Hirdetés
-
MG4 menetpróba
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.
-
Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
it Kínában a túlkészletek miatt számítanak fokozódó árháborúra az EV-piacon. Nem minden régióban száguldanak az EV-k eladásai.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DrSoul
őstag
De én nem gondoltam el semmit!
Akkor te miért nem jelentkezek?
Én csak Nyúltalpnak mondtam, ő már olyan szinten van, hogy most 2-3 éve 3D-zik, szerintem egy félév nem oszt, nem szoroz. Az az épület nagyon jó, egy kis bedobással talán mehetne is a dolog. De én semmit nem tudok felmutatni.
Tehát én nem azt mondtam, hogy kamuzni kell, de vkinek vmi jól sikerül, nem kell feltétlenül elmondani, hogy ''csak 2 éve csinálom, zöldfülű vagyok...'' Nem. Ha tetszik neki, vállalni kell esetleg azt is, hogy nagyobb munkák lesznek, és bizonyítani kell. Ezt szvsz Nyúltalp megteheti. De én nem, mert annyira nem tudok felmutatni semmit, hogy csak szélhámosnak ismernének meg, és ez maradna meg az emberekben.Mindig az X jelöli a pontot...
-
Nyúltáp
senior tag
Azzal azért vitába szálnék, hogy nem kell-e művésznek lenni számgépes rajzhoz. Ugyanazt a tudást, kreativitást követeli meg, csak az eszköz más.
Munkákat legtöbbször design21-en, ill. jobpilot.hu-n lehet találni. 30%-ban külsős melók, maradék belsős (kivétel nélkül Pest). Legtöbbször egy referencia munkát kell megcsinálni, és az alapján, ill. korábbi munkáid alapján döntenek. Arra azért fel kell készülni, hogy messze nem olyan profi a hozzáállás egy ilyen melónál, mint plö DR-nél. Álltalában fingjuk sincs arról, hogy mi fán terem a 3D, és persze mindent 1 nap alatt kéne megcsinálni gyűrűkura színvonalon...legalább.
Nekem szerencsém volt, mert apám bútor tervező, és álltalában az ő cégének csinálom a látványterveket. Nem nagy melók (asztalok, székek, faházak sötöbö).
Ilyen alkalmi melóknál árat úgy a legegyszerűbb számolni, ha kitalálsz magadnak egy fix órabért. (az alapján, mennyit szeretnél keresni egy hónapban). Kezdőknél 1000-1500 ft, de profik simán elkérik (és meg is kapják) a 4000 Ft-t. Tehát mondjuk egy bútort megcsinálok egy délután alatt, akkor az köbö 4000-5000 pénz.
Vállalkozóihoz elég rugalmassan állnak hozzá, de volt már olyan, hogy megkövetelték.
Amúgy műszaki info-t tanulok, és egy másodpercel se vagyok előrébb vele. Azért mentem ebbe a suliba, mert itt volt egyedül grafikus szakirány, persze ez, mint kiderült inkább tervezés (autocad, meg hasonlók). Ráadásul nem is jutottam be erre a szakirányra...köcsögök . Azt hiszem egyedül BME-n tanítanak 3d-t, de az nekem túl messze van. És egyébként is az iskolák hiánya miatt nem is követelik meg sehol sem az érettséginél magasabb végzettséget.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Melót amúgy nagy valószínűséggel az UV-zés miatt nem sikerült elcsípni. Nem sok gyakorlatom van unwrap-ban, úgyhogy bénán álltam neki textúrafestésnek.
Modellt se volt egyszerű ebszorytani az 1000 face-es keretbe. Először, mikor elkészültem vele (nagyjából ugyanez volt a geometria) köbö 1800 face volt. legalább 4-5 órát szenvedtem vele, hogy lecsökkentsem a mesh bonyolultságát. Végül 983 lett....asszem. Mégis legtöbb időt a textúra vitte el. Azzal minimum 15 órát bajlódtam. Nem volt semmi kiindulási alapom. Úgyhogy ki mentem kamerával képeket csinálni (normális kam, szóval állóképet max 320 x mittoménhányas felbontásban tud csak). Persze szakadt a hó, plussz a perspektívikus torzulásokat, csúcsfényeket, árnyékokat is ki kellett retusálni belőlük. És még így se dolgozhattam egész falfelületekkel, mivel azok rettenet torzultak voltak, és nagyon kis felbontásúak. Szóval kellett csinálnom egy alap falfelületet, majd erre ráollózni a retusált ablakokat, ajtókat (persze előtte megfelelő számú variációt kellett belőlük csinálni, hogy ne ismétlődjenek), végül árnyékokat kellett még ráfesteni (követelmény volt) ezt nem is tudtam befejezni.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy van mit még gyakorolnom, és mint látszik az nem feltétlenül csak 3d, hanem plö photoshop is.
Itt van pár bútor, meg hasonlók:
Bővebben: link
Bővebben: linkAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
BLiNk3r
senior tag
na, ezek elég zsírul néznek ki!
-
DrSoul
őstag
Velem mindig vitába lehet szállni!
Szvsz azért nem művészet a számitógépes rajzhoz, mert már eleve egy hatalmas ''közvetító'' áll közötted, meg a mű között. Egy ecsetet fel lehet úgy fogni, hogy ''az a kezed meghosszabbítása'', tehát érintkezésbe vagy az anyaggal. Ez számítógépen elvész. MEg lehet csinálni hasonló textúrákat, de igazából a gép csinálja. Te megmondod, mit csináljon. Tehát nem mondom, kell azért ''szem'' a dologhoz, nem csinálhatja bárki felsőfokon, de mégse művészet. Tisztelet a kivételnek, de adnál egy vásznat, ecsetet meg színeket egy számítógépes művésznek, és elvérezne... (tiszt. a kiv.)
Egy PS segíteni tud abban, hová tegyél árnyékot stb., a számítógép nagy kísértéseket ad, és hülye lenne az ember nem kihasználni ezeket (pl. egy jó fényképet úgy átalakítasz, hogy szinte csak a kontúrjai maradnak, majd pl kivágsz belőle darabokat, aztán beszinezed, megy +1-2 effekt, stb... Tök jól fog kinézni, de mégse én csináltam, csak ''szerkesztettem''. Én így gondolom. És akkor még nem is beszéltem a kompozicióról meg a témáról. Ha megnézed, a legtöbb képé hasonló: minden Fantasy, mindenhol sárkányok, vagy lovagok, vagy nagykebű csajok... olyan Valleyo stílus. Minden nagyon stilizált, tehát az eredetíség (tisztelet a kivételnek) az sokszor nulla.
Én is néztem már sok képet, és mondtam is ''Azta...'' meg hogy ''ez már műalkotás...'', de aztán rájövök, hogy nem az. Bár ma már biztos annak számít, ezzel én nem szállok vitába. Ma ha már valaki ráhány egy lepedőre, az művészet, mert abban a pillanatban kifejezte önmagát... (Eleve nem is ez a művészet).
Biztos sokan megköveznek, de számomra Picasso sem volt művész, meg Van Gogh se igazán, meg még sok más impresszionista. Sajna ez van. De a saját korukban azok voltak. De ha abszolut nézem, labdába se rughatnak olyanok mellett, mint Michelangelo, Leonardo, Raffaello, Dürer, Renoir és sok más, akár ismeretlenek is.
Ez olyan, mint hogy a mai korban nagyon nagyra tartom Morricone-t a klasszikus zenébe (mai klasszikus), meg Vangelist, meg John Williamst... De ha mellérakok egy pl Beethoven-t... ajjaj, ők csak muzsikusok.Mindig az X jelöli a pontot...
-
HolloW
senior tag
Nekem vajon mert nem indul el a a 3Ds Max 7 ? Ezt irja ki
Bővebben: link
HELP ! : (((((((((((((((((((((((((((((((STEAM - KOBRA KAI!
-
nagyúr
Mélyen egyetértek veled. A művészet az művészet, a számítógépes grafika pedig számítógépes grafika. Persze lehet 1 ember az, aki mindkettőt csinálja, de a két dolog nem u.a.
Másrészt meglepett a hozzászólásod vége, de már régen tépem én is a számat emiatt hiába. szerintem az a művészet, ha valaki szépet alkot, élethűt és nem pedig az őrület alkotta dolgok. (elnézést minden rajongótól, de ez szubjektív véleményem). Van G. és társai is alkottak, de Michelangelóék művészek voltak épp úgy, mint Beethoven. a mai zeneszerzők, akik zajt csapnak nem értékelendők ugyanúgy, mint ő. (és itt NEM Vangelisre gondoltam, mert a jó filmzenét szerző nagyok tényleg jók.)
Ez van... -
HolloW
senior tag
Jaj sry, csak meg mindig transzban vagyok, hogy nem indul el : )))). Telepites alatt nem volt zur, letoltottem, felraktam es mar hianyolt is 3 dll-t, letoltottem a 3 dll-t es aztan meg jott a 4. hiba uzenet ;(, amugy XP re akartam felrakni.. biztos nem az a problema
STEAM - KOBRA KAI!
-
DrSoul
őstag
Örülök, hogy egyetértünk!
Félreértés ne essék, én is szeretem Vangelist, meg akiket még említettem, de a zenében voltak olyan nagyok, akik nem hasonlíthatók össze a többiekkel. És ez igaz más művészetre is (szobrászat, építészet stb). PErsze én nem az a fajta vagyok, aki azt mondja, hogy ''ha az nem Leonardo, vagy Raffaello, stb, akkor tuti nem jó''. Nem Biztos volt sok olyan művész, aki volt annyira jó, mint ezek a nagyok, csak nem lettek ismertek. És ma is vannak nagyon jó művészek. Csak nem ők az ismertek...Mindig az X jelöli a pontot...
-
kBagyula
senior tag
Sziasztok!
Most nézem csak, hogy van ilyen topik is.
Jómagam 3 éve modellezem 3DsMax-al, először a Max4-el kezdtem, jelenleg az 5.1-el nyomulok.
Munkáim főleg lopoly mozdonyok és kocsik voltak eddig, és 1-2 épület és egyéb apróság.
Ha valakinek van valami kérdése nyugodtan keressen meg, segítek ha tudok a kezdő lépésekben.
Képek:
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Üdv,
kBagyula
[Szerkesztve] -
zottty
aktív tag
uhuhuhhhúúú..ez nekem is magvan de annyi gomb van rajta hogy nem tudom kezelni
Az élet kegyetlen és igazságtalan de ugy látszik velem tényleg csúnyán kibaszott
-
Nyúltáp
senior tag
huhú, itt már kezd elmenni a dolog művészet/nem művészet irányba, ez meg ugyebár abszolót szubjektív. Én azt mondom, tök mindegy milyen eszközzel készült vmi, ha bennem az művészi benyomást kellt, akkor az számomra művészet. Például ott van a fotográfia. Végülis csak egy gombot kel megnyomni (persze leegyszerűsítve), és mégis rengeteg művész van, művészi képekkel/alkotásokkal. Számgépes rajz és normál festészet közt (alap esetben) annyi a különbség, hogy tabletnél a toll az ecseted, és a monitor a vászon. Az persze más kérdés, hogy szg-pen sok más dolgot is meg lehet csinálni, de alapjában véve ha normális technikával akarsz egy képet megfesteni ecsettel/tablettel, a folyamat ugyanaz, csak tablettnél egyszerűbb plö a rétegeknek köszönhetően. De olyan, hogy photoshop megmutatja neked, merre kell húzni az árnyékot, olyan nincs
És az is egy nagy alaptörvény, hogy ha szabadkézzel nem tudsz rajzolni, akkor akármennyit izzadhatsz, tablettel se fogsz tudni.
Ez a fantasy-s dolog, meg azért elég nagy beskatulyázás Ezzel az erővel mondhatnám, hogy a hagyományos festészet is milyen ötlettelen, mert mindig csak Istent, meg béna királyokat festegetnek, ugyanabban a kompozícióban
Mindkettő ugyanakkora butaság.
Ajánlom figyelmetekbe plö ezt a tutorialt:
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Én sehol sem látok ''Hé fotosop, ide húzzad a vonalat'' gombot
No mindegy, tényleg tök fölösleges erről vitatkozni, mert nekem ez a véleményem, nektek meg az. (azért hozzáteszem én sem tartom azt művészetnek, mikor a vászon közepén ott árválkodik szűzies zavarában egy piros négyzet...asszem Louvre-ban van kiállítva )Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Én is áttértem 5ről 7re. 6ost kihagytam, mert pluginek 3/4-e nem műxött vele, és sajnos egyenlőre ez a probléma 7-el is. Nagyon sok plugin nem kompatibilis vele, és Mental Ray-en kívül eddig semmi számomra hasznos újjítást nem tartalmaz(mondjuk az se számít igazán, mert vray-t használok).
Modellezésben meg aztán végképp mindegy, hogy 4, 5 vagy 7.
kBagyula jók a modelljeid, csak nem vmi játékhoz?
(esetleg wire-t mutathatnál róluk)Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
DrSoul
őstag
Már hogy ne lennének ilyen lehetőségek?
Veszel egy fényképet, kiszeded a színeit, világosítod-alakítgatod, és szépen látod az árnyékokat, amiket lemásolhatsz egy új kompozicióhoz. Ez csak egy példa (ha így se érted, egyszer megmutatom bár én nem vagyok ennek a mestere, de van, aki igen.).
Másik: a tutoriálodban ott vannak a Smudge tool, a Dodge tool... Ezek mik? Olyan dolgokat tudsz velük csinálni, olyan effekteket érhetsz el, hogy azt vásznon, igazi festékekkel már mesteri szinten kell bánni velük. Egy PS-ban meg bárki megcsinálja. ÉS csak elolvas egy Tutorialt, leírják neki, hová rakja és használja a kül. Toolokat, és mindenkiből művész lesz. Érted? De ha eléraksz egy élő modellt, azt se tudja, mit kéne csinálni, honnan indulni. Persze vannak olyanok, akik igazi művészek, és esetleg poénból PS-ezgetnek. Félreértés ne essék: ezek tök jó dolgok, nekem is tetszik, de nem művészet. Sose lesz egyedi. A program dolgozza ki helyetted az algoritmusokat, hogy mennyire világosodjon ott a szín, stb. Nem mondom, tudni kell ezekkel bánni, de az még a művészettől távol áll.
Egyébként a fényképészetet se tartom valódi művészetnek, így van. Modern művészet, azt elfogadom. De voltam én már NAt. Geografic fényképkiállításon, ami agyon volt reklámozva, órákat álltunk sorba, meg mindenki csak erről beszélt, hogy ''HIIIII'', meg ''Húúúú'', és közben semmi különös nem volt számomra. Volt néhány jó kép, de semmi több.
Talán így már érthetőbb, amit mondok.
Azért merek csak erről beszélnio, mert festettem már, meg sokat rajzoltam, meg láttam másokat is... Tehát tudom, mit beszélek, két kategória a kettő.Mindig az X jelöli a pontot...
-
DrSoul
őstag
Ja, egyébként valóban nem művészet mondjuk az, hogy királyokat v. Isten ábrázolják. De a nagyok általába nem csak ezt csinálták. Az a művészet. Nézd meg pl. bocs, ha ilyen uncsi vagyok), de miket ábrázolt pl. Leonardo, vagy Michelangelo, vagy Raffaello. És nem csak a téma a lényeg. Hanem hogyan ábrázolja. Nézd meg a részleteket, sajna tul kicsi a kép Bővebben: link Már csak a formák kibontagozásában, a vonalukban érzékiség van, költemény az egész.
A tutoriálban lévő kép az szép, realisztikus, de nincs benne művészet.Mindig az X jelöli a pontot...
-
DrSoul
őstag
Na, eszembe jutott, csak egy utolsó megjegyzés: égy valódi művészi művet úgy tudnám elmondani, milyen hatással van rám, hogy órák birom nézni, az arcon (a link esetében, a Leonardo kép) érzelmeket látok, kedvességet, lelke van.
De pl. amit te linkeltél (a férfi meg a nő, ahogy összebújnak) számomra lapos (nem térbeliségben, hanem érzelmileg), nem kelt bennem semmit.
A készítője csak arra törekedett, hogy élethűen ábrázoljon valamit. És az sikerült, és az tök jó. A Leonardo képben ennél több van. Túl jut azon a szinten. A régi festények között is vannak olyanok, hogy csak egy császár van rajta, ahogy vigyorog, és kész. Szép az is , de az se igazán művészet, ha csak ennyi az egész.Mindig az X jelöli a pontot...
-
kBagyula
senior tag
Szia!
Mutatok, de odahaza vannak a modellek, ezek a képek a www.trainz.hu fórumából valók. kitettem a rajongóknak nyálatcsorgatni...
A játék a TRS2004 (www.auran.com/TRS2004), én pedig a hazai fejlesztő csapat egyik alapító tagja vagyok.
Du. 4 után érek haza és renderelek párat majd...
Üdv,
kBagyula -
kBagyula
senior tag
Az ígért képek:
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Mind saját termés... van több is,de mind nem akarnám bemutatni...
Üdv,
kBagyula
[Szerkesztve] -
kBagyula
senior tag
Szia!
Köszi, igyekszem az elvárásoknak megfelelni.
Ehez a játékhoz lopoly kiegészítők kellenek, bár készítettem ezt azt magasabb polygonszámmal is, de azok már nem játékba valók, inkább csak nézegetni. Sajnos ez a game nem kifejezetten van optimalizálva, és gondolni kell azokra is akik nem használnak korszerű PC-t. Kisméretű textúrák kellenek, (1024x1024 vagy kisebb) max. polylimit pedig 12000.
====
Megszoktam már az 5-ös maxot. Megvan a 6-os is, de nincs hozzá ''rendes'' exporter ami nekem kell. Kipróbáltam, sokkal nem tud többet, mint az 5-ös ill. az 5.1-es verzió. Szebb a kezelőfelülete, nekem meg nincs szükségem csicsás GUI-ra, egyszerűen erre a hobbyra tökéletesen megfelel ez a verzió.
Ami különbséget észletem az a közvetlen megjelenítés, realtimeban teszi rá a shadereket, a specular light-ot és a bump-ot, nem kell külön renderelni mint a max5-ben és brutálisan jó a boolean benne. Hasonlót csak 5.1 alatt a PowerBooleannal lehet produkálni. Röviden ennyi.
Üdv,
kBagyula -
Nyúltáp
senior tag
Hu...ez hosszú lett. Én egyiküket sem hasonlítottam Leonardo-hoz, sőt még a képeik se tetszenek, csak a módszer miatt linkeltem be őket. De aki az álltalad felvázolt módon készít képet (lemásol egy létező vmit), az tényleg nem művész, hanem legjobb esetben fénymásoló. Azok a művészek, akik már komolyabbakat tudtak alkotni szg-pel, jócskán túl vannak a 30-on., tehát legalább 10-15 éve ezzel kell foglalkozniuk, akkor meg még színes monitor sem volt, nem hogy tablet. (tabletek utóbbi 6-7 évben terjedtek el). A dodge tool eszkösznek(elmaszatolja az éleket) és társainak meg semmi köze a művészethez, ha azt vki meg akarja csinálni festővásznon, technikájának kell lennie, nem művészi inspirációjának. Ezek nem olyasmik, mint a photoshop filterek, hogy rányomod a képre, esetleg állítgatsz néhány csúszkát. Nem, fogod ráváltasz, és egérrel/tollal elmaszatolod a kontúrokat, pont mintha az ujjaddal kennéd el a grafitot a papíron.
Ha olyan kép kell, amin érzelem van az arcokon, és szerintem művészi itten van egy:
Bővebben: link
meg egy másik, bár ez rosszabb..szerintem (bár technikailag jóval jobb):
Bővebben: link
Szóval ilyen képek is vannak, csak nem ez a jellemző, mint ahogy anno is rengeteg portrét festettek (gyakorlatilag ezekből éltek meg), tehát inkább munkának tekintették a festészetet, és csak a kiemelkedő alakok tudtak ezen túllépni(plö a tini-nindzsa teknőcök ). Úgyanúgy a CG is egy iparág napjainkban. Tehát mindenki az élethűségre törekszik, mert ez a követelmény, és csak ritkán raknak mögé tartalmat.
Itt van még pár kép, amiket szeretek (bár neked nem fognak annyira tetszeni, mert van egy kis fantasy-s beütésük )
Bővebben: link
Bővebben: link
Az alkotójuk meg ugyan csak 28 éves, de ő sem (mint ahogy szinte senki más) a számgépen kezdte rajzolást. Egyszerűen nem lehet (már csak elterjedtsége miatt sem), először meg kell tanulni a technikákat papíron/vásznon, majd utána ha érdeklődik az ember szgép iránt, ki lehet próbálni azzal is. Ha mindenki csak fotókat másolgatna photoshopban, és nem lenne mögötte igazi technikai tudás, nem tudnának újat alkotni, csak létező képeket másolgatni.
no, ez se lett sokkal rövidebbAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
kBagyula
senior tag
Max. 12000 poly/mesh (ha kevesebb az jobb), mondjuk a modellek több részből állnak össze, pl.: mozdonytest, forgóváz, áramszedő, és külön mesh az árnyéknak. Ezek a modellek olyan 5-8 ezer poly körüliek.
A játékban szabadon lehet építkezni, domborzatot városokat építeni, ami a vasút közelében van, tulképp a felhasználó fantáziája szabja a határt, ezért kell spórolósan a polykkal bánni.
Képzelheted amikor egy 8-10 éves kissrác nekiáll építeni... nincs az a pc ami eléglenne egy idő után neki. Letesz mindent amit talál a választékban. Sokat lehet lendíteni a textúrákkal a dolgokon, néhány polys épület szép fototextúrával sokat javít a játszatóságon.
Én gyakorlatilag 3 éve a gépem igazítom a játékhoz, állandóan veszek ezt azt bele, vagy komplett csere.
kBagyula -
DrSoul
őstag
Jó, jó,kicsit más a véleményünk, de nagyjából egyetértünk!
EGyébként semmi bajom a fantasyvel, sőt, szeretem.
10-15 évvel ezelött miért ne lett volna szines monitor???
Amúgy lehet, hogy csak régimódi vagyok dolgokban, és ezért ilyen a véleményem... (aúgy nagyon érdekel a CG)Mindig az X jelöli a pontot...
-
Nyúltáp
senior tag
Szerintem is hagyjuk, fölösleges erről vitatkozni
Igazad van, mindig amikor vissza kell számolni, azt hiszem 2000 van...pedig már 5 évvel arrébb vagyunk (soha nem fogok hozzászokni ) Szóval ja, akkor már tényleg voltak színes monitorok....bár '90 körül még nem voltak annyira elterjedve....vagy persze én emékszem rosszul.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz kBagyula #131 üzenetére
12000 poly/mesh? Ez mozdonyokra vonatkozik, vagy minden objektumra (házak sötöbö)? Mondjuk gondolom arányosan csökken a felhasználható face-ek száma, minnél kevésbbé fontos egy objektum, annál kevesebb jut rá. De a 12e akkor is figyelemre méltó. Max hány face-t tud kezelni a motor egy pályán? (jó, ez hardwer függő is..szóval akkor másképp: hány face-el dolgoztok/pálya?)
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
kBagyula
senior tag
Szia!
A max 12000 face csak a mozgó cumókra vonatkozik, értelemszerűen a kevesebb a jobb, de a modelljeim mindennel együtt nem haladják meg a 8k polygont.
Nyilvánvaló az is, hogy a kocsik és egyebek sokkal kevesebb polygonból állnak ~1500-2500.
Maga a játék tetszőlegesen bővíthető, ha pályát építesz csak a géped és a képzeleted szab határt.
Igazán lopoly épületek olyan 25-100 polygon körüliek, a kissé bonyibbak lehetnek jóval nagyobbak is.
Készítettem egy kisérleti állomást a játékhoz nemrég (mesh + script) személyszállítással, 6 vágánnyal, fedett 400m hosszú peronokkal, aluljáróval, mindennel ami kell (főépület nélkül) ez lett ~20000 polygon.
Működik gond nélkül. A játék motorja szakaszosan (paging scene) tölti be a pálya elemeit a memóriába, így néha beszaggat a merevlemez töltögetése miatt ''kicsit''. Egy terep elem 720m x 720m ebből benyal a progi 3-at mindenestől.
Igazából nemtudom hol a határ. Olyan konfigot még nem láttam amit ne fogott volna meg.
Egyszer egy nyers elemre síneket fektettem, betettem 120db V63 sorozatú mozdonymodellt (~10k poly/db), és símán jól érezte magát a gépem. Mondjuk alkalmazom a LOD-ot is a modellezés során.
A játékfejlesztők szerint ''a határ egyedül a saját fantáziád''. Szerintem meg a vas ami alatta van.
Az FPS-t meg hiába nézem (néha), bármilyen felbontásban (800x600 vagy 1200x1600) ugyanakkora mégha élsímítást és anizo-t használok. (~80-95 FPS / ~55-65 FPS).
Gyakorlatilag ha készítesz valamit (legyen az pálya vagy modell) magadnak kell optimalizálnod a vasnak megfelelően, és úgy kell(ene) kompromisszumokat kötni, mert lehet ami nálad jó az esetleg a szomszédnál már szaggat.
Két kép a legújabb kedvencemről, tegnap este fejeztem be, most jönnek az alteregói
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Üdv,
kBagyula
[Szerkesztve] -
Nyúltáp
senior tag
válasz kBagyula #135 üzenetére
fú, első képen mozdonyon nagyon jó a textúra, de utolsó szerintem lehetne egy picit nem ennyire steril...de nem kötözködöm, mert tényleg jók
Most egy csöppet össze vagyok zavarodva...tehát akkor ti most a játékot fejlesztitek, vagy ''csak'' egy mod-ot hozzá?Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
kBagyula
senior tag
Szia!
Lassan nyílt titok lesz egy mindnetől független hazai trainsim programozása, de ez még a messzi jövő, a játékmotort eddig úgylátszik, hogy megtaláltuk hozzá... (de pszt..)
Ezen gyakorlatilag csak gyakorlunk, illetve készítjük a hazai - a Te szóhasználatoddal élve - ''modokat'' hozzá. Egyébként bárki készíthet hozzá olyat ami neki megfelelő, persze ha kedvet érez hozzá. (az oldalunkon minden levan írva ami kell hozzá és ott a fórum is ha végképp eltéved valaki az útvesztőben...)
[dicsekvés]
A követező kiadású sorozaton azonban a hazai kiegészítők is rajta lesznek, ezek számunkra a sikert jelentik.
A játék hivatalos oldalán a toplista 3. helyén voltunk (vagyunk), Bővebben: link ami nagy szám szerintem egy ilyen kicsi oszágtól ahol a hasonszőrű szoftver eladások egyenlőek a nullával.[/dicsekvés]
Mindenesetre a hazai tábor bővül, főleg olyanokkal akik szeretik a vasutat, szeretnek modellezni, illetve szeretnének megtanulni modellezni. Ez erre egy kitűnő könnyű példa.
És, hogy ne legyek ennyire OFF az épület egy nagyon jó ismerősöm munkája aki kb. 6 hónapja modellezik és a java részét a ''titkoknak'' tőlem tanulta meg (szinte a nulláról indult).
Sajna a PH! fóruma levágta a hsz.-em végét, amiben leírtam a modell tulajdonságait.
Mivel a bump és egyéb effektek a statikus ojjkteknél nem támogatottak így olyan amilyen, de szerintem említésre méltó lopoly objektum.
Jómagam a dinamikus részét vágom a kérdésnek, így a statikus résztől bizonyos távolságot tartok, de nem idegen tőlem ez sem.
Részemről jó érzés, ha egy hosszú ideje készített modell megjelenik a játékban és örömet szerez másoknak akik esetleg nem képesek ilyesmire...
kBagyula
[Szerkesztve] -
Nyúltáp
senior tag
válasz kBagyula #137 üzenetére
Megnéztem oldalt, gratulálok, tényleg nem semmi.
Én is készítgettem régebben modokat barátaimmal, meg ikremmel, főleg Max Payne-hez. Ha érdekel, itten van link:
Bővebben: link
Ez egy teljes átirat. Majdnem rákerült...már nemtom melyik újság CD mellékletére...aszem gamestar, csak főszerkesztőnek régebbi readme alapján nem tetszett az álltala vélt témaválasztás (azt hitte, hogy egy nagy cigány írtás az egész játék, holott csupán annyiról volt szó, hogy egyik főellenség egy vajda...köbö annyira ártatlan tállalásban, mint az irigy-hónajmirigy-es bazi nagy roma lagzi), de legalább berkenyének tetszett (gamestar-os újságíró).
Talán nekiállunk 2. résznek is..újra. Egyszer már hozzáfogtunk, el is készült egy csomó modell (szalacsi, fogarasi árpi, állatok, főszereplő..képek fent vannak oldalon), történet is megvan+első pálya körvonalazott kinézete (elég bonyolult, egy erdős, hegyvidékes táj)
Csak rengeteg dologgal kéne egyszere foglalkoznom, és így elég nehéz időt szakítanom rá...de majd meglássssuk, hátha lesz belőle vmi...Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
hmmm...vmiért nem jó link. Remélem megen atw bénázik vmit...
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
No, elvileg megszereltem oldalt....nyomi atw-sek vmiért töröltek. Írtam nekik mailt, persze nem válaszoltak.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
No, felhozom egy picit a topicot...
Készítettem egy teszt rendert a next limit új maxwell renderjével, még alpha szegény, úgyhogy hemzseg a bugoktól, de elég ígéretesnek tűnik.
itten van e ehun a kép:
Bővebben: linkAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
jónapot
csendes tag
Hello.
Én kezdő vagyok és a korábban linkbe berakott 788 oldalas könyvből tanulgatok.
Az a gond, hogy elértem a 208-adik oldalhoz és hiányzik vagy 20 oldal. Másik gépen is próbáltam már de ugyan ez a helyzet. Valaki nemtudna mondani egy linket hogy hol találom meg teljes egészben? LÉCCI HELP (írtak valami 2000 oldalas bibliáról régebben. Arról tud valaki valami infót?)A nők olyanok mint a pizza: jobb a húsos mint a gombás.
-
jónapot
csendes tag
VALAKI?
A nők olyanok mint a pizza: jobb a húsos mint a gombás.
-
jónapot
csendes tag
valaki írja le lécci hol találom.
A nők olyanok mint a pizza: jobb a húsos mint a gombás.
-
jónapot
csendes tag
A nők olyanok mint a pizza: jobb a húsos mint a gombás.
-
Nyúltáp
senior tag
Hali
A könyv, amire gondoltál, a 3d studio max biblia.
Nekem meg van az 3as verzióhoz írt, de asszem van már talán 4eshez is Mao-n.
Nagyon jó kis alapozó könyv. Benne van minden lényegében, csak az ára húzós egy picit, én asszem 12e-ért vettem a könyveket (2 kötetes)
Jaigen, a másik könyvnek meg megírhatnád címét.....van pár könyvem pdf-ben, ha köll, feltölthetem őket vhova.
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
jónapot
csendes tag
IGEN EZ AZ! NAGYON KÖSZI!
A nők olyanok mint a pizza: jobb a húsos mint a gombás.
-
Witchmaster
csendes tag
Nem akar valaki beszálni 3d modellezőként egy játékfejlesztőcsapatba?
Itt a csapathonlap:Bővebben: link. Valamint nézzétek meg a Játékfejlesztés témát.I don't give a f*** if ya hate me! - Children Of Bodom
Új hozzászólás Aktív témák
- Politikai mémek
- Aliexpress tapasztalatok
- Xbox Series X|S
- PowerWash Simulator - Már több mint 12 millióan próbálták ki
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Projektor topic
- Crypto Trade
- ASUS routerek
- További aktív témák...
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!