Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gyantusz

    tag

    válasz Gyantusz #676 üzenetére

    Bocs, 2006 kora nyarán voltam laktanyafelméréseken. Debrecenen és Szentesen kívül voltunk Hódmezővásárhelyen is. Be voltak kúpolva, hogy bezárják a körleteket.

    A "központi készlet" neve MH 1. Kijelölt Állandó Raktár.
    A Hunyadiakról:

    "Amíg a zászlóalj a Klapka-dandár alárendeltségében volt, cseh és lengyel gyártmányú harckocsikkal is rendelkezett. Az önállósodáskor az elöljáró elrendelte a tankok lecserélését, azokat le kellett adniuk a kalocsai MH 1. Kijelölt Állandó Raktárba. Helyükre Hódmezővásárhelyről és Debrecenből hoztak "fiatalabb”, belorusz gyártmányú T-72-eseket. Ezek között akad olyan is, amelyiket már a T-80-as éjjellátó készülékével látták el. Kelemen alezredes szerint az alakulat jelenlegi harckocsijai 2010-ig rendszerben tarthatók, alkatrész-utánpótlásuk is biztosított. Ezt követően azonban mindenképpen fejleszteni kell tűzvezetőrendszerüket, vagy pedig új, modernebb harckocsit kell rendszeresítenia Magyar Honvédségnél." A cikk 2005. ápr. 29-ei.

    A probléma ott kezdődik, hogy 2007. március 01-étől a zászlóalj felszámolva és a hadrendből törölve lett... Egyetlen százada átkerült a 25-ösökhöz, mint a Harcitámogató zászlóalj egyik százada.

    [ Szerkesztve ]

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Gyantusz #676 üzenetére

    Afganisztán és Irak estén a magassági minimum sokkal inkább a rettenetes mennyiségű kézi légvédelmi rakéta miatt lett megállapítva. Afganisztánban csöves légvédelem szinte egyáltalán nem létezik, Irakban sem sok volt 2003-ban.

    Lehet rosszul emlékszem, de a lengyelek utolsó komolyabb repülőeszközfejlesztése az I-22 Iryda volt. Az meg mondhatni totális bukás. Persze ott a W3, de az egy kisméretű és alacsony bonyolultságú helikopter, ami nem a semmiből született, hanem a Mi-2 alapjain.

    Atz acélpáncél is csak sima acéllemez a kohóban. Megfelelő technológiával az ötvözők kivonhatóak.

    Egy eszköznek csak akkor van értéke, ha használható is. Egyébként max kilóra tudod eladni fémhulladékként. BMP-1-et és T-55-öt max feketeafrikába tudod eladni, azok meg max jelképes összeget fizetnek érte. Aki komoly pénzt költene ilyesmire, az nem ezeket fogja megvenni. Pláne nem olyan állapotban, ahogy itt tárolva volt.

    Az M-készlet régen sem jelentett túl sokat, akkor is rohadt el nem egy dolog.

    A tárolás meg ígyis-úgyis pénzbe kerül, még akkor is, ha hermetikus. A kondicionálórendszert el kell látni energiával, karbantartani kell. Emellett őrízni is kell a konzervált készletet. Plusz a konzerválási technológiát is ellenőrízni kell időnként, ami nem jelent mást, minthogy szúrópróbaszerűen kikonzerválnak egy-egy eszközt, és ellenőrzik a működőképességét. Aztán visszakonzerválják. Ha működésképtelennek bizonyult, akkor bizony nekiállnak több példánynak is, ha mind működésképtelen, vagy legalábbis csak korlátozottan alkalmazható, akkor bizony szépen fel kell újítani a teljes konzervált készletet, és új technológiával konzerválni. Na ez sem olcsó.

    Azaz a nem kér enni továbbra is erős csúsztatás. Nagyon is kér az. Emiatt is olcsóbb sokszor akár kilóra eladni az egészet. Akkor legalább valami visszajön a befektetett összegből. Egyébként a haditechnika is olyan, mint a számítástechnika: csak bukni lehet rajta pénzügyileg (legalábbis békében, azaz ha nem használod). Bűncselekmény meg nem feltétlenül merül fel, lévén ezen eszközök már eszmei értékkel sem bírnak, rég le lettek amortizálva anyagilag. Egyébként nem ritka, hogy az üzembentartó fizet azért, hogy elszállítsák és megsemmisítsék a feleslegessé vált készleteit! Az olajos fémhulladék erre az egyik legjobb példa.

  • lsc

    nagyúr

    válasz Gyantusz #676 üzenetére

    "A "tartós tárolási technológia" többek között azt takarja, hogy az alaposan megtisztított eszközt bezsírozzák, majd barna (zsír)papírba csomagolják, végül műanyag zacskóba teszik és leforrasztják, beládázzák. Ezt ha 20 év múlva kibontod, olyan mint mikor berakták a ládába. Értelemszerűen ilyet csak kézi eszközök esetén lehet alkalmazni. Harcjárművek esetén pedig zárt térben, szárított meleg levegős keringtetés van kiírva alkalmazásra a takarítás, festés és zsírzást követően..."

    A 90-es években voltak harcjárművek hosszú idejű tárolásba /HIT/ helyezve , Szombathelyen pl T-55 AM , BMP-1 , 2SZ1 , máshol láttam T-72, BTR-80-ast is . A harckocsik felújítás után "beálltak" egy "fóliasátorba" , a többit mivel úszóképesek szintén felújítás után csak a páncéltest felső részére ragasztott fóliával lettek konzerválva , a többi része hermetizálva lett . Speciális gázolaj , motorkonzerválás , szerszám és tartozékok szintén felújítás után külön konzerválóolajos ecsetelés után egyedileg csomagolva és fóliázva kerültek tárolásba . Minden konzerválásnál volt egy kiszárítás /hőlégbefúvással / , majd különböző mennyiségű zeolit lett bepakolva /BMP 80 kg / a belső térbe . Minden eszközbe volt egy kivezetett szonda , hetente kellett ellenőrizni a páratartalmat , 95 %-ban 0% volt . 2003 körül csomagoltuk ki őket , közben vontatva is voltak egyik helyről a másikra , jól bírták . A 60 db körüli mennyiségből kb 40-nel semmi gond nem volt , megkapták az akksit és a légpalackot , simán üzemeltek . A maradék 20-ból kb 5 -ben üza vagy hűtő gumicső szakadás repedés volt , állt bennük a cucc felnyitáskor . A maradék a végén lett konzerválva , itt nem is mindig előzte meg központi felújítás a konzerválást , csak csapatszintű , pénz nélkül , viszont kisebb nagyobb ráfordítással üzemképessé lehetett tenni őket . Hadrafoghatóságot már nem néztünk , csak a járóképesség volt a lényeg . Tudtommal 5 évre szólt volna a HIT , tíz lett belőle , az eszközök meglepően jól viselték , főleg hogy csak fedett és nem zárt színekben voltak tárolva .
    Csak egy kis kiegészítés .

    Az élet kegyetlen .

Új hozzászólás Aktív témák