- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- DIGI Mobil
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- iPhone topik
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- uleFone Power
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
lsc
nagyúr
válasz #65675776 #424 üzenetére
Hali
A HMMWV-ket azért ne ajnározd annyira,Okucaniban mellettünk volt egy táboruk, szinte minden héten bevontattak egyet / a kb. 10-ből/, beszéltünk a vezetőikkel,annyira nem voltak elragadtatva tőlük ,sok gond volt velük. Igaz a legnagyobb bajuk az volt, hogy az EU utak szűkek . Most olvasom ,hogy az U.A.-nak 11 misi, nem hiszem, hogy aránylag kis mennyiségnél is ennyi lenne az áruk.[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
válasz Gyantusz #427 üzenetére
Hali
Nem tudom az életkorukat, de ha öregek is voltak, nálunk talán nem , fognak öregedni?
Amennyiben a saját ezközeikhez nem jó az alkatrészellátás ,akkor a mieinkhez milyen lenne?
"logisztikailag a lehető legjobb lépés." Igazad van ,még villáskulcsot is újat kellene beszerezni az idóta 3/4-es és társai csavarokhoz.Azt hiszem az alkatrészellátás sem lenne felhőtlen a csak gyári alkatrészek miatt . Egyébként ültél már benne? Igaz nem vagyok egy sportos alkat /azért a sumosokhoz képest nagyon/, de az uazban sokkal jobban elférek. Egy nagy masztodon jármű, aminek az utastér egy része is motortér /nem is kis része/. Ráadásul
nem is az EU utakhoz van méretezve, talám nem véletlen, hogy nem nagyon rendszeresítgették. Azt hiszem a MOWAG csinált egy koppintást ,de az sem igazán terjedt el.
Talán nem véletlen, hogy az amik is inkább a Striker-t erőltetik irakban , mert rájöttek , hogy szállítónak kicsi , pszhnak meg gyenge még páncélozva is.[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
válasz Gyantusz #431 üzenetére
Hali
"„Eddig a megerősített páncélzatú Humveek nyújtották a legnagyobb védelmet a frontokon, de az MRAP-k még többet nyújtanak” – nyilatkozta Gates államtitkár riporterek kérdésére még májusban."
Nos ha ebböl nem érted ki azt, hogy a HMMWV kevés irakba, hát akkor nem is tudom..Azt egy amerikai államtitkár amerikai eszközről szerintem nyíltan nem fogja mondani.
A logisztikai mizériáról csak annyit ,hogy természetesen nem megoldhatatlan, csak még az is plusz pénz. Lehet kapni whitworth menethez is minden szerszámot /előbb-utóbb/, csak amíg metrikus minden sarkon van a whitworth nem ennyire egyszerű.
"Bár kétlem, hogy ne lehetne hüvelykesre metrikus - és fordítva - alkatrész"A fűnyíróknál sok okos behajtja a nem tudom hányas whitworth menetbe a 6-os csavart , csak utána az a menet már egyikhet sem jó. Sajnos ilyen átalakító nem létezik.
A "kényelmére" visszatérve ,természetesen tudom, hogy a váltó és a terepváltó nyúlik be az utastérbe, csak más járműveknél ez nem az utastér "berendezése".Akkori méreteimmel / 178 cm, 95 kg/ golyóálló mellényben,tár- és vv táskával igen meg kellett gondolni hogyan ülsz be és hogyan zárod az ajtót.Egyébként ők is többen mondták, hogy elöl szűk a hely.
Ha ez a wikipediás dolog meg lesz, légyszi dobj majd linket róla.
Több infom nem nagyon van róluk ,szerintem egy túlméretezett,nem igazán fordulékony,túlbecsült jármű, feleslegesen nagy motorral , amire már az amik is rájöttek.Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
válasz #65675776 #433 üzenetére
Hali
Természetesen egy szóval nem mondtam,hogy a kresz szerint túlméretes /igaz szvsz nem sok hiányzik hozzá/,de talán nem véletlen, hogy az amik /legalábbis okuban / vezetési gyakorlatokat tartottak a vezetőiknek.Szerintem nem eléggé fordulékony, "beláthatatlan",feleslegesen nagy méretű jármű.Azt nem állítom ,hogy nem lehet megszokni, azért a tátrához és a mazhoz viszonyítva "elenyésző .A rendszeresítésről, a felsorolt országok nem kis része segélyként kapta , ajándék lónak meg nem nézzük a fogát.Ráadásul a lengyel ,román,szlovén mennyiség nem igazán egetverő.
"Ennek köszönhetjük mi a szarcikat, amik azért nem képviselnek nagy előrelépést az UAZ-okhoz képest (a felhasználók szerint)." Erre csak egy példát mondok neked. Amikor rendszerbe álltak az U-4320-as uralok , minden sofőr arra akart kerülni.Aztán egy idő után majd 80 %-uk visszasírta a rábákat, hogy az csendesebb, kényelmesebb ,fordulékonyabb, könnyebb kezelni.Alapos teszteléssel ez megelőzhető lenne.
"Ami nálunk rendszeresítve van, az tipikusan rugalmatlan. Vannak szarcik, Unimogok, UAZ-ok, mostmár vannak tréjoták is." Nos ezzel teljes mértékben egyetértek veled.
Annak idején /10-12 éve/ egy haditechnikában jelent meg a Steyr gépjármücsaládról egy cikk, az abban leírtak nagyon tetszettek. A család lefedte az 0,5-20 t-s kategóriát.Három féle motor ,háromféle erőátvitel,háromféle futómű.Amit lehet egységesítettek,a közepes és nagy kategóriában egyforma hengerfejek, dugattyúk, hajtókarok,szűrők,műszerek,gumik akksik stb.,ha kellett a darabszámokkal variáltak.Természetesen ezzel nem azt mondom, hogy steyreket kell rendszeresíten, csak azt ,hogy ebbe az irányba kellene haladni.
"Az AoW nem komolyan vejető lap" Abban azért bízok, hogy idézni tudnak:„Eddig a megerősített páncélzatú Humveek nyújtották a legnagyobb védelmet a frontokon, de az MRAP-k még többet nyújtanak” – nyilatkozta Gates államtitkár riporterek kérdésére még májusban." Nos mint azt gyantusznak már írtam, ez az én szememben felér egy beismeréssel,mégpedig arra, hogy a HMMWV nem elég irakba.Visszatérve az AoW-ra,ha tudsz tőle jobbat maggyarul, megköszönném a linket.
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
válasz #65675776 #436 üzenetére
Hali
Mint írod, az" EU "államok közül csak ketten rendszeresítették igazán , a többiek vajon miért nem ?
"lévén nem egyszerű terepjáró személygépkocsiként lett tervezve (mint pl a szarci), hanem egy kisebbfajta teherautónak." Ezek szerint nem voltam érthető , vagy rosszul fogalmaztam , de pont ez a bajom vele .Személygépkocsinak feleslegesen nagy /legalább is a külméretek alapján/ tehernek meg túl kicsi."a Pinzgauer védettségben meg sem közelíti a HMMWV-t." Sejtettem , hogy félre fogsz érteni ezért írtam :"Természetesen ezzel nem azt mondom, hogy steyreket kell rendszeresíteni, csak azt ,hogy ebbe az irányba kellene haladni."
"UrAL-ok esetén olyan sok lehetőségünk nem volt. Még mindig jobbak, mint a benzinfaló ZIL-ek. És a Csepeleket is messze verték." Itt annyi sántít , hogy a Csepel és a Zíl 3,5 tonnás kategória , az Ural 5 tonnás . Természtes , hogy jobb volt náluk , azért pár év különbség volt köztük . A fogyasztásról annyit , Zílt /felépítményes/ hoztam haza szabolcsból 44 literes fogyasztással /igaz nem is ment/, Urallal szintén szabolcs ,oda gépen 1 t +üres 6 t-s pót :48l , vissza a gép 2 t + pót 4 t : 56 l. Az Ural állandó összkerékhajtása azért elkéri a magáét.
"Amit semmiképpen sem lett volna szabad beszerezni, az a Dac. Na az tényleg hulladék, már újkorában is." Ha csak ennyi ,akkor egyetértek veled. Kicsit árnyaltabban , mint konstrukció a maga idejében szerintem nem volt rossz. Tágas," kényelmes" fülke és plató ,kezes és kellemes viselkedés országúton,de főleg terepen. A motorja terepezéshez kellően " nyugodt" még alacsony fordulaton is, az állndó összkerék hajtása szintén jó pont . /Csak érdekesség , a D-566 motorja sokkal "idegesebben" viselkedett terepen, holott a két motor egy tőről fakad./ A Dac legnagyobb konstrukciós hiányossága szerintem a váltó rossz fokozatelosztása volt. Viszont minden pozitív tulajdonságát elmosta megbízhatatlansága /anyagminőség/ ,és az alkatrészellátás színvonala.
Erről "SG Hadtech topicja" dobnál egy linket ?
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
válasz #65675776 #438 üzenetére
Hali
Azt írod "a HMMWV kategóriája valószínűléeg sosem lesz képes teljesíteni a mai elvárásokat" . Akkor talán megindokolnád miért vegyük meg? Az amik lecserélik őket, akkor nekünk miért jó? Már csak azért is , mert a páncélozott Toyotáktól indultunk , akkor a HMMWV miért lenne jobb helyette?A Dingo nem tudom , hogy kerül ide , de ajánlom figyelmedbe a következő cikket [link]. Talán ezért cserélik a HMMWV -ket ezekre?
"Nem mondtam, hogy rendszeresíteni kellene a Pinzgauer-t" Akkor most kifejtem: nem steyr, csak olyan irányba induljunk , hogy egy típuscsaládban kellene gondolkodni , sok egyező alkatrésszel.
A csepelek és zilek vonatkozásában nekem nem ismerőseim vannak , én majd 20 évig üzemeltettem őket. A terhelhetőségükre vonatkozóan egy példa : a répaföldön megrakták 6.7 t -val ezt ki is hozta a szántásról, és 60- 65 ös tempóban vitte kb. 15 km-re. Ezt onnan tudom , mert mögötte mentünk , a vasúton meg minden kocsi mérlegeltek. Mielőtt újra elfogultsággal vádolsz ,szerintem is eljárt felette az idő , viszont a maga idejében /50-60 as évek/ nem volt rossz jármű , és képes volt meglepetéseket okozni. A zillel kapcsolatban, azért egy V-8-as 150 lovas és egy sor 4-es 85 lovas kocsit összehasonlítani kicsit nonszensz, legalábbis szerintem.
Amennyiben nincs szervó egy járművön ,akkor ajánlom figyelmedbe a Kraz-t. Párszor volt benne részem , lehet azért voltam akkor vékonyabb .Én egész végig normális állapotú járművekről beszéltem , a müszaki hiba az egy más kategória . Ural , Rába , Dac vonatkozásában a Dac volt a legkönnyebben kezelhető /itt most 3 normális állapotban lévő kocsiról beszélek/. A Dac legnagyobb hibájának a váltó szinkronizálatlansága tűnt a kezdő sofőröknél , nekem pontosan ez tetszett benne ,sokkal gyorsabban tudtam vele váltani . J a, hogy ezt meg kellett tanulni , az igaz,aki nálunk volt az meg is tanulta.
Az AWD-ről annyit , szerintem országúton feleslegesen növelte a fogyasztást és a kormányzás erőszükségletét , ráadásul az Ural hajtása 60 fölött már igen zajos volt , sírt .Terepen viszont megfizethetetlen volt , ugyanis a vezetők nagy részének hiába tanítottad , hogy az "akadály" előtt megáll , első hajtás bekapcsol és úgy ,általában miután a lendület a dágvány közepén elfogyott , a kocsi megállt , akkor kezdett variálni .
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
válasz #65675776 #441 üzenetére
Hali
Látom nem érted mit akarok mondani .A HMMWV "csak" egy kis részét lett volna képes kiváltani a mi eszközeink közül. Talán az 1- 2 tonnás kategóriát . Viszont még mindig van 3 t körüli , 5 t-s , 10-15 t körüli , és a nehéz vontatók . Erre hoztam fel példának a Steyr-t , például az ő tipusai rengeteg alkatrész átfedéssel lefedte volna az összes kategóriát."Manapság viszont nem ezen elvárásoknak való megfelelést várnak el tőle. " Akkor utoljára megkérdezem , a Toyoták helyett miért lett volna jobb?
A csepelre visszatérve ,azt azt hiszem helyre tettem én is , nem tudom miért kell vele foglalkozni . Egy szép magyar emlék , ennyi .
A Zíl fogyasztását csak példának dobtam be , megelőzendő a " százon-százat" legendát.
Ezt talán rosszul tudod , az U-375 kivételével az összes többi tipus kapcsolható mellsőhajtással rendelkezett , az U-4320 / ami ugye egy U-375 Kamaz motorral+ miniális korszerűsítéssel / és a Dac megjelenéséig.
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
Kovács Gyula ftörm , tűzszerész , mai nap meghalt feladat végrehajtása közben Afganisztánban .
Nyugodjék békében .Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
válasz Gyantusz #676 üzenetére
"A "tartós tárolási technológia" többek között azt takarja, hogy az alaposan megtisztított eszközt bezsírozzák, majd barna (zsír)papírba csomagolják, végül műanyag zacskóba teszik és leforrasztják, beládázzák. Ezt ha 20 év múlva kibontod, olyan mint mikor berakták a ládába. Értelemszerűen ilyet csak kézi eszközök esetén lehet alkalmazni. Harcjárművek esetén pedig zárt térben, szárított meleg levegős keringtetés van kiírva alkalmazásra a takarítás, festés és zsírzást követően..."
A 90-es években voltak harcjárművek hosszú idejű tárolásba /HIT/ helyezve , Szombathelyen pl T-55 AM , BMP-1 , 2SZ1 , máshol láttam T-72, BTR-80-ast is . A harckocsik felújítás után "beálltak" egy "fóliasátorba" , a többit mivel úszóképesek szintén felújítás után csak a páncéltest felső részére ragasztott fóliával lettek konzerválva , a többi része hermetizálva lett . Speciális gázolaj , motorkonzerválás , szerszám és tartozékok szintén felújítás után külön konzerválóolajos ecsetelés után egyedileg csomagolva és fóliázva kerültek tárolásba . Minden konzerválásnál volt egy kiszárítás /hőlégbefúvással / , majd különböző mennyiségű zeolit lett bepakolva /BMP 80 kg / a belső térbe . Minden eszközbe volt egy kivezetett szonda , hetente kellett ellenőrizni a páratartalmat , 95 %-ban 0% volt . 2003 körül csomagoltuk ki őket , közben vontatva is voltak egyik helyről a másikra , jól bírták . A 60 db körüli mennyiségből kb 40-nel semmi gond nem volt , megkapták az akksit és a légpalackot , simán üzemeltek . A maradék 20-ból kb 5 -ben üza vagy hűtő gumicső szakadás repedés volt , állt bennük a cucc felnyitáskor . A maradék a végén lett konzerválva , itt nem is mindig előzte meg központi felújítás a konzerválást , csak csapatszintű , pénz nélkül , viszont kisebb nagyobb ráfordítással üzemképessé lehetett tenni őket . Hadrafoghatóságot már nem néztünk , csak a járóképesség volt a lényeg . Tudtommal 5 évre szólt volna a HIT , tíz lett belőle , az eszközök meglepően jól viselték , főleg hogy csak fedett és nem zárt színekben voltak tárolva .
Csak egy kis kiegészítés .Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
Mivel nálunk ez új dolog /mármint az éjszakai bevethetőség / ezért örülnek ennyire . A 72-esek rendszerben tartása ekkora darabszámban tök felesleges , igaz sokkal többnek meg értelme nincs , most nem a harckocsikon van a hangsúly . Egy zászlóalj még elmenne , a mostani darabszám gondolom valamelyik tábornokunk nosztalgiázásának az eredménye . A harckocsi egyébként mindig támadó fegyver volt , védelemben nem igazán jeleskednek , mivel pont a mozgékonyságuk vész el .
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
válasz #65675776 #702 üzenetére
Igen ez kimaradt , hogy még a 105-höz sem rendszeresítettek normális lőszert /ha jól emlékszem a Striker egyik kísérleti változatáról volt szó/.
Már olvastam többször tőled ezt a 72-es gyenge lőszer gondot , az űrméret alattival mi volt a gond ?Mod Zenty : Kivételek mindig vannak , megtaláltad a talán egyedülit . Igaz ahogy nézem elég rövid csövű változat .
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
válasz #65675776 #755 üzenetére
Nos ezzel csak az a baj, hogy csak fejlesztünk, de nem a legjobbra [link] . Amennyiben ők is beismerik, hogy nem a legjobb akkor nekünk mitől lesz az ? A merdzsókat én nem is említeném, azok nem oda valók, főleg ilyen barkács páncélozással . Amennyiben MRAP-ket kapnának / a tűzszerészek legalább / akkor azt mondanám rendben, ez így csak "fejlesztgetés", igaz az nekünk nagyon megy .
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
Most olvastam a hvg-ben 27 hummert kaptunk, pontosabb megnevezés nem volt .
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
válasz Rover623 #795 üzenetére
Én pl. 25 évig, viszont hogy az ember lássa a hülyeséget ahhoz ez nem feltétel .
Az érdekes lenne egyébként ha mondjuk a románok védenének meg bennünket . Szerintem szükség van rá, csak nem így, a hadkötelességet sem tartanám hülyeségnek valami nemzeti gárdához hasonló keretek között, igaz magunkat ismerve mi azt is elszúrnánk, a pénz meg eltűnne .Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
válasz Rover623 #798 üzenetére
Amennyiben csapatnál voltál akkor a nagy dolgokról csak részleteket tudtál vagy nem az összeset, ahhoz meg hogy hogyan kellene működnie a rendszernek /szabályok, felépítés, alá- fölérendeltség /talán jobb is ha nem ismered belülről, mert szinte minden másképpen ment . Természetesen ahhoz hogy változtatni lehessen ahhoz ismerni kell a napi dolgokat, de szerintem ehhez sem kell egyenruhát húzni . Amennyiben bekerülsz a rendszerbe akkor beindul a "vagy beállsz a sorba vagy megszöksz " effektus, ezért nagyon nehéz változtatni bármin is /azért hozzáteszem nem lehetetlen, de most még erre nem igazán látok példákat /.
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
válasz Rover623 #802 üzenetére
Nekem is mondtak nem egy laktanyáról jót -rosszat, aztán amikor odakerültem /hosszabb időre / kiderült, hogy nem minden úgy van ahogy előtte tudtam, a háttérintézményeket meg hagyjuk, az viszont tényleg egy más világ . Írtad hogy voltál sok helyen, erre írnék egy példát . Zalaegerszegen többször voltam, túl jó véleményem nem volt róluk . Amikor először voltak vizivezetésen többed magammal segítenünk kellet nekik, nos az a két hét igen jó világ volt nekünk . Később is voltam náluk, az megint egy más világ volt . A "vendégekkel" azért egy fokkal mindig jobban viselkedik mindenki, még a seregben is .
Egyébként egy szóval sem mondtam hogy nekem több vagy jobb tapasztalatom van, az pedig abszolút nem zavar hogy neked más .Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
válasz Gyantusz #927 üzenetére
1999-ben a dánoknak volt egy Leopard-1 zászlóaljuk Dobojban, csak járőröztek velük, illetve nem győzték cserélni a gumibetéteket a lánctalpon . Ezért teljesen felesleges volt kinn tartani, az infrastruktúrájukról nem is beszélve /belső porszívózás, belső túlnyomás alatt voltak a telephelyen, nem használhatták mindegyik hidat, fogyasztás / . Természetesen vagány dolog volt egy 50-nel száguldó szakasz, viszont értelme nem sok volt, kerekessel ugyanez sokkal olcsóbb és egyszerűbben megoldható lett volna .
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
Mi van itt srácok, holnap háború ? Csak azért kérdem mert akkor úgy készülök .
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
Kicsit off, akit érdekelnek a ll. világháborús nehéz harckocsik azoknak ajánlom Turcsányi Károly :Nehéz harckocsik . című könyvét, szerintem egész jó, az ára sem vészes 2600 Ft /én a tescoban vettem/ . Külön fejezet foglalkozik benne a Tas nehéz harckocsival, ennyi infót összeszedve még nem nem láttam róla .
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
A "száguldás" természetesen aszfalton volt, nem is értem a kérdést . A bmp gyorsulásban odavert a 72-nek /ezt az egyik Angyalbőrben film forgatásán próbáltuk Ercsinél a Duna partján/, végsebességben jobb a 72 ha van hely, a bmp-nek 60-65-nél vége van, hacsak nem volt "babrálva" az adagoló a motoron . A btr laza, sáros terepen egyébként tényleg gyenge, összkerékhajtással már tűrhető, de ahhoz olyan terep kell ami megengedi a használatát .
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
-
-
lsc
nagyúr
válasz #65675776 #1065 üzenetére
Azért ne felejtsd el hogy ők vannak otthon, mi és az amik is az Ő szemükben hódítók vagyunk . Igazad lenne ha nem ott történt volna az egész . Ha jól emlékszem rendszerváltáskor nagy volt az öröm amikor a ruszkik kivonultak, pedig ők nem harcoltak, ehhez képest az amik nem egy civilt kinyírtak, akkor nálunk mi lett volna ? A módszerekről megint lehet vitatkozni, de azt nem is hoztam fel , ők úgy csinálják ha tetszik ha nem, egyébként a módszereik nekem sem tetszenek, de ez nem is fontos . Csak arra akartam rávilágítani hogy akiket megöltek azok is emberek, családdal stb, a rongyfejű meg marha jól hangzik, csak ez a dolog nem egy számítógépes játék .
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
válasz #65675776 #1067 üzenetére
Ez marha jól hangzik, de akkor is Ők vannak otthon . Lehet ideológiát gyártani, de ha tetszik ha nem ez egy megszállás, annak minden következményével . Vannak ellenállók ? Persze hogy vannak, minden megszállás ezzel jár . Ha jól tudom Afganisztán egy szuverén állam, de marha jól jött a megszállás a tehetetlen bush kormánynak . Észak-Korea jobban keveri az "anyagot" /fegyverkereskedelem, atomtechnológia eladása, a saját népük elnyomása/ de érdekes módon oda a szankciók elegek . Kettős mérce működik rendesen, de azért tapsolni hagy ne kelljen az egészhez .
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
válasz #65675776 #1069 üzenetére
Irak és Afganisztán mint állam kire ? Milyen fenyegetés ? Pakisztánnak honnan van atomtechnológiája /legalábbis a legnagyobb segítséget honnan kapták/ ? Most miért támogatják annyira pakisztánt, nehogy a tálibok kezébe kerüljön az "atomkulcs" ? Ez így nem fenyegetés ? Arra még mindig várom a választ, megszállás vagy nem ? Ha nem igazad van, de ha igen akkor miért csodálkozunk ? Szomáliába bementek /szerintem nem fenyegetett senkit/ , miután a nagy technológiai fölény befuccsolt akkor inkább nem volt fontos az egész, kivonultak / most meg gond van a kalózkodással, a tengeren már vissza kellett jönni /. Mindez csak ideológiák gyártása mint említettem, de hát ez van .
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
válasz #65675776 #1071 üzenetére
Irak ha annyira veszélyes volt akkor idősebb bush miért állt meg az iraki határon ? Miért hagyták szaddamot hatalmon ? Esetleg látták hogy ez lesz belőle ami most van, csak a fiatalabbnak minden mindegy volt ? Gondolom a figyelmedet elkerülte hogy észak-korea folyamatosan fenyegeti délt és japánt , de az rendben van . Pakisztánban a terrorizmus most a legnagyobb gond, oda is bevonulnak ? Vagy az "jó indián" ország ? Erről a nagyobb szabadságról azért meghallgatnék egy-két megszállottat, nem tudom neked hogy esne ha mondjuk nem mehetnél a parlamentbe mert az a "zöld zóna" /vagy mi / . Az rendben van hogy kivonultak szomáliából, de ott miért nem zavarja az usát hogy félmunkát /talán még azt sem/ végeztek ?
Az élet kegyetlen .