Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    Volna egy kérdésem vaku és WB kapcsán.
    Elvileg a vaku mindig közel azonos hőmérsékletű fényt vetít +-100K tűréssel.
    Viszont az auto WB általában mindig másmilyennek látja a fehéret jelenettől függően.
    Ezzel nincs is baj, hisz a visszavert fény lehet bármilyen és a WB algoritmus az olyan, amilyen.
    (Bár meg kell hagyni ritkán szokott látványosat tévedni az XT3, általában nagyon jól kezeli a tipikus WB problémás dolgokat is, mint mondjuk egy monokróm színpaletta - pl zöld lombozat.)
    A bőrtónusok többnyire a helyükre kerülnek kielégítő módon.
    Viszont posztban gondot okoz az egységes színkorrekció az albumban, legalábbis a képet match-elése. Hiába a kontrollált fényű fővilágítás, néha olyan kiszámíthatatlan kilengések vannak, mintha természetes (és változó) fényben fotóznék. Széleslátóban a jelenet egésze inkább 4700K-ra esik, közeli részletnél meg lehet 6000K-ra. És mindkét esetben jól néz ki a bőrtónus első blikkre. :F
    Kérdés: mi a legjobb módszer a technikailag pontos fehéregyensúly elérésére felvételkor? Szürke kártya? Beeső fényből vagy visszavert fényből érdemes inkább mintát venni (van szürke lencsesapkám is)? Ha a jelenetben erős színek vannak, akkor nem fog színt vetni a szürke kártyára is a visszavert vakufény?

Új hozzászólás Aktív témák