- LG Velvet (4G) - megelőzte a híre
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Asus Zenfone 8 - komplett kompakt
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #47325 üzenetére
Amúgy ahhoz sem kell láncbontó, hogy a patentszemet egyáltalán fel tudd rakni a láncra?
Mert úgy hittem, hogy egy szemet kell kicserélni a patentszemre, ahol nyilvánvalóan két csapot is ki kell venni a művelethez. Vagy mégse?Más: pumpa konzolt melyik kulacstartóra érdemesebb szerelni? Az alsócsőre, vagy a nyeregvázcsőre?
Köszi!
(#47356) G@ben
Ha én rendőr lennék... ...mindent megmérnék.Hát igen, pár évtizeddel le van maradva az előírás.
Ugye régen még a fékhídon foglaltak helyet a lámpák.(#47357) aram01
Csak városon kívül és rossz látási viszonyok között kötelező (Magyarországon), bár ezzel sok rendőr sincs tisztában.
Pár oldallal feljebb pont volt is róla szó, hogy fényes nappal (kiváló látási viszonyok) is büntettek a hiánya miatt.(#47358) dqdb
Tényleg? Ez nekem sem rémlik.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #47349 üzenetére
Kitámasztó előtt jár egyel az utálom mint a sz@rt kategóriában hogy őszinte legyek.
Egyrészt amiket lehet kapni váltóvédőket, azok olyan ormótlanul vannak "megtervezve".. nem idomulnak a bringa és a váltó formájához, csak robusztusan kiállnak a bringától és iszonyat rondák. Ha szűken kanyarodsz akkor a váltóvédőben fogsz fent akadni, nem a hátsó váltón első sorban.. emlékszem egy barátomra, aki egy olimpia olcsó montival járt suliba, aztán fennakad a váltóvédőjével egy csövön vagy útpadkán, aztán lepattant a bringáról, és idegből letépte a váltóvédőt, elszakadt a hegesztésnél az anyag, aztán eldobta egy bokorba.
Szóval szerintem inkább útban van mint védene valamit. Plusz bajlódni kell a kerék kiszedés berakásnál, van amelyiket ha rosszul állítod be akkor hozzá ér a váltó, aztán nem működik tőle rendesen, plusz amelyiket a gyors zár fogja oda, az meg befolyásolja a gyors zár működését is..
Bukáskor is ritkán sérül a váltó, maximum megkarcolódik, ha le volt váltva a fogsoron, mert akkor ugye kijjebb áll..
Amitől le szokták szakítani az emberek a váltót, az az amikor bekap egy ágat a hajtás, és tovább tekernek, és felcsavarják a váltót, vagy mikor beváltanak a küllők közé, mert elferdült a papucs, vagy elve nem volt jól beállítva a váltó. De ezek ellen nem véd a váltóvédő..
Valamint megjelentek már olyan váltók, amik nem állnak el a bringa vázától (Shimano Shadow) ezerekre meg szerintem tényleg teljesen fölösleges, főleg hogy ezeknél a sima kapható védők, olyan laza 5< centit elállnak.. szóval rémálom.. múltkor hoztak be egy ilyet..Eddig egy szép váltóvédőt láttam: [link]
(#47355) Teasüti
Az oldal lapot kell levenni a lánc szemekről hogy össze tudd vele rakni, mert azt helyettesíti.. ahhoz kell láncbontó, de az eleve patent szemmel árult láncokat így szokták árulni, hogy oldal lap nélküli a két vége, tehát azt össze tudod rakni bontó nélkül, csak szinte kizárt hogy jó lesz gyárilag a mérete.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ---Lasali--- #47360 üzenetére
Még annyit a váltóvédős témáról, hogy kicsi gyerek biciklin mondjuk látom értelmét, ha olyan a gyerek hogy össze vissza borul, mindennek nekimegy, eldönti a bringát bárhol bárminek.., nem vigyáz rá stb.. de egy felnőtt ne legyen már ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
aram01
nagyúr
elhoztuk ma asszonynak a 24-es "city bike-ot" nem rossz kis verda, igazi csajos
Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...
-
#90933760
törölt tag
Ettől az Alpinbike reklámtól agyhalált kapok, a Bikemagon oldalt, mikor azt a kövér csajt mutatja.
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #47361 üzenetére
Kitámasztó nekem mondjuk egészen hiányzik az XC-ről, nagyon rossz, h nem tudom letámasztani csak úgy bárhol.
Eldönteni is csak óvatosan tudom a hajtás felőli oldalra, hogy ne karcolódjon semmi össze.
úgy találtam inkább arra az oldalra, mint a tárcsafékek felé.Váltóvédővel én is hasonló állásponton vagyok, városban mondjuk hasznos tud lenni a letámasztásoknál és kikötéseknél.
De akkor jól gondoltam, hogy tönkre teszi a vázat is akár, ha ütést kap.Viszont akkor értelmet nyert a váltótartó-fül szerepe is dqdb közlésében.
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #47364 üzenetére
Eldönteni is csak óvatosan tudom a hajtás felőli oldalra, hogy ne karcolódjon semmi össze.
Rossz választás, mert pont a hátsó váltóra döntöd úgyG@ben: olyan elavult a szabályozás, hogy garantáltan meg tudnak büntetni az alapján, ha meg akarnak (lámpamagasság, nem egyszerre kapcsolható, villogó, lámpák száma). Legyen csengőd, első lámpa, hátsó lámpa, hátsó prizma, első keréken kerékprizma, fogjon a fék, és ha városon kívülre mész, akkor legyen nálad talonban fényvisszaverő mellény (rossz körülmények között kell csak felvenni). Bármi, amit hasznosnak ítélsz (sisak, kesztyű, szemüveg, fényvisszaverő ruházat), hátulra két lámpa (egyik világít folyamatosan, a másik villog) csak a te biztonságodat növeli.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #47364 üzenetére
Szerintem a kitámasztó olyan mint a sörnyitó, hogy minden az. Útpadkának nekitámasztod pedállal hajtásirányba, falnak kormánnyal vagy hátsó kerékkel, oszlopnak hátsó kerékkel, kerékkel pedállal kormánnyal esetleg nyereggel bárminek oda lehet dönteni. Csak úgy a semmi közepén meg nem minek letámasztani, ha olyan helyen vagy, akkor valószínűsíthető hogy még nem értél el a célodhoz, ahol ugye valami van, (ami ugye már kitámasztó ).
Jah tárcsa oldalra jobb dönteni, nem nagyon tud leérni a tárcsa.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hajtókar felfordul 12 óra állásba és így nem ér le a váltótest.
Szóval tárcsafék felé kéne dönteni?(#47366) ---Lasali---
Én ehhez túl szerencsétlen vagyok, ha nem vízszintes a talaj, akkor elgurul, ha csak egy ponton támaszkodik álló helyzetben.
Nekem két verzió működik, hajtókarnak támasztani és a pedál megfogja a gurulás ellen, illetve elfektetni. De azt se mindegy, h hova...[ Szerkesztve ]
-
aram01
nagyúr
sárga mellény kötelező már a bicózáshoz?
Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...
-
lefkosia
őstag
válasz aram01 #47369 üzenetére
Úgy tudom, hogy lakott területen kívül kell.
Hatályos jogszabályok gyűjteménye 54. § 6 b
54. § (6) A kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek - lakott területen kívül - fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.
[ Szerkesztve ]
The Truth Is Out There
-
G@ben
addikt
Megnéztem a fényvisszaverőt is, az olyan 75 cm-re van a talajtól gyárilag, mivel nincs sárhányóm, miközben max 60 cm-re lehet. Nekem egy forgalomban nem használható bringát adtak el!
Illetve olyan szinten elavult az előírás, hogy talán csak azokat nem büntetik, akik gyári sárhányós, dinamós lámpás biciklit vettek.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz pengemetal #47318 üzenetére
Be van állítva, de feltöltés után mindig hozzászámolja a szüneteket a tekerési időhöz. Így meg nem lehet dicsekedni a haveroknak. Pl. itt 2h:55m Endo szerint, és 2h:16m a telefonom szerint. Azért nem mindegy az átlag szempontjából sem.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
pengemetal
aktív tag
válasz Szakbarbár #47374 üzenetére
Sajnos nem tudom, miért számol így. De majd tesztelem, hogy nálam mit csinál!
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
lsebestyen
addikt
Amúgy ezt nem értem miért nem reformálják meg, mármint a bringásokra vonatkozó kreszt, ez most olyan minthogy Angliában valakinek a kocsiját elb@szta a vonat, és megakarták büntetni de még ő kapott kárpit mert olyan régiek a jogszabályok amik nincsenek eltörölve, hogy azzal tudott érvelni, hogy nem jelezte lovas, h jön a vonat...
-
dqdb
nagyúr
116. § (8) A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók.
Nos?Mondom én, hogy kész Mission Impossible. Te mindent megtettél a szabályosság és a saját biztonságod érdekében a technikailag kivitelezhető kereteken belül, de ha valami elavult, az elavult.
(#47380) G@ben: ez a sztenderd válasz erre a kérdésre, nem te vagy az első, aki elsüti Sok szerencsét hozzá élőben, bár inkább nem, mert ha ebbe belekötnek, akkor azt már megszívtad
Amúgy van a rendszerben kiskapu is: a csengő helye nincsen szabályozva, így ha zavar a kormányon, akkor még sok hely van a bringán, ahová felfér (például nyereg alá, de nem enyém a copyright ezért).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
#90933760
törölt tag
Félterep gumiból csak 1.9 - 1.95 a legszélesebb 3k alatt? Ez mi már? Most tényleg a bütyköset nyírjam ki nyáron és mire tél lesz meg teljesen lesimul?...
Vagy ezek a bütykösek kibírják a kemény földutat is, csak aszfaltot ne kapjanak? -
Bati0501
őstag
És a járőrök olyan berendezésekkel járnak,amikkel mérni tudják,h az egyik lámpa hány tízezred másodperccel később kapcsolt be,mint a másik.
-
MZsoltee
veterán
Itt a tavasz elővettem a régi kis fuji odesszat, de már igencsak véres a torka. Két év és kb 3000km és már használtan került hozzám. Szóval kapott eleget.
Így megérett az ötlet kéne egy új használt bringa.
A felhasználás főleg aszfalt, de ha letérek és át akarok menni egy füves mezőn, akkor az ne legyen akadály.
Szóval a trekking lenne szerintem a legjobb választás. 28-as kerekekkel, lockolható telóval és v-fékkel. A keret Max nagyon max (estleges szereléssel fém pedál stb) 100EHUF.
Szerintetek ez reális, érdemes nekiállni ezzel a kerettel?[ Szerkesztve ]
A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
-
Xantomas
őstag
Ha már itt a tavasz, és úgy pörög a topic, akkor én is posztolnék ide egyet.
Pénteken megjött a barátnőmnek rendelt váz, villa, és egyéb rendelt alkatrész, és a tavaly összerakott bringát szétbontva, összeraktam egy kis női montit.
* Csepel Adrenalin 16-os váz (kékeslila - fekete, mérve kormánycsapággyal, és nyeregcsőbilinccsel, nincs 2 kiló, szóval az árához képest könnyű volt.
* SR Suntour XCM V3 RLO olajpatronos villa (Centurion női montiból bontva, legpuhább rugóval, szétszedve, újra kenve) a vázzal passzoló színben.* Altus C10, régi fc-ct10 hajtómű, régi, keménykalapos kemény fiúknak való 48-26-as tányérokkal
* BB-UN26 monoblokk
* Régi Alivio parallax kazettás agyak, hátul 135 mm-es papucstávolsághoz hézagolva
* Régebbi weimann felnik, típus már nincs meg
* Sherpa húzott 2-1.9-2mm-es küllők,
* CST belsők, szmötyis defektgátlóval
* A képeken még 26x1.5 Schwalbe , de már kevláros 26x1.75 Continental Travel Contact gumik, de ki van nézve egy pár 26x2.1 Maxxis Crossmark is
* 7-es rendszer
-> tavalyi, megerősített TZ hátsó váltó -- ez később cserés legalább Deore szintre, de előbb kopjon el. Ezt a szezont kibírja, pláne, hogy erősebb rugókat kapott, most még nagyon pontosan vált, aztán úgyis elkopnak a csapok.
-> idei Altus első váltó
-> régi STX/Alivio SL-MC40 váltókarok, örök élet plusz egy, a mai napig pontos szerkezet, nincs értelme cserélni
-> 14-32-as Shimano sor, fura, de több mint fél kiló
-> HG40-es lánc
* Balance, valószínűleg Logan rugós nyeregcső (27.2x300mm) -igazából csak nehezék, de ez volt a fiókban
* Integrált Ritchey kormánycsapágy
* Natur alu Zoom kormány, és 80 mm-es kormányszár
* Polírozott Promax fékek, és fehér Promax fékkarok Shimano betétes pofa, Ritchey betétekkel
* Fehér shimano váltó- és fékbowdenházak, fém betétes kupakokkal
* Rozsdamentes, köszörült bowdenek
* Virágmintás fehér Velo női montis nyereg, és Corratec ergonomikus markolat14.2 Kg lett mérve, de ez főként a nehéz felniknek, sornak, guminak, defektgátló szmötyinek, és a nyeregcsőnek köszönhető. Idővel úgyis tárcsás, Dinasys, vagy 9-es rendszert kap.
A hétvégén felavattuk, a jutalmunk napszúrás, és pipacsra pirulás volt, betört nyereg, sajgó fenék, és izomláz volt.
Pár kép:
Apró méretbeli különbség: Teljesen arányosan a méretkülönbség a két bringa között. 16" váz, 26" kerék, valamint 19.5"-os váz, és 29" kerék
A rohangálós montimmal:[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Teasüti
nagyúr
Van vkinek tapasztalata a gumik szövetsűrűségéből adódó menettulajdonságok terén?
Most 120-as gumik vannak a bringán, de 27-est néztem ki magamnak. Nem tudom eldönteni tapasztalat nélkül, hogy visszalépés lenne-e.(#47390) MZsoltee
Eddig csak a telót akartad kukázni, most már az egész bringát?[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
válasz Teasüti #47392 üzenetére
menettulajdonságbeli különbség főként csak a mintából, és a súlyából adódik a guminak. A szövetsűrűség a defektállóságával, és a nyomásálloságával kapcsolatos.
Nagyobb sűrűség esetén nagyobb nyomást bír, nem púposodik ki, jóval tartósabb lesz.
(#47387) Baltoafarkas
Ötödik éve használok 26-os Conti Travel Contactot, a könnyítet, vékony oldalfalú, hajtogatós verziót.
1.75-ös szélesség, ha 15000km nincs benne, akkor egy se, és szinte nulla kopás látszódik rajta. Jobban megviselték a futófelületbe ágyazott üvegszilánkok nyomai.
Anyagából adódóan a gördülési ellenállása szinte nulla, tapadása aszfalton nagyon jó, defektet, jó ha kettőt kapott, annyira vastag a gumi réteg, hogy nem megy át rajta csak a durva szög, azt meg úgyis kikerüli az ember. Döngölt földúton, murván is egész jó, de laza talajon csak halál.Igazából aszfaltozós bringára csak ilyet vennék újra városba.
Az ára már húzósabb, de ha ügyes az ember 3-4E ft-ért be tudja szerezni darabját, ha van egy boltban, még B szériás, raktáron maradt modell.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
lajbi101
tag
Sziasztok!
Szeretnék most venni egy cross trekkinget! Mindenképpen Új kel nem akarok használtan venni! Kb 90-100 ezrem lenne rá!
Kinéztem egy Kross Evado 2.0 2012 90 ezerért!
Csak M es mért lenne belőle ami 54-56 cm-nek ír. Nekem a montim 52 cm-es vázzal van és az is jó. Szóval akkor szerintetek megvehetem az M- es méretűt? Sasjnos webshopbol rendelem és nem tudom kiprobálni.
Esetleg nem tudtok valahol Merida crossway 20md 2011 et eladót? Tudom régebbi modell ,de hátha.
Meg még annyit ,hogy ebben az árkategóriában tudtok alternatívákat mondani? (90000-100000ft)180 centi és 93 kiló vagyok
-
Teasüti
nagyúr
válasz Xantomas #47393 üzenetére
Úgy figyelem a sűrűbb szövésűek könnyebbek is.
Viszont nem találok (aszfalton) tartósnak ígérkező 120-as köpenyt, ami alapvetően egy XC köpeny, jobban mondva All Terrain.
Eddig egy 27-es WTB All Terrain a befutó nálam, de nem tudom rázósabb lesz-e, mint a mostani 120-as Maxxis Worm Drive.
Fontos lenne a komfortérzet is.Illetve tudtok 500 g alatti XC külsőt, amiben van defektvédelem?
Vagy szintén könnyített XC külsőt, ami nem kopik aszfalton sem nagyon?
10k alatt és 1.95-2.1 szélességben.Mennyire érdemes elmenni a könnyítés felé? Tehát mondjuk 450 g körüli külső defekt védelem nélkül és 120 g körüli belsők a jobb választás, vagy 100-200 grammal nagyobb tömeg, de ellenállóbb kerék?
[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
válasz Teasüti #47397 üzenetére
Persze, könnyebb, mert a sűrű szövés miatt erősebb, kevesebb gumi kell rá az oldalfalra, azzal is baromi sokat lehet spórolni súlyban.
Maxxis Ignitor? A drágább, kétkomponensű fajta? Középen keményebb kopásálló keverék, a szélén puhább, jobban tapadó.
Mondjuk szerintem hülye az anyaga, mert ahogy öregszik el, egyre kevésbé tűri az idegen anyagokat, és kilyukad. Tegnap reggelre leeresztett a belsőm. Kiszedtem, felfújtam, a szmötyi szépen tömített, de a friss lyukkal együtt 27 kis zöld pöttyöt számoltam. Ennyi defektem volt vele, ami azért elég sok, és mindegyik a puha keveréknél."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rii
nagyúr
a villa 1-1 szárára is lehet tenni kis led-es helyzetjelzőt ...,
de a 90 cm-t szerintem nem szó szerint kell venni, szerintem belefélr az 1 méter is, inkább annak veszélyes ennek figyelmen kívül hagyása, akit fejlámpával állítanak meg a rendőrök ,,,, meg persze a szembejövő kerékpárost is a fejlámpa zavarja legjobban a lámpák közül, hiszen szinte pont szemmagasságban vakít .. még el se lehet fölötte nézni ...piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!