- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
rétisün
veterán
válasz pengemetal #40617 üzenetére
az aláírása nem mond semmit?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
deicide
veterán
válasz pengemetal #40617 üzenetére
De igen, szintén AE kedvelő vagy?
Erről konkrét tapasztalatom van a mai tekerés után, több, mint 10%-al lettem gyorsabb a mountihoz képest (24 km/h vs 27,1 km/h). Én nem bántam meg, hogy beruháztam. 195-höz 23" vagy 58-60cm lehet jó.
rétisün:
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
ludsimon
veterán
válasz pengemetal #40617 üzenetére
ugyanazon edzettség mellett egy vékonyabb, 28-as trekkingel, vagy fitnessel kb +1km/h átlagnövekedést fog eredményezni ugyanazon erőkifejtéssel. MTB-ról outira való váltás kb +1,5-2 km/h átlagot fog jelenteni.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
rétisün
veterán
válasz pengemetal #40913 üzenetére
ne is mondd! szerencsére én szembe nem nagyon kaptam ma, de (főleg a hazaút második felében, amikor az élénk szélből erős lett) azért volt, hogy megpróbált belesegíteni az útmenti árokba (persze nem hagytam magam )
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Syd69
aktív tag
-
deicide
veterán
válasz pengemetal #40913 üzenetére
Ma én is csak 123-at mentem, erősebb volt a szél, mint tegnap
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
deicide
veterán
válasz pengemetal #40928 üzenetére
Ilyen szélben 30km is derék! Nekem sem volt a végén őszinte a mosolyom Valami zenét kellene vinnem nekem is, úgy jobban pörögnének a kilométerek.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Auratech
őstag
válasz pengemetal #41301 üzenetére
Nagyon fontos a 2013-as felsorolásoknál a pontosvessző! A felsorolás elemei egyenként teljesítik a feltételeket..
[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
Teasüti
nagyúr
válasz pengemetal #41301 üzenetére
Nem büntetendő annak a cselekménye, aki a saját, illetve a mások személye vagy javai elleni jogtalan támadás megelőzése céljából telepített, az élet kioltására nem alkalmas védelmi eszközzel a jogtalan támadónak sérelmet okoz, feltéve, hogy mindent megtett, ami az adott helyzetben elvárható annak érdekében, hogy az általa telepített védelmi eszköz ne okozzon sérelmet.
Tehát bicikli tolvajlás megelőzésére az ülésbe/markolatba telepített egyedi védelmi eszközök (kipattanós rugós pengék, stb) törvénybe ütköznek? Most képtelennek hangzik, de komolyan kérdezem.
Gondolkodtam már ilyen szerkezeten, hogy aktiválás után az ülésből egy penge hatol a tolvaj valagába, ha ráül vki.Több tényezőtől függ, h egy gumi mennyire csúszik. Az egyik a tapadás, a másik a kapaszkodás.
A tapadás a felfekvő felületből, az összenyomó erőkből (súlyból) és a felületek minőségétől függ.
Ez téli körülmények között minden guminál egységesen gyenge.
A terep gumi annyiból más a slick-hez képest, h bele tud kapaszkodni a puha talajba.
Viszont kemény talajon a bütykök értelemszerűen nem tudnak megkapaszkodni, sőt! Eltorzulnak, ezzel elemelve a tényleges futófelületet az útról és a kerék kúszását idézik elő. A bütykök lesznek a fő kontakt felületek, amit mondanom sem kell, h drasztikusan kisebb a felületük, mint a slick guminál. És mivel kapaszkodni kemény aszfalton nem tudnak, ezért továbbra is csak a gumi anyagának tapadása marad, ami lecsökken a kisebb felület miatt és még kúszik is a gumi a bütykök torzulása miatt.
Ezek után könnyen belátható, h miért nem létezik optimális megoldás. Ha nincs bütyök, nincs kapaszkodás -> aszfaltra való gumi. Viszont az a külső, ami nem tud kapaszkodni, hátrányba kerül a hóban.Szóval útviszony kérdése az egész. Ha havas úton közlekedsz, akkor terep gumi, ha aszfalton, akkor slick.
Nincs igazi megoldás a kettő között, csak próbálkozások.Ami nekem nagyon tetszik, az a hólánc. Cesar Van Rongen féle hólánc ideális megoldásnak tűnik, elvégre használhatod vele a slick gumikat és ha komolyra fordul a dolog, akkor felraksz egy ilyet és meg tudsz vele kapaszkodni a jégen és egy minimális mintázatot is nyújt a hóba.
Ha elérhető lenne kereskedelmi forgalomban, eszembe se jutott volna terepgumikat venni télire. -
Teasüti
nagyúr
válasz pengemetal #41311 üzenetére
Tehát akkor, ha a kerítésen ott volt a "Vigyázz, megb.sz!" tábla, akkor az kimeríti a feltéve, hogy mindent megtett, ami az adott helyzetben elvárható annak érdekében, hogy az általa telepített védelmi eszköz ne okozzon sérelmet feltételt?
Szóval, ha a bicajomra figyelmeztetést helyezek el, akkor telepíthetek rá aktív védelmi eszközt?[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
veterán
válasz pengemetal #41314 üzenetére
...illetve a megfelelő sebességen legyen a váltó,nehogy porcleválása legyen a hirtelen indulásnál az erőlködéstől és a nyereg se legyen túl magasan nehogy elessen a stopnál...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Teasüti
nagyúr
válasz pengemetal #41326 üzenetére
Közönséges polár símaszk.
Bementem vele egy bankba.
Két percig nem tudta eldönteni a személyzet, h megszólítsanak-e, aztán végül levetették velem. -
Bati0501
őstag
válasz pengemetal #41332 üzenetére
Oké,köszi szépen.
-
salieri.
őstag
válasz pengemetal #41852 üzenetére
Gyors zár fellazult?
-
salieri.
őstag
válasz pengemetal #41854 üzenetére
És mentél is vele? Mert menet közben is fellazulhat!
Ilyen esetben új zár kell. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz pengemetal #41852 üzenetére
Lehet hogy a csapágy lazult fel, és mikor kiszedted, akkor kijjebb pörgött a kónusz, és most túl nagy a csapágy hézag.
-
csabi94
őstag
válasz pengemetal #41859 üzenetére
Kipróbálásnak elég, ha meghúzod a gyorszárat. Ha úgy is csinálja, akkor jó eséllyel csak a kónuszon kell húzni.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz pengemetal #41859 üzenetére
Próbáld ki, de szerintem azt lehet érezni ha a gyorszárral van probléma. Nézd meg hogy a tengely nem-e lötyög nagyon az agyban, meg nem-e tudod kézzel tekerni az ellen anyát stb. Ha a csésze nem sérült meg akkor javítható.
-
Teasüti
nagyúr
válasz pengemetal #41911 üzenetére
Akár 1-2 fokozat különbség is lehet azonos pedálfordulat mellett, edzetleneknél még több is.
Függ a mintázattól is erősen, hát még a légnyomástól. 2,1 bütykös terep és 1,75 slick közt esetemben 2-3 fokozatnyi a különbség, vagyis olyan 25-45% erőkifejtésben.
48-as tárcsám van, kizárólag lejtőn használom csak, ha száguldani akarok. Vagyis kvázi soha.
MTB-re fölösleges. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz pengemetal #41913 üzenetére
Akkor nem pörgetsz eléggé.
44 es a nagytányér, hátul meg 11 es a legkisebb?[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
válasz pengemetal #41915 üzenetére
Megszámolod.
-
deicide
veterán
válasz pengemetal #41919 üzenetére
Az is elég gyakori, 42/32/22.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
deicide
veterán
válasz pengemetal #41921 üzenetére
A keskenyebb gumival együtt már el lehet érni gyorsulást, igen. Én júliusban 2.1-->1.75 és 44->48 cserével értem el kb 2-3km/h-t azaz nagyjából 8-9%-ot.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
deicide
veterán
válasz pengemetal #41952 üzenetére
Ne is mondd, elindultam gyalogolni, szép piros volt az ég alja,, aztán besötétedett és az utolsó 5km-en esett az eső, hogy a felhők honnan értek ide, azt nem tudom
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Bati0501
őstag
válasz pengemetal #41952 üzenetére
Ugye nem volt már biciklizés a 3 sör után....?
-
deicide
veterán
válasz pengemetal #41954 üzenetére
Ezt mondja az időkép is, biztos ők is nézték a lemenő napot
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz pengemetal #41954 üzenetére
Lassan már csak az maradt megbízható előrejelzésnek, ha kinézek az ablakon és megnézem milyen idő van kint. Kíváncsi vagyok bejön-e a hétvégi előrejelzésük, sok esőt és viharos szelet jósolnak, remélem most is tévednek.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Toomy
senior tag
válasz pengemetal #41970 üzenetére
Nem kicsit volt kemény a reggeli és a délutáni 25km Ilyenkor aztán lehet combosodni rendesen.
-
TripleB
senior tag
válasz pengemetal #42114 üzenetére
Kicsi szerintem is. Az én fitnessgépem pl. 60-as vázméretű a 180 centimhez. Mondjuk a merida elég rövid vázakat hevtel.
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
Kodiak88
tag
válasz pengemetal #42114 üzenetére
23-asnál nagyobb vázméretet nemnagyon találtam. Ezt a kettőt is csak külön kérésre hozzák. Egyébként a két kerékpár közül melyik lenne a jobb?
-
Toomy
senior tag
válasz pengemetal #42374 üzenetére
De miért nem Te cseréled a belsőt
-
ludsimon
veterán
válasz pengemetal #42374 üzenetére
Miiiiiiiiiiiiiii??????
Hajlandó voltál 1900Ft-ot kidobni egy nyamvadt belsőragasztásért? Én vettem volna gumileszedőt, tapaszt és annyi, nem lett volna több mint 1500Ft. Benzinkút meg általában városban elérhető távolságban van. Felfújni a gumit.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
deicide
veterán
válasz pengemetal #42539 üzenetére
Én is merev villát akartam, mikor az előző telóm kikönyökölt, de lebeszéltek róla, nagyon drágák, maradt a lock-os teló, aztán a lehetőség is megmarad, ha hegyre akarok menni.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
deicide
veterán
válasz pengemetal #42545 üzenetére
Én is lezavartam a mai gyaloglást inkább hajnalban, mert hóban este már nehezebb lesz, de azért lehet, hogy gyalog este is kinézek, bringával semmiképp...
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
MP4-23
csendes tag
válasz pengemetal #42604 üzenetére
-
dqdb
nagyúr
válasz pengemetal #42904 üzenetére
Ha van már valamilyen biztosításod, akkor érdemes ott is érdeklődni, mennyi lenne ilyen kiegészítés hozzá. Nálam például a lakásbiztosítás érvényes (most már ...) a tárolómra, adott összegig kültéri lopás esetén is fizet, valamint van benne pár milliós felelősségbiztosítás is.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Aegon
csendes tag
válasz pengemetal #42906 üzenetére
Kedves Fórumozók!
Örömmel olvastuk, hogy kerékpár biztosításunk felkeltette érdeklődésüket.
Amennyiben bármilyen kérdésük lenne a biztosítással kapcsolatban, itt is szívesen megválaszoljuk!Üdvözlettel,
Aegon Ügyfélszolgálat -
Auratech
őstag
válasz pengemetal #42966 üzenetére
Sajnos olyan fosós vagyok, hogy a millás cuccal(lapt. Ipad, Kamera, foto,telo) a hátamban nem kockáztathatok egy bukfencet. A régi piros(dirty, fék nélküli) bringámmal üres tatyóval a végletekig bevállalós voltam(lennék). Egyszerűen sajnálom lefektetni a bicót és utána nézegetni, mi ment tönkre...
Eddig olyan szépen egyben van még.Auratech Field Recording
-
rii
nagyúr
válasz pengemetal #42977 üzenetére
hány km? az van vagy egy 20-as nem?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
hoffman_
nagyúr
válasz pengemetal #42977 üzenetére
Azért lehet ma is tekerni Igaz, én nem akartam, csak tegnap délután naivan azt gondoltam, hogy ma is lesz olyan idő, mint tegnap, és bringával mentem valahova, ahol ott aludtam, és azzal kellett hazajönnöm. Lenne dolgom most is, csak azért nem megyek el bringával és csinálom meg, mert nincs sárvédőm, az meg úgy elég csúnya lenne, de amúgy nincs hideg egyáltalán - csak a latyak :/
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz pengemetal #43797 üzenetére
annyi a gondom, hogy szemuveges vagyok, es lehet keves dioptria, de azert megerzem a hianyat, ha anelkul tekerek....erre nincs valami megoldas? vagy stoccoljam fel a kukkerokat a macskaorromra?
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz pengemetal #43805 üzenetére
relative szemuveg nelkul is elvagyok, csak ido kell a hozzaszokashoz. majd beprobalok egy sima szemuveget hordva, hogy mennyire lesz zavaro a dioptria hianya
koszonom a valaszokat mindenkinek
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
hoffman_
nagyúr
válasz pengemetal #43832 üzenetére
Találomra ráböktem egy merev MTB-re, oké, hogy full XT, oké, hogy FOX, oké, hogy DT kerékszett, de 600.000 forint?! Ennyiért két pofás fully-t kapok az aprón, vagy egy nagyon komoly fully-t bármelyik boltban, és marad 100k-m csajokra
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Toomy
senior tag
válasz pengemetal #43887 üzenetére
+1, Ennyi!
-
Packersbay
tag
válasz pengemetal #43887 üzenetére
Szintén hasonló csak én 105kg voltam a 188cm-hez és észrevettem,hogy egyre többször vagyok fáradt. Ekkor döntöttem el,hogy bringával fogok munkába járni. Napi 40-50km-t megyek így egy nap és év elején már 90 kg voltam. Fogyókúrázni nem fogyóztam mert imádok enni és tudom hogy úgyse tudnám betartani, így csak annyit változtattam hogy reggelente 3 zsömle helyett 2-t eszek.
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
rii
nagyúr
válasz pengemetal #43892 üzenetére
amíg státuszszimbólum az autó, addig nem
amíg csak autóreklám fog folyni a tv-ből meg a fali plakátokról (voltaképp az autók midennan critical mass-t tartanak) addig nem
amíg ilyen bitangszar a kerékpárút helyzet (bp-en pld.), hogy sárga festékkel építenek "kerékpárutat" ... pffff ... addig nem[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz pengemetal #43892 üzenetére
napi 2x3,56 km-ert megtenne ez a jatt
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz pengemetal #43892 üzenetére
"a drótszamárral megtett szolgálati utakért kilométerenként 38 eurócent (mintegy 114 forint) igényelhető a munkaadótól"
Ha én napi 2*24-km után igénybe venném, az havi 20 munkanappal számolva 107.000 Ft lenne, ami majdnem annyi, mint a fizetésem. Szerintem nálunk hamarabb fogják bevezetni a bicikli adót, mint azt hogy támogassák a biciklivel munkába járást.Más: Aki használt Tracker programot (Endo, ST) be szoktátok állítani hogy bizonyos sebesség alatt (nálam 5 km/h) automatikusan szünetelteti a logot? A végén az átlagszámításnál ez nem számít "csalásnak"?
Outin kinek milyen felszerelése van, amit előír a KRESZ? Nálam a fehér első és piros hátsó lámpán kívül más nincs. Na jó, a fék is rendben van
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
brownus
veterán
válasz pengemetal #43892 üzenetére
ne kérdezz ilyeneket mert viktoria királyunk még minket is megfog adóztatni nemhogy nekünk fizetnének a munkáltatóink....
-
ludsimon
veterán
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!