségében mennyire "autó" ez az autó tehát mik a vélemények róla? Van annyi hely benne mint egy swiftbe bal1 be?
Egyelőre ennyi lenne a kérdésem..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #97281 üzenetére
bmw-t suzuki áron?
nem jó ötlet -
roberto211
őstag
válasz Kornel #97282 üzenetére
Régi e36 compactot?? Lehet azért már.. Még ha itt is nem akkor Németországba biztos..
Mik róla így a vélemények??
Suzuki felé hajlok inkább de ez is "tetszik" úgymond aztán érdekel miket szoktatok mondani róla..
Főleg az érdekel amit kérdeztem előző hsz-embe...
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
nagyúr
válasz roberto211 #97281 üzenetére
Az a compact BMW nem igazi BMW ám, nagy bukta volt, ronda is, rossz is. Ráadásul a "prémium" némethez minden jóval többe kerül, mint egy suzukihoz. Vegyél 1.3 16v-t, az a kis kasztnit rendesen viszi, ésszel hajtva megy az rendesen, a BMW sokkal kevésbé, nagyjából 11,5 alatt van százon, a swift tuti jobb ennél, érzésre legalábbis. A hátrány, hogy a régi swift pályán irtó zajos, szélzaj, motorzaj, stb. És papírból van
Inkább sima e36-ot!!!
És itt a compact silány teljesítménye: zeper
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
roberto211
őstag
válasz Tsebacsi #97285 üzenetére
Hát azt sejtettem,hogy nem "Igazi" BMW de gondoltam hátha megéri suzi helyett.
A "papírból van" meg ahogy olvastam a compactra sőt az egész e36 szériára igaz az a baj.
Tehát akkor ahogy olvasom nem érdemes a suzuki helyett compactot venni.. Sejtettem amúgy de hátha..
Gyorsulásra szerintem meg nem csak érzésre hanem élesben is jobb a swift.. Ültem már suzukiban pedig az csak ezres volt és az is tudott aratni ha úgy volt, meg gázreakciói is jók voltak..
Szerk: Sima e36 al az a baj,hogy 1.6 szerintem kevés neki nagyobb motorra meg már több költség van. 1.6 fölött kezdőautónak nem szeretnék..
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Trolee
aktív tag
válasz roberto211 #97281 üzenetére
Szia!
Véleményem szerint jobb lenne a BMW, de nem ezzel a motorral, nagyon gyenge ekkora kasznihoz,
a Suzit pörgetni kell, és megy, bár nem erőgép egyik sem,
de szerintem utóbbi menetteljesítménye jobb, és kevesebbet is eszik.
Ill. mivel gondolom 12+ éves autókról beszélünk, amik között sok a kintről behozott,
friss jogsis suhancok által széthajtott, szétrohadt BMW, így megbízhatóság alapján,
és mivel szerintem fiatalabbat tudnál venni, egyértelműen a Suzuki lenne ésszerűbb.
Alkatrész van mind a kettőhöz, ezen ne múljon a döntésed.
Egyértelműen a Suzuki a megbízhatóbb, ezt nem kell magyarázni.
Méretben nincs nagy különbség, kicsit nagyobb a 3-as, de ha n ha a Swift kicsi, az is az lesz.
A BMW szebb, masszívabb autó, biztonságosabb autó,
a Suzuki azoknak való akik A-B-be akarnak jutni, és nem a vezetési élményért vesznek autót,
hanem az olcsó fenntarthatóság miatt.
Én a Suzukit ajánlanám, de ez csak az én véleményem.A menetteljesítményről, és egyéb adatokról itt találsz infókat, ha nem a legfiatalabb autókat keresed: [link]
[ Szerkesztve ]
-
MunezXBK
nagyúr
válasz roberto211 #97286 üzenetére
Van olyan egy 1.000-es Suzukinál, hogy gázreakció?
-
roberto211
őstag
válasz Trolee #97288 üzenetére
Nálam is suzuki a nyerő eddig és az is lesz szerintem csak kérdeztem,hogy melyik lenne jobb választás de ezt megkaptam akkor (suzuki)..
Milyen motorral vennél e36ot? 2ezres?
Illetve melyik kivitelt? Sedan v Compact?
#97289) MunezXBK: Van igen.. Mivel 5évig olyanunk volt ezért tudom,hogy van..
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #97291 üzenetére
sokkal jobb autó a bmw, ha nem is igazi bmw a compact, de ennyiért csak leharcoltat kapnál, ha normálisat akarsz, akkor *2
-
Trolee
aktív tag
válasz roberto211 #97291 üzenetére
A 318is 140LE alatt nem érdemes szerintem rajta gondolkodni, ez sem eszik többet a 316-nál, viszont lényegesen jobban megy. És mindenképp benzinest vennék.
Az hogy milyen kivitelben veszed, a te döntésed, függ attól hogy hány személyt szeretnél vinni(mennyit), nekem a sedan sokkal jobban tetszik.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz hobizoli #97293 üzenetére
nem turbost.
1.6 lonyal szivokat, euro sok normakkal visszafogva.
egy jo ezres swift megindul rendesen a rovid valtonak es a porgos motornak koszonhetoen.
nem a 90%-ot kepviselo lepukkant szethajtott szrokrol beszelek.(#97295) Trolee : kiszamoltad mennyi behozni, es mennyi a regado?
minimum +200k-val szamolj.[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz Trolee #97295 üzenetére
szerintem ezzel mindenki így van, csak a compactok azért jóval "butábbak". beltér is, futómű is, helykínálat is, kinézet is
(#97298) roberto211: egy-két éjszaka gyakorolsz valami parkolóban, hogy milyen ha megcsúszik, és ha netalántán normálisan közlekedve lenne valami megcsúszás legalább nem ér váratlanul, korrigálsz és mész tovább.
[ Szerkesztve ]
-
#16514048
törölt tag
válasz roberto211 #97291 üzenetére
Én E36-ból a 140 lovas 318is-t venném (vagy 318ti compact, ugyanezzel a motorral). Ezzel azért már megy is az autó, de nem fogyaszt annyit mint a 6 hengeresek.
Egyébként szerintem az E36 nem rossz választás ha kifogsz egy jó darabot. Igényesebb autó mint a Swift, nyilván valamivel drágább is fenntartani, de alkatrész van hozzá. Ha az olcsóság és a minél nagyobb megbízhatóság fontosabb, akkor viszont inkább Swift, ezt neked kell eldönteni.
#97298 Nyilán máshogy viselkedik egy hátsókeres, ésszel kell vele menni, de annyira azért nem veszélyes. Nekünk Sierránk van már vagy 13-14 éve, még nem álltunk vele fejre télen, pedig azt sem lehet mondani hogy valaha is a legjobb gumik lettek volna rajta. Cementes zsák tényleg segít.
#97302 Őszintén szólva fogalmam sincs.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Nagy hidegben előnyös mert hamarabb bemelgszik a motor ugye, előbb lesz fűtésed is. Hosszabb távokra nem tenném fel, azért mégis csak ott kapja a levegőt a motor és igazából ezek a modernebb autók már kétkörös hűtési rendszerrel üzemelnek tehát gyorsan bemelegszik az amúgy is.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- E-roller topik
- Politika
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Tudományos Pandémia Klub
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Gumi és felni topik
- iPhone topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest